Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Kompresszor építés (levegő)
Idézet: Ez eddig rendben is van DE ha elsőre nem tud beindulni, felpörögni a motor akkor a nyomó szakasz nyomás alatt marad a sikertelen indításból odasűrített levegő mennyiségtől, így a következő indítás már nem lesz tehermentesen kezdve. A nyomó csöved nem megfelelő erre a feladatra. Nem PA csövet kell használni nyomó csőnek, mert annak keresztmetszete jelentős szűkületet okoz a kimeneten és idővel a sűrített levegő fel fogja forrósítani ami miatt deformálódni fog, majd megtörik egy íven és csak ront a helyzeten. Legalább 3/4"-os réz csövet kellene használni és gondolni a levegő lehűtésére a tartály és a kompresszor között. Amit Bkrisz mondott motort arra gondolt ami "IMI 1.1kW-os 1400-as körüli fordulattal" van megadva. Addig ne is próbálkozz tartályra nyomni a hajtással amíg nem találod meg az ideális motor és fordulat összhangot ami a kompresszornál 900f/p-re adódik. A kompresszor kimenetet hagyd szabadon ne legyen rajta még csatlakozó sem és így próbálkozz amíg be nem indul, addig felesleges bármit is tovább építgetned rajta. „A tartályból nem, de a töltőágból és a kompresszorból elmegy a nyomás a lefújószelepnek köszönhetően a nyomáskapcsolón keresztül.”
Sziasztok!
Építettem egy kompresszort, ami 2 db 2 hengeres KMG típusból ál. Azt hiszem ezeket szerelték a csepel teherautókba. Az egyik kompresszor, annyira nem volt használva, hogy a forgattyúsházakban lévő m22x1,5 anyacsarakok helyén múanyag kupak volt méh. Ennek ellenére mind a 2 sürítő nyomja az olajat. Ha a nyomócsőhöz egy kedndőt teszek, akkor az 10 mp belül elszineződik. Mind a 2 kompresszor rossz lenne? Mi az ötletetek? Olaj kb a főtengely aljáig van van töltve, mint a két kompresszornak az esetében. Ha mégis szét kell, hogy szedjem, honnan tudok alkatrészt találni hozzá? Előre is köszönöm.
Szia! Szerintem nem szellőzik a karter és az olajszint is túl magas benne. Nem értem azt a fémhengert összecsövezve a karter alja és felső része között. Az alsó volna a nívó ellenörző szintje a felső pedig szellőző lenne. A forgásiránynak nem az olajszint/beöntő/ellenőrző és szellőző felé kell vernie az olajat. Bővebben: Link Nálan ez a felállás már bizonyított.
Köszi szépen a hozzűszólást.
Rengeteg helyen olvastam, hogy majdnem a főtengely vonaláig kell önteni az olajat. Persze attól még ez lehet hülyeség. A forgásirány most az óramutató járásával megeggyező. Azon lehet változtatni. Mennyiségre kb hány deci olaj kellhet bele?
Egyébként a fémhenger egy kis olajtartály. Bele van vezetve mind a 2 olajcső, ami a sűrítőből jön ki. Üzemben majdnem telenyomja az alsó csőből érkező olaj, aztán ha leáll , akkor visszafolyik. Pedig az olaj, éppen hogy csak a főtengely alját éri, ha éri egyáltalán.
A lényeg hogy szellőznie kell a karternak témát nyitottnak kell lennie.
Csak a hajtókar aljának kell belevernie egy kicsit az olajba!!
Sziasztok! Nem tudom itt a fórumon kibogarászni hogy most a Zil 130 sűrítőnek mekkora a még megengedett legnagyobb forgási sebessége olajnyomás és vízhűtés megléte mellett. Valamint 10-bárig szabad ezekkel tölteni? Köszi, Ádám.
3000-ig elforgathatod, de én nem erőltetném se a 10bárt se a magas fordulatot!
Rossz lesz neki a hatásfoka nagyon! Vagy több lépcsősre kell megcsinálni, vagy több/nagyobb kompresszorral!
Értem, köszönöm. Most itt a fórum olvasása közben több adatot találtam a hozamára többféle fordulat mellett.
Itt olyannal valaki kísérletezett többlépcsős fokozatban, példaként a zil feltermeli a tartályt 8bar-ra, majd elősűrít mondjuk egy kéthengeres hűtőkompresszorra ami tovább növeli a nyomást a tartályon mondjuk 20 bar-ig. A hozzászólás módosítva: Aug 21, 2022
Szervusztok!
Építettem egy kompresszort az alábbiakból: - Csepel két hengeres légsűrítő - IMI villanymotor (1100W, egy fázis, 220V, 2920 fordulat, üzemi kondenzátor nincs - indító kondi és MIHA relé van) - 40 literes teherautóról származó tartály - GEKO nyomáskapcsoló A vázat zártszelvényekből, L és U vasakból hegesztettem neki, a tartályt két fém pánt tartja. Szerintem kifejezetten szép lett Az áttétel körülbelül 1:2 de holnap még ellenőrzöm. A problémám az, hogy a motor könnyen és szépen indul de amint 2 bar körülre feltermeli a levegőt lelassul és megáll. Mi lehet szerintetek a probléma? Mit hagyhattam ki? Segítségetek előre köszönöm, Barna
Jaaa nem úgy áll meg sajnos, hanem fokozatosan lassul a fordulatszám és búg. Mintha elfogyna az erő...
Szia! Szerintem a visszacsapószelep nem zár le rendesen vagy a fejszelepek, ezért a nyomás visszaül a hengerekre és ezt nem bírja motor. Ha nem megfelelő helyre építetted be a visszacsapót és az nem levegős rendszerehez való az szintén hibaforrása lehet.
A hozzászólás módosítva: Okt 29, 2022
Szerintem ezt gondold át még párszor!
Nem akartam okoskodni de: Idézet: „Mi lehet szerintetek a probléma? Mit hagyhattam ki? ” A sűrítő teljesítmény igény számítását az nagyon kifelejtetted! Ha 2 bár felé már megáll, akkor ezen az üzemi kondi sem fog (sokat) segíteni! Kellene tudni a mostani áttételt, de szerintem minimum negyedelni kell a motor fordulat számát, hogy meglegyen a kellő erő!
IFA kompresszor adatai
Dugattyúk száma: 1 Dugattyú átmérő: 70 mm Lökethossz: 40 mm Lökettérfogat: 154 cm^3^ Névleges fordulatszám: 2000 min^-1^ Légszállítás: 10,5 m^3^/óra Max. nyomás: 10 bar Üzemi nyomás 6 bar ZIL kompresszor adatai Dugattyúk száma: 2 Dugattyú átmérő: 52 mm Lökethossz: 40 mm Lökettérfogat: 170 cm^3^ Névleges fordulatszám: 600 .. 900 min^-1^ Teljesítményfelvétel: 1,1 .. 1,5 kW Bővebben itt. Csonka TK-200 kompresszor adatai Lökettérfogat: 308 cm^3^ Névleges fordulatszám: 2200 min^-1^ Légszállítás: 380 liter/perc Teljesítményfelvétel: 3,2 kW
Köszönöm mindenkinek az eddigi segítséget, hozzászólásokat.
Ma csekkoltam, az áttétel 1:2,5. A motor típusa OZF90L-2N, gyárilag csak relés+indítókondis kivitel. Jól sejtem, hogy ettől függetlenül gond nélkül rá lehet kötni üzemi kondit a megfelelő kivezetésekre, ugye? Sajnos a negyedeléssel valószínűleg igazad lehet, végülis a 600-700 körüli fordulatszám lehet még a Csepel kompresszornak is jobban esne. Azért nincs különösebben átgondolva egyébként, mert maradék cuccokból épült - illetve egy hozzám került rettenetesen megépített házi kompresszort igyekeztem "újragondolni". Visszacsapó szelepem új, azonban három kivezetéses és még nem szereztem be a nyomáskapcsolóhoz vezető vékony csövet, így egyenlőre enélkül próbálgattam.
