Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Kompresszor építés (levegő)
Szia!
Nem. Kapcsolj le minden mást De a rendes megoldás az, hogy egy lágyindítóról hajtod. Vagy ha nincs, veszel olcsó frekiváltót, és arról pörgeted lassan fel. Nekem 4.4kW motor szépen indul 3xB16-ról, frekiváltóról. Sőt, ha nem kell sok levegő, nem is pörgetem, mert halkabb, és nem is melegszik annyira.
Minden más le van kapcsolva.
Kipróbáltam terhelés nélkül úgy is lekapcsol a kismegszakitó. Ha sikeresen el tudom indítani akkor üresjáratban fázisonként 4A az áramfelvétel. Terheléssel 7 A. Viszont indításnál 400V rol leesik a feszültség 380V ra. Gyári adattábla szerint csillagba 5.8A az áramfelvétel. Lehet , hogy a motorral lenne probléma ? Ahonnan vettem ott napi szinten működött. A motor szépen forog mindegyik tekercsnek egyforma az áramfelvétele, ezért nem gondolnám hogy ez lenne a probléma.
Szia!
Pedig 3x20A elég kell, hogy legyen. Milyen motor ez? vegyél egy olcsó frekiváltót, ezt mind tudja.. És egy életre le van tudva a gond.. Ha egyformák az áramok, és nem melegszik, akkor jó az a motor..
Nem értem a frekvenciaváltó használatának ajánlását. Ez egy kompresszor, tehát nem állunk mellette üzem közben, nem tekergetünk semmit. Valahol van a kompresszor (általában messze tőlünk mert "zörög"), és mi csak a levegőt használjuk. Ha csökken a nyomás, akkor ő magától bekapcsol és feltermel, majd leáll, és így tovább ciklikusan.
4,4 kW-os motor jellemzően kényelmesen elindul 3x16A-ről. De nem mindegy mekkora terhelés van rajta, ami itt kulcsfontosságú szempont. Éppen ezért a kompresszorokon van egy tehermentesítő légvezeték, aminek az a dolga, hogy felpörgésig nem a nyomás alatt lévő tartályra termelnek a dugattyúk, hanem tehermentesen járnak. Ennek a tehermentesítő mechanizmusnak a helyes működését ellenőrizném. Mellékeltem fotókat az én itthoni kompresszoraimról, amik ugyan 1-fázisúak, de az elvárt funkció ugyanaz, csak itt még nehezebb az indulás. Látod, hogy ez a tartálytöltő "csonkot" és a nyomáskapcsolót köti össze.
Szia!
Azt írta a kérdező, hogy üresjárásban is leveri. Terhelés nélkül. Én ezt olvasom ki. Frekiváltót azért ajánlom, mert olcsóbb használtan, és minden sarkon apróhirdetésben van, míg lágyindító nincs, vagy drágábban, ritkábban. Lehet barkácsolni is persze valami lágyindítót, de ahogy írtad, be kell dugni, ott kell hagyni, és 4kW csak 4kW. Nekem évek óta megbízhatóan megy... Nem kell tekergetni semmit. Úgy kell felprogramozni, hogy a tiltó bemenetet vezérli a kompresszor jelenlegi nyomáskapcsolója, és indításkor mondjuk 10sec. alatt engedje el a motort a névleges fordulatra. További előny a frekiváltó mellett, hogy ha a sűrítő bírja, túl is lehet húzni, ha nem kell pörgetni, nem kell sok levegő, akkor nem hangos, lehet alul hajtani. Nekem mindegy ki mit csinál, de az elvitathatatlan tény, hogy más jobb megoldást eddig senki nem mondott
Ha lehet programozni a frekvenciaváltót, akkor azzal valóban lehet eredményeket elérni.
De nem a motor oldaláról közelítettem a kérdést, hanem a nyomóoldal tehermentesítését javasoltam ellenőrizni (azzal a hátsó szándékkal, mert feltételezhető, hogy esetleg ez a részlet hiányzik a kérdező kompresszoráról). Linkelnél nekem egy olcsó 3 fázisú frekvenciaváltót, ami képes 4 kW-os motort vezérelni (jó lenne egy ilyen a csiszológépemre)?
Szia!
