Fórum témák
» Több friss téma |
Kipróbáltam nagyobb feszültséggel is, de eredménytelen.
Csak a vezérlés van nálad vagy a motor is?
Azt úgy szoktam tesztelni, hogy van egy szűrő tekercsem, jó vastag és menet közbe egy kapcsolóval nyomok egy + terhelést a motororral párhuzamosan, ezt már észre kell vennie.
Soha nem volt még olyan, hogy ennyire bele kellett volna mélyednem az áram figyelésbe, pedig pár sna átment rajtam.
Ma a kolegámnál fel raktuk a motort próbára, az övét lecsavaroztuk a sínről,ezt meg a helyére. Tanítás megtörtént és tökéletesen működik. Úgy hogy visszük vissza a helyére, a tulaj megúszott egy vezérlés cserét.
Ilyenformán úgy néz ki. Csak azt cseréltem.
oké, mondtam, hogy nem kell ezt túlgondolni
Köszönöm Neked és yohnsee-nek a segítséget.
RBA4 (belső címke RBA0) erőátviteli rész, ha valakinek még rajtam kívül szüksége lenne rá.
A hozzászólás módosítva: Nov 3, 2023
Szia
Ezeknél gyakran előfordul, hogy behülyül, nyomnak rá egy memória törlést, majd megint jó egy darabig. Erre van valami tipp? //kondik cserélve Arra már rájöttem, hogy nem szeretik a napot, túlmelegszik.De ez ettől független
Szia,
van nálam ezekből most 3-4db javításon. Egyelőre még csak tesztelem az alábbi elméletet, de van egy erős gyanúm, hogy a panelre forrasztott 24LC16 eprom-ból nem törölhető kézzel a ciklusszám, és emiatt dönt úgy néha, hogy nem akar tovább működni. Ha már itt tartunk: a ROAD200 leírásában nem találtam bejegyzést, hogy hogyan kell kézzel memóriát törölni ezen, csak a rádióadók törlését írja le. Ha erről van infód, szívesen venném. Az erős gyanúm pedig azon alapszik, hogy a nálam lévő hibás panelek közül egy kapásból úgy kezdte, hogy 5 villogás - szünet - 5 villogás (belső logikai hiba), és amint üresre töröltem az epromot, szépen indult és várta a tanítást. Ugyanez az eredmény, ha egy másik, működő panel eprom-ját kiolvasva beleírom ebbe.
Bocsi, nem memória törlés, hanem csak menethossz betanulást kell indítani, ha jól emlékszem, a két alsó gomb nyomvatart.
Az eeprom törlést úgy érted, hogy kiveszed, vagy van valami csatlekozód amivel kíülről lehet törölni? A sommereknél találkoztam hasonló jelenséggel még, hogy ki kellett szedni az smd eepromot, mert fogóval nekem nem jött össze. Amúgy ez a vezérlés szintén a nice egyik szégyene, nagyon nem szeretem. Esetleg még az lehet, ha a stab 5V ict kiváltani egy konverterre és akkor nem fűtene, nagy melegbe az is odaver.
Értem.
Eddig elkerült ez a fajta elektronika engem, most meg bedobtak egyszerre hármat is. Először tesztelnem kell őket, mert a 3 lap 3 féleképpen viselkedik. Igen, ilyennel csatlakozok rá fizikailag az eprom-ra: Bővebben: Link Nem kell kiforrasztani, viszont a mikrovezérlő reset lábát földre húzom, hogy olvasás közben ne akarjon bootolni meg olvasgatni az epromból. A stab IC-ket majd megnézem, nem tudom még, mennyi energiát akarok beletenni a javításba.
Szia
Régi, szürke dobozos SNA20-nál találkoztál már olyan "hibával", hogy működik szépen, minden oké, csak éppen fordítva dologzik? Betanításkor zárással kellene kezdenie, de nyitást csinál. Össze hasonlítottam jól működövel és semmi külömbséget nem találtam, a reléket megjató ic-ket cseréltem semmi változás, eeprom csere, szintén semmi. Logikus lenne, ha valahol beállítható lenne a forgásirány, mert mi van, ha nem szekcionált, hanem szárnyaskapuként dolgozik, de erre nem találtam beállítási lehetőséget, se hardveresen, se szoftveresen. Mondjuk, az eeprom cserével ez ki is van lőve.
Nem, ez nagyon furcsa.
Ez gyári, felszerelés óta így megy, vagy egyszer csak gondolt egyet, és megfordult? Első tippjeim: mechanika jól van felszerelve? Az SNA-t fogadó aljzatban nem cserélte meg valaki a motor pólusait? A visszajelzés csak sebességet néz, forgásirányt nem tud. Ilyen állapotban is feltanul a rendszer? Tanulás után, ha az elektronikán a dedikált nyitás vagy zárás gombot nyomod meg, akkor is fordítottak az irányok?
Ugyanabba a csatlakozóba rakom be a jó és a fordítva dolgozó vezérlést.
Megnéztem és az infrát is záráskor figyeli és a zárlazítás is stimmel csak éppen fordítva. Szerzek kölcsön egy oviewt, kíváncsi vagyok mostmár nagyon.
Majd írd meg, mire jöttél rá, ilyet még én sem láttam.
Bejött a dolog, Oview-be paraméter beállításokba ott volt a forgásirány. Valaki elállította, valószínűleg az lehet amire gondoltam, szárnyaskaput mozgatott.
Ha szárnyas kaput mozgatott, akkor is előszőr nyitnia kellene.
Nem, mert akkor pont fordítva van minden.
Ez a beállítás nem elérhető az elektronika LED-jein keresztül? Úgy értem, hogy ehhez külön meg kell venni az OView-et?
Sajna csak igen, én legalábbis nem találtam benne és ezen még az eeprom törlés se segített, nyilván nem ott tárolja.... mintha nem férne el rajta
Ez viszont baj, abból a szempontból, hogy így muszáj venni egy ilyet. Eddig azt hittem, hogy a sima gombnyomkodós beállításban minden elérhető, ami a kézi kezelