Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Kombikazán működési hiba
 
Témaindító: gpepe79, idő: Nov 29, 2009
Témakörök:
Lapozás: OK   549 / 577
(#) VIM válasza tozsu01 hozzászólására (») Márc 18, 2023 /
 
Szia! Más hibakód nincs amikor fűteni kellene? A nyomáskapcsolója az piezzós nem egyszerű kapcsoló.
(#) tozsu01 válasza VIM hozzászólására (») Márc 18, 2023 /
 
Nincs más hibakód.Csak az F3,de az is csak akkor ,ha már nem folyik a melegvíz és a kazán még 5-10mp-ig megy.Ekkor írja ki az F3-at.
(#) VIM válasza tozsu01 hozzászólására (») Márc 18, 2023 /
 
Ez a kazán bitermikus hőcserélővel van szerelve és ennek az a hátránya, hogy beleég a vízkő és eldugul, leszűkül a belső átmérője a csöveknek, ezáltal elégtelen lesz az áramlás amit az NTC-k detektálnak, ezért letilt ill. leszabályoz a készülék. Ha van donor készüléked akkor annak hőcserélőjét savazd ki majd semlegesítsd a belső felületeket a savmaradéktól és a tiszta hőcserélőt építsd be.
(#) tozsu01 válasza VIM hozzászólására (») Márc 18, 2023 /
 
Köszönöm a tippet.Ettől tartottam,azért ez házilag nem tudom mennyire kivitelezhető...De megoldom köszi
(#) VIM válasza tozsu01 hozzászólására (») Márc 18, 2023 /
 
Az a probléma, hogy nem veszélytelen művelet ha valóban savval csinálja valaki és további rizikó, hogy utána nem fog olyannyira elvékonyodni valahol a csőfal, hogy kilyukad (összenyílik a két különálló oldal). Szerintem ha belegondolsz, jobban jársz ha beruházol egy hőcserélőre és ebből a szempontból használhatod ugyanennyi időt a készülékedet. A többi alkatrészből pedig lesz elegendő a hibásak pótlására.
(#) Suba53 válasza VIM hozzászólására (») Márc 18, 2023 /
 
Szia! Én is szoktam savazni a vörösréz hőcserélőt 20%-os ecettel, ami után rendszerint javul a helyzet.
Mivel érdemes semlegesíteni? Eddig ezzel nem nagyon foglalkoztam.
(#) VIM válasza Suba53 hozzászólására (») Márc 18, 2023 /
 
Ha savazod azt foszforsav tartalmú szerrel kelene csinálni ami az expressz vízkőoldókban van cca. 20%-ban (az csinál is valamit), ha komolyabb savazást akarsz ahhoz minimum háztartási sósav kellene ami nem éppen veszélytelen folyadék. A közönbösítés az bőséges öblítés vagy trisós oldattal kell. Majd megkeresem azt a videót amelyikben a savazás mikéntjétt bemutatják és az oldat töménységét is ami abban az esetben citromsavas.
(#) Suba53 válasza Suba53 hozzászólására (») Márc 18, 2023 /
 
Szétszedtem a tágulási tartály tömlőjét. Tényleg el volt dugulva. Sűrű vöröses iszappal volt tele.
Egy vékony dróttal kitakarítottam, majd átmostam, és most úgy tűnik, hogy ismét jól működik.
Tavaly ősszel lehetett kapni a LIDL-ben akkumulátoros kompresszort. Azzal pumpálom fel a tágulási tartályt. Be lehet állítani rajta a kívánt nyomást, és addig pumpál, majd kikapcsol.
Tökéletes a feladatra.
(#) proli007 válasza Suba53 hozzászólására (») Márc 18, 2023 /
 
Minő jó ötlet, én is kipróbálom..
(#) Gafly válasza proli007 hozzászólására (») Márc 18, 2023 /
 
Csak előtte ereszd le kicsit a vizet a kazánból, de pont Neked ezt nem kell mondani.
(#) jpuskas99 válasza Suba53 hozzászólására (») Márc 18, 2023 /
 
