Fórum témák
» Több friss téma |
- Ez a felület kizárólag, az elektronikában kezdők kérdéseinek van fenntartva és nem elfelejtve, hogy hobbielektronika a fórumunk!
- Ami tehát azt jelenti, hogy a nagymama bevásárlását nem itt beszéljük meg, ill. ez nem üzenőfal! - Kerülendő az olyan kérdés, amit egy másik meglévő (több mint 17000 van), témában kellene kitárgyalni! - És végül büntetés terhe mellett kerülendő az MSN és egyéb szleng, a magyar helyesírás mellőzése, beleértve a mondateleji nagybetűket is!
Itt látható a teljes kapcsolás, mert az antenna jele egy másik ágra is át van ültetve, előtte meg valami IC van
Mi melegszik? Önts rá alkoholt és párolgásból nagyon pontosan határozd meg, melyik az oka.
D1 dióda nálad szakadt le vagy igy érkezett a panel?
Azt hittem, el kell törni a kezét, aki aki így forrasztotta be.
Nem te mondtad, de ha így is lenne, megérteném a képet látván...
Ha minden igaz, ellenállás, kondenzátor és tekercs. A mellékletben lévő kapcsolási rajz egy másik modul rajzát mutatja, talán egyezik a tiéddel.
Idézet: „a képen látható chipset nagyon rosszul van felforrasztva” Ahogy látom, annyira rosszul, hogy akár rövidzárlat is lehet két láb között... Én először leforrasztanám, és utána beforrasztanám rendesen. A látszólag jól beforrasztottak esetén is lehet valami a chipset alatt, ami melegedést okoz. Lehet a panelnak is gyártási hibája, pl. hibás kivágás miatt fóliadarab, és attól zárlat.
Üdv mesterek!
Kérdezték tőlem, hogy tudnék-e távgyógyítani, de nem vagyok biztos magamban. Egy kompresszort mértek ki elektronikusan multiméterrel csak szakadást, mert fesz alá nem engedtem őket. Nem indul el a villanymotor. Namármost a vezték jó, ki lett mérve. A vezeték egy nyomáskapcsolóba fut be. Mivel nincs nyomás, ezért a nyomáskapcsoló utáni L,N összeköttetésben van a nyomáskapcsolóba futó megfelelő vezetékeivel, azaz azok vezetnek. (attól még ez is lehet hibás, mert ki/be kell majd kapcsolnia, de most vezet) A motor kondenzátora elvileg jó, azonban találtunk egy ilyet rajta: 1 fázisú a rendszer! https://de.farnell.com/eta/106-p10-10a/schutzschalter-10a-240v-ac/dp/446786 Ez egy hőkioldó. A kioldó két sarkán szakadás van, még akkor is, ha a gomb be van nyomva. Ezt is multiméterrel mérték ki, szerintem ennek zárnia kellene, ha nincs gond. Jól gondolom? Minden jól be van kötve, de ezen szakadás van. Láthatóan nincs égésre utaló nyom, egyedük a kondi nem lett kimérve egyelőre. Szóval ennek a kioldónak nyitnia kellene nem? Szerintem ez miatt nem indul. Kérlek osszátok meg a véleényeiteket! Köszönöm!
Hát hőkioldó valóban zárva kéne legyen, de ezek sokszor ócskák, pár kioldás benyomás nem segít rajta? Ha lenne valaki ott, aki ért hozzá, mondanám ellenőrzés idejére kösse ki, de így nem tudom jó ötlet-e javasolni.
Mondjuk erre távolról hibakeresve jó sok idő lehetett rájönni...
Akkor ez az egyik hibája, de engem jobban zavar a másik, bár lehet rosszol mértek, azt megismteltetem velük.
Egy ilyen nyomás kapcsoló is van benne: Bővebben: Link Ennek a kapcsolónak a hálózat felől bejön az L,N. Ki is jön belőle, megy a motor felé. A gondom az, hogy 0 állásban és 1 állásban is folyton vezet. Szerintem 0-ban szakadásnak kell lennie, 1 ben vezetnie kell, de ha megvan a nyomás akkor mindenképpen szakít. Ezt most vagy rosszul mérték ki, vagy ez is hibás. A kompresszor 300 juró, ezt meg el lehet vinni ha meg tudja szerelni.
De van egy rossz érzésem ezzel kapcsolatban....
Szerintem nem kapcsolt a nyomáskapcsoló, használták, mert úgy is jó, de mikor megnövekedett a tartályban a nyomás, akkor a kompresszor beszívta a levegőt, próbált a dugattyú benyomni levegőt, de már nem nagyon ment, erre a motor kínlódni kezdett és végül minden esetben a hőkioldó kapcsolt végső elkeseredésében, ami miatt az is kiment. El tudok képzelni ilyet is sajnos. Remélem tévedek.
Az egyik hiba a hőkioldó lehet, szobahőmérsékleten mindenképpen vezetnie kellene.
A nyomáskapcsoló elvileg alapból átvezet és majd csak ha elért egy bizonyos nyomást a rendszer, akkor megy át szakadásba, míg ismét a határértéke alá nem csökken a nyomás. Ha a hőkioldó hibáját már kizártad és a motor már elindult, akkor a nyomáskapcsoló adatlapjából kellene látni, hogy mikor kéne kapcsolnia és ha akkor nem kapcsol, akkor a nyomás leeresztését követően azt is cserélni kellene.
Köszi!
Ez lesz amit mondtál, de hirtelen nem világos, hogy hol van a főkapcsoló? Elvileg a nyomáskapcsoló 0-1 állását néztem annak, mert más nincs a gépen. Azt hittem, hogy ez egy sima kapcsoló, ami ÉS kapcsolatban van a benne lévő nyomáskapcsolóval. De mindegy is, egyelőre a hőkioldót cseréljük. Az még bbelefér a gázsiba. Köszi!
Az a kapcsoló lesz a ki be kapcsoló a nyomáskapcsolón, le van írva a gyártó oldalán.
Csak sokan szeretik 0 olvasással mondani a véleményüket. Annyira figyelj, ha túlmelegedett ennyire, illene egy szigetelés vizsgálatot csinálni (de legalább fi relével védett aljzatról próbálni). Persze lehet maga a hőkioldó a szivattyú hőjétől oldott le, de a motor is kapott rendesen terhelést. A hozzászólás módosítva: Ápr 29, 2023
Úgy lesz, köszi.
Megvetetem a nyomáskapcsolót is, mert az is hibás lehet, meg amúgy is régi, ráadásul biztonsági elem is, belefér az is. A hozzászólás módosítva: Ápr 29, 2023
Üdvözlök Mindenkit!
Nem pont ebbe a topicba való kérdésem, de nem találtam a témába illőt. Tanácsot szeretnék kérni egy "Princess 1929 Hot Pot" szétszedésével kapcsolatban. Az eredeti kábelen kap fázist, de nem melegít, a led sem világít. Fémes csörgést hallottam amikor megfordítottam, úgy vélem, valamilyen csavar engedett el, talán pont a belső csokié. Sajnos nem sikerült szétkapnom, hogy megnézzem. Szóval, amennyiben volna tippetek szétszereléséhez azt megköszönném.
Csak tippelnék, hogy a felirat alatt van csavar.
Sziasztok!
Kép Link Egy ilyen 180W-os motornál 220V üzemnél mekkora kondenzátor kéne?[sub][/sub] Üzem: egy percbe 3x kapcsolva az indítás. (Indítás -> üzem 15 sec, kikapcs 5sec x3, kb. 80%terhelés üzem közben.)
Köszönöm a tippet! Végül is sikerült szétszednem (a lábakat kellett kicsavarni, azok tartották az alsó lapot). Érintkezési hibát találtam, javítottam, de még mindig nem működik. Beleásom magam a témába, hátha sikerül rájönnöm, mi a hiba.
Mégegyszer köszönöm!
Nincs mit. Mondjuk én a lábakat nem láttam a képen.
Sziasztok
Ez mehetett volna az érdekességek rovatba is, de hátha van rá valakinek logikus magyarázata: Ismerős 1 éves Parkside porszívója (blokk nincs meg) Az egyik állórész tekercsbe mértem szakadást (ez már eleve furcsa) a két bekarikázott rész felül, innen volt eltörve/elégve, de maga a tekercs nincs leégve. Illetve ennek a tekercs másik vége felőli kefe rommá volt kopva, hogy a vezeték is kiégett belőle. Összehasonlításképp a túloldali szinte még új. Mi okozhatja az ilyen mértékű asszimetrikus kefekopást? Amit azért is furcsállok, mivel vastagon kellene állnia a kefepornak, de mint látjuk elég tiszta. Szedtem már szét pár elkopott keféjű motort, mindig szokott lenni 1-2%-os eltérés a kefekopásba, de nem 2-300%-os.
Lehet mikor a kínai fejőnő dugta bele a forgórészt, az állórész tekercselését felsértette, ami okozhatott keresztmetszet csökkenést az érintett huzalrészen, és elégett. A szénkefe pedig lehetett különféle anyagból. Nekem egy Parkside multifunkciós rezgő gépnél volt olyan, hogy meg se mukkant a boltból kihozva. Mielőtt visszavittem belenéztem, és az állórész huzalját elszakították összerakáskor. Lakk a mesében sem volt sehol.
Az alábbi rajzon a kérdésem hogy milyen kapcsolok a bekeretezet kapcsolok
A forgórész tekercse s az egyik állórésztekercs is megégett. A csapágy külső gyűrűje is gyanús elsőre. Ha nincs meg a számla, cumi.
Sziasztok!
A képen látható kapcsolást megcsináltam lehet abból baj hogy a 2 ic zászlója össze ér azaz a hűtő bordán keresztül kapcsolódnak egymáshoz. Vagy szigeteljem el egymástól őket ? A rajzon nincs rajta 2 puffer kondi, A hozzászólás módosítva: Máj 1, 2023
Hello! Nem, mert a 78xx sorozat hűtőfelületén is a GND van.
Hiányzik a két-két hidegítő kondenzátor.
A hűtő felületén érnek csak össze amúgy teljesen külön vannak.
Keresek akkor 2 szigetelő gyürüt. |
Bejelentkezés
Hirdetés |