Fórum témák
» Több friss téma |
Az ötlet lehet jó, de ha a kismegszakítót nem kapcsolod le, mindegyik jelezni fog, mert kb 10cm után össze van kötve a másik oldaluk. Ha meg lekapcsolod, amelyikre eltűnik a fázis a dugaljból az nyert. ( bár lehet kicsit gyorsít a keresésen a vezeték kereső, de az összes kismegszakítót le kell kapcsolni. Ha bedugsz egy rádiót, akkor csak a csendig kell kapcsolgatni..) Amúgy egy vezetékkereső mindig jól jön....
Esetlegesen egy fogyasztót bedugva, a rajta átfolyó áram mágneses/vagy hő hatását figyelni az automatákon. Egy 1-2kW fűtóbetét hatása már infra kamerával látható a biztosítékok között. A hozzászólás módosítva: Nov 14, 2022
A vezeték keresők másik hátrányos tulajdonsága, szeret a jel vándorolni a hosszú úton párhuzamosan futó vezetékeken, így a mellette lévő esetlegesen fogyasztó nélküli áramköröket is könnyen kidobja.
A hozzászólás módosítva: Nov 14, 2022
A fejlemények: holnap lesz két hete, hogy bekötöttem azóta egyszer sem kapcsolt le a fi relé. A teszt gomb működik rajta, úgyhogy a funkcióját ellátja. Azért gondolom (illetve nagyon remélem), hogy ezzel pont került a dolog végére, mert azóta sokszor kapcsoltam be a nyomtatóm illetve került hozzám egy nagyobbacska labortáp is amit nagyon sokszor kellett ki- és bekapcsolnom. Régebben ennyi idő alatt mindenképpen jelentkezett a probléma.
Remélem nem kiabálom el. Köszönöm mindenkinek a segítséget.
Üdv!
Szeretném megkérdezni mi lehet a képen látható szerkezet? Óraládában van. Talán régi ÉV relé? Nincs rajta fázisfesz, és a nulla vezető és meglévő ( van mellette egy 3 fázisú ÉV relé ) fázis között sincs fesz. Sem alul sem felül. Az éjszakai áram nullája elvileg meg kell egyezzen a nappali áram nullájával, ezért nem értem mi célt szolgál. A mérés időpontjában az éjszakai óra időzítője ( régi, mechanikus ) kikapcsolt állapotban volt. Köszönöm szépen a választ. A hozzászólás módosítva: Nov 23, 2022
Szia!
Ez egy 40 évvel ezelőtti FI /ÉV relé. A matricája leesett. A miért nincs bekötve , ill az egész kinézete --érdekes kérdéseket vet fel.
Köszönöm a választ!
Nem bontottam le a guman táblát, biztos alatta is lesznek érdekességek. Lehetséges, hogy ez kismegszakítóval egybeépített ÉV relé lenne? Talán 1996-os építésű ház. A 100mA-es 3 fázisú ÉV-t fogom cserélni 30 mA-esre, meg a konyha kapott egy 5x4-es mt-t, és az egészet betenném egy lakáselosztóba 3xB20 kismegszakítókkal. Ha lebontom kimérem hova van kötve. A többi kismegszakító az a 3 fázisú ÉV után van. Ezt a matuzsálemet ha lekapcsolom sehol nem szűnik meg a táplálás, ezért gondoltam, hogy a vezérelt fogyasztóra van kötve. A mechanikus időzítő a nullát is bontja?
Így néz ki. Saját megőrzött példány. Tesztelve volt. Működik. 30 éves biztos van.
Szia!
Valszeg --igen 2 igen célszerű cserélni --meghagyni műhely, szabadtér részére? 3;igen utólag egy izzós ellenőrzés minden egyes dugaljnál. 4; lehetséges az éjszakai. A mech óra csak a fázist kapcsolta.
Kaptam új akkut a roomba porszívóba,rendben működik.Csak persze alaposan ki kellett takarítani!
Köszönöm szépen a segítséget!
Ilyen az óraláda. Érdemes lenne az egész mért részt szabványosítani. 8 modulos lakáselosztók férnek el a két EON-os guman között.
Sziasztok!
Szakmai tanácsot / megerősítést szeretnék kérni. Az elosztó dobozba 3db C10-en biztosítva jön a 3 fázis a szolgáltatótól. Mindhárom fázis ezután Bakony művek No. 22-U típusú 16A-es megszakitora van tovabbvíve. (Már ez gyanús) Aztán a 3db 16-os betáp oldaláról vannak továbbfűzve a 10A-es Bakony No. 15-L kismegszakitok a helysegek felé. Mindamellett a 16-osok védett oldalára is csatlakozik 1-1 vezeték. Sajnos képem nincs, de igyekeztem érthetően leírni. Múlt héten az egyik 16-os betáp sarka szenesre égett a rá kötött (és ezáltal csak a szolgáltató C10 által védett) áramkör zárlatától. Ekkor kezdtem el gondolkodni hogy mit is műveltek itt tulajdonképpen az előző tulajdonosok. Kérdésem, hogy tapasztalatok alapján, mit mire lenne érdemes cserélni ha korszerűsíteni szeretném ezt az eszement kapcsolást?
Azért a vezeték keresztmetszetek, anyagok egyéb ismerete nélkül nincs miről beszélni. Ha egy biztosíték lába megég az vagy laza kötés, vagy életunt biztosíték okozza. ( szerintem a kábel szigetelés hamarabb leolvad, mint egy jól szerelt biztosítékláb kiolvad. ) Nem tudom mit szeretnél rajta korszerűsíteni. ( max újra vezetékezni a házat, hálózatbővítést kérni, kötéseket rendbe tenni) Elvileg aki felrakta a kismegszakítókat az utána következő kábelek keresztmetszete alapján tette. Ha nem, akkor a biztosítékok cseréje a vezetékek szerint.... esetleg úgy hogy a lépcső meglegyen. Ami itt azért nehéz, mert a legtöbb háztartásban a C10A már határeset fázisonként. Ennél kisebbet raksz, azt úgyis lecseréltetik. Az is kérdéses számomra milyen zárlat éget meg egy kötést. Azt leginkább a folyamatos terhelés készíti ki. ( főleg ha laza)
Köszönöm a gyors válaszod, jogos a kérdés. A szolgáltató C10től a 16-os Bakonyokig 2.5 alu, majd tovább 1.5mm réz vezeték van. A kábel szigetelés olvadt le a megszakito lábán. Nem kizart, hogy kötés hiba volt, főleg mert a másfeles réz és a 2.5-es alu egy kapocsban volt, sodrás, érvéghuvely nélkül...
Amit a legjobban nem értek, hogy a szolgáltató C10-Bakony16 lépcsőnek mi értelme van. A ház egyébként nem olyan régi, 95-ös és mindenhol tömör 1.5 réz van. A hozzászólás módosítva: Nov 24, 2022
Valamiféle biztosítékot ugye illik tenni a lakás felé is, a C10 rövidzár esetén lehet tovább fent marad mint a B16. Így az egész a lakásban (talán) nem megy el az áram.
B verzió, így a lakás egy része feszültségmentesíthető C verzió, a tulaj ha hálózatbővítést kér már nem kell semmit piszkálni. Mondjuk az alu réz az nem biztos hogy jó párosítás volt részéről. Ha korszerűsíteni akarsz, a minimum lenne a 2,5 alu kábelt kicserélni/tetni. és esetleg hálózat bővítést kérni. Bár 95-ben a szolgáltató szerintem már nem 2,5 alu vezetékkel jött ki az óra alól. Ezen az elrendezésen nincs mit korszerűsíteni a jelen állapotban. Kicserélheted a biztosítékokat kisebbre, de csak addig maradnak míg becsukod az ajtót. A porszívó vasaló hajszárító úgyis leveri, attól kezdve élhetetlen lesz a ház....Ha te nem valaki úgyis visszaköti vagy át.
Pontosan ez történt, az óra alatti C10 nem oldott le, még akkor sem amikor a rövidzár valamelyik Bakony mögött létrejött és elolvadt a szigetelés. Ebből kiindulva én szükségét érezném a 16-os Bakonyok (No. 22-U) betáp oldali szétosztásának megszüntetésének, helyette a helységek felé inkább védett vezetéket vinnék tovább akár új B16-okon keresztül. Így plusz védelmi lépcsőt kialakítva az órás C10-ek helyett. Kisebbre nem cserélném őket, mert jelenleg nem ver le semmit egyik fogyasztó sem.
A (béna) rajzon bejelöltem a jelenlegi felállást, és pirossal a tervezett módosítást. (Narancs pötty a múltkori olvadás helye) Van értelme szerinted?
Ez nem lesz jó. A 16 amperes kismegszakítóra kötött áramkörrel párhuzamosan kötnél egy másik 10 amperes kismegszakítót a teljes áramkörével? Semmi értelme.
Ki kell cserélni az összes kismegszakítót. Azok sem örökéletűek. Valamint megcsinálni rendesen a betápjukat. A hozzászólás módosítva: Nov 24, 2022
Igen, lehet kicsit túlgondoltam, hiszen üzemszerű működés esetén le kellett volna oldania az egyik B10-esnek. Én is arra hajlok, hogy ezeket a Bakonyokat kivágom a kukába és rendes 3 fázisú sorolóval új biztiket rakok be. Viszont attól kicsit tartok, hogy ha a mostani (No. 22-U) 16A motorvédő Bakonyok helyett B16-okat rakok be, azt levagdossa-e vajon majd a mosógép / porszívó. (Mert nyilván a C10-ek után nem rakhatok C16-okat...)
