Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autó-generátor nem tölt rendesen
Szia!
A12V ólomakku nyugalmi feszültsége 12,8 V. Ami ez felett van az tölti. Ha 10,5 V aláesik a kapocs feszültsége akkor beszélünk mélykisüléstől, ez alatt az akku károsodik. A többi üzemszerű. Zárt (zselés) akku töltésénél figyelni kell, hogy a töltőfesz ne lépje túl a 14,1V-ot a pezsgéshatárt, mert az akku károsodik, mert csökken a kapacitása.
Biztos nem volt hasonló triakos, tirisztoros szabályozó benne? Mint a motorkerékpárokban...
Különben túltöltene! A hozzászólás módosítva: Jún 24, 2022
Urak! Aki ért hozzá, kérem segítsen! Ezt meg szeretném oldani egyszer és mindenkorra. Ide is felteszem ezt a kérdést, ezért ez egy bercsatolt szöveg. Köszi ha elolvassa legalább egy szakember!
Sziasztok! Megint csak egy extrém kérdéssel fordulok azokhoz, akik értenek a dologhoz. De ehhez egy pici kommentárral kezdeném a probléma felvezetését, mert többen nem fogják érteni, miért állok így a kérdéshez. 2 és fél éve vettem az Accordomat, vadonat új akkumulátorral. Benne volt az alkuban, hogy vesznek bele egy új akkut. Varta került bele, aminek nem feltétlenül örülök, de azért rosszabb is lehetett volna. Az első hónapok még nem, de a hidegek beköszönte előhozott egy olyan jelenséget(direkt nem problémának írtam), hogy a önindító egyre lassabb indító fordulatszámot produkált. Végül eljött az a reggel is, hogy nem tudja átforgatni. Méregettem, vizsgálódtam és több következtetést le tudtam vonni. A rövid utak töltési ideje nem tudja megoldani, hogy az akkut szinten tartsa és egyre kevesebb erő marad.(talán ha nem csak 2 prcig töltene...) Ezen kívül van egy gyári, kormányról vezérelhető Bluetooth modul az Accordban, ami ha egyszer bekapcsol, pl. ki szereném próbálni, hogy mire is való egyáltalán ez a dolog(semmire) akkor örökre bekapcsolva marad és éjjel kis árammal ugyan, de szívja az akkut. Ennek a csatlakozóját le kell húzni és többé nem okoz fennforgást. Meg is történt. Megoldódni látszott a dolog. Azóta, nem merül annyira le az akku, hogy ne tudjak útra kelni. Hadd tegyem hozzá, hogy némileg sűrűsödtek a "nem annyira rövid" utak is. Viszont, az idén a hidegek újra megmutatták, hogy az akku nincs teljesen tele. Soha! Mértem töltő feszültséget is és áramot is. Rendesen 14 Volt felett tölt és ha megterhelem, akkor 30 Amper fölé is megy a töltés. És itt jön a bűvös mondat: "Ha épp tölt!" Ez a kocsi már azzal a megoldással van megcsinálva, hogy az akku feszültség, vagy az elektromos fogyasztás függvényében kapcsolgatja a generátor töltését. De ez nekem probléma! Vasárnap felbakoltam az Accordot, levettem a kerekeket, átmozgattam a nyergeket és kicseréltem a főfékhengert. Kb.3 órát vett igénybe ez a művelet. A csomagtér ajtó nyitva volt, világított a két csomagtér világítás. A kulcs volt hogy a gyújtáskapcsolóban volt és 1-es állásban volt. A Wefa kapcsolódott a telefonomra, de nem hallgattam zenét. Nem volt gyújtáson sem. Ennek ellenére, a pár óra alatt a 74Ah-s akku úgy lemerült, hogy csak kerregett a behúzó tekercs az önindítóban. Ez nevetséges! Mennyi volt a majdnem új akkumulátorban? Szerintem max 15Ah. Szerintem ez a töltési módszer nem való semmire, csak arra, hogy jól tönkrevágja az autó akkumulátorát. Akkor tölt, mikor kapcsolok valamit és ilyenkor, ha szerencsénk van, jut az akkumulátorba is valamennyi áram. Később mikor leesik a feszültség, akkor természetesen tölt, de amint feljebb megy a feszültség, máris kikapcsolja a töltést. És mi van azzal a dologgal, hogy amikor egy akkut töltünk, a kívánatos feszültség elérése után még két napig lehet tölteni, mielőtt