Fórum témák
» Több friss téma |
Szia!
Esetleg valamelyik kommutátorszeletből ki van szakadva a kivezetés, és csak fél forgórész dolgozik. üdv . Foxi
Köszönöm szépen mindenkinek,a fordulatszám
szabályzós kapcsoló volt a hiba.
Üdv mindenkinek!
Valaki meg tudná mondani, hogy az Einhell oszlopos fúrógépeken kúpos a tokmány vagy balmenetes csavaros rögzítésű? Cserére szorul, és nem akarnám szétverni. Köszönöm a választ!
Szia! A tokmányok rögzítése ezeken a barkács gépeken nem szokott menetes rögzítésű lenni, ellenben csavarral igen. Ezt le lehet ellenőrizni ha kinyitod a befogókat és tükörbe világítva benézel a tokmány aljába, hogy látni e süllyesztett bitfejes csavart, ha nem akkor puha fém rúddal rátámasztva (értelem szerűen kívülről) a tokmány aljára, nem érintve a kónuszt egy cca. húsz dekás kalapáccsal egyszeri ráütéssel le kell jönnie a helyéről.
Kedves kollégák! a képen látható Bosch "zöldfúróról" szeretném levenni a tokmányt. A típus amit sok évig gyártottak, szerintem sokaknak volt.
Fordított menetes csavar kell hogy legyen benne. Volt ütögetés, 40-ezés, de kézzel képtelen voltam. ezért csináltam egy riget mielőtt tönkreteszem a csavart. ami bele szorítja bitfejet. Az eredmény a képen látható, eltört a bitfej. ez a nagy méretű, ami teljesen kitölti a csavart. Esetleg valami ötlet emberek..? vagy itt már csak a lefúrás segít? A fúró belül nagyon jó állapotú, most kentem át, zéró kopás, ezért szeretném rendbe tenni. köszönettel : ) A hozzászólás módosítva: Ápr 29, 2022
Moderátor által szerkesztve
Ha tengelyre, menettel csatlakozik a tokmány, balmenet. Ha kúppal, a rögzítőcsavar jobbmenetes.
Nem értem a problémát. A rögzítő csavart ki kell venni, de ehhez nem kell speciális eszköz, vagy a képen látható imbuszcsavar, csak egy normál csavarhúzó, hiszen ez egy normál csavar, normál menettel (nem balos).
Nem ismerem a konkrét gépet, de ezek a tokmányok nem szoktak menettel csatlakozni, mert csavarozásra is használják a gépet, ahol oda-vissza kell tudniuk forogni.
Hasonló küzdelmem volt egy csavarozógéppel. Azon a csavar balmenetes, a tokmány pedig jobbmenetes csavaros volt.
Szó szerint. A tokmány jobb menetes, a kontracsavar meg bal. Azt jobbra kell lazítani.
De! Én beletenném a tokmánykulcsot a helyére, passzosan, és gumikalapáccsal megütném, hogy jobbra egy kicsit ráhúzzon a tengelyre. Lehet leválna a kontráról és könnyebben kijönne.
Sajnos sokrol kiderült ( a gyári informáciok ellenére), hogy a tokmányt nem lehet levenni. Nekem is van 2 ilyen gépem. Valoszinü oda lett ragasztva, de melegiteni nem lehet ( hogy engedjen a ragaszto), mert közvetlenül ott van a sebességválto egység, aminek müanyag a háza.
Sajnos, nekem is volt ilyen kellemetlen tapasztalatom. A tulajnak csak a tokmány kellett volna. Nem nyert.
"csak egy normál csavarhúzó" ezt fejtsd meg nekem lsz, fentebb írom, hogy két kézzel sem bírtam, 3 napig fájt a vállam utána, arról nem beszélve hogy kiugorhat a csvarhúzó (ph3) és lenyalja a fejet. ezért teljes testsúllyal nyomni is kell. ezért jó a torx/inbusz mert ott nincs ilyen probléma.
erre készitettem a riget, ami nem engedi kiugrani, benne tartja a bitfejet igy sokkal nagyobb erőt tudok kifejteni, 30cm es racsnis kulcsot használtam. az inbuszcsavar bitbefogóként szerepel mivel csak így volt megoldható gépműhelyekben ezt úgy csinálják hogy lemunkálnak két ordenáré laposvasat plusz van egy nagy satu amiben lóghat a készülék sérülés nélkül. csak az többe fájna mint a készülék értéke honnan veszed hogy normál menet? normál menetes tokmányra normál menetes csavar? az hogy fog működni? amúgy ha te még csak olyan tokmánycsavarral találkoztál amit kézből tudtál nyitni akkor szerencsés ember vagy bosch-2603421208-furotokmanyszar-balos-csavar-m06*38 stb...
azt semmiképp, mivel a gép kiv állapotban van, a tokmány meg lemezborítású, amin belül egy űr van szóval nem lehet a lánggal rendesen odaférni.
ellenben emlékszem 99-ben gariztatva volt lehet vmi akkori szaki módszerrel beragasztották nehogy már ki lehessen cserélni a tokmányt tehát ami nem kék. mondjuk epokitt ellenben kaptam egy tippet indexen, vannak ilyen nagy szilárdságú bitek, impact bitfejnek hívják. azt még lehet kipróbálom, nem is olyan drágák
köszi, szóval azt mondod kicsit húzzam még rá a tokmányt hátha az felszabadítja az ellencsavart? ez jó ötlet. még 1 bitfejet eltörök és utána ez a következő!
amúgy azt úgy kell hogy nagy inbuszkulcs rövid végét beszorítod a tokmányba és a hosszabbik végére ütsz rá kalapáccsal. köszi az ötletet!
