Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Ki mit épített?
Ez a téma ha úgy tetszik a mi "kiállítótermünk", nem pedig a ki mit csinált volna másképpen, mások helyett, és legfőképpen nem javítós téma.
Minden készüléknek van saját témája, ott kell kitárgyalni a részleteket!
FONTOS! A kapcsolási rajzok keresésére is van saját téma, ott keressetek rajzokat!
Szia. Kapcsolási rajz nem készült hozzá de nagyvonalakba el tudom mondani.
1; a 220V betápon van egy zavarszürő 2; utána egy két áramkörös kapcsoló 3; utána van egy olvdóbiztositék 4 ; utána a toroid bemenete van bekötve 5; a toroid kimenete után van egy egyenirányitó/szabályzó panel (készen volt nekem) aminek a lelke 3 db állitható feszültségstabilizátor (LM350T x 2, LM317T x 1) 6; van rajta egy LM7818 (is) ami a kijelzőnek adja a tápot és a ventillátornak, de a ventillátor csak akkor kapcsol be ha a hűtőbordára szerelt bimetál (jobboldalon nem látszik) eléri a 45°C -t majd kb 30°C-nál kikapcsol . Igazából még nem melegedett annyira föl , hogy be kelljen kapcsolni. 7; A panelen egyszerű trimmerek voltak, ez lett kicserélve egy 10 fordulatura ami a feszt szabályozza, az áramé egy sima 1 fordulatú. Idézet: „Bevált neked?” Ahol nem kell nagy áram ott teljesen jó.
El is hiszem, az egyik nagy durranása a Neo Geo játékoknak a Metal Slug sorozat volt..
csatti2: annó még a fekete fehér tv-éből is EGA monitort csináltunk. Az volt a max.. De jobb volt mint a monocrome CGA.
Na meg a King Of Fighters sorozat és a Bust A Move...
A bal oldali ablakban, ha már angol az egész kezelőfelület, javítsd ki a "bifore" szót "before"-ra
Sziasztok
Elkészültem egy műterheléssel. 4*2ohm 50W ellenállás van benne, minden ellenállás kivezetve banán aljzatra, kapott egy bimetálos hőkapcsolót, ez is kivezetve, így szabadon variálható minden. A hőfok időközben változott 95 fokra, csak addigra már elkészült a feliratozás. Kapott egy 12V 1,4A-es ventilátort is, rendesen visszahűti a bordát. Teszteltem 100W DC-vel egy ellenállást, az ellenállás külső háza 70 fokra melegedett, a borda 50 fokos volt.
Hogyan rögzítetted a vezetékeket az ellenállásokhoz?
Nálam előfordult, hogy olyan meleg volt a lába, amikor már leolvadt róla a forrasztás (itt említem).
Forraszrással van rögzítve, én is tartottam tőle, ezért teszteltem dc feszültséggel, kétszeres teljesítménnyel, így adódott 70fok az ellenállás nem hűtött oldalán, igaz magát a lábat nem mértem, de csak nem éri el a 200 fokot, illetve ennek a feladata erősítő tesztelés lesz, így ekkora teljesítményt nem kell eldisszipálni. Persze nem több száz W-ra lett tervezve.
A hozzászólás módosítva: Júl 22, 2023
Nálam egyáltalán nem volt borda, és a névleges 100W-os ellenállásokra kb. ennek csak az 1/3-a jutott. Ebben a felállásban konkrétan leolvadt a bekötő vezeték az ellenállás lábáról (az én ellenállásaim 8R/100W-os értékűek voltak).
Extrém körülmények között ez is biztos kiolvasztja magát, de elég durván fújja a venti, plusz ezért került bele a hőkapcsoló, ezt ugyan nem teszteltem, hogy mire a borda felmelegszik 95 fokra, és lekapcsol a bimetál hány fokra melegszik az ellenállás lába, de holnap kipróbálom, van itthon 75 fokos hőkapcsolóm is, maximum kicserélem.
Forrasztás helyett sorkapocs nem játszik? Nem az olvadós műanyagra gondolok, vagy csak ház nélkül... Ha meg még mindig meleg, a másik oldalra is bordát rászorítani
A hozzászólás módosítva: Júl 23, 2023
Köszönöm az építő jellegű kritikát, jövő hét végén átalakítom, ha még valakinek lenne ötlete, folytassuk a topicjában
Köszönöm
Az a hűtőborda felületre sokkal nagyobb, mint az ellenállások felülete. Szerintem ha megy a ventillátor, akkor még max. teljesítmény mellet sem fog felmelegedni annyira, hogy a forrasztás kiolvadjon. Szóval emiatt szerintem nem kell aggódnod.
Jobban belegondolva nem nagy anyagi ráfordítással sokkal terhelhetőbbé is tehetem, így alkalmas lesz nagyobb teljesítményű erősítők tesztelésére is. Egy hét múlva jelentkezek új képekkel.
Szia!
Hasonló ellenállásokat M2-es csavarral, illetve a bekötő vezetéken ehhez illeszkedő szemes saruval láttam bekötve. Van amelyikben még nagyobb is a furat átmérője. A hozzászólás módosítva: Júl 23, 2023
Forrópontokon (PL: fütöszál, pákacsatlakozás, stb) szigeteletlen érvéghüvelyt szoktak használni az alkatrész és a kábel rögzitésére (de ha a forrasztás nem olvad meg még az is jó lehet)
Szia,
Nekem SOS ben kellett a múltkor fékellenállás egy folyamatosan működő frekvenciaváltóhoz.75 Ohm 4-500 Watt teljesítményhez.Elkezdtem méricskélni ilyen olyan fűtőszál,vasaló,és a megoldás 2 db szendvicssütő lap sorbakötése lett.Kb 36 Ohm az ellenállása darabonként.Hűtés rajta van,a szilikon vezetékek ponthegesztve.Kitűnően működött pár napig amíg megjött a gyári potom 70 ezerért.Szóval ezzel a módszerrel (soros-párhuzamos kötés)nagyteljesítményű, sokféle ellenállásérték előállítható fillérekből.
Sziasztok
Elkészült a műterhelés 2.0 verziója, próbáltam minden tanácsot megfogadni. Hőálló szilikon kábeleket kapott, csavaros kötéssel lett megoldva az ellenállásokra csatlakozás. Két oldalról hűti már hűtőborda, két ventilátorral. Dc120W-tal fűtve egy ellenállást 67 fokra melegszik fel. Kapott még az alja 4 gumilábat, nekem sokkal jobban tetszik, mint az első verzió. A hozzászólás módosítva: Júl 30, 2023
Nekem sokkal szimpibb esetleg a sorkapcsok alá ragasztanék szigetelő lapkát, nehogy hozzáérjenek a bordához
Nincs is jobb mint amikor mással szereltetünk
Üdv mindenkinek.
Elég rég jártam már erre, úgyhogy most egyesével felrakok pár dolgot amivel le vagyok maradva. Az első nem nagy szám, egy megvilágító talapzat anyukám fluorit állatkáihoz. Karácsonyi ajándék volt még 2020-ban.
A következő a Skori weboldalán szereplő Dióda és led gyorstesztelő SMD változata.
A kész eszközön jelöltem a mérőpontok kivezetéseit 1-es és 2-es számokkal, a ledek is eszerint jelzik a polaritást. Egy hüvelysor darabot használtam a ledek mérőpontjainak kivezetésére öt pólussal, ami különféle kivezetéssel rendelkező sima és RGB ledeknek a tesztelését szolgálja. A fedlapon fel van tüntetve két felirat, az akusztikus mód annyit tesz hogy raktam bele egy SMD piezo hangszórót, így folytonosság vizsgálatnál nem kell a ledes kijelzést néznem. A dióda mód pedig egy 4007-es diódát takar, ami azért kellett hogy amikor SMD ledeket forrasztok párhuzamosan, egyszerűen ki tudjam szúrni ha véletlenül fordított polaritással forrasztottam be az egyiket. A hozzászólás módosítva: Aug 3, 2023
A következőt még nem készítettem el, csak megterveztem.
A Bss elektronika oldalon találtam ezt az RGB villogó LED-ekkel című kapcsolást. Azt tervezem hogy majd retró pacardbell laptop fedlapjába fogom beépíteni az áttetsző embléma alá, Gamer laptop látszatát keltve
Mai utolsó az egyik legújabb alkotásom.
Pár hónapja kaptam egy JBL Flip Essential (talán 3-as) bluetooth hangszórót, aminek a burkolata törött volt, a baloldali hangszórónak a tekercse pedig hozzáért a vágat falához, amiben súrlódás mentesen kellett volna mozognia. Így adott volt a program, elkezdtem átdobozolni a belső alkatrészeket, amihez ihletet Ebből a videóból merítettem. Távolról jól néz ki, de még vár rá némi csiszolás és lenolaj kence, csak az a baj hogy bekerültem a 22-es csapdájába. Ahhoz hogy le tudjam tesztelni össze kellett ragasztanom benne a nyomógombokkal, ahhoz pedig hogy bizonyos helyeken le tudjam csiszolni ki kell csavaroznom a gombokat amikhez a jelenlegi szerszámaimmal nem férek hozzá, ha pedig az előtt ragasztom össze hogy benne vannak a gombok... na igen nem egyszerű helyzet. A hozzászólás módosítva: Aug 3, 2023
Elektronikát csak minimálisan tartalmaz, de otthoni panelkészítéshez elengedhetetlen.
Már régóta néztem a Dremel-hez állványt de 20e-t sajnáltam érte kiadni ezért nem is vettem de ezt jól is tettem mert kaptam ingyen egy ilyen állványt ami igaz fúrógéphez való de egy kis munkával át lehetett alakítani. Az átalakítást úgy végeztem ha nagyon szükséges vissza lehessen alakítani rendes fúrógéphez.
Ugyanilyet használok, ugyanígy! Már megvan az üléspozíció, amivel akár 800db lyukat is ki tudok fúrni!
Nekem is ilyen van szeretem . Világitással és egy nagyítóval kiegészitve + parafát ragasztottar rá.
Ha van maszkolószalagod és kézügyességed, akkor talán még kivitelezhető az óvatos csiszolás és kencézés, nem?
Ragasztás előtt felület kezelünk. Csak a ragasztandó felületet hagyjuk natúr.
Ha tesztkészülék, akkor a tapasztalatok lapján csinálunk újat.
Nem tesztkészülék, hanem végleges, csak a hangját akartam tesztelni.
A ragasztás előtt minden kifaragott deszkadarabot lecsiszoltam, a gond azzal van hogy egyedi fogantyút akartam, aminek a belső íveit kell még összecsiszolni, hogy ahol a deszkák össze vannak ragasztva eltűnjenek a fél/1mm-es szintkülönbségek amiket ragasztás előtt nem láttam. Hiába igyekeztem pontosan kifaragni ez nem teljesen sikerült, sajnos nem vagyok asztalos. Egyébként a méreteit elfelejtettem feltüntetni: szélesség 30cm, mélység 12cm, magasság 13,6cm plusz 5,5cm a fogantyú, tömeg 2920 gramm.
Egyáltalán nem vészes, ha engem kérdezel, legfeljebb veszel olyan kicsi hengeres csiszolófejet, amit be tudsz fogni fúrógépbe és azzal összecsiszolod a fogantyú belső íveit.
Ugye a két középső hangszóró elé is tervezel védőrácsot tenni? Nehogy a jövőben megsérülhessenek. |
Bejelentkezés
Hirdetés |