elkezd pezsegni? Engem arra tanítottak anno, hogy akkor kész az akku, ha a gázfejlődés intenzív. No de addig lehet hogy van még 40Ah. Akkor, mikor elkezdődött ez a dolog a kocsimmal és még csak ismerkedtem a problémával, Felhoztam a lakásba az akkut. Mondom megnézem mennyit tölt bele. 3 napon át nem kapcsolt ki a processzoros töltő! Nem töltött végig 4 amperrel, mert kb másfél nap után már esett vissza a töltőáram. De az, hogy nem ment fel a feszültség és fogadta a töltést ennyi napon át, arra enged következtetni, hogy kb üres volt az akkumulátor. Erre megoldást szeretnék. Ez így egy nulla. Kérdésem a következő: Tudja-e valaki, hogy mitől nem kapcsol be a töltés? Vagy inkább, hogy honnan tudja, hogy most épp ki kell kapcsolni a töltést? Azon felül, hogy a motorvezérlő adja ki a parancsot. Van egy szál, amin beküldi a feszültséget? Tudja, hogy mondjuk elérte már a 13.6 Voltot? Mert azt nem gondolnám, hogy csak számításokat végez bármi kontroll nélkül. Ezt a szálat én meg akarom picit hekkelni. Ha kell akkor elektronikával, ha kell, akkor egy ellenállással. De az akkut feltöltött állapotban akarom tartani. A régi kocsikban sem volt ebből semmi probléma. 7 évig működött bennük az akku, mert feltöltött állapotnan voltak tartva. Köszönöm az összes érdemi hozzászólást!
Hadd válaszoljak a probléma gyökerére röviden.
El kell inditani az autót, mérni kell az akkun a feszültséget alajáraton és kb 1500fordulaton. A töltésnek normális esetben 14.2V - 14.4V közt kell lenni. Ha nem ennyi, akkor a mérést meg kell ismételni közvetlen a generátoron is. Ha ott jó értékeket kapsz, akkor 90% test kábel rohadás a motor kasztni vonalon, ha a generátornál sem jó a fesz érték, akkor a generátor hibás. Az akkunál történö mérést le és felkapcsolt lámpákkal is el kell végezni mert terhelésre leesö feszültség is átmeneti ellenállásra utal. Végeredmény egy autovillamossági szerelö, aki vagy a rohadt kábeleket cseréli, vagy a feszszabályzót generátort.
Szia! Nekem az a véleményem ezzel a problémával kapcsolatban, hogy a rövid utak és a megtett út ideje alatt használt fogyasztók teljesítmény igénye meghaladta a generátor képességét, hogy az képes legyen pótolni a hiányzó töltést és kiszolgálni a többi fogyasztót (világítás, ablakfűtés, fűtőmotor, ablaktörlő stb.).Ez oda vezetett, hogy az akku lemezei felszulfátosodtak olyan mértékig, hogy nem veszi megfelelően a töltést, hiába mérsz jó értékeket. Nem az akku hibája ez hanem a használaté. Hiába töltenéd egy processzoros töltővel ha az nem képes a szulfátos lemezeket kezelni. Vagy szulfátoldó akku aktivátorral próbáld meg feltölteni, vagy egy jóképességű tirisztoros töltővel "bombázd meg".
Ha valami fogyasztó mégis aktív maradna a leállított motor ellenére azt peig meg kell keresni.
Az is lehet, de amig a feltételezéseket nem követi annak bizonyitása, vagy kizárása, feltételezés marad minden.
Ezért kell elkezdeni az elején, és haladni elöre. A hozzászólás módosítva: Jan 11, 2023
Szia!
Idézet: Szerintem ha test probléma volna az oka az nem ennyi idő alatt teljesedne ki hanem sokkal hamarabb szembesülne vele a tulaj. „2 és fél éve vettem az Accordomat, vadonat új akkumulátorral.”
A szerintem meg a talán, ebbe a szakmában is kerülendö, mert a feltételezés a kudarc szülőatyja.
Én a helyedben ránéznék az önindítóra is. Unokaöcsém Borájával jártam hasonlóan. Szintén rövid úton van használva. Először generátor csere volt. Hozott valamit, de utána sem volt az igazi. Utána önindító csere. Na mostmár jó. Akkora áramfelvétele volt, hogy a generátor nem bírta visszatölteni a rövid út alatt, amit az önindító kivett.
