Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Érdekességek
Müködött is, csak nem fért be…
Mini aggregátor. Brushless motorral és a hozzá tartózó 3 fázisú egyenirányítással még többet tudnál kivenni belöle. Az elektromos motorod teljesítménye sokkal kisebb, mint az üzemanyagos. Utóbbit én olyan 1kW-ra saccolom, míg az elektromos motor olyan 200-300W-ot tudhat.
A hozzászólás módosítva: Ápr 25, 2023
Igen. Most ez nem vicc.
Pontosabban 1:1 kis trafó, feszültségosztó ellenállásokkal, csatoló kondival. RX vevő , PC hangkártya illeaztésére. A hozzászólás módosítva: Ápr 25, 2023
Nézd meg mire reagáltam a cikkel.
Valoban egy modellmozdony diesel elektromos hajtása. A szerkezet müködött is, de beltérben alig volt használhato a ricsaj miatt. A képen már a második generácios hangtompito van. Már dolgoztam a kisebb verzion meg az elektronikus vezérlésen, ami nem annyire egyszerü mint gondolná az ember. A robbanomotornak ugyanis mindig forognia kell, de a mozdonynak néha meg is kell állni, azaz meg kell oldani a megállást meg a terhelésfüggö motorvezérlést. Sajnos közben a barátom meghalt, igy rám maradt a konstrukcio meg a mozdony alapja is ( kb 60 cm hosszú modell 2 hajtott forgóvázzal. Egyelöre nem tudom, hogy mi legyen vele, igy megy egy kis vitrinbe a klubban. A motor az önindito szerepét is átveszi, azaz azzal lehet inditani, majd mint dinamo adja az áramot a 2 kisebb hajtomotornak meg a világitásnak.
A megállást kuplunggal lenne megoldani? Vagy mi az elmélete?
Hova tegyem a kupplungot? A motor meg a dinamo közé nem lehet, mert akkor nincs világitás. A forgovázakba meg nem fér el.
Nem különösebb gond elektromosan leszabályozni a dinamo kimenetét a motorok felé, ha állnia kell a mozdonynak. ( csak mind minden egyszerü megoldásban rengeteg csapda van. ) Alapvéve ugy terveztem, hogy a motorok vezérlése elektromos uton történik, viszont a robbanomotor meg a dinamo teljesitményét a leadott teljesitmény szabályozná, mint az igazi mozdonyon.
Generátor?
Szerk.: most látom, hogy kapufa, oldalváltás után volt a többi amit írtatok. A hozzászólás módosítva: Ápr 25, 2023
Idézet: „Alapvéve ugy terveztem, hogy a motorok vezérlése elektromos uton történik, viszont a robbanomotor meg a dinamo teljesitményét a leadott teljesitmény szabályozná, mint az igazi mozdonyon.” Én ezt nem ragoznám túl. Beiktatnék a generátor pozitív tápágába egy ilyet. Ha növekszik az áramfelvétel, növelném a gázt, ha csökken, csökkenteném. Nagyjából be lehetne némi kísérletezéssel lőni a min.- max. szintet. Gondolom, egy ilyen modellnél nem cél a precíziós szabályzás. U.I. Ha kevés a 30A, van belőle 50 A-es is. A hozzászólás módosítva: Ápr 25, 2023
Hallo!
Van itt nekem egy kameràm, de nem talàlok róla semmit az interneten. Igy feltennèm itt a kèrdèst; ki talàlkozott màr ilyennel? Ki mit tud (?) róla. Tipusa: TVX 03 A vàlaszokat elöre ist köszönöm!
Ha dízel-elektromos, akkor igazából nem is kell kuplung. Hiszen a sebességet úgyis a motor(ok)ra kapcsolt feszültséggel állítod be. Ha állnia kell, akkor 0 V.
De gondolom az igaziban is van akkumulátor... Vagyis ha áll a mozdony, akkor le lehet állítani a robbanómotort is, és az akkuról megy a világítás. Ha meg újra kell indulnia, akkor az akkuról be lehet indítani. Esetleg egy figyelőáramkör, ami nézi az akku állapotát, és ha egy beállított érték alá csökken a töltöttsége (mert a világítás lehasználta), automatikusan beindítja az aggregátot, ami álló helyzetben tölti az akkut. (Csak ne merüljön le annyira, hogy a motort se tudja beindítani...) Ha feltöltötte, akkor meg leáll magától. Persze menet közben is tölti... Egy akkuval a gyorsan változó terhelésingadozást is kompenzálni lehet. Egyébként létezik elektromos kuplung... Én egy szétszedett 50+ éves spektrofotométerből szedtem ki olyanokat.
A kuplongot csak én hoztam fel. Massawa fórumtárs nem is hozta szóba.
A hozzászólás módosítva: Ápr 25, 2023
A helyedben megpróbálnék írni egy mailt a gyártónak a specifikációért.
Igen elvben müködik, csak éppenséggel a robbanomotor inditásához elég sok áram kell, és még az átkapcsolást is meg kell oldani ( motor - generator). A képen még kézzel van, amit eredetileg a szervoval akart átbillenteni. Az akkukat eredetileg kizártuk, azaz csak olyan helyen lehetett a mozdonyt inditani, ahol volt áram a sinekben.
A valodi mozdony sem állitja le a dizelmotort, ha meg kell állnia. A világitás alig igényel áramot, ahhoz jo egy kis akku telefonbol. Kamerábol, azaz azzal nincs semmi gond. 2 regulatort probáltam ki, de egyik sem viselte tul jol a generatorbol jövö áramot - az volt az eredeti cél, hogy miután kizárolag kerti vasutra lett szánva a ricsaj, meg a füst miatt, hogy rádioval lesz irányitva, azaz eredetileg ugy terveztük, mint egy rádios modellt, motorvezérlövel meg szervo kimenettel a vevöböl, amihez ott volt a generátor energiája egy kis lapos akkun simitva. ( természetesen töltö meg stabilizálo áramkörrel.). Késöbb a lapos akkut egy nagyobbra cseréltük, mert a regulátor huncutkodott. Közben meg meghalt a barátom, igy évekig hentergett valahol, s a minap került elö. A hozzászólás módosítva: Ápr 25, 2023
A generátor iszonyatos fordulatszámmal mehet itt. A robbanómotor gondolom modellmotor talán négyütemű, pöröghet kb. 5-ezret, utána 2-3x gyorsító áttétel a generátorra.
Már nem emlékszem pontosan, de az e-motor 13000 RPM-et tud, a benzin motor fordulatszáma viszont 1800-2500 között van. Ha jol emlékszem az áttétel 1:5 de lehet, hogy kevesebb. Majd esetleg holnap megszámolom, de nem hiszem, hogy befejezem a tervet. Megmarad emléknek a barátomrol.
A modellmotor a lassubbak közé tartozik. Anno elég sokat ment, komolyabb gond nélkül, mert hangoltuk a kipufogot meg probálgattuk a hajtást és spekuláltunk, hogyan lehetne a méretet csökkenteni, hogy valahogyan beférjen a mozdonyba. Ha jol emlékszem szereztek egy kisebb motort is, de azt még nem találtam meg.
Sziasztok!
Ez mitől lehet? Alul iphone 11 felul cat s42. Alsó telefon kikapcsolt állapotban van. Mindig, és mindenhol ugyanez a jelenség. videó Köszi
Mobil, akkutöltő, vagy tápegység. Hálózatfüggetlen.
Nézd meg mindkettő hátlapját, hogy nincs-e benne mágnes a telefontartóban való rögzítésre... Esetleg a 2 mágnes azonos pólussal kerül egymásra és szép lassan lelöki a másikat.
Halvány tipp: az alsó rádiós adóteljesítménye interferenciát okoz a felső rezgő vezérlésének, periodikusan be-beindítva azt, ami által elmozgatja magát.
Vagy csupán átverés az egész. A felső, telefonon beállított egy full fekete hátteret, manuálisan levette teljesen a fényét, aztán vibra módra tette és felhívta. Azért filmezi oldalról hogy az a maradék kevéske még megjelenő fény ne látsszon.
Lehet, igen.
Nekem pl. a Logitech egerem akkumerülést jelző LED-je villog, ha a telefont mellé teszem és éppen működik a rádiója. Több LED-je is van az egérnek, de csak az az egy villog. A hozzászólás módosítva: Ápr 26, 2023
Szerintem is átverés gyanús. Érdekes a kamera.
Nekem az üveg hátlapos Honor 8 telefonom csúszott így el mindenről, hacsak nem valami tényleg vízszintes helyre tettem, vagy nem tudott mibe beleakadni. Mióta tok van rajta, nem csinálja
Nálunk a munkahely mellett elmegy egy tekintélyesebb vonat, nem hogy a telefon, de a poharak is táncolnak az emeleten...
Ma időutazáson vettem részt. Ha minden igaz, az 1960-as évek csúcstechnikája. Szivattyútelep.
Az időgép milyen piccel működik ? A hex publikus ?
|
Bejelentkezés
Hirdetés |