és hogy oldottad meg?
Az egyik furogépen a tokmány hátso végén a tengelybe van egy köszörült rész egy villáskulcshoz. A bicikliszerszámok közül az egyik passzolt is oda ( 2 mm vastagabb nem fér oda) sajnos ezzel sem tudtuk megmozditani a tokmányt (nem birta ki a villáskulcs).
Azon gondolkodtam, hogy leköszörülök egy CV kulcsot ilyen vékonyra, de valoban nem tudom minek. Elvben a sebességválto kellett volna, de ha ennyi munkával meg költséggel jár, akkor már nem annyira érdekes. A másik furogépen nincs ilyen tengely ( meg hely sincs a sebválto meg a tokmány között) és nem tudom befogni a tengelyt a satuba, mert a sebválto háza ott is müanyag, és a motor maga nem tudja blokkolni, hogy ne forogjon el. Az én gépeim mind ipari hulladékok, mert nem kapni hozzájuk akkut. ( az egyik relative uj - talán 5 éves) és már van egy harmadik az tegnap dobta be a törülközöt és már nincs akku ( nagyon mérges vagyok, mert az egy jo kis gép volt ráadásul egy készletböl volt 2 másik szerszámmal ugyanarra az akkura - 2 akku 3 szerszámhoz). Az egyik akkuját ( Made in Japan) megprobáltam szétszedni, reménytelen vállalkozás, a 3 akku az elektronikával epoxival össze van ragasztva/öntve egy formába és ugy dugták a szétszedhetö akkuházba. A másik gép akkutokja van összeragasztva, azaz csak szét lehetne vágni. ( Uj akkut egyik tipushoz sem lehet venni, még csillagászati áron sem).
Mivel nem volt nyilvánvaló, hogy milyen menetes a csavar ill. a tokmány, és nem akart egyik irányba sem mozdulni a csavar, lefúrtam a fejét, a hajtómű tengelyt kikaptam a gépből, befogtam satuba és a tokmányt csőfogóval letekertem, aztán egy 6-os anyát ráhegesztettem a kiálló csavar csonkra, és kulccsal kihajtottam és elhajítottam Az enyémben a csavar balmenetes volt, a tokmány jobb...
A tokmány többnyire jobb menetes, az a gép fö iránya, és a balmenetes csavar csak rögziti ellenkezö irányba forgáskor).
~4 db jobbfajta bit árán kap az ember egy olcsóbb akkus fúrót komplett.
Szerencsés eset ha találtál M6-os balos anyát. Nekem ezt nagyon sokáig kellett volna keresnem (és akkor sem találtam volna).
A csavar ebben 5-ös volt, így ráment a 6-os, de egy szeget is lehetett volna rácsippenteni.
Talán ha forró olajba merítenéd a tokmányt egy percre, akkor a csavarrögzítő kenőcs megengedne, a vas gyorsan átmelegedne az olajban, az olaj felett a többi műanyagnak is van esélye túlélni.
És talán megindulna a csavar kifele (ha a menetrögzítő miatt nem indult), a tokmány meg lefele. A másik az ütvecsavarozó (kölcsön)gép bevetése lehet. Mondjuk legyen étolaj, talán úgy beengednek a konyhába, és még edényt is kapsz.
Szia!
A Bosch fúrótokmány rögzítő csavarja bal finom menetes. Gyárilag nincs ragasztva a csavar. A tokmányt stabilan alá támasztva a rögzítő csavarra pár határozott, erőteljes ütést mérve (rossz, de a csavarba való bitfej vagy dorni -val) általában meglazul. Szigorúan a belevaló bitfejes komoly markolatú csavarhúzóval utána kitekerhető. A gépem CSB550 -es típus, elég régi és a mai napig működik. Tapasztalat, mert már több tokmányt megevett. Remélem segített. Üdv.
Köszönöm mindenkinek a válaszokat még két hónapja végül annak volt igaza aki azt ajánlotta próbáljam meg megmozgatni Az ellenkező irányba is!
Tehát ha máshogy nem boldogulsz: jó nagy imbuszkulcs befogva kicsit szorítsd még jobban rá a tokmányt de csak egész picit persze. Az imbuszkulcs végének kalapáccsal való kocogtatása is elég lehet csak most befelé nem kifelé. Nekem ez elég volt ahhoz hogy az ellencsavart annyira felszabadítsa hogy kézzel ki tudtam tekerni most már minden cseppnyi zsírral megkenve normálisan meghúzva emberi módon, a tokmány bármikor leszedhető Fentiekhez szükséges volt az is hogy ennek a típusú fúrógépnek a tengelyére rá lehet fogni csavarkulccsal Maga a tokmánymenet egyébként colos finommenet, 3\8ad talán (?) kb 12+ mm
Sziasztok,
tokmányt kellene cserélnem két fúrógépemen is. A webáruházakban egyes tokmányoknál van olyan adat a típusmegjelölésben, hogy 1/2" ill. 3/8". Ez azt jelenti, hogy ezek a menetes csatlakozásúak (nem kúposak), ugye? Köszi.
Igen, azt jelenti. Figyelj oda neked melyikre van szükséged!
Igazából a régiket még le sem tudtam szedni, de már nézegetem a beszerzési forrásokat.
Köszönöm! |
Bejelentkezés
Hirdetés |