Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Érdekességek
Na mármost sorkapcsolás van. Jön a vonat elmegy az egész hálózaton a villany? Ebbe nem gondoltatok bele? Már itt bukta a dolog.
Ráakasztják, hogy vigye.
Hát, már nem. A YouTube azzal maximalizálja, hogy minél több URL lehetőséghez jusson az egyre csak növekvő mennyiségű videókhoz, hogy kis- és nagybetűket is egyaránt alkalmaz, melyekre kényes az URL. A másik magyarázat pedig az, hogy ha csak simán van bemásolva az URL, akkor tulajdonképpen nincs rajta felirat, mert az csak link esetén van, ami mögött ott van a tényleges URL a háttérben.
Mint a karácsonyi fényfüzéreknél. Tíz (vagy akármennyi) napelem sorba kötve, majd ezek az egységek párhuzamosan. De ez kb. a századik probléma.
Idézet: „Olvastam, csak hogyan juthatsz egyáltalán egy olyan gondolatra, hogy a (vasuti kerekeket szigelni lehessen?” A sínek közé lefektetett napelemtáblák ötlete mennyivel jobb annál, minthogy a síneket használják fel áram vezetésére??? Nem én kezdtem... Antikzsolt: Ha megnézed a videót, akkor látszik, hogy két panelenként van egy keskeny, napelem-mentes rész. Tehát kettesével vannak sorbakötve - ez a probléma megoldva... Egyébként meg a vonatok tetejére is napelemeket kell szerelni, amik a vagonok alján lévő LED-eket táplálják, így a vonat alatti napelemek is kapnak fényt. A hozzászólás módosítva: Márc 29, 2023
Akkor lenne értelme, ha mondjuk egy maglev vasút pályáján lenne. + napelem a szerelvényekre. Ehhez már csak egy ionhajtómű kell és minden szuper (elméletben). A gyakorlat kicsit keservesebb.
Minek egyszerüen, ha igy is lehet Metro alvázat épiteni.
Oké!
Ez most vagy valami, vagy megy valahová. De most tényleg. Mi ez? Csak azt ne mond hogy alváz, mert egész biztosan nem az.
Márpedig az rengeteg francia, amerikai meg chilei metroban. Ráadásul kocsinként 2 kell.
Az alváz az amire ez rá van szerelve.
Ez legfeljebb futómű, vagy forgózsámoly. A hozzászólás módosítva: Márc 29, 2023
Na jo akkor nyelvészkedj. Amire ez rá van szerelve az a jármü kerete.
A hozzászólás módosítva: Márc 29, 2023
Nyugodtan, abban jok vagyunk.
A hozzászólás módosítva: Márc 29, 2023
Idézet: Nem. Itt üvegvonat van, lejut azokon keresztül a napfény. Utasok a szélén állnak libasorban, napelemeket nem árnyékolják. „Egyébként meg a vonatok tetejére is napelemeket kell szerelni, amik a vagonok alján lévő LED-eket táplálják, így a vonat alatti napelemek is kapnak fényt.”
Nem alváz, hanem forgóváz. Ez csatlakozik forgatható módon az alvázhoz vagy másnéven főkerethez, amire pedig a kocsiszekrény van felépítve.
Na jo nyelvészkedünk, akkor hogy, hogy van alváz, de nincs föváz, da van váz.
Van keret meg fökeret Van forgováz, meg forgozsámoly. De nincs magyar kifejezés a gözmozdonyok kereteinek a kivitelére, mert ugye 3 fajta van. 1. A legocskább a lemezkeret , amit szögesceléssel raknak össze vékony lemezekböl. 2. Öntöttvas keret, amit nagyon nehéz tökéletesre önteni, és hajlamos törni 3. A legmodernebb vastag ( >20 mm) speciális fémlemezböl kivágott keret. ( egy darbból az egész oldal. ( szinte minden europai nyelvben meg tudják különböztetni csak a mi nyelvünkben nem).
Érdekes, hogy ugrottál az általam beírt és viccnek szánt (!) gondolatokra, milyen pontosan ismered a vasúti sínek között mérhető ellenállásérték jelentőségét. Közben pedig összekevered az alvázat és a forgózsámolyt, támadásnak veszel egy valóban jogos kiegészítést, gúnyolódsz a pontosításon/pontosítón, pedig (ha jól tudom) az "alváz", mint fogalom az autóvezetői elméleti tanfolyamon is előkerül, vagyis elég széles körben ismerhető...
Ha már nyelvészkedünk: Érdekes, hogy a finneknek a "hó"-ra kb. 40 szavuk van. Miközben mi ezt a szót nem csak a fehér téli csapadékra, hanem egy naptári egységre is használjuk. Tudod egy müszaki forumon nem illik nyelvészkedni, söt felroni a topiktársnak, ha olyan kifejezést használ ami mai hétköznapi hazai nyelvben lehet, hogy már átértelmezett, nem használt, vagy ne adj isten lenézett. Ti meg mégis azzal jöttetek. Ahelyett, hogy a témárol beszélnétek. Nem veszem támadásnak, csak megjegyzésnek, és az sem baj, ha a magyar nyelv kinjait is néha megbeszéljük, mert elég sok van, amit föleg olyanok látnak, akik napi szinten több nyelvet használnak. Ráadásul azt sem árt néha tudomásul venni, hogy a magyar nyelvet nemcsak a budapesti belvárosban beszélik, hanem legalább 7 idegen nyelvü környezö szomszédos országban, ahova nem biztos, hogy eljut a fövárosi szleng.
Szerintem elvárható, hogy egy műszaki fórumon igyekezzünk pontosan fogalmazni. Ez nem nyelvészkedés. Szóval ha valamit MOSFETnek hívnak vagy éppen forgóváznak, akkor használjuk azt.
Szerintem ne itt folytassuk! Inkább a Beszéljük meg! topicban...
Érdekes megoldás. A gumikerekek azért kellenek, hogy ha a partizánok felszedik a síneket, akkor se jöjjön zavarba?
Ránézésre a horizontális kerekek menet közben oldalirányban stabilizálják a síneken, a vertikálisak pedig valószínűleg a szervizaknára kiálláskor használatosak, hogy ne legyen áram alatt.
Egyébként igazad van (már csak a csónak hiányzik alóla a vízen való közlekedéshez).
Az URL önmagában nem kényes, csakhogy a "w3JlknpeiCU" nem kifejezetten URL, hanem egy változó vagy egy kulcsszó, amit a youtube.com URL-nek adsz át, amit az oldal később feldolgoz. Kipróbálhatod, hogy az utolsó részt nem változtatod, viszont a youtube szót úgy cifrázod ahogy akarod.
Ha jól emlékszem, ez a rendszer alapvetően a gumikerekein gurul az alagútban lefektetett I-gerendák tetején és közben a függőleges tengelyű kerekek terelgetik, ahogy te is írtad. A rendes vasúti kerék egyrészt defekt esetén tartalék (az I-gerendák közt végig ott a normál sín), másrészt a váltókon az vezeti a járművet, értelemszerűen a pálya kiépítése miatt azokon a szakaszokon azokon is fut a jármű. Illetve talán csak vaskeréken is tud gurulni, járműtelepen vagy más (nem gumikerekű) vonalakon történő üzemi mozgásokhoz.
Mindezt azért, mert így a vaskerékhez képest nagyobb gyorsulást tud és simább a futása. A hozzászólás módosítva: Márc 30, 2023
Tudtommal cserébe karbantartásigényesebb és sokkal jobban szennyezi a levegőt.
Kollégánk itt hivatkozott arra, hogy mivel
Idézet: „az eredeti videónál is csupa nagybetűvel van a cím” ezért azt úgy kell hagyni, és nem lehet átírni.
Ne feledd a metro pályán itt ott elöfordulnak váltok is. Gondolkodj, azon hogyan váltanának sinek nélkül?
A vertikális gumikerekek meg eredetileg arra lettek tervezve, hogy jobb gyorsulást adjanak a szerelvényeknek, meg a nagyobb emelkedök se legyenek nagy kihivások. ( igaz akkortályt egy metroszerelvényben csak 4-8 tengely volt meghajtva, nem ugy mint manapság, minden tengely hajtott. Azaz gyakoraltilag manapsàg minden kerék hozzáér ugy a sinhez ( acélkerekek) mint a futofelütehez. Rendszerint recés fém- vagy betonfelület ( a gumikerekeknél) a vizszintesek meg vagy a futoárok oldalán futnak vagy a kerekek közötti vertikális vezetö lapokon. És rendszerint égtelen zajt csapnak. A hozzászólás módosítva: Márc 30, 2023
Nefeledd, a kocsik áramellátásához okvetlenül kell a fém sin meg a kerék.
Idézet: Az URL amúgy az egész mindenestől (https://www.youtube.com/watch?v=w3JlknpeiCU) ahogy Galfy hivatkozott rá, ebbe beletartozik a protokoll (https) az aldomain (www) a domani (youtube) a felső szintű domain (com) az elérési út (/watch) az elválasztó (?) a paraméter neve (v) és az értéke (w3JlknpeiCU). Azért ez az egész az URL mert ez az egész azonosít egy erőforrást, az oldalt ahol elérhető ez a videó.„Az URL önmagában nem kényes, csakhogy a "w3JlknpeiCU" nem kifejezetten URL, hanem egy változó vagy egy kulcsszó, amit a youtube.com URL-nek adsz át” A domain név nem érzékeny a kis és nagy betűkre ezért tudod átírni a youtube betűit nagyra, a DNS így működik. Az elérési út változó, hogy az-e, ha könyvtárat, fájlt jelöl (statikus) és Windows alapú szerveren fut a kiszolgáló, akkor nem érzékeny, ha Unix alapún akkor igen, tehát ebben az esetben a fájlrendszer a mérvadó. Ha nem statikus tartalom van kiszolgálva, akkor a kis és nagybetű érzékenység a kiszolgáló programtól, a megvalósítástól függ, erre nincs semmi előírás. Jelen esetben a v valószínűleg a videó azonosítója egy adatbázisban amely pont érzékeny a kis és nagybetűkre, de láttam már olyan rendszert, ahol nem volt az. A hozzászólás módosítva: Márc 30, 2023
|
Bejelentkezés
Hirdetés |