Fórum témák
» Több friss téma |
Az akku gyengélkedése persze, hogy nem tűnt fel nekünk, mert "ritkán" használjuk az autót és eddig két használat között úgyis mindig lemerült, mindig használat előtt egy nappal fel kellett tenni töltőre.
Az autó még tegnap haza lett hozva. Meg lett állapítva, hogy kissé kopott a slusszkulcs és gyújtáskapcsoló, így odafigyeléssel kell mozgatni benne a slusszkulcsot ‒ nem cserélték ‒, valamint kapott egy új akkut is. Úgyis nyár elején lesz a kötelező műszaki vizsga.
Idézet: „... odafigyeléssel kell mozgatni benne a slusszkulcsot ‒ nem cserélték ‒, ...” Az autónkba nem régen gyújtáskapcsoló betét lett cserélve. A gyújtást nem lehetett levenni. A szerelő egyből rájött, hogy az a gond. Meg is csinálta, de először nem cserélte ki újra. Szólt kész az autó, mehetek. Kiállt a műhelyből, de már ott nem tudta leállítani a kocsit. Rájött csak új kell bele, hiába csiszolta az érintkezőket a régiben, és így lett egy plusz nap mire újat rakott bele. A hozzászólás módosítva: Jún 2, 2022
Sziasztok.
Egy 1998-as Suzuki Swift 81-es hibakódot villogtat ki, de ilyet viszont nem találok, hogy mi lehet ez. A jelenség az, hogy első indításkor villog a Check Engine lámpa és nem indul be az autó. Ha leveszem a gyújtást és újra ráadom, akkor már indítható. És ami még szintén eltér a megszokottól, hogy a hibakód villogás 3 hosszú villogással kezdődik és után jön a 8 rövid, 1 rövid, folyamatosan. Ha valakinek lenne megfejtése, sokat segítene, előre is köszönöm.
Egy olyan jellegű problémám lenne, hogy az autóm menet közben megállt (pontosabban a motor). Megvizsgáltam, és láttam, hogy a befecskendező rendszerhez tartozó 20 A-es biztosíték égett ki. Biztosítékcsere után, a gyújtás ráadásakor újra és újra kiég. Tüzetesebben átvizsgáltam a rendszert és a vonatkozó kapcsolási rajzot, kimértem az alkatrészeket, de a hibát nem találtam. Egyszer kiszedtem a biztosítékdobozt, megmozgattam a vezetékeket, visszatettem, és érdekes módon újra működött. Majd menet közben újra deficites lett. Végeredményben arra jutottam, hogy valahol egy vezeték letestel és zárlatot csinál. Vagy az is lehet, hogy valamilyen rejtett hőkioldó okozza a bajt, mert amikor másodjára is beindult, akkor a gázadás hatására durrant el a bizti.
Az autóm típusa: Suzuki Swift 1.6 sedan 1997.
Idézet: Akkor nem lehet, hogy valahol a biztosítékdoboz körül lehet valami érintkezési galiba? „Egyszer kiszedtem a biztosítékdobozt, megmozgattam a vezetékeket, visszatettem, és érdekes módon újra működött. Majd menet közben újra deficites lett.”
Sziasztok.
Adott egy 2006-os 1.5 vvt kb másfél hónapja volt autóvillamosságisnál, mert nem mérte a sebességet. A szerelő cserélte a sebváltónál a jeladót, és elmondása szerint a kábelköteget. Pár nappal ezelött megint ugyan ezt csinálja, a pillanattnyi fogyasztás kijelzés nem mutat semmit. Olyan, mintha a szervókormány is kicsit keményebb lenne. A kijelző órát kiszedtem, a panelon kévő kontrollert újra forrasztottam, a csatlakozó lábat úgyszintén, de semmi. Most néztem, hogy a sebességmérötől egy TCM be megy az adat, onnan az ECU-ba. Tehát az ECU-ból kap a kormánynál lévő kijelző is infót, és onnan megy az info a pillanattnyi fogyasztásmérőbe? Van esetleg tippetek, hogy mi leget még? Találkozott valaki ilyen hibával? A hozzászólás módosítva: Jan 5, 2023
Sziasztok!
BUÉK mindenkinek. Segítséget szeretnék kérni egy 2003-as Suzuki 1.0 autóval kapcsolatban.Tegnap a lányom hazament vele és megállás után az alapjárat 4000 és állandóan változott. Azután az engine lámpa is kigyulladt. Ma 'tudományosan' már amennyire lehet 100Km távolból telefonnal beszélgettünk.Alapjárati motor csatiját az unokám megtisztította. Indítás után 3000-es fordulattal indult,idővel a fordulat lement 2500-ig,a vízhőfok beállt rendesen a megszokott szintre.Olajnyomás van.Az alapjárati fordulat minden gázfröccs után más szintre áll be.Az engine lámpa továbbra is világít 4 indítás után is.Ha van valakinek valami ötlete,köszönettel veszem.Holnap többet tudok majd az autóról mondani. Előre is köszönöm a segítséget.
Diagnosztikát rá. Nagyon sok minden okozhatja, vízhőfok jeladó, egr, maf szenzor stb. Láratlanba nem leget ilyet megmondani.
Köszi.Megtaláltuk a hibát.A porlasztó hátsó részén egy vákum cső eltörött és ez okozta a hibát.Csere után tökéletesen működik.
Szaisztok!
Régi 2000-es évjáratú 1.3 Swiftem van. Az a probléma merült fel, hogy az akkut folyamatosan szívta le valami. A DOME feliratű 15A -es biztosítékot kivéve a hiba megszűnt. Azonban így nincs belsőtér világításom, sem pedig rádióm. Most ugrik be, hogy ha lekötöm a rádiót, és visszatéve a biztosítékot, akkor kideríthetném, hogy az-e a gond... Más helyről jövő infó alapján arra gondolok, hogy egy relé folyton behúzva maradt, ezért a tekercsén folyton áram ment keresztül, amit én 0.12A-nak mértem az akku felől. A gondom az, hogy csak 1db relét találtam a kocsiban, mégpedig a biztosítéktábla mellett, ami az indexeket kapcsolgatja. Szóval a kérdésem az, hogy létezik-e egyáltalán olyan relé, ami a belső világítást kapcolja, és ha igen akkor az hol van? Vagy totál nem ez a gondom, hanem valami szétment a rádió felé, vagy magában a biztosíték tábla felé, mert abban komolyabb bajok is voltak... A bal hátsó lámpát biztosító foglalat kiégett, de az másik mese... Köszi az infót előre is!
Szia!
Nincs relé a belső világítás áramkörében. Nagy valószínűséggel a rádiód lesz a hiba oka.
Biztosítékot vissza, rádiót lehúz, egy napot vár, ha nem esik drasztikusan az akku feszültsége, akkor jó eséllyel valami megkergült a rádióban és folyamatosan szívja az akkut, cserélni kellhet.
Kösz mindkettőtöknek a választ!
Simán lekötöm a rádiót, rámérek, hogy ekkor mennyit vesz fel. De ezt csak holnap tudom megcsinálni, mert ma kell az autó, nem kockáztathatok! Ha lesz eredmény megírom! Kösz mégegyszer!
Sziasztok.
Egy 2006-os 1.5 Swiftel szemvedek, már hónapok óta, de nem tudom, hogy már mit csináljak vele. A hiba, hogy sebességet nem mutat. P0500 Kódot dobálja. Ki lett cserélve a jeladó, és a szerelő szerint a kábelköteg, ment is olyan 3 hétig, most hol megy hol nem, mondta a szerelő, hogy új óta, megvettem, de semmi. Az ECU csatit megmozgatva, elindult megint, de ma reggelre már semmi. Mozgattam az ECU csatit, de nem történt változás. Más fórumon azt írták, hogy a kozmány alatti biztosíték tábla komplett cseréje után jó lesz. Mi köze van ehhez, nem tudom. Találkozott már valaki ilyen hibával?
Sziasztok, segítséget szeretnék kérni. Hol
vannak a suzuki swiftben (2006 1.5 vvt) a testelési pontok a motortérben. Nem az érdekel, hogy az akkuról hol kap a kaszni, hanem a külömböző eszközök honnan veszik le. Azt tugom, hogy van kettő, a rellédoboz mögött a toronyra rögzítve. Sajnos kontakt hibás a VSS és vagy a testet, vagy a pluszt nem kapja meg rendesen. Ma egész nap bújtam a netet, az kiderült, hogy a jeladó egy pluszt, egy mínuszt kap, és a jelet direktbe küldi fel az ECU 32 katlakozó 9-es bemenetére. Az érdekesség, hogy leteszem az autót, szépen rámegy rebbelig a pára, az ECU is lepihen, majd reggel indítás után, mintha mise történt volna működik olyan 6-7 Km után kijelzés megszűnik. Olykor olykor egy pillanattra vissza jön, de akkor már csak pillanatokra. Ezért gondoltam, hogy az összes test csatit újrscserélem. De nem tudom pontosan hol vannak. Köszi a segítséget.
Szia!
Ezt találtam, lehet segít... Üdv: Gábor
Jó lenne megtudni, hogy a VSS (sebességmérő jeladó) pontosan honnan kap testet. Nagyon valószínű, hogy ott van a kontakthiba.
Szia!
Ha a valószínűtlen helyeket kizárod akkor kb. 4-5 pont marad amit érdemes megnézni. Üdv: Gábor
Szia.
Ma megnéztem a csatit, lemegy a test, és a 12 volt a főrellétől, mivel olykor olykor mér, így a visszajövő kábel is jónak kell lennie. lehet, hogy egy 2 hónapja cserélt jeladó beszart volna???
Szia!
Esetleg meg kéne nézni azt a csatlakozót amelyikbe jeladó megy. A fogadó oldalt. Csak csendben jegyzem meg, a relét egy l-el írják! Üdv: Gábor
Sziasztok!
Azt lehet tudni, hogy a kettes lambda szonda bemenete az ECU-ba feszültség vagy áram bemenet? Hány vezetékes egy ilyen szonda? Ha 3, akkor feszültség lesz, ha kettő, akkor meg áram elvileg.
Szia!
Szerintem mind a két szonda 4 vezetékes. Fűtött szondák vannak. Üdv: Gábor
Kösz!
Akkor nem tudom honnan vagy hogyan lehetne ezt kideríteni, mert rávágnám, hogy akkor 2 vezetékes és árambemenetű, de az is lehet hogy a fűtésről veszi le a 12V-ot nem? Ha árambemenetes, akkor néhány 10 Ohm átmeneti ellenállás (pl csatlakozóban) is okozhat gondot -> ha azon nagyobb feszültség akar esni, mint amekkora az áramgenerátor határa (12V). Jól gondolom?
Honnan jött neked ez a
Idézet: meg ez leginkább„ECU-ba feszültség vagy áram bemenet” Idézet: ?? „Ha 3, akkor feszültség lesz, ha kettő, akkor meg áram elvileg.”
Üdv! Érdeklődnék, hogy ennek miképp kellene jól működnie?
Szia!
Egy kicsit több háttér infót is adhatnál. Mikori a jármű, melyik részhez kapcsolódik? Üdv: Gábor
suzuki swift elektromos ablak áramkörébe van iktatva és annyit találtam róla, hogy végállás szenzor. Az érdekelne hogyan mőködik, ha jó?! A lyukon keresztül kell visszakapcsolni, vagy vissza kattan magától? Brutál drága az új...
Szia!
Még mindig nem mondtad melyik évjárat! 1993-tól volt pár modell Swift név alatt, még ma is! Végignéztem pár rajzot de nem nagyon találtam ilyen áramkört. Ez inkább valami vész kikapcsoló lesz mint egy automata biztosíték. Leold ha túl nagy az áramfelvétel, manuálisan kell visszakapcsolni. Nem üzemi áramkör. Üdv: Gábor
Igazad van! Bocsi! 1998-s. Én is erre a következtetésre jutottam. A biztosíték tábla mellett van...
|
Bejelentkezés
Hirdetés |