Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » LED-es index
Témaindító: Einstein21, idő: Márc 29, 2006
Témakörök:
Az én véleményem hogy az indexet járművekre találták ki, hogy ne kelljen kézzel integetni. Minden járműre fel lehet szerelni fix indexet, még a rollerre is. Nem játékszert, ami csak sötétben látható, hanem ami nappal is, ha rásüt a nap, akkor is. Ha én megtudtam csinálni a motoromra, másnak is sikerülni fog.
Idézet: „az indexet járművekre találták ki” A roller nem jármű , az egy játékszer amit sajnos kiengedtek a forgalomba (hatalmas hiba!) A Qvad veszélyes ezért nem mehet közútra , miért nem lehet ugyanezt megtenni a rollerral is ? A hozzászólás módosítva: Jún 16, 2023
Igazad van!
A mi kisvárosunkban is beengedték a rollerokat. Mindenhol vannak. Szerintem ezzel együtt kell élnünk. Amíg a forgalomban nem okoznak problémát, addig nem kell foglalkozni velük. Idézet: Én már láttam "érdekes" rolleres megmozdulásokat Szegeden ....Szerencsére balasetet még nem kellett végignéznem de párszor csak isten segítette meg a kedves közlekedési társunkat .... „Amíg a forgalomban nem okoznak problémát, addig nem kell foglalkozni velük” A hozzászólás módosítva: Jún 17, 2023
Pontosan ez az aljasság a dologban. Egyesek kihasználják a törvényben a kiskapukat és dagadtra keresik magukat.
Egyszerüen sem a bicajosok sem a rolleresek a jelenlegi körülmények között nem tartoznak a közutakra. Az azt használoknak bizonyos feltételeket kell teljesiteniük mielött ezt a jogot megkapják. Ez ugye nem jellemzö ezekre a közlekedökre.
=AZVQammrRO5BVZZ0Rrk6Edo1377dPBkIlfOO1jL-QQxlSd8Bmfo93JcmDaPP9zp3M1...: Link
A hozzászólás módosítva: Jún 18, 2023
...és vannak még a 3 kerekű rokkant, a nehezen mozgó idős emberek által állami támogatással megvásárolható járművek. A 70+ éves náncsi nénik nem fognak jogsit, stb. szerezni, csak egyszerűen járnak vele.
Igen de azért a 70+ os mama ritkán merészkedik az útra az elgo-val (és nem hasít 25-50km es sebességgel az autók közt)
Én úgy egyébként nagyon nem látom üzletileg megtérülőnek ezt a sok szanaszét eldobált rollert.
De biztosan nagy pénz lehet benne, ha ennyien nyomulnak benne...
Már Szegeden kitalálták hogy csak akkor tudja leállítani a fizetést ha a kijelölt helyeken rakja le a "gépjárművet" De már nagyon eltértünk a témától majd a modi közénk vág .......
A hozzászólás módosítva: Jún 18, 2023
Kicsit olvasgattam a roller témában és a következőket találtam. A rolleros gyalogosnak számít, ezért ott közlekedhet, ahol a gyalogos. Gyalogos átkelő helyen elsőbbsége van, ugyanúgy, mint a gyalogosoknak!
Az elektromos rollerre, jelenleg nincs szabály, de foglalkoznak vele. A tervezet szerint, ha 25 km/h-nál nem képes többre, akkor a kerékpár kategóriába lesz besorolva. Ha ennél többre képes, akkor segédmotoros kerékpárnak minősül. Mivel kerékpárra és segédmotoros kerékpárra szabad indexet felszerelni, ezért az e-roller sem lesz kivétel. Akár ledes indexet is.
Igen ezt én is olvastam , viszont ha akkor már kreszvizsga és biztosítás is kell majd rá.
Idézet: „kerékpárra szabad indexet felszerelni...akár ledeset” Belinkelhetnéd, hogy hol olvastad (hivatalosan)...köszi. https://www.google.com/search?q=ker%C3%A9kp%C3%A1rra+szabad+indexet...=UTF-8 A hozzászólás módosítva: Jún 22, 2023
Ami nincs tiltva, az engedélyezett. Ha a biztonságod érdekében felszereled, akkor annak működnie kell. Ebből a szempontból mindegy hogy kerékpár, vagy SMKP. Egyikre sem kötelező, de nincs tiltva.
Sajnálatos modon Europában ez sem igaz teljesen.
Itt általában minden tiltva van ami nem engedélyezett. Ez az örök harc a kontinens meg az világ egyébb részei között. Középeuropa egy kicsit táncol a határon, mert vagy 40 évig itt minden tiltva volt igy a szabadság benyomását kelti, ha végre olyan tehetsz, ami nincs tiltva. Sajnos nyugaton sokkal rosszabb a helyzet. Nézd meg szinte minden az autora/jármüre engedélyezett szerkezeten egy halom jováhagyási, engedélyezett szimbolum van felrakva. Ezek hiánya minimum szabálysértés vagy egy sereg huzavona inditoja lehet.
Ha mondjuk indexet szerelsz a kerékpárodra, a rendőr nem szereltetheti le, mert nincs rá tiltó törvény. SMKP esetében meg van rá törvény, amelyik megengedi az utólagos felszerelést.
"SMKP esetében meg van rá törvény, amelyik megengedi az utólagos felszerelést."
Ez tényleg senkit sem érdekel? Nem hiszem el. Már többen is felszereltek ledes indexet Simsonokra , Babettákra és egyéb SMKP-kre. Tehát van rá törvényes megoldás. Idézet: „Ez tényleg senkit sem érdekel? Nem hiszem el.” Nyomós érv, hogy nyolc hónap után is csak téged...
Én már SMKP-T sem láttam vagy két éve pedig "falun" lakom .KP-n meg a mamák legtöbbje még a hátsó lámpát sem ismeri nemhogy indexet szerelne-szereltetne rá .
Mi ebben a különleges dolog? Alin vesz az ember aprópénzért.
Felszereli aztán kész.
Ha azt nem csak úgy leírod, hogy "van", hanem megadod a "törvény", azaz rendelet azonosítóit, akkor "elhisszük"...
Kértem júniusban linket a törvényről, de nem kaptam...tehát "nincs" olyan.
Tessék:
"A 74.R tartalmazza, hogy a motorkerékpárokra való felszerelés céljára jóváhagyott világító-és fényjelző berendezések segédmotoros kerékpárokra is felszerelhetők." NKH Vizsgabiztosképzés 121. Új világító és fényjelző berendezések Budapest, 2016. Ez teszi lehetővé segédmotoros kerékpárokra új berendezések felszerelését, akár ledest is.
Egy rendelet azonosítója kb. ilyen (csak példa) :
48/2009. (IX.30.) KHEM rendelet, 51.§ 2. bekezdés
Lehet hogy nem pontosan írtam le, de ez egy valós 2016-os rendelet.
Én ez szerint alakítottam át a kismotoromat ledesre. Megcsináltam, azóta járok vele. Ezen a fórum szerintem inkább arról kellene beszélni hogy mit, hogyan lehet megcsinálni. Biztos vagyok benne hogy Te is segítenél ebben, mert érzem hogy érdekel a téma és tudnál segíteni azoknak, akiket komolyan érdekel.
No, csak azért, hogy ezt a fölösleges jogszabálykodást, áljogászkodást abbahagyjuk, abbahagyja MINDENKI:
njt-n ki kell keresni a 6/1990-t, mindig az aktuálist találod - ha nem változtatsz. Eszerint: Idézet: „6/1990 62. § (2) Irányjelző lámpákkal fel szabad szerelni a motorkerékpárt és a nyitott vezetőfülkéjű lassú járművet. Oldal-irányjelzőt minden irányjelzővel ellátott járműre fel szabad szerelni. ” Értjük? Motorkerékpáron SZABAD. Nem kötelező. (Csak hasznos, mert ha nincs, nagyon kényelmetlen szabályosan, kézzel irányjelzeni). Idézet: „6/1990 63. § (1) Járműre csak jóváhagyási jellel ellátott irányjelző lámpát szabad felszerelni. ” Tehát: lehet mókolni, de legalább jóváhagyott bura alá tegyük. (egyébként ha nem feltűnően rossz, akkor a kutya sem bánt érte.) Idézet: „6/1990 68. § (1) Minden gépjárművet, mezőgazdasági vontatót és lassú járművet fel kell szerelni olyan fényjelző berendezésekkel (visszajelző lámpákkal), amelyek jelzik a járműre felszerelt a) távolsági fényszórók bekapcsolt állapotát, b) helyzetjelző lámpák bekapcsolt állapotát, c) hátsó helyzetjelző ködlámpa bekapcsolt állapotát, d) első és hátsó irányjelző lámpák — ideértve pótkocsi vontatása esetén a pótkocsi hátsó irányjelző lámpáit is — bekapcsolt állapotát, valamint hibáját (izzólámpa kiégését), e) összes irányjelző lámpának az elakadás jelzésére szolgáló bekapcsolt állapotát, f) a vezetőülésből nem látható munkahely megvilágító lámpa bekapcsolt állapotát, g) megkülönböztető lámpa bekapcsolt állapotát, h) figyelmeztető lámpa bekapcsolt állapotát. (2) Motorkerékpárra — a zárt vezetőfülkéjű motorkerékpár kivételével az (1) bekezdés b) és d) pontjában említett visszajelző lámpa felszerelése nem kötelező, ha a világító berendezés működése a vezetőülésből közvetlenül ellenőrizhető. ” Azaz: ha véletlen olyan irányjelződ van, mint a Trphi MZ-n, azaz a kormányvégben van az összes (elsőre és hátra is), akkor nem kell okvetlen visszajelzőlámpa. Mert látod. Idézet: „6/1990 115. § (2) Segédmotoros kerékpárra csak jóváhagyási jellel ellátott fényszórót, helyzetjelző lámpát és irányjelző lámpát szabad felszerelni. Segédmotoros kerékpáron mind a segédmotoros kerékpárhoz mind a gépjárműhöz jóváhagyott lámpák alkalmazhatók. ” Tehát: az összes fentebbi vonatkozik a segédmotoros kerékpárra is, ÉS még külön hangsúly is van rajta: JÓVÁHAGYOTT kell arra is. (azért a hangsúly, mert nem mindig volt ez így.) A kerékpárokra sokkal megengedőbb szabályok vannak, ott csak a láthatóság a lényeg -de a felszerelt irányjelző sem mentesít a szabályos karjelztés alól. Éppen azért, mert kerékpáron, rolleren NEM elismert az irányjelzőlámpa. Nem tiltott, de nem helyettesít. Remélem, ezután a jogászkodás helyett a fényjáték létrehozása lesz a téma, az lenne az itteni cél. Aztán majd mindenki úgy használja, ahogyan célszerű neki. A hozzászólás módosítva: Feb 26, 2024
Köszi! Ez tanulságos...
Különösen az, hogy "csak jóváhagyási jellel ellátott"... Ez a lényeges...azt meg ugyebár tudjuk, hogy az izzólámpás világítótestekbe nem tehető LED fényforrás. Az a belevaló izzólámpával együtt kapta meg a jóváhagyást (a jelet). Már messziről kiszúrható az ilyen átalakítás. Körenyezetemben is többen vannak, akik a rendszámtábla megvilágításához nagyobb fényerejű (és nagyon hidegfényű) LED "izzókat" használnak...a rendszámtáblájuk fényesebb, mint az egész kocsi hátsó világítása. A helyi autóboltos is rásózott egy haveromra több tízezerért H7-es LED-párt, aminek a dobozára, rá van írva, hogy "csak forgalomtól elzárt területen használható". A büntetést persze nem boltos fogja megfizetni.. Én csupán a kocsim belső terének a megvilágításához használok LED-eket...az is szép feladat, ha szépen és "szembarát" fényeket akarunk bele "mókolni". A hozzászólás módosítva: Feb 26, 2024
Itt le is írják a lényeget (PIROSSAL)...külföldön van ahol OK.
A hozzászólás módosítva: Feb 26, 2024
Az Osramnak van olyanja, ami használható közúton a kompatibilis és már bevizsgált autókkal: osram nightbreaker h7
|
Bejelentkezés
Hirdetés |