Fórum témák
» Több friss téma |
- Ez a felület kizárólag, az elektronikában kezdők kérdéseinek van fenntartva és nem elfelejtve, hogy hobbielektronika a fórumunk!
- Ami tehát azt jelenti, hogy a nagymama bevásárlását nem itt beszéljük meg, ill. ez nem üzenőfal! - Kerülendő az olyan kérdés, amit egy másik meglévő (több mint 17000 van), témában kellene kitárgyalni! - És végül büntetés terhe mellett kerülendő az MSN és egyéb szleng, a magyar helyesírás mellőzése, beleértve a mondateleji nagybetűket is!
Nem lesz jó, okkal van így, a hűtés nincs erre (sem) méretezve és a vezetősávok sem.
Idézet: „Azért vannak jó kábítók amelyek úgy működnek, ahogy kell.” Persze, hogy vannak, hisz vágóhidakon is használják, de azt nem "vaterás Pistike" mókolta kötődobozba.
Nem lehet hogy a tápod gyenge? Nem lehet hogy túl hosszú a ledszalag?
Attól, mert házi készítésű, még jó lehet. A kérdésre nem válaszoltál.
Megoldható a feladat egy kis mikrokontrollerrel, már ha tényleg a vezérlő korlátozza a fényerőt. Igen, minden vezérlő PWM-mel dolgozik, energiatakarékos és egyszerű.
Idézet: „Hasonlóval vagy olyannal, mint ami a képen is látható?” Az emlékeim alapján(egyszer láttam, akkor sem a belsejét) lehetett akár a fotón látható is, vagy hasonló, de lehetett akár a fotón látható "hamisítványa" is, hisz kötődoboz kapható...
Vannak. Ismerősömé olyasmi mint a képen "kötődobozos" házi vagy kisipari, tökéletesen működik.
Nem igazán sikerült jól leírnom a problémát. A táp nem gyenge 60W és kb 10cm szalaggal próbáltam. Itt a tervező valamiért így írta a programot, hogy telítetség módban nem engedi 100%ra a fehér kimenetet sajnos.
Nekem sajnos se időm, se tudásom nincs ilyen dolgokat tervezni, kész megoldás lenne jó, amit csak meg kell venni. Ha lenne egy oszcilloszkópom, akkor a szalagra rámérve lehetne látni a jellegzetes PWM jel alakot?
A 6N137 nem sima fotótranzistoros az adatlapja szerint. A rajzodon meg tranzisztoros kimenetű opto van. A 6N-es valami kapukimenete van, azt hogy lehetne sorba kapcsolni, mint a rajzodon? Vagy inkább tegyek oda olyan optocsatolót amit odaírtál? Remélem érthetően fogalmaztam meg a kérdésemet.
Akkor ha nagyon zavar az a fényvesztesség ,lehet jobban jársz egy másik tipusú vezérlővel.
A 6N137 típusó optocsatolóból neked csak egy kell egy kimenethez, nem kell hozzá semmilyen kiegészítő alkatrész, csak 100 nF-os kondenzátor a kimeneti oldalra a GND és a VCC közé. A kimenete aktív kimenet, H és L szintet is ad (totem-pole).
Skori "hagyományos" optocsatolót használt a rajzban (egyszerű tranzisztoros kimenete van), abból két példány valósítja meg az aktív kimenetet.
Tegnap délután ki is próbáltam. Jó lesz ez a megoldás,igaz oszcilloszkóppal néztem csak, mert a frekiváltó egyik haveromnál van, de az átvitt négyszögjel teljesen ugyanaz mint a bemeneti oldalon. Sőt, kipróbáltam Skori megoldását is, az is rendesen átviszi a jeleket, pedig "sima" 4N35_ös optokat használtam.Köszönöm a segítséget mindenkinek!
Sziasztok! Egy olyan kapcsolásra lenne szükségem, ami 1 másodpercre bekapcsol egy fogyasztót (pl. egyszerűen egy LED-et) egy billenőkapcsoló állapotváltozására. Az, hogy hogyan áll a kétállású kapcsoló nem lényeges (hogy ON vagy OFF-ba), a lényeg, hogy az előzőtől eltérő állapotba kapcsoláskor kellene kb. 1 sec jelzés.
Van erre ötletetek? (Elemes cucc lenne, fogyasztása sem mindegy, a kapcsoló sima záró kontaktus / reed).
Hello! Itt találsz hozzá rajzot, az R4-et 100k-ra is növelheted. Bekapcsolt kapcsoló esetén, csak annak fogyasztása lesz. (Kikapcsolt kapcsolónál meg még az sem.)
A hozzászólás módosítva: Jún 25, 2023
Köszönöm, ha jól értelmezem a kapcsolást, akkor nekem nem erre lenne pontosan szükségem. Bekapcsoláskor is kellene 1s kimenet és kikapcsoláskor is szintén kellene az 1s kimenet.
Megértettem, köszönöm. Az nem okoz problémát, hogy a második xor (U1b) nem schmitt triggeres és úgy végez időzítési feladatot? Nem lehet prellegő a kimenet a C2 ellenére is?
Sokféleképen megoldható egy ilyen feladat, az XOR talán a legegyszerűbb..
De nem fog peregni szerintem. Az XOR-ban elég sok fokozat van, ahhoz hogy elég meredek legyen a jel felfutása. persze nem egy pontos időzítő ez, de gondolom ha egy Reed hajtja meg, akkor nincs is szükség a pontosságára. Persze ezt csak Te tudhatod.
Biztos hülye kérdés, de nem indul a Robi 155 kapa, autószerelő szerint egyszer szikrázik, egyszer nem, és a gyújtótrafót kell cserélni, de az rajz alapján meg lett csinálva, cserélve lett a tirisztor. Azt írta még valaki, hogy az ilyeneknél a lendkerék elveszti a mágnesességét, és azért nem ad jelet. Na ez utóbbit szeretném kérdezni, hogy hogy működik pontosan? Mármint ezt azért kérdeztem volna, mert először ezt találtam, ami az első képen van. Utána ugyanazzal az elnevezéssel azt ami a másik képen van. Ha az utóbbi van ebben, akkor az lenne a kérdés, hogy lehet-e a mágnes az oka, és lehet-e cserélni a mágnest, hogy ne kerüljön sokba?
Ki fogom mindenképp próbálni, nagyon szépen köszönöm a kapcsolást és a segítséged!
Ha jó a gyújtótrafó, meg a mágnes, akkor hány Voltot kéne mérnem a váz és a gyertyapipa közt mikor berántom, és egyenáramban? Elég változó, de ez lehet azért is, mert nem rántom normálisan. Van 0,1, van 6, van 16, van 24VDC.
Szerintem engedd el!
Nagyon tévutakon jársz! Ha már gyújtó trafóról beszélsz, akkor szerinted annak a kimenetés egyen, vagy váltó feszültség van? Tegyük fel alapjáraton forog a motos mondjuk 600 fod/perc-el ... azaz másodpercenként 10-et ... Mivel akarod megmérni, hogy mekkora feszültség jut a "gyertyapipára". Legyen mondjuk a gyertyahézag 0,6mm ... szerinted mekkora feszültség kell, hogy ezt a hézagot átüsse, és ott szikra keletkezzen? Korábbi posztodhoz, ha nem hangyaf@sznyi képet raktál volna fel akkor talán jobban lehene látni hogy a második kép tuti nem egy Robi kapálógéphez tartozik, mert mintha három tekercs lenne rajt, gyújtás, világítás, és töltés ... na utóbbi kettő szerintem csak a tuningolt Robikon lehet!
Jó, adj egy jót, és elengedem... Miért nem lehet normálisan válaszolni? Amúgy az első hasonlít arra amin a másodikon a tekercsek vannak.
A hozzászólás módosítva: Jún 26, 2023
200VDC állásban (gyújtórész leválasztva)
test+Legkisebb kék -2, -4, -5.6, 1.6, test+középső fehér -0.3, -0, 0.4, 0.7, 0.1, -0.4, -0.2, test+nagy piros -1.3, 0.6, -0.3 Nagy - kicsi, a nagy a plusz 0.6, 0.9, 0.2, 0.4-1.1(az ilyen először kevesebbet mutatott, már elengedtem, aztán többet mutatott), 1.8, 3.5, 0.2, 0.7, 0.2-1.3, -0.2, 0.2 Nagy - közepes, a nagy a plusz Semmi Kicsi - közepes, a kicsi a plusz 0.5, -1.8, -6.2, -3.3, -0.7, 0.3, 0.1, 0.3, 0.3, -0.6, 20vra kapcsoltam -0.23, -0.16, 0.01, 1.99 Ellenállás Test és Nagy 130M nő Közepes 160M nő Kicsi 1.17k Nagy - kicsi 130M nő Nagy - közepes 7.85 ohm Kicsi - közepes 129M nő A hozzászólás módosítva: Jún 26, 2023
Te a Zsomborozást új szintre emelted!
Én engedtelek el!
Mire válaszoltál már mértem. Amúgy ha értelmes választ akartál volna írni, azt megtehetetted volna úgy, hogy mondjuk mérjem egy grécen keresztül, ha úgy kell. Írhattál volna bármit ami tartalmazza a választ, amellett leszarnám, hogy fölényeskedsz, de csak fölényeskedsz.
Indul a műsor...
"az lenne a kérdés [...] hogy ne kerüljön sokba"
Kézi kapa
Régi digitális óra, "ELEKTA ECR-809NL". A tünet az, hogy már ~10 perc sietést is össze tud szedni egy éjszaka alatt, ami nem nevezhető tűrhetőnek.
Mi okozhatja, hogy egy digitális óra siessen? |
Bejelentkezés
Hirdetés |