Bővebben: Link Ki lehet fogni.. De azért ennél több infó kell, hogy 3 fázis, 4kW Esetleg itt egy szép omron.. Bővebben: Link Persze kinek mi az olcsó. De egy 4kW kompresszor árához ez mindenképp olcsó.
Az valóban véleményes, mi olcsó és mi drága. Ha a megoldandó feladatot nézzük, akkor egyéni meglátásom szerint a linkelt összegek nagyságrenddel nagyobbak mint az a "rugós szelep", amit én feszegetek. De majd a problémát felvető eldönti számára mi tűnik reálisnak.
(Nekem itthon van kettő kompresszorom, és céges szinten is rálátok néhányra, de ezek egyikén sincs frekvenciaváltó, de mindegyiken van indulást segítő tehermentesítés.) A csiszológépem fokozatmentes fordulatszám szabályozása csak mint lehetőség jutott eszembe, hátha tényleg olcsó az a frekvenciaváltó. Én fát csiszolok általában, ahol szállal párhuzamosan hatékonyan lehet csiszolni, de a végeken előfordul beégés, amin segíthetne a fordulat csökkentése. Most is van 3 lépcső az ékszíjtárcsán, és előreláthatólag maradok a szíj odébb helyezésénél az elektronikus beavatkozás helyett.
Idézet: „Kipróbáltam terhelés nélkül úgy is lekapcsol a kismegszakitó. Ha sikeresen el tudom indítani akkor üresjáratban fázisonként 4A az áramfelvétel. Terheléssel 7 A” Bocs, de ez olyan magyarul le van írva, hogy terhelés nélkül is lekapcsol.. Ilyenkor lehet a szelepet nézegetni, meg akár virágot ültetni is bele attól nem lesz kevésbé terhelt a motor Gyári kompresszoron sosem lesz frekiváltó, mert egyszerűbb, és olcsóbb ráírni, hogy betáp: 3x25A, és kész
Mutatnál fotót az érintett a kompresszorról?
Hogyan értelmezed a "terhelés nélküli" állapotot (ehhez írsz fázisonként 4 A áramot)? És mit jelent a "terheléssel" (ehhez írod a 7 A-t). Ezek kompresszornál nem egészen egyértelműek. Esetleg ékszíj van rajta amit levettél és csak a motor próbált üresen forogni?
Helló
Kép csatolva. Terhelés nélküli állapot: levettem az ékszíjat a sűrírőfejről. A terhelt: ment a sűrítőfej is.
Ebben az esetben, gyakorlatilag az üres motor sem indul el biztonságosan. 3x20 A-es esetén ennek nem így kellene lennie.
Még a leírásodban szereplő "B"-s automatákat lehetne "finomítani". Nálam korábban 1x20+2x10 A állt csak rendelkezésre, és erről vígan ment minden gépem, amiken 2,2-4 kW-os motorok vannak. Viszont ezek az automaták kimondottan motorindítók voltak.
Helló!
Ha már cseréltetted az automatákat, nagy gond lett volna C.-st felrakatni? Azokat arra tervezték, hogy induktív terhelésnél az áramlökéseket elviselje. A B.-s sokszor akkor is lemegy, ha egy hagyományos 60.W.-os égő kiég.
Ha lehet választani, akkor inkább legyen "D", mert arról lehet motorokat indítgatni.
A hozzászólás módosítva: Ápr 24, 2022
Szia!
Azt én is elfogadnám, csak az áram szolgáltatótól nagyon nehéz kicsikarni. Egyébként mostanában komplett lakótömböket szerelnek B40.a.-es kismegszakítókkal.
Nem fog menni. Csak típuspapíros B-s mehet a sima fogyasztói szerződéssel. Mindent lehet persze, de sokba lesz.
Szia! A vezeték keresztmetszetéről még nem esett szó, hogy az mekkora és milyen messze van az órától a működtetési hely. A laza kötés is okozhat ilyen leoldást ekkora motor indulásakor. A működtetési hely ahol csatlakoztatva van a dugvilla az a lakáselosztó automatái előtti pontról van leágaztatva? Mennyi idő alatt old ki az automata? Ha a motor az induláskor meghaladja a karakterisztika által megadott időt (3-5mp) és nem tud felpörögni akkor áramfelvételi probléma lehet és amiatt old le az utomata.
Sziasztok! Kérdésem lenne, miszerint: - Van egy kéthengeres Csepel kompresszorom amit nem tudom mivel hajtsak meg. Próbáltam már 1100wattos 2920/min, és 1550wattos 2920/min furdulatú motorral, de hiába a lefújószelep, mégsem tud egyikkel sem felpörögni nyomás alatt. Mindkét motor IMI 220V-os, és mindkettő a gyári értéknek megfelelő indítókondival (plusz az 1500-asnál még rá is dupláztam (2 x 160 microF) de így sem volt hajlandó felpörögni. A ékszíjtárcsákat úgy választottam meg, hogy kb. 1400 legyen a kompresszor fordulata (elméletileg 1000-1500rpm között érdemes forgatni).
Van egy szintén IMI 1.1kW-os 1400-as körüli fordulattal. Érdemes lenne abban gondolkozni? Nagyobb nyomatékot tud az leadni? MIT RONTOK EL??
Kompresszor teljesítmény igényének a számításáról hallottál már?
Idézet: ez nekem nem világos... ha működik a lefújószelepp, akkor nincs nyomás alatt a kompresszor (csak a tartály), nem? „de hiába a lefújószelep, mégsem tud egyikkel sem felpörögni nyomás alatt”
Kicsi a motor ehhez a kompresszorhoz. Esetleg még azt megpróbálhatod, hogy variálsz az áttételen, leviszed 1000rpmre, de a legjobb egy nagyobb motor lenne. Kb a duplája a mostaninak.
Nekem egy 1,8kw-os motor van rajta 1/3áttétellel a kompresszor kb 1000-ret forog. Nyomáskapcsolónak olyan típusút kerestem ami kikapcsoláskor a nyomóágban elengedi a nyomást. Hogy induláskor legyen ideje a motornak felpörögni.
Az 1500wattos amúgy is nagyon beterheli a hálozatot induláskor és neki már számottevő hogy a villanyórátol milyen messze van.
Én ráprobálnék a 4 polusú mocira. Meg lehet lejjebb kell adnod a fordulatszámból is. Madzagos is írt jót hogy leállás után a nyomóágban eresze el a nyomást.
A lefujószelep tart egy nyomást amire beállítod. Logikusan ha a tartály és a kompresszor között van akkor nyomás alatt kell indulnia
Elnézést, nem voltam elég egyértelmű...
A tartályból nem, de a töltőágból és a kompresszorból elmegy a nyomás a lefújószelepnek köszönhetően a nyomáskapcsolón keresztül. Bkrisz : kb. 4 méterre van a kompri az órától. (Plusz 20 méter hosszabítóval le is veri egyből a kismegszakítót) illetve tudnál egy konkrét példát mondani 4 pólusú motorra? madzagos: a csatolt képen lévő nyomáskapcsolót használom. Neked az 1.8-as motor 220-as? Illetve milyen kompresszort hajtasz meg vele? dB_Thunder: Sajnos még nem, de a kompresszor pontos adatait sem ismerem. Esetleg tudsz ezekben segíteni? btamas81: Köszi a tippet, de először megpróbálok a töltőágba beépíteni egy elektromos mágnesszelepet, ami nyitva marad amíg a motor fel nem pörög... A hozzászólás módosítva: Júl 4, 2022
Szia! Nekem csak 230-as a motor. Ugyanilyen csepel kompresszort hajt meg.
Nekem olyan nyomáskapcsoló van feltéve ami a motor leállítását követően a kompresszor és a tartály közti csőböl kiengedi a levegőt.
Ez is olyan nyomáskapcsoló ami nekem van rajta.
Keresek inkább olyan pneumatikus mágnesszelepet ami akkor zár, ha már nincs áram az indító kondenzátorokon... Aztán ha az sem hoz sikert akkor fordulatot csökkentek. (csak olyan frankón sikerült felilleszteni a tárcsát, hogy sajnálom leszedni)
Szia! Megtennéd, hogy mutatsz képet a levegős rész bekötéséről?
Tudok!
Kell a furat átmérő, lökethossz, kívánt végnyomás.. Esetleg típus... |
Bejelentkezés
Hirdetés |