A hozzászólás módosítva: Nov 24, 2022
A Bakony 16 A-es kismegszakító másképp old le, mint a maiak. Itt a táblázat, hogy jobban megértsed. Az igazából a mai C16-osnak felel meg. Én arra gyanakszok, hogy azok a c10-esek nem C10-esek, hanem át vannak címkézve. Régebben divat volt az ilyen.
Ez ad arra magyarázatot, miért van a "C'10" után C16-os. A hozzászólás módosítva: Nov 24, 2022
Köszi, ezzel tisztában voltam. Pont ez nehezíti meg a kiváltásukat, hogy nem egzakt (hatályos) szabvány B-C karakterisztikával működnek.
Azok a C10-ek már újkoriak, mert óracsere volt néhány éve. Azok nem Bakonyok már. Az átcímkézés mondjuk erre magyarázat lenne. A szétégett vezetékre sajnos nem. A hozzászólás módosítva: Nov 24, 2022
Én a helyedben bővítenék 3x 20A C-re, szabványosítva az egész mérőhelyet.
Minden régi mehet a kukába. Bővebben: Link A hozzászólás módosítva: Nov 24, 2022
Sziasztok!
Szükségem lenne egy kis segítségre. Ha van B tarifája a lakásnak amiről a bojler üzemel, illetve H tarifája amiről a klímák üzemelnek akkor a lakás maradék fogyasztóinak elegendő lehet 16 A ? Gázzal fűtünk legfőképp, Klímával csak átmeneti időszakban fűtünk, illetve nyáron hűtünk. Split klímáink vannak. 2 db 2,5 Kw és 1db 3,5Kw. Gáztűzhelyünk van, illetve a sütő része villanyos. Semmi extra nagy fogyasztású dolgot nem használunk.
A sütő mosógép, mikro együtt úgy rémlik már néha sok. Ha önmérsékletet tanúsítasz jelenleg nagy valószínűséggel elég. De nagy fogyasztó a porszívó és a hajszárító is.
Ha nem kapcsolod be egyszerre az összes nagy fogyasztót akkor elég. Nálunk a sütővel együtt simán elmegy még a mikró is, akkor is ha ezek mellé még bekapcsol a hűtő kompresszora is. Ha ezek mellé benyomnánk még a porszívót is, na az már nagy eséllyel lekoppintaná a B16-ot, főleg ezt a takonyt (tracon) amit nemrég tettek fel...
kötés hiba volt, főleg mert a másfeles réz és a 2.5-es alu egy kapocsban volt, sodrás, érvéghuvely nélkül
Kár is ennél egzotikusabb okot keresni a jelenségre. Amit a legjobban nem értek, hogy a szolgáltató C10-Bakony16 lépcsőnek mi értelme van. Más a szerepkörük. Nem lépcső van, hanem különböző feladatok. A B16 látja el a túláram- és érintésvédelmet (utóbbit akkor, ha nincs ÁVK) a kuncsaft felelősségi körében. A C10 meg legfőképpen a teljesítménykorlátozást az áramszolgáltató felelősségi körében. Hogy ezeknek a működése nem mindig van összehangolva, az kicsi hátrány ahhoz az előnyhöz képest, hogy a kismegszakító akárki által akárhányszor biztonságosan visszakapcsolható szerkezet, a dugós, pláne a késes olvadóbiztosítóhoz képest. A hozzászólás módosítva: Nov 28, 2022
A mosás, sütés, takarítás így egy délelőtt helyett egész napos program lesz.
Ha ez neked megfelel, akkor elég, csak be kell osztani. Engem zavarna, ezért van nálunk 3x20A + 20A vezérelt.
Sziasztok!
Fluke 1662-es installációs műszerrel van olyan gondom, hogy "A" típusu ávk előtt 270A -ra méri a hurokzárlati áramot ávk után már csak 150A-re. "AC" típusu ávknál viszont nincs különbség. Találkoztatok már ilyen hibával ennél vagy másik műszernél? Video A hozzászólás módosítva: Dec 1, 2022
Nem lehet, hogy csak oxidosak kicsit az érintkezők és emiatt mér nagyobb ellenállást? A nagyobb ellenállásból meg kisebb áramot számol...
Ha ki-be kapcsolgatod párszor az ÁVK-t, akkor is marad a nagy ellenállás? Az "A" és az "AC" típusnak a többi paramétere megegezik? |
Bejelentkezés
Hirdetés |