Uhh de csinosat építettél, gratulálok, nagyon profi Gondolom azért nálad segít a három fázis, plusz a motorod lassabb fordulatszáma is.
Mennyi idő alatt tölt fel kettő bárra? A fordulat mikor kezd el labilissá válni? Az nem lehet, hogy a relé okozza a problémát, hogy nem megfelelően kapcsolja a kondenzátort? Ha leveszed a relé burkolatát ott meg lehet figyelni, hogy mikor kapcsolja be az indító kondenzátort (ennek a motornak nem kell állandó üzemi kondenzátor csak indító aminek az étéke 120µF/280V a MIHA relé pedig B100/400). Ha átkötnéd nyomógombosra akkor kiderülne a relé hiba ha azt nem lehetne megfigyelni, hogy mikor kapcsol.
Egy pillanat alatt, gyakorlatilag pár másodperc. A fordulat pedig szintén nagyon rövid idő alatt kezd el lassulni, kb 1,5 bar környékén. Megnézem a relét nemsokára Olyan szinten fura lenne ha az lenne a baja, hogy az indulás könnyen megy neki. Értékben a kondi és a relé is stimmel a gyárival, nem tűnik leharcolt motornak sem.
A pár másodperc az nem jó intervallum, ott valami nagyon nincs rendben a nyomó ágban. Lehet, hogy a nyomás el sem jut a tartályba. Az jó lenne ha mutatni tudnál egy képet az összeállításról. Lehet, hogy a visszacsapó fordítva van betéve, de akkor hol mér a nyomásmérő?
Eljut, ki is tudom belőle engedni pl a biztonsági szelepen, szóval tényleg nem értem mi lehet a gond. Most le is szedtem róla a visszacsapó szelepet hogy tuti ne zavarjon be, ugyanez a jelenség. Visszacsapó szelep nélkül egyébként csak nagyon lassan engedi el a nyomást.
Töltök fel nemsokára képet, úgyis kell még kimennem a műhelybe
Ahhoz az1, 1kw-os motor kevés lesz. A kompresszor kb900-at kell hogy forogjon. Nekem egy 1,6kw-os motor hajtja simán.
Szellőzik a karter, valahol hagytál neki "szuszogót"? Képek?
A hozzászólás módosítva: Okt 30, 2022
Előző tulaja nem csinált neki, csak koppra betekert egy csavart az olajbeöntőbe. Már minden megvan egy normális szuszogóhoz de még nem raktam rá. Én kitekert csavarral próbálkoztam hogy ne zavarjon be a karterben a nyomás.
A kompresszor és a tartály közé egyébként munkából kaptam speciális - eredetileg méregdrága - ipari gumicsövet. Bírja a hőt és a nagy nyomást is. Visszacsapó szelepet már szégyenemben ideiglenesen leszedtem hogy nehogy az zavarjon be, de külön fotóztam. Képek itt , környezetet kérlek ne nézd mert éppen nagytakarítást tartok a műhelyben és teljes a káosz. Edit: töltöttem fel a linkre egy videót is, ott nem kínoztam hosszan a motort de már hallható a lassulás. A vidónál még rajta volt a visszacsapó szelep is, a harmadik ágáról jön a kis sziszegés (mert nincs rajta cső és csak ledugóztam). A hozzászólás módosítva: Okt 30, 2022
Mi az a játékszer, amit a kezedben tartasz?
Egy túlságosan szűk keresztmetszettel egy rendszert tönkre lehet tenni. Mintha szívószálon keresztül kellene lélegezned.
Nekem egy 750Wattos moci hajt egy egyhengeres kompresszorfejet. Amiben más hogy az egy üzemikondis jószág.Eredetileg egy szivattyú motorja volt.
Nálad a videót elnézve a levegő termeléskor beterhelődik a motor. Ez két okból jön elő. Ad 1 hogy a visszacsapószelep nincs benne. Ad 2 hogy a kompresszorfejben lévő visszacsapószelep sem jó. Illetve még egy dolog hogy a motor nem kap rendes segédfázist. |
Bejelentkezés
Hirdetés |