Milyen ez a tömlő? Egy fotó róla esetleg. Ilyet még nem hallottam. A vörös iszap a rendszerből ment bele?
(#) Suba53 válasza jpuskas99 hozzászólására (») Márc 19, 2023 /
 
Ez egy kb.: 30cm hosszú vékony flexi cső, ami a tágulási tartályt köti össze a kazán fűtési vízkörével.
A tartály oldali csatlakozója sima 1/2 coll, másik oldala meg a szivattyú házán lévő üreges csatlakozóba csúszik bele.
Maga a tartály így néz ki, alul a 1/2 colos csatlakozóval, felül meg a szelep, ahol pumpálni kell.
A szelep mögött még van egy csatlakozó, amin egy légtelenítő csücsül.
Az iszap? Igen az a fűtési rendszerből jöhetett. Ha mostál már át fűtéskört, akkor láthattad, hogy elég sok trutyi tud leülepedni.
A hozzászólás módosítva: Márc 19, 2023

Bosch.jpg
    
(#) VIM válasza Suba53 hozzászólására (») Márc 19, 2023 /
 
Ha oda olyan mennyiségű vasiszap tud lerakódni akkor talán nem ártana valami inhibítort betölteni a rendszerbe, mert előb vagy utóbb valahol elfogy az anyag és lesz egy lyuk amit nehéz lesz befoltozni. A rendszer mosását ajánlatos leválasztott készüléknél elvégezni, mert a másodlagos hőcserélő primer körébe is be tud rakodni ez a "trutyi".
(#) Suba53 válasza VIM hozzászólására (») Márc 19, 2023 /
 
Ez nem vasiszap, mert vas nem nagyon van a rendszerben. Úgy 30 éve én legóztam össze tiszta vörösréz csövekkel az egész fűtési, meg vízrendszert. A radiátorokban viszont lehetett már trutyi, akár vasiszap is, mert anno egy barátom cserélte le a háza fűtését, és az általa levetett, de amúgy jó állapotú alumínium radiátorokat építettem be. Úgy hogy ennyi trutyi, ami most ebben a távlatban gondot okozott, talán még elviselhető.
(#) vladcepes válasza VIM hozzászólására (») Márc 19, 2023 /
 
Szia!
Be raktam a toldatot a másik készülékből, persze nem méricskéltem,(akkor még nem értettem miről van szó),csak le fordítottam fejjel lefelé hogy lötyög e benne ,nincs e be ragadva, majd kiderült beszerelés után, hogy tízből csak egyszer kapcsol be mikor megnyitom a meleg vizet. Na ekkor szét kaptam ami gyárilag volt benne, teljesen kipucoltam vízkőoldóval aztán el kezdtem méricskélni multiméter rövidzárral hogy behúz e a mágnes. Aztán megint kazán szétszed majd ezt vissza és azóta teljesen jól működik, hacsak egy picit is nyitom a melegvizet egyből be kapcsol. Az egyes képen a jobboldali a gyári. A baloldali egészen más, forgó lapát van benne és abba van a mágnes.
Még egyszer köszönöm a segítséget!
(#) VIM válasza vladcepes hozzászólására (») Márc 20, 2023 / 1
 
Jó lesz a másik is ha azt is vízkőmentesíted. Persze összerakáskor nem árt ha rámérsz a helyes működés érdekében, ne kelljen a készülékből újra kiszedni. Ha alulról feltolod egy fogpiszkálóval a "tollaslabdát" akkor működteti e a reed-et. A tok belső felülete hajlamos a lerakódás megkötésére és máris nem mozog könnyedén a működtető mágnes. A szárnyacskák a megvezetést szolgálják a kúposság pedig a víz szabad áramlását. Az újabb cső alakú mágnesnek nem is kellenek vezetők a hosza miatt, a furat pedig olyan átmérőjű, hogy az áramlás így akadálymentes. A képek mindenképpek hasznosak (köszönet érte) a továbbiakban is, mert ez a típus elég elterjedt használatban van. Örülök, hogy ügyes voltál!
(#) vladcepes válasza VIM hozzászólására (») Márc 21, 2023 /
 
Most arra már nem emlékszem, hogy a "tollaslabda" így megy bele ahogy a képen van, vagy fordítva? Ki pucolom aztán jó lessz tartaléknak.
A hozzászólás módosítva: Márc 21, 2023
(#) VIM válasza vladcepes hozzászólására (») Márc 21, 2023 /
 
Fordítva.
(#) vladcepes válasza VIM hozzászólására (») Márc 21, 2023 /
 
Rendben köszönöm!
Így raktam bele ,gondolom azért nem kapcsolt be csak minden 5-nél. Na de attól függetlenül kipucolom.
(#) gblue hozzászólása Ápr 12, 2023 /
 
Sziasztok!
Segítséget kérnék egy kazán issue ügyben.
Típus: Ferroli Domitop HC24E

A kazán hibajelensége, hogy időnként megáll, az egyetlen hibajelző led világít. Reset után tovább működik. A leállás van random időközönként van, van, hogy 4napig üzemel megállás nélkül, van hogy naponta 4x is leáll és resetelni kell. Reset után mindig elindul. Beszéltem szerelővel is, de csak tippelnek.

Legutóbb januárban ez odáig fajult, hogy reset után is világított a piros led. Ekkor kicseréltem a vezérlőpanelt és a kazán szépen üzemelt tovább. Kb 1.5-2hónapig nem is volt semmi probléma, majd ez idő után elkezdte megint produkálni a fenti tüneteket. A szerelő tippjei közt volt a gyújtóelektróda és az ionizáló elektróda, ezek cseréje sem segített.
Ha valaki tudna segíteni, akkor azt szívesen venném.
Köszi előre is!
(#) bbalazs_ válasza gblue hozzászólására (») Ápr 12, 2023 /
 
Az nem derült ki, hogy működés közben (értsd: égőfej megy, szivattyú megy) vagy tök spontán, magától áll le. Provokálható pl. a kazán ismételt, sokszori ki/bekapcsolásával? Fűtés vagy melegvíz közben jön elő? Próbálkozik vagy már az elején feladja? Ezeket azért el kellene játszani.
Laza csatlakozó lehet? Széthúznám és összedugnám őket jópárszor, esetleg kis feszegetéssel a tüskét széttartóvá tenni.
(#) gblue válasza bbalazs_ hozzászólására (») Ápr 12, 2023 /
 
Szia!
Jogosak a kérdések!
Működés közben áll le. Ezt onnan tudom, hogy van egy saját okosotthon rendszerem, a kazánból kijövő csöveken (fűtés/HMV,stb) csöveken mérek vízhőfokokat. Ezek vissza tudom nézni grafikonon. Ezek alapján azt látom, hogy amikor jön igény a melegvíz készítésre (ez csak fűtő kazán, egy szelep oldja meg, hogy fűtés vagy melegvíz lesz belőle, a kazán tud kezelni melegvizet is, de alapvetően 1 csövön jön ki belőle a víz). (ez megválaszolja azt, hogy nincs jelentősége a fűtésnek vagy HMV-nek, de egyébként a kazán azt gondolja, hogy csak fűtésre van használva) Tehát amikor bekapcsol a kazán, akkor épphogy felmegy a kimenő melegvíz hőfok, utána áll le. Vagy olyan gyorsan, hogy nem is látszik a grafikonon. Azt gyanítom, hogy nem menet közben áll le, amikor égés van, hanem amikor újra be kéne gyújtania. A működési sajátossága, hogy amikor a visszatérő vízhőfok elég magas, akkor leállítja az égést és keringeti a vizet. Amikor a víz lehül, akkor megint begyújt. A tippem az, hogy ilyenkor áll le, de ezt nem tudtam egyértelműen megfigyelni.

Az biztos, hogy leállt állapotban is megy a keringető szivattyú.
Nem tudom reprodukálni a hibát kibe-kapcsolgatással. A csatlakozókat átnéztem így ahogy írtad. Menet közben nem próbáltam minden szenzorról leszedni a csatit, de pl a visszaáramló füstérzékelő esetében ha lehúzom a csatit, akkor a kazán elzárja a gázt, megszűnik az égés. Ha visszadugom, akkor megint begyújt, nincs piros led.
Van egy hőmérő szenzor, (vésztermosztát néven találtam- Bővebben: Link) ha erről lehúzom a csatlakozót, akkor tudom a hibát reprodukálni. Tehát pirosled és csak resetre megy tovább. A sima NTC lehúzásakor már nem emlékszem mi történik, de úgy emlékszem, hogy olyankor nem áll le.
Ezt a vésztermosztátot még nem cseréltem ki, azt viszont nem tudom, hogy miképp tudnám kimérni valahogy, hogy tényleg hibás-e.
Persze most úgy hangzik, hogy ez egy olcsó tétel, mégsem cseréltem ki, de idén ráköltöttem már egy kisebb vagyont, inkább próbálnám beazonosítani, hogy mi romolhatott el.

Ami a legfurcsább, hogy a panelcsere után 1.5-2hónapig hibátlanul működött, előtte a régi panel odáig jutott, hogy már a reset után sem kapcsolt be a kazán.
Köszi
(#) bbalazs_ válasza gblue hozzászólására (») Ápr 12, 2023 /
 
Köszi, így szerintem a hozzáértők is jobban elgondolkodnak, hogy leírtad a teljes jelenséget.

Nekem pont ez a "vésztermosztát" okozott anno sok kellemetlenséget. Nálam (tök más kazán!) az őrláng biztosítójával volt sorban, szétoxidálódott a bele és néha szétkapcsolt. Nálad nincs őrláng, IDEIGLENESEN kiiktathatod (átkötöd). A tűztér másik oldalán nincs még egy?
Azért gyanakodtam a kontakthibára, mert a cserénél sokszor az is elég, mert oxidos a csati (a szenzorról rossz értéket mér), széthúzzák, összedugják, régivel is ment volna

A kezelési utasításban nem írják, hogy mi a piros led? (általános hiba? Nincs valami piktogram, pl. láng áthúzva vagy hasonló?)

Ha működés közben (melegen) romlik el, szerintem még inkább a kontakthibát valószínűsíti (dilatál, rossz kontakt - lehűl, kontakt visszaáll többé-kevésbé).
Mivel resetelhető a hiba, pillanatnyi zavarra gondolok csak.
(#) gblue válasza bbalazs_ hozzászólására (») Ápr 12, 2023 /
 
A piros piktogramnál ha jól emlékszem áthúzott láng van (most nem tudom megnézni). A kezelési/szervíz leírásban nincs jelölve, hogy mi okozhatja. Azt írják ha ez a hiba van, akkor reset megoldja. Hát megoldja valóban, csak mikor éjjel áll meg és reggel veszem észre, hogy egész éjjel nem volt fűtés, akkor ez nem nyugtat meg

Átkötés alatt azt érted, hogy húzzam le a vésztermosztátról a csatit és a csatlakozóban egy dróttal zárjam rövidre?
A tűztér másik oldalán is van egy hőmérőszenzor, igen. Kipróbálom majd, hogy arról is lehúzom a csatlakozót, de ha jól emlékszem, akkor azt már próbáltam. (elmúlt fél éve debuggolása, néha összefolynak az események ) Illetve van egy víznyomás érzékelő is, de arról nem húztam le.
Kicsit tartottam ettől, hogy lehuzogassak menet közben dolgokat, nehogy a panelen valami áramtüske a lehúzás/visszadugás pillanatában hazavágjon valamit.
(#) bbalazs_ válasza gblue hozzászólására (») Ápr 12, 2023 /
 
