Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Érdekességek
 
Témaindító: Gatery, idő: Szept 5, 2006
Lapozás: OK   503 / 620
(#) antikzsolt hozzászólása Márc 28, 2023 /
 
Na mármost sorkapcsolás van. Jön a vonat elmegy az egész hálózaton a villany? Ebbe nem gondoltatok bele? Már itt bukta a dolog.
(#) Massawa válasza antikzsolt hozzászólására (») Márc 28, 2023 /
 
Ráakasztják, hogy vigye.
(#) Udvari Zsombor válasza Gafly hozzászólására (») Márc 28, 2023 /
 
Hát, már nem. A YouTube azzal maximalizálja, hogy minél több URL lehetőséghez jusson az egyre csak növekvő mennyiségű videókhoz, hogy kis- és nagybetűket is egyaránt alkalmaz, melyekre kényes az URL. A másik magyarázat pedig az, hogy ha csak simán van bemásolva az URL, akkor tulajdonképpen nincs rajta felirat, mert az csak link esetén van, ami mögött ott van a tényleges URL a háttérben.
(#) Bakman válasza antikzsolt hozzászólására (») Márc 29, 2023 /
 
Mint a karácsonyi fényfüzéreknél. Tíz (vagy akármennyi) napelem sorba kötve, majd ezek az egységek párhuzamosan. De ez kb. a századik probléma.
(#) lazsi válasza Massawa hozzászólására (») Márc 29, 2023 /
 
Idézet:
„Olvastam, csak hogyan juthatsz egyáltalán egy olyan gondolatra, hogy a (vasuti kerekeket szigelni lehessen?”

A sínek közé lefektetett napelemtáblák ötlete mennyivel jobb annál, minthogy a síneket használják fel áram vezetésére???
Nem én kezdtem...

Antikzsolt:
Ha megnézed a videót, akkor látszik, hogy két panelenként van egy keskeny, napelem-mentes rész. Tehát kettesével vannak sorbakötve - ez a probléma megoldva...
Egyébként meg a vonatok tetejére is napelemeket kell szerelni, amik a vagonok alján lévő LED-eket táplálják, így a vonat alatti napelemek is kapnak fényt.
A hozzászólás módosítva: Márc 29, 2023
(#) kameleon2 válasza lazsi hozzászólására (») Márc 29, 2023 /
 
Akkor lenne értelme, ha mondjuk egy maglev vasút pályáján lenne. + napelem a szerelvényekre. Ehhez már csak egy ionhajtómű kell és minden szuper (elméletben). A gyakorlat kicsit keservesebb.
(#) Massawa hozzászólása Márc 29, 2023 / 1
 
Minek egyszerüen, ha igy is lehet Metro alvázat épiteni.
(#) sonajkniz válasza Massawa hozzászólására (») Márc 29, 2023 /
 
Oké!
Ez most vagy valami, vagy megy valahová.
De most tényleg. Mi ez? Csak azt ne mond hogy alváz, mert egész biztosan nem az.
(#) Massawa válasza sonajkniz hozzászólására (») Márc 29, 2023 /
 
Márpedig az rengeteg francia, amerikai meg chilei metroban. Ráadásul kocsinként 2 kell.
(#) sonajkniz válasza Massawa hozzászólására (») Márc 29, 2023 /
 
Az alváz az amire ez rá van szerelve.
Ez legfeljebb futómű, vagy forgózsámoly.
A hozzászólás módosítva: Márc 29, 2023
(#) Massawa válasza sonajkniz hozzászólására (») Márc 29, 2023 /
 
Na jo akkor nyelvészkedj. Amire ez rá van szerelve az a jármü kerete.
A hozzászólás módosítva: Márc 29, 2023
(#) sonajkniz válasza Massawa hozzászólására (») Márc 29, 2023 /
 
Csak picit piszkálódok.
(#) Massawa válasza sonajkniz hozzászólására (») Márc 29, 2023 /
 
Nyugodtan, abban jok vagyunk.
A hozzászólás módosítva: Márc 29, 2023
(#) nagym6 válasza lazsi hozzászólására (») Márc 29, 2023 / 3
 
Idézet:
„Egyébként meg a vonatok tetejére is napelemeket kell szerelni, amik a vagonok alján lévő LED-eket táplálják, így a vonat alatti napelemek is kapnak fényt.”
Nem. Itt üvegvonat van, lejut azokon keresztül a napfény. Utasok a szélén állnak libasorban, napelemeket nem árnyékolják.
(#) vargham válasza Massawa hozzászólására (») Márc 29, 2023 /
 
Nem alváz, hanem forgóváz. Ez csatlakozik forgatható módon az alvázhoz vagy másnéven főkerethez, amire pedig a kocsiszekrény van felépítve.
(#) Massawa válasza vargham hozzászólására (») Márc 29, 2023 /
 
Na jo nyelvészkedünk, akkor hogy, hogy van alváz, de nincs föváz, da van váz.
Van keret meg fökeret
Van forgováz, meg forgozsámoly.
De nincs magyar kifejezés a gözmozdonyok kereteinek a kivitelére, mert ugye 3 fajta van.
1. A legocskább a lemezkeret , amit szögesceléssel raknak össze vékony lemezekböl.
2. Öntöttvas keret, amit nagyon nehéz tökéletesre önteni, és hajlamos törni
3. A legmodernebb vastag ( >20 mm) speciális fémlemezböl kivágott keret. ( egy darbból az egész oldal.
( szinte minden europai nyelvben meg tudják különböztetni csak a mi nyelvünkben nem).
(#) lazsi válasza Massawa hozzászólására (») Márc 30, 2023 /
 
Érdekes, hogy ugrottál az általam beírt és viccnek szánt (!) gondolatokra, milyen pontosan ismered a vasúti sínek között mérhető ellenállásérték jelentőségét. Közben pedig összekevered az alvázat és a forgózsámolyt, támadásnak veszel egy valóban jogos kiegészítést, gúnyolódsz a pontosításon/pontosítón, pedig (ha jól tudom) az "alváz", mint fogalom az autóvezetői elméleti tanfolyamon is előkerül, vagyis elég széles körben ismerhető...

Ha már nyelvészkedünk:
Érdekes, hogy a finneknek a "hó"-ra kb. 40 szavuk van. Miközben mi ezt a szót nem csak a fehér téli csapadékra, hanem egy naptári egységre is használjuk.
(#) Massawa válasza lazsi hozzászólására (») Márc 30, 2023 /
 

Tudod egy müszaki forumon nem illik nyelvészkedni, söt felroni a topiktársnak, ha olyan kifejezést használ ami mai hétköznapi hazai nyelvben lehet, hogy már átértelmezett, nem használt, vagy ne adj isten lenézett. Ti meg mégis azzal jöttetek.
Ahelyett, hogy a témárol beszélnétek.
Nem veszem támadásnak, csak megjegyzésnek, és az sem baj, ha a magyar nyelv kinjait is néha megbeszéljük, mert elég sok van, amit föleg olyanok látnak, akik napi szinten több nyelvet használnak.
Ráadásul azt sem árt néha tudomásul venni, hogy a magyar nyelvet nemcsak a budapesti belvárosban beszélik, hanem legalább 7 idegen nyelvü környezö szomszédos országban, ahova nem biztos, hogy eljut a fövárosi szleng.
(#) vargham válasza Massawa hozzászólására (») Márc 30, 2023 / 1
 
Szerintem elvárható, hogy egy műszaki fórumon igyekezzünk pontosan fogalmazni. Ez nem nyelvészkedés. Szóval ha valamit MOSFETnek hívnak vagy éppen forgóváznak, akkor használjuk azt.
(#) lazsi hozzászólása Márc 30, 2023 /
 
Szerintem ne itt folytassuk! Inkább a Beszéljük meg! topicban...
(#) Suba53 válasza Massawa hozzászólására (») Márc 30, 2023 / 1
 
Érdekes megoldás. A gumikerekek azért kellenek, hogy ha a partizánok felszedik a síneket, akkor se jöjjön zavarba?
(#) img válasza Suba53 hozzászólására (») Márc 30, 2023 /
 
Ránézésre a horizontális kerekek menet közben oldalirányban stabilizálják a síneken, a vertikálisak pedig valószínűleg a szervizaknára kiálláskor használatosak, hogy ne legyen áram alatt.

Egyébként igazad van (már csak a csónak hiányzik alóla a vízen való közlekedéshez).
(#) Kovidivi válasza Gafly hozzászólására (») Márc 30, 2023 /
 
Az URL önmagában nem kényes, csakhogy a "w3JlknpeiCU" nem kifejezetten URL, hanem egy változó vagy egy kulcsszó, amit a youtube.com URL-nek adsz át, amit az oldal később feldolgoz. Kipróbálhatod, hogy az utolsó részt nem változtatod, viszont a youtube szót úgy cifrázod ahogy akarod.
(#) somitomi válasza img hozzászólására (») Márc 30, 2023 /
 
Ha jól emlékszem, ez a rendszer alapvetően a gumikerekein gurul az alagútban lefektetett I-gerendák tetején és közben a függőleges tengelyű kerekek terelgetik, ahogy te is írtad. A rendes vasúti kerék egyrészt defekt esetén tartalék (az I-gerendák közt végig ott a normál sín), másrészt a váltókon az vezeti a járművet, értelemszerűen a pálya kiépítése miatt azokon a szakaszokon azokon is fut a jármű. Illetve talán csak vaskeréken is tud gurulni, járműtelepen vagy más (nem gumikerekű) vonalakon történő üzemi mozgásokhoz.
Mindezt azért, mert így a vaskerékhez képest nagyobb gyorsulást tud és simább a futása.
A hozzászólás módosítva: Márc 30, 2023
(#) vargham válasza somitomi hozzászólására (») Márc 30, 2023 /
 
Tudtommal cserébe karbantartásigényesebb és sokkal jobban szennyezi a levegőt.
(#) Gafly válasza Kovidivi hozzászólására (») Márc 30, 2023 /
 
Kollégánk itt hivatkozott arra, hogy mivel
Idézet:
„az eredeti videónál is csupa nagybetűvel van a cím”

ezért azt úgy kell hagyni, és nem lehet átírni.
(#) Massawa válasza img hozzászólására (») Márc 30, 2023 /
 
Ne feledd a metro pályán itt ott elöfordulnak váltok is. Gondolkodj, azon hogyan váltanának sinek nélkül?

A vertikális gumikerekek meg eredetileg arra lettek tervezve, hogy jobb gyorsulást adjanak a szerelvényeknek, meg a nagyobb emelkedök se legyenek nagy kihivások. ( igaz akkortályt egy metroszerelvényben csak 4-8 tengely volt meghajtva, nem ugy mint manapság, minden tengely hajtott.
Azaz gyakoraltilag manapsàg minden kerék hozzáér ugy a sinhez ( acélkerekek) mint a futofelütehez. Rendszerint recés fém- vagy betonfelület ( a gumikerekeknél) a vizszintesek meg vagy a futoárok oldalán futnak vagy a kerekek közötti vertikális vezetö lapokon. És rendszerint égtelen zajt csapnak.
A hozzászólás módosítva: Márc 30, 2023
(#) Massawa válasza vargham hozzászólására (») Márc 30, 2023 /
 
És rendesen büzlik.
(#) Massawa válasza somitomi hozzászólására (») Márc 30, 2023 /
 
Nefeledd, a kocsik áramellátásához okvetlenül kell a fém sin meg a kerék.
(#) Pethical válasza Kovidivi hozzászólására (») Márc 30, 2023 / 1
 
Idézet:
„Az URL önmagában nem kényes, csakhogy a "w3JlknpeiCU" nem kifejezetten URL, hanem egy változó vagy egy kulcsszó, amit a youtube.com URL-nek adsz át”
Az URL amúgy az egész mindenestől (https://www.youtube.com/watch?v=w3JlknpeiCU) ahogy Galfy hivatkozott rá, ebbe beletartozik a protokoll (https) az aldomain (www) a domani (youtube) a felső szintű domain (com) az elérési út (/watch) az elválasztó (?) a paraméter neve (v) és az értéke (w3JlknpeiCU). Azért ez az egész az URL mert ez az egész azonosít egy erőforrást, az oldalt ahol elérhető ez a videó.

A domain név nem érzékeny a kis és nagy betűkre ezért tudod átírni a youtube betűit nagyra, a DNS így működik. Az elérési út változó, hogy az-e, ha könyvtárat, fájlt jelöl (statikus) és Windows alapú szerveren fut a kiszolgáló, akkor nem érzékeny, ha Unix alapún akkor igen, tehát ebben az esetben a fájlrendszer a mérvadó. Ha nem statikus tartalom van kiszolgálva, akkor a kis és nagybetű érzékenység a kiszolgáló programtól, a megvalósítástól függ, erre nincs semmi előírás. Jelen esetben a v valószínűleg a videó azonosítója egy adatbázisban amely pont érzékeny a kis és nagybetűkre, de láttam már olyan rendszert, ahol nem volt az.
A hozzászólás módosítva: Márc 30, 2023
Következő: »»   503 / 620
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem