Fórum témák
» Több friss téma |
Nem töltődik be az oldal
Sziasztok!
Frekvenciaváltó paraméterezésében jártasok segítségére számítanék. Adott egy 1,5 kW-os LENZE 8200 vector frekiváltó, ami 1 fázisból 3-at csinál. A paraméterezésével értem el részeredményeket, viszont valahol - egy youtube videó alapján történő paraméterezés során - egy hibás elem kerülhetett a paramétersorba, ezért a fordulatszabályozás nem úgy működik, mint korábban. Tudja valaki hogyan tudom a gyári értékekre visszaállítani a frekiváltómat?
Bővebben: Link
A 215. oldalon írják
Köszönöm a válaszod, de nekem nem ez a kezelőpanelem van, hanem az újabb. Más gombok, más a menü is!
Azért átlapozom ezt 4-500 oldalt, hátha benne van az enyém is. Mégegyszer KÖSZI a segítséget!
Bővebben: Link
Akkor itt nézz szét.
A 205. oldaltól a 208.-ig taglalja az e82zbc-t, de a resetet nem találom.
Köszi! Nézem.
C0070 Process
controller gain 1.00 Lenze default setting Adapt to process, if required. Further information: 318 ff. C0071 Process controller reset time 100 Lenze default setting Ez van az 504. oldalon A hozzászólás módosítva: Nov 13, 2022
Megérkeztek az IGBT-k és be is forrasztottam őket. Teher nélkül el is indul a frekiváltó. A mászkálás sajnos nem szűnt meg de ez a kisebb baj. Ha bekötöm rá a motort akkor megszűnik a kijelzés. Ha menet közben az u fázist kiveszem a sorkapocsból a másik kettővel feléled a kijelzés. Gyanús hogy maradt még hibás alkatrész
A hozzászólás módosítva: Nov 15, 2022
Az U fázisra allergiás de közben kattant egyet és újra se kép se hang
Sziasztok! Kis segítséget szeretnék kérni, van itt esetleg olyan valaki aki jártas siemens micromaster vector frekiváltókban, vagy esetleg valami múzeumot kéne felkeressek? Viccet félre téve, csereberéltem egy 2,2kw os 1fázisú példányt az én 2,2 kw-os siemens motoromhoz. Ami ha jól tévedek passzolnia kéne hozzá. Lényeg a lényeg, végignyálazva a doksiját, felparamétereztem, de az a gyanúm hogy nem százas a készülék, nem bír felpörögni 50hz ig a motor minimális terheléssel már, csak és kizárólag üresen. úgy gondolom ez már nem paraméterezés probléma, és olyankor mikor eldobja magát még csak hibakódot se dob csak _ _ _ _ 4db vonalat jelez a 4 karakter helyén, amit egyébként pont áramtalanításkor jelez ahogy épp kisül. Jól gondolom hogy esetleg ilyen konditelep problémája lehet a szerkezetnek, vagy valami hasonló? úgy vélem már a létező összes paramétert kipróbáltam amivel felfutáskori nyomatékot stb lehet növelni, de egyszerűen érdemben nem jutottam vele előre. Köszönöm a segítséget előre is.
Szia!
A gate-driverek kapcsolóüzemű segédtápegységét kellene újrakondizni. Sajnos eléggé nehezen szerelhető készülék...
köszönöm, akkor ha jól értem egy teljesen amatőrön mint én már kifog a javítása...
Sziasztok!
Egy Altivar 16 (ATV16U18M2) frekiváltó állítgatásában keresek segítséget. Az egység egy húsdaráló hajtásában teljesít szolgálatot, és igény lenne a névleges fordulatszám fölé menni, de erről a példányról sajnos már hiányzik a programozó egység. Szeretném megkérdezni, tudna-e valaki segíteni a programozásban Vác-Szada-Budapest 15.ker-Dunakeszi területben? Paraméter átírásához elvinném házhoz az egészet egyben. VW3-A16101 VW3-A16102 VW3-A16103 programozók jók hozzá gépkönyv szerint. A 'tFr' paramétert kellene feljebb tornázni mondjuk 100Hz-re.
Sziasztok!
Egy furcsa jelenség. Egy ÁVK-ra van kötve több gép, némelyikben több VFD-vel. Ez évek óta működött. Az egyik gépben amelyikben kettő VFD van elkezdte lecsapni az ÁVK-t, szépen fokozatosan oda jutottunk, hogy amint bekapcsoljuk a gépet az ÁVK egyből kiold. Ilyenkor a motor még nem is kapna áramot, azt külön kell indítani. ÁVK cserélve, a helyzet nem javult. Ha ebben a gépben csak az egyik VFD kap áramot akkor nem old le, de ha mellé egy másik VFD is áramot kap (pl egy másik gépben), akkor megint leold. Új VFD sem javít a helyzeten. Hosszabbítóval másik körre (külön ÁVK) bekötve nem old le. Nulla és föld között nincs zárlat. Ötletünk sincs már, hogy mit kellene mérni, ellenőrizni. VFD-k típusa VFD007E43T Az új ÁVK SI típusú. A hozzászólás módosítva: Feb 3, 2023
Szia!
Két opció van: felhagytok a fírelé alkalmazásával vagy/és véglegesen átkötitek arra a jól működő betápra.
Köszönöm a választ.
Ki nem hagyhatjuk, így átkötés lesz, de mitől "romolhat el" egy betáp? Eddig jó volt. Akkor nem tudom mit csinálunk, ha a másik is elromlik.
Lehet valahol kis mértékű szivárgó áramok folynak, pl a frekiváltó betápjainál lévő zavarszűrő kondikon, ezek összeadódnak, és akkor old le.
Ha mindet "átkötöd" a hosszabítón át, akkor a másik is leold? Megfelelő óvintézkedés után !!! pl azon az elosztón megbontva a védőföldet megmérném mekkora áram folyik a védőföldbe A hozzászólás módosítva: Feb 3, 2023
Az a furcsa, hogy a másik nem old le. Lemérjük az áramot, lehet hogy valahol az odavezető kábelezés szivárog és a frekiváltókkal együtt már átlépi a határt. De sehol nem láttunk sérülést.
Pl. ha az egyik fázis és a föld közé bekötünk teszt jelleggel egy ellenállást, aminek még nem kellene lekapcsolni, pl. 10kOhm, de mégis lekapcsol akkor gyanakodhatunk ilyesmire.
Szevasztok!
És az AVK az a frekvenciaváltók elé köthető típus? Vagy éppen valamilyen. Üdv. M.
Szia! Eredetileg AC típus volt, ezt kicseréltük SI-re.
A sok szó helyett
Ezt olvasd el. Az SI csak mechanikailag strapabíróbb, mint az A. Az AC egyáltalán nem jó, csak közvetlenül motorokhoz. A B és B+ árától hanyatt esel.
A leírásban volt, apróbetűs rész. Azt nem értem eddig hogy működött?
És nemrég találkoztam olyannal, két gép/ egy-egy frekiváltó 1 db 30mA-es ÉV-nek már sok volt. Valószínűleg a bemeneti EMI-filter tud akkora áramot engedni a föld felé, lehet már jobban vezet valami... "When using a general GFCI (Ground Fault Circuit Interrupter), select a current sensor with sensitivity of 200mA or above, and not less than 0.1-second operation time to avoid nuisance tripping. For the specific GFCI of the AC motor drive, please select a current sensor with sensitivity of 30mA or above"
Sziasztok!
Valaki használ KEWO frekvencia váltót? Az enyém úgy 25-30 min. üzemidő után E014 hibát hoz! Jó lenne valami ötlet, mivel lehet problémája?
Szia! Hajtás túlterhelés. Túl sok áramot vesz fel a motorod.
A szivattyú 2,2 KW-os, és a frekvencia váltó ehhez a teljesítményhez lett kiválasztva. Tavaly egész nyáron még nélküle használtam a szivattyút, a saját, gyárilag beállított motorvédő kapcsolójával. Azonkívül, hogy ha sok locsoló fejet nyitottam rá, a leszívás gátlónak beépített kis érzékelő letiltott, semmi gondom nem volt vele. Most beállítottam 43Hz-ra, mert a kevesebb nyomás is elég az egy locsoló fejnek, és túlterhelésre panaszkodik ezek alapján.
A frekvenciaváltó menüjében az áramkorlát beállítása korrekt? Nincs alálőve?
A motor paraméterek között ezt találom:
Motor rated power: 2,2 KW Motor rated current: 5,1 A Motor rated voltage: 380 V Tudtommal ma Magyarországon a vonali feszültség 400V. Ha ezt átállítanám, megoldódhat a probléma? Habár, ha a kimenő feszültséget fentebb állítom, akkor az áramom is több lesz. Akkor inkább az áram értékét kellene egy kicsit fentebb vinnem! A hozzászólás módosítva: Ápr 30, 2023
|
Bejelentkezés
Hirdetés |