Idézet: „Szerintem ha test probléma volna az oka az nem ennyi idő alatt teljesedne ki hanem sokkal hamarabb szembesülne vele a tulaj.” Nem tudjuk, hogy van-e kábelezés hiba, és hogy fennállt-e már 2 és fél éve. Egy ilyen kontakt hiba akár szép lassan is leromolhat arra a szintre, ahol már komoly gondokat okoz. Persze ezt te is tudod.
Ha smart töltéses, akkor az nem így működik, hogy van egy külön szál, amin nézi a feszültséget. Nincs rá szükség, hiszen már ott van a + és a test szál, látja a központi egység. Ezen felül van egy IBS szenzor a negatív akkusarun, ha ilyen rendszerű. Szóval nem, hogy csak a feszültséget nézi az autó, hanem az áramot is. Ezt egy vezeték átkötéssel nem tudod kikapcsolni. Annyira nem rossz ez a megoldás, a te gondjaid sem ez okozta.
A ritka, rövid táv minden szempontból rossz, az autó minden porcikájának és az akkunak külön is. Az ilyen töltésű autókba megfelelő ebbe való akku kell (nem elég az AH és az indító áram, meg a kivezetéseknek stimmelnie), minimum EFB, de inkább AGM rendszerű (rá kell keresni), a Varta márkanév erről semmit nem mond. Egy sima pl. fekete címkés Varta nem jó bele. Ha nem megfelelő akku van benne, hamarabb tönkre fog menni. Ha rosszak az üzemeltetési körülmények még hamarabb. Ha van némi álló fogyasztás, az sem segít. Ezeket összeadogatva nem is kell csodálkozni, ha bosszúságot okoz, csak nem az autó tehet róla.
Szia! Az akkuval kapcsolatos ilyen részletekre nem akartam kitérni, ezt megtetted helyettem. A tulaj ezzel vette meg a kocsit, aki pedig eladta annak nem volt fontos szempont, hogy megfelelőt vegyen bele csak el lehessen vele adni az autót. Nem baj de a rövidtáv már érezteti a hatását az akkun. Egy Honda az Honda és a név kötelez, nem hol-mi kontakthiba fogja felmérgelni a tulajt. Az Exide elég széles választékot kínál, hogy megfelelőt találjon köztük az ember, olyat is ami a gyári helyére nagyobb Ah számmal is berakható ugyanolyan méretben és polaritáshelyesen. Ha pedig ilyenre lehetőség van akkor azt ki kell használni és az akku gondozást el is lehet felejteni. Nálam 7 éveket bír ki egy-egy akku. Ez évi 10-12 ezer km-t jelent autónként úgy, hogy nagyobbakat használok mint az előírt gyári Ah (legalább 10Ah-val).
Sziasztok!
Huhh..! Most megleptetek. Nem számítottam ennyi válaszra, megmondom őszintén. Arra meg főleg nem, hogy senki nem lesz elutasító. Jó pár napja tettem fel a posztomat, de úgy gondoltam, igencsak ráérek megnézni, mert örülhetek, ha egyáltalán valaki elolvassa. Hát nem így lett és nagyon köszönöm mindenkinek a ráfordítást! Mind a hosszú poszt elolvasása miatt, azon hogy elgondolkodott a problémámon és a sokrétü megoldás keresés miatt. Nos! Van aki már ezen a fórumon keresztül találkozott velem más topikban. Tudhatja, hogy nem vagyok egyáltalán hozzá nem értő. De mindig van egy furcsa kérdésem és egyszerű eset sem vagyok. Szakmám az autószerelés, de egy ideje csak a család autóit javítom és szervizelem. Viszont ezeken az autókon mindent. Nem idegen szinte semmi, ha mégis, akkor az nagyon idegesít és próbálok felzárkózni. Mindenkinek nem válaszolok külön, bár sok esetben így szoktam. Csak akkor a végére már olyan áttekinthetetlen lesz ez a beszélgetés, hogy lesz aki tényleg el sem olvassa. Ezért, próbálom összeszedni a válaszokra a válaszokat. A töltő feszültséget is mértem és áramot is. 14 volt felett van, ahogy az illik. Ha rákapcsolok minden általam kapcsolható fogyasztót a kocsiban és járó motor mellett mérek tovább, akkor is marad a töltőfeszültség és az áram fel tud menni 27-30A körüli értékre. Nos, hogy 30, vagy 35 Ampre, nem emlékszem pontosan. Lényeg, hogy stabilan felmegy az áram és stabilan tartja a feszültséget is. Ez utóbbit mértem az akkusarun is és az akkusarut kihagyva a körből, közvetlenül az akku pólusain is. Nyilván ezzel az akkusaruk kontaktját ellenőriztem. Én úgy gondolom és ezzel a "gondolom" szóval ne játszunk sokat. Nincs mögötte feltételezgetés. Mérések alapján következtettem. Tehát úgy gondolom, hogy egy töltőrendszer, ami 14Volt felett tölt és 30Amper folyik rajta, az rendben kell hogy legyen. Másik kérdés, hogy a generátor ennél legalább kétszer többet tud, de járó motornál önindítózni nyilván nem lehet, más meg minden be volt kapcsolva. Az indítózásra panaszkodtam, mert nyilván azzal kezdődik a probléma, mikor nem úgy forgat úgy az önindító. Volt a kocsi kuplungozva, ekkor az önindítót asztalra tettem, szétszedtem, kipucoltam és keféztem. Gyönyörű hangja és határozott indulása van. Kábelről, feltöltött akkuról tesztelve ki akar ugrani a kezemből. Mikor az önindítót rendbetettem, a testkábelek is meg lettek csinálva. A kontaktjaik újra lettek forrasztva, de az a helyzet, hogy nem is néztek ki rosszul. Ki nem cseréltem. De a töltőáram szerintem igazolja, hogy nincs különösebb probléma velük. Alapvetően én is arra gondolok, hogy a rövid utak okozzák a problémát, mert ha hosszabb utakat megyek a kocsival, akkor javul a helyzet. Nyilván való, hogy arról van szó, nem tud eleget visszatölteni. Ezért akartam megtámadni az okostöltés baromságot. A véleményem az, hogy amennyiben nem okoz számomra kellemetlen hibát ez a töltő rendszer, akkor sincs soha tele az akku. Ez így rossz elgondolás. Az akkumulátorral kapcsolatban. Sajnos elképzelhetőnek tartom, hogy az akku nem fogad elég áramot. Nem tudom lehetséges-e? Vagyis hát gondolom, hogy vannak jobb áramfelvételű és gyengébb típusok. Lehet hogy az én Vartám meg lenne 74Ah-s ha tele van, csak felvenni nem tudja elég gyorsan. Szerintetek is lehetséges? Egyébként, nézegettem pár hónapja az árukeresőn az akkumulátorokat. Nagyon furcsa számomra, hogy kb. a 3/4 részükhöz oda van írva, hogy start/stop-os. Nem értem. Megjelent pár Start/stop-os kocsi és máris az összes akkugyártó olyat árul? És ugyanolyan árban, mint a normált? Közbe meg a három nagy márka, tízezres nagyságrendel drágábban adja az ilyen akkuit? Itt megint van egy kis sus-mus a dolgokban. Nem gondoljátok?
Szia elsősorban én a Varta akkunak nézném meg a kapacitását.Én már vittem vissza 4 hónaposan,mert pont az általad irt problémákkal szembesült a tulaj.Kapott exide akkut azóta nincs ilyen problémája .az egy Honda City volt 36Ah akkuval.Másik eset amikor valóban a generátor volt a hibás nagyon elkopott kefékkel és nem excentrikus csúszó pályával.fordulaton szinte ellökte a kefét magárol,és a töltés lámpa mégse világitott,de,13v alá estt vissza a töltési feszültség, mértem menet közben.Én tavaly ősszel 34.000Ft-ot fizettem a felújitásért,azóta sincs gondja az autónak.Más hiba nem szokott lenni.Egy 74Ah JÓ akku ha felvan töltve rendesen akkor elég bőven az amit a generátor visszatölt.
Köszönöm! Próbálok utánajárni. Csak az a gond, hogy ami akkut szívesen megvennék, annak az árát még picit szoknom kell.
Egyik ismerősömnek a Varta akksi 1 év után kuka lett!
Én Exide-t használok mind2 kocsinkban. Itt vettem: https://akku-partner.hu/index.php?route=product/category&path=121_126
Szerintem van attól jobb árban is ha nem fontos a start-stop "tudás". Bővebben: Link Nekem az Excell is megteszi.
Az előző autómba is 1.8tdi mondeó exide volt,7 év után azzal adtam el pedig télen voltak beindulási problémák. Egyszer sem volt töltöre akasztva,csak a generátor töltötte.Igaz megvettem az autót vittem felújitani a generátort,és napi szinten is sokat autóztam.Most 1.9tdi Galaxym van 4 éve,azon is generátor felújitás,és inditómotor ,és 95Ah exide akku,és sose volt gondom vele,pedig horgászás közben sokat használom az akkut.
Sziasztok! Generátorral kapcsolatos probléma miatt kérnék tanácsot. Egy hyundai sonata kétliteres dízelt használok, automata váltós, motorgenerál után 1000km-rel, vadi új varta akkuval. Múlt héten a töltésjelző lámpa kivillant és kiderült hogy nem tölt a generátor. SOS kellett megoldás úgyhogy generátorokra specializálódott szervizben kicserélték újra, mert hogy a régi leégett. Már amikor a szervizből hoztam el és egy furcsa nyikorgós ilyen szervószerű hangot adott ki az autó ami akkor ugyan egy kicsit zavart de a szerelőm azt mondta telefonban, hogy igazából bízunk benne hogy jól van az autó összerakva nyugodtan menjek vele a hétvégén.Most hogy vele is meghallgattam személyesen, igazából nem tudjuk hova tenni a dolgot egy Autóvillamossági ismerőse azt mondta hogy mérjünk rá az akku feszültségre úgy, hogy minden fogyasztót bekapcsolunk, (ülésfűtés, ablakfűtés, ventilátor, távolsági fényszóró) és ha esik a feszültség folyamatosan akkor nagy valószínűséggel diódahíd problémája van. Mi ezt meg is tettük igaz hogy alapjáraton ment a motor de láttuk hogy folyamatosan esik a feszültség 14,2 ről kb 1-2 perc alatt 13,5 alá esett. Visszavittem a szakszervízbe ahol viszont azt mondta az ott dolgozó szakember szerint ezt a teljes terheléses tesztet nem alapjáraton hanem pict emelt fordulaton kell csinálni ahol viszont ilyen szinten nem esett a feszültség 14,1 körül maradt. A próbakör alatt egyébként ezt a sivító hangot ezt ő is hallotta és bár mondtam neki hogy ez a generátor csere előtt nem volt meg utána meg rögtön jelentkezett abban maradtunk végül hogy a régi generátor teljesen felújítják visszarakják és meglátjuk hogy ez a hang marad-e vagy nem. Egyébként a generátor vákumpumpával van egyben, és az új generátor nem gyári hanem valami utángyártott de nem kínai változat állítása szerint. Jövő héten visszakerül bele a felújított eredeti generátor viszont ha ez a hang nem szűnik meg utána sem akkor a kérdés az az hogy hogyan tovább illetve ha az úgy generátorban is valamiért tönkrement a diódahíd akkor ezt vajon mi okozhatja. Úgy tűnik a hiba feltárás az a generátor cserére korlátozódott és nem pedig az elektronikai hiba vagy a kiváltó ok megtalálására úgyhogy bármilyen hasznos tanácsnak örülnék amivel a hiba kiinduló forrását meg lehet találni.
Előre is köszönöm a segítséget!
Szia ilyen nyikorgó hangot a generátor szabadonfutója is tud kiadni.És a vákum pumpa is ha nem helyesen lett felrakva,esetleg hézagolva.Igaz már be vagy elkopott volna.A teljes terheléses tesztnél se kellene esni 1v feszültséget,és 14.4v az általános érték,kivéve ha ecu vezérelt a generátor.Igen kikellene venni és kézben megpörgetni a generátort.Vagy nincs a helyén a szij.
Szia! A motorfelújítás után minden testelési pont visszakerült a helyére és meg is lett húzva? A nyikorgó hang az lehet a szíjfeszítő hangja is vagy a mostani szíjtárcsán "zenél" a hosszbordás használt szíj. Próbád meg ékszíj csúszásgátló sprével befújni a szíjat vagy a feszítőgörgőnek egy kis kenőanyagot adni és kiderül, hogy mi zenél. Az egyik autós programban azt találtam erről a "kétliteres dízelről", hogy 160Ah-s akku való bele de a generátorról nem találtam infót (vagy az lenne a 160Ah-s,). Az előfordulhat, hogy ha túl sűrűn van indítgatva, izzítva és több komfort használva, hogy a generátor nem győzte visszatölteni a hiányzó töltést és kimelegedett?
A hozzászólás módosítva: Márc 7, 2023
Tavaly nyáron vásároltam egy Ford Focus 2-es 2008-as facelift 1.6 Tdci, 90 Le. autót. A vásárlás után néha (havonta 1x) jelentkező 14,5V - 17,1V közötti töltést tapasztaltam, ami leállítás és újraindítás után megszűnik, autóvillamosságisnál nem sikerült eddig még reprodukálni a hibát, ezért nem lett jelen pillanatig sem szétszedve/cserélve a generátor. Alap töltés téli időszakban 14,5-14,7V között, nyáron inkább 14,3-14,5V. Most van benne a 3. akku, az első, amivel vettem vélhetően rossz volt, ezért amikor 1 hónapja nálam volt az autó vettem egy Exide akkut tavaly július végén. Pár hónapig jó volt, majd kezdte a hibákat, vagy a töltés lett a fentebb írt 14,5-17,1V körüli ingadozó, vagy leállítás után egyszerűen elment a feszültség, volt olyan, hogy 6V-ra is leesett az akkuban a feszültség. Emiatt vettem újra másik akkut idén január elején, Tesco Powerboost prémiumot. Közben az Exide akku garanciális vizsgálatát elvégezték, hibátlannak találták. Eddig tehát január eleje óta a legújabb Tesco akkuval használva semmi hiba nem volt, se a 17V körüli ingadozó töltés, se más gond nem jelentkezett. A töltést folyamatosan nézem egy vakkapcsolóba beépített töltésmérővel, amihez a pozitív szál egyenesen az akku pozitívról van behozva, a test pedig egy műszerfal közeli testről lett leszedve. Tehát vasárnap egy hosszabb kirándulást tettem, odafelé 120 km egyben levezetve, majd pár alkalom megállás, 20-30 perc után elindulás következett. Ezzel az akkuval eddig minden leállítás után még fél órával is 13V-ot mutatott a voltmérő, mígnem délután az egyik leállításkor leesett a feszültség 12V alá, ami 3-4 perc alatt visszakúszott 12,8V-ig, de az ajtózáráskor is 12V alá esett. Eddig egy-egy ilyen ajtózárás-nyitás esetén 1-1 tized Voltot esett csak a fesz, most majdnem kerek 1 Voltot. Itt már sejtettem, hogy kezdődik a móka. Fél óra múlva nyitva az autót, újra 12V alá esett a feszültség, ami aztán gyorsan kúszott felfelé. Vártam pár percet, gyújtást adtam rá, ekkor 10,3V-ra esett a feszültség, és nem is emelkedett, egy percet vártam, viszont indításkor ennél lentebb nem is esett, és szépen indult az autó. Hibakód nem keletkezett, Forscan programmal nézve. Ezután a következő megálláskor, kb. fél óra múlva már a szokott értékek voltak a kijelzőn, tehát 13V-ig esett csak a feszültség, majd fél óráig ezt tartotta is, utána gyújtást ráadva 12,5V-ot mutatott, majd indítózáskor 10,7V-ig esett. Nyilván nem érdekelne, ha nem tudnám, hogy így szokott kezdődni a dolog, aztán odáig jut, hogy nem indul, mert 6V körül mutat, mint az előző akku is, de ha 20-30 percet várok, akkor beindul. Tanácstalan vagyok, és az autóvillamosságis se tud semmit mondani, mert nála jónak tűnik minden. Szerinte Fordnál ez a 14,5-14,7V közötti töltés nem gond. Azt nem vitatja, hogy az már gond, mikor ritkán elkezdi a 14,5-17,1V közötti töltést, de mivel nagyon ritkán csinálja, nem gondolja, hogy ezért szét kellene szedni a generátort, főleg, hogy leállítás, beindítás helyrehozza. Indítómotor áramfelvétel is mérve lett, az is megfelelő, és a gyugalmi áramfelvétel is jó. Kérdeztem tőle a zárlatot, azt mondta, akkor folyamatosan csökkenne az akku feszültség, nem pedig emelkedne, továbbá ha esetleg valami kóbor nagy áramfelvétel lenne amikor a feszültség leesik, akkor szintén folyamatosan csökkenő, nem pedig emelkedő tendenciájú lenne az akku feszültség. A baj csak az, hogy kevesebb, mint egy év alatt így már a 3. akku tűnik úgy (de csak tűnik, mert mérve jó), mintha a jelenség idején le lenne merülve, vagy gyenge lenne, de valójában nem az. Viszont a szélsőséges esetben amikor éppen olyan van, akkor nem tudom indítani az autót, csak fél óra várakozás után. Hiába mondom a villamosságisnak, hogy szerintem sok a folyton, akár 100km feletti megtett úton is a 14,7V töltés, szerinte az nem sok a Fordnál, attól nem lehet baja a Calciumos akkunak, mint akár ez a Tesco akku is, ami legújabban van benne. Kábelek, saruk, minden rendben, és amint írtam a mérőkém közvetlenül az akku pozitívról, és rendes kasztni testről jön. Tehát amikor nincs feszültség, az az akku saruin nincs. Mi lehet ezzel az autóval, hogy ennyire gyilkolja az akkukat? Mit tudnék még megnézni, megnézetni, kimérni-méretni, mit cseréljek, cseréltessek? Zárlatos lehet akár a generátor? Vagy esetleg olvastam olyat, hogy a feszültségszabályzó gerjeszti ilyenkor a forgórészt, aminek azért így elég nagy áramfelvétele van? Ekkor viszont nem értem, miért emelkedik vissza a feszültség az akkun, ahelyett, hogy csökkenne inkább a kapocsfeszültsége? Sajnos nem nagyon értek a dologhoz, és bárhova írtam eddig Focus csoportokba, senki nem tudott semmit reagálni erre. Azért gondoltam, hátha itt jön valami ötlet?
Jelenleg azzal próbálok úrrá lenni a problémán (tüneti kezelésként, hogy hátha mégis túl van töltve az akku), hogy az intelligens töltés biztosítékát kivettem, ezáltal fixre 14,0V-ra beállt a töltés, fogyasztókat kapcsolva 13,7-13,8V közötti, csak azt nem tudom, ez meg nem lesz-e túl kevés? Alapvetően nem nagyon van rövid távokra használva, talán így is vissza tud töltődni az akku, a 13,8-14,0V közötti töltőfeszültséggel. Egyébként egy Denso Dan-930 150A generátor van az autón. Köszönöm! A hozzászólás módosítva: Márc 21, 2023
Szevasz!
Az akku és a motor, vagy a kaszni testelése hibázik! Az elgondolásom. "A negatívot a kocsi kaszni valamelyik pontjáról veszed." "A pozitívot az akkuról." A generátor feszültségszabályozó bizonyára beállitja a jó töltési szintet. A test átmeneti ellenállásán leesik a feszültség álló motornál 12V alá. Ha jár a motorod az átmeneti ellenálláson megfordul az áramirány és a feszültség emiatt megemelkedik. Ez a feszültségmérés téves igy, hogy nem az akkun van mindkét szálad. Üdv. M.
Egy dolgot kifelejtettem a leírásból, hogy a feszültség leesése esetén multiméterrel az akku saruin is szoktam mérni, éppen azért, hogy kizárjam annak lehetőségét, hogy esetleg nem jó értéket mutasson a kis feszültség kijelző. Természetesen multiméterrel az akku saruin is kevés ilyenkor a feszültség, megegyező azzal, amit a kijelzőn bent látok. Egy dolgot nem tudtam még eddig megmérni, hogy amikor ilyen alacsony a feszültség, akkor levenném az akkuról a csatlakozót, és simán csak az akku pólusain mérnék feszültséget, akkor mennyi lenne? Az a baj, hogy amúgy elég ritkán jelentkezik ez, és teljesen előzmény nélkül, random, tehát nem tudok azonnal reagálni, hogy leszedjem az akkuról a csatlakozót. Pedig az biztos sokat mondana, vagy akár egy próba izzóval megnézném, közben mérve, hogy magában az akkuban is annyi-e akkor a valós feszültség, vagy csak az autó valamely hibás részének áramfelvétele, vagy zárlata okán látszik-e ilyenkor az akár 10V alatti feszültség? Azzal az akkuval tavaly nyáron, amivel megvettem az autót, azzal már akkor egész gyakran csinálta ezt, néha olyan szinten, hogy a km óra nyelv beállítása is elfelejtődött, stb. Csak akkor még azt gondoltam, hogy akku hiba, ezért cseréltem, majd a július végén vett Exide akkunál is pár hónap után még mindig abban a hitben voltam, hogy lehet hibásat fogtam ki abból is, vagy valami, de mostmár kezdek felébredni, hogy itt valami az autón hülyül meg ilyenkor, csak azt nem tudom, hogy mi? Esetleg egyszerűen tényleg nem bírják ezek az akkuk a 14,6-14,7V körüli akár pár órán át tartó pezsegtetést, de azt meg azért nem értem, hogy ha sok lenne a töltés, akkor akár melegedhetne is az akku, olyanra pedig nem volt eddig példa.
A hozzászólás módosítva: Márc 21, 2023
Sőt, hogy egy konkrétabb példát írjak: Tavaly dec 30-án egy olyan 25 km út után megálltam, majd fél óra múlva indultam tovább. Ekkor kb. két perc múlva észrevettem a kijelzőn, hogy rossz a töltés ugrál 13,1-17,1V között. Ekkor félreálltam, és leállítva az autót a feszültség 6V-ra esett, ami pár perc alatt 10V-ra kúszott fel. Ekkor próbáltam indítani, de már a kulcs elfordítására is leesett újra 6V-ra a feszültség. Mivel a közelben volt egy akku bolt, elmentem, és vettem egy akkut. 10 perc múlva vissza is értem. Ekkor még mindig, mindenhol 10V-ot tudtam csak mérni, gyújtást ráadva 6V ismét. Ekkor motorháztető fel, az Exide akkut kivettem, majd beraktam az új akkut, és pöccre indult az autó, töltés 14,6V. Amikor a kivett akkut raktam a csomagtartóba, kb. 15 perccel azután, hogy kivettem a kocsiból, rámértem, és meglepődve azt láttam, 12,74V van a pólusain. Még mondtam is magamba, jó gyorsan magához tért, lehet be tudtam volna vele indítani az autót is. Ezt a kivett Exide akkut egyébként utána pár nap múlva jan 2-án megmérettem akkukat árusító üzletben, és azt mutatta a gép, hogy 90% feletti állapotban van, töltöttsége, és indítóárama is jó volt. Ezt az Exide akkut később garanciában bevizsgáltatva is jónak találták a Forex-nél. Visszatérve tehát, nem tudom, hogy amikor az autóban lévő akkun le volt esve a feszültség, akkor mitől lehetett, nem-e rövid időre kiütötte az akkut a 13,1-17,1V közötti töltés, és ahogy kivettem a kocsiból, utána gyorsan helyrejött, vagy azért mutatkozott benne kevés fesz, mert az autó szívta belőle az áramot. Mondjuk ebben meg az az érthetetlen, hogy a másik akkut berakva, azt nem kezdte el lemeríteni az autó azonnal? Egyébként ezt a kényszerből vett akkut vissza tudtam vinni a boltba, mert ismertem az eladókat, és utána január második hetében vettem a Tesco akkut, amivel tegnapelőttig nem jelentkezett egyszer sem, semmilyen hiba.
A hozzászólás módosítva: Márc 21, 2023
Szia! Dízel kocsinál akkora áramok csak izzításkor fordulnak elő amik ennyire megültethetik az akku feszültséget. Valahol ezen a részen kellene vizsgálódni.
Ebben a hozzászólásodban is az indítás utáni proléma arra enged következtetni, hogy az izzítási folyamatban lehet valami probléma amit aztán az akkut felügyelő áramkör (BMS?) próbál rendbehozni. Ez az egész nem akkumlátor és töltési hiba, hanem nagyáramú átmeneti zárlat az indítási fázisban amiben még az önindító is közre, (ill. rá) játszhat.
Üdv mindenkinek.
Van egy 20 éves G Astra 1.4-es járgányom, ami a következő jelenséget produkálja: kulcs elfordításánál nem gyullad ki a töltés jelző lámpa, indítás után sem. Viszont van töltés, kb 1 percig, 14,4...5 Volt mérhető az akkumulátoron. Aztán a töltés megszűnik, A feszültség leesik 12,4...5 volt-ra, és nem is jön vissza. A visszajelző izzót most cseréltem, a generátort szerelő próbálta ki, és azt mondta, hogy jó. Segítséget szeretnék kérni, mi lehet még az oka a hibának. Előre is köszi.
Kösd össze a generátor házát egy darab vezetékkel az akku negatív sarujával. Ha ettől megjavul akkor a motor test vezetékét vizsgáld meg.
Megnéztem, nem javult meg sajnos,de jó a nyom, mert néha nyomokban visszajön a töltés. Mindenesetre az összes elérhető kontaktust az akkumulátor csatlakozóin megtisztítottam, a Motor-karosszéria vezetéket is leszedtem. Ennek a végei szép tiszták voltak, de a réz fémszövet tiszta oxid. Ohmos ellenállása is jó, de hétfőn azért kicserélem, hátha... Ha ez sem segít, kedden szerelőhöz viszem. Köszi a segítséget.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |