Fórum témák
» Több friss téma |
Az elektromos kerékpár nem önjáro bicaj, csak akkor megy, ha tekered. A gázkar teljesen felesleges ehhez. (Némelyiken van 2-3 fokozatu kapcsolo, hogy mennyit segitsen a pedálra, de annak a tekerése nélkül a jelenlegi legális törvények szerint nem is müködhet. Azért hivják e- bikenak). Ami magátol megy az e-moped stb. azzal viszont csak a rendes uton lehet közlekedni. ( akár egy Vespaval vagy Babetaval stb).
A hozzászólás módosítva: Aug 23, 2022
A képen lévő elektromos kerékpárról van szó. Ennél a típusú rendszernél a gázkar elmozdításakor a kerékpárnak indulnia kell.
Köszönöm az eddigi segítséget. De most még nincs vége, rakok fel képeket. További hiba derült ki a vezérlővel is vannak gondok. A 165339-es képen lévő alkatrész a törött ellenállás és a zsugorcső alatt milyen alkatrész lapul. Nem akarom levágni a zsugorcsövet ha nem muszáj de ha avval is lehetnek gondok lebontom. A nyákon lévő melegedés a törött ellenállás miatt történt.
A hozzászólás módosítva: Aug 24, 2022
Segítség kellene a nagy cement ellenállás beszerzésére.
Vajon mitől tört el az a nagy dög? Minden esetre az incompban van 82Ω 50W, hestore, lomex 5W. TME-nél a 10W-osból nincs egy darab se, de katalógusban van. A kovacselektronika kínálatában van hasonló kiszerelésű, de 20W-os. 10W-os pont ugyan ilyet meg aliexpress kínál...
Például.
Ha egy nem elég, akkor tegyél bele négyet. De lehet hogy sem értékben, se terhelhetősgben nem annyira kényes helyen van...
Sziasztok! Lítium pakkhoz vennék BMS-t,de nem tudom melyik a a legmegbízhatóbb, vajon elég 30 amperes? stb.. 16s-7p 60v 21000mah a pakk,samsung inr18650 q30 szerelve.
Esetleg valakinek van tapasztalata,vagy jó bevált márka? Idézet: „Kínából rendelném”
A kiszemelt BMS-ről mutathatnád a linket...ugye nem ez lenne?
Szia. Biztos nem ez. 16s 48v szerintem ez lifepo bms. Amiket én nézegettem:
Amennyiben e-bikéhez lenne az akku, -amelynek mellesleg a motorteljesítményét nem ismerjük- jó lehet, ha nem 2kW-os a motorja...
Ztech zt-25 berlin 800/1200wattos motor.
Itt már eredetileg is volt a cellacsoportok között szigetelés, vagy te raktad oda?
1200W-os motort is meg lehet hajtani egy 30A-es kontrollerrel, az 2kW-os max. teljesítményt enged meg. Nézd meg, mi van ráírva a szabályzódra, annál nagyobb BMS-t vegyél, és rakd valahova oda, ahol le tudja adni a höjét. De ha csak egy motorod van, 1.2kW van ráírva, akkor a 30A-es BMS-nek elegendönek kell lennie. Balanszer nem lesz benne, ez szinte tuti, de nem is kell. Ezek a rózsaszínü 3Ah-es cellak nagyon jók, nem fognak egymástól elcsúszni. Ha pedig mégis lesz valami gond, akkor azt nem a BMS fogja korrigálni, hanem te, amikor kicseréled a hibás cellát. A hozzászólás módosítva: Szept 9, 2022
Ez volt az én rollerem 16S akksija:
Bővebben: Link 1 Bővebben: Link 2 Bővebben: Link 3 A te akksid már sokkal biztonságosabbnak néz ki. Ha te csináltad, akkor profi munka, ha kínából jött, akkor le a kalappal, így kellene minden akksit elkészíteni.
Üdvözlet!
Van egy Alurex 24v elektromos kerékpár első motoros hall szenzor nélküli(három vezetékes),az a problémám,hogy ha az akku fel van töltve 29,4V-ra tökéletesen működik,ha leeslik kb 28-27V-ra akkor még viszi a motor de nagyon gyengén.Ha leesik 26V alá akkor nem viszi tovább a motort. Ami eddig történt:motor kipróbálva másik kerékpárral rendben működik.Akku kipróbálva másikkal kb 21V-nál merül le addig rendesen működik.A vezérlő lehet a hibás,ismerős megnézte Feszültségszabályozó LM317T ki lett cserélve, ugyanaz a hiba.A vezérlőben lévő 6 mosfet megmérve,azok is jók.Néztem,már vezérlőket de nem nagyon férne be ez helyett,meg a csatlakozók is mások. Bármilyen tanácsot szívesen fogadok. Üdv! Zoli
Ami a nyák alján, jobb oldalt ki lett cserélve, 3 lábú alkatrész az nagyon rosszul néz ki. Újra kellene forrasztani, de ahogy látom, ott már nincs réz forrszem sem. Hidegforrasztás mind a három pötty. Az alacsony feszültségre az az ötletem, hogy valami el van kötve, és ahol az IC méri a feszültséget, ott ez le van csökkenve, és lekapcsol. Ha van kijelzője a szabályzónak, akkor azt nézd át, nem lett-e átállítva a lekapcsolási feszültség magasabbra.
Tőlem jobban hozzáértőket kérdezném.
Adott egy ztech zt-27. Gyári vezérlő cserélve egy picit nagyobbra ami univerzális ergo tanítható. Nagyon eddig nem figyeltem rá csak mentem vele mint a bolond de észrevettem egy érdekességet. Ha folyamatosan megyek vele egyenletes sebességen akkor olyant csinál mintha egy csapágy be lenne rágódva. Nagyobb fordulaton nem csinálja a kis fordulaton sem venni észre csak valahogy a közép tartományban szórakozik ezzel. 1 éves múlt a jószág így csapágy baja nem lehet így én a vezérlőre gyanakszom hogy olyan mintha kiesne a szinkronból. Vagy elfelejti a beállítást és nem tudja eldönteni hogy 60 vagy 120 fokosan kellene vezérelnie. Bár csak totózom mitől lehet ez .Multkor akku csere volt és akkor újra is lett tanítva akkor egy darabig nem csinálta de most előjött megint. Szerintem ha újratanítom akkor megint egy darabig nem csinálja de utánna elő fog jönni. Lehet ezzel valamit kezdeni szerintetek? Ő van benne.
Sziasztok!
Gondoltam megmutatom a most készülő projektemet. Egyelőre kettő darab 350 Wattos motor van benne egy kicsit túl hajtva. Az akkumulátor 48 Volt 35 amperórás lesz. Csúcsteljesítmény körülbelül 1600 1700 watt. Az agymotorok szalagfékesrôl át lettek alakítva hidraulikus tárcsafékesre. Mivel mifelénk nagyon rossz minőségűek az utak így gondoltam egy komolyabb felfüggesztést tervezek neki, eddig ígéretes. A hétvégén eddig jutottam vele.
Sziasztok,
Egy ideje használok egy 750W Bafang középmotort, 48V akkuval, alpavetően nagy megelégedettséggel. Most vettem egy akku nélküli gyári elektromos triciklit, játszani. Ez 36V os. Valahogy össze lehetne hozni a 48V os akkuval? az akkut nem akarom megbontani, vagy átalakítani, egyszerűen le akarom csökkenteni a kimeneti feszültséget. Elég balta megodásnal tűnik, de működhet, hogy 17db diódát sorba bekötök az akksi után? (17*0,8V feszültségesés) . Ilyenkor egyébként lenne komolyabb veszteség? Első körben csak kipróbálás lenne a cel, akarok másik elektromos hajtást hátra, kérdéses, hogy megtartom-e az első agymotort. Kösz
Csak matek kiszámolni a veszteséget, diódákon eső feszültség szorozva a motor felvett áramával.
Ha van kéznél 10-20A -es diódád kipróbálhatod, de csak üresjáratban oltári nagy hűtőbordákra téve, finom gázadással. Ha terhelni is akarod, ajánlott az indítási motoráram legalább kétszeresét bíró diódákat alkalmazni, látatlanban 80-100A -t tippelnék... Ui.: Másik kényszermegoldás a stepdown DC-DC konverter lehet, szintén indítási áram kétszeresére méretezve. A hozzászólás módosítva: Jan 15, 2023
Elég "balta" megoldás, valóban De (elvileg) működhhetne -ha tudomásulvesszük, hogy a diódák nem pont 0,6V-ot ejtenek. Kis terhelésnél még kisebb is lehet, teljes terhelésnél 1V-nál is több.
Ha (csak) 300W-os az a motor, akkor 300/48=6A (nem teljesen pontra) (És akkor még nem számoltuk az indulást) 12-20 db nagyáramú dióda egy vagyon... Azzal együtt, hogy azt már hűteni is kéne, tehát hűtőborda is kell. A hozzászólás módosítva: Jan 15, 2023
Köszönöm a válaszokat.
Próbaképp egyéb megoldás? Eszembe jutott feszültségosztót képrzni egy 80w körüli terheléssel, de akkor csak max terhelésnél jön ki a matek. Köszi
A meglévő akku-pakkod 48V névleges feszültségű. Valószínűsíten: nem túl nehéz megtalálni (nagyjából a 3/4-nél) a névleges 36V-ot. Kipróbálásra oda köss rá. Cak ne hetekig használd így
Másik lehetőség: hárman, kiknek van kocsija, összefogtok. 3 sorbakötött autóakkuval kipróbáljátok. Nem döglött akkukkal ám! De azt sem kell túl sokáig erőltetni, tényleg csak próba erejéig. A hozzászólás módosítva: Jan 15, 2023
Ha va a vezérlőnek visszatáplálós fékezése akkor diódát nem tehetsz, se step down konvertert, elég annyi hogy a gázkar maximális állását 36V körülire korlátozod (a motor pwm jelet kap), egyes vezérlőkben van "3 fokozatú sebességváltó" az a kis fokozatba bekötni, vagy a gázkar kimenő feszültségét lehetne kb 2/3 arányban leosztani.
A hozzászólás módosítva: Jan 15, 2023
Egyébként vélhetően van az elektronikaban olyan elem, ami a 48V, (amúgy teljesen feltöltve 52 korul van) tönkremenne? Gondolom a motor is legalább ki lehet próbálni.
Üdv
48V, vagy 48/36V os vezérlőt kell használj az automatikusan felismeri az akkut a mélykisütés miatt is, illetve a 36V os biciklik világítása 36V, de a 48V osakban általában van egy dc dc konverter és 12V ról megy a világítás, index stb
A motort direktbe rá lehet kötni az akksira?
A két vezetékes kefés motort igen
|
Bejelentkezés
Hirdetés |