Aha. Csak meg kéne nézni, hogy sorba vannak-e kötve. Ha nem, legalább az egyik maradjon, utána csere.
De az a piktogram, valószínűleg a lángleválást jelenti, hogy nem tud begyújtani. Ennek meg sok oka lehet, leggyakoribb a korrózió vagy a vezeték kontaktja, szintén korrózió miatt, a fent már részletezett okból.
Ja, a lángba lógó elektródáról van szó. Ott láng esetén folyik egy pici áram a két elektróda között, azzal érzékeli, hogy van-e láng. Állítólag a konnektorba fordítva bedugott dugó is okozhat hibát.
A hozzászólás módosítva: Ápr 12, 2023
(#) gblue válasza bbalazs_ hozzászólására (») Ápr 12, 2023 /
 
Nincsenek sorba kötve, legalábbis mindegyiknek a vezetéke a panelhez tartozó sorkapocsra csatlakozik.

Begyújtás miatt cseréltem ki az elektródákat, de nem segített. A meglévők is ránézésre teljesen épek és amikor kell, akkor begyújt. De egyébként a szerelőnek is elsőre ez volt a tippje, mert még ősszel amikor rendkívül gyakori volt a gyári panellel a leállás, akkor pont a kazánhelyiségben voltam és akkor úgy jött elő a hiba, hogy jött a fűtési igény, majd kicsit várt a kazán, aztán piros led, kb akkor amikor a gyújtás szokott jönni. Viszont akkor kb azonnal nyomtam neki resetet és beindult. Egyébként szoktam nézni, szépen szikrázik és azonnal lángrakap amikor gyújtani akar, nem látom rajta azt, hogy próbálkozna.... Tiszta rejtély...
(#) VIM válasza gblue hozzászólására (») Ápr 12, 2023 /
 
Szia! Keresd meg ezen a részen (bal oldalán a kazánban) azt a fekete víznyomáskapcsolót és azt kösd át ideiglenesen. Ha nem teljesül a víznyomás azaz nincs víz (vízhiányt érzékel) akkor nem is fog beindulni. Erre még rájátszhat a szivattyú szállítóteljesítménye (szivattyúban lévő kondenzátor értékvesztett) és a tágulási tartály nyomása ami nem azonos a rendszer nyomását mutató nyomásmérő értékével. Bővebben: Link
A hozzászólás módosítva: Ápr 12, 2023
(#) fapuska hozzászólása Ápr 13, 2023 /
 
Sziasztok!

Sajnos engem is utolért a ventilátorhiba egy Ariston Genus One 24 típusú kazánnál, ezzel kapcsolatosan szeretnék segítséget kérni. Hangosan zúg, 611 ventilátor figyelmeztetés a kijelzőn és kb fél-egy óra után meg is áll a működése. a ventilátor hangosan zúg, mintha csapágyhangja lenne.

Létezhet, hogy csak mechanikai problémája lenne?
Esetleg nincs információja valakinek, hogy ez a típusú ventilátor csapágyazható, vagy javítható-e? (mellékelek egy képet a pontos típusról)
Információt hol találhatnék arról, hogy a panelből kijövő vezetékeken milyen feszültségnek kell lennie? (panel probléma kizárása végett)

Egy másik kérdés, hogy az égőteret milyen vegyszerrel lehet tisztítani?

Köszönöm előre is a segítésget!

Laci
(#) Udvari Zsombor válasza fapuska hozzászólására (») Ápr 13, 2023 /
 
Mi már keresztül mentünk egy ventilátor cserén (másik Ariston kazán), mert tiszta csapágyas volt, a szerelő újat tett be, mert ez vagy szemétnek vagy papírnehezéknek jó, ha becsapágyasodik, otthon javíthatatlan. Emiatt újat kell venned és kicserélni.
(#) Taki33 válasza fapuska hozzászólására (») Ápr 13, 2023 /
 
Szia!

Tisztításra a CH THERMOCLEAN ajánlom, és hozzá a CH THERMOSAN
passziválót.
Következő: »»   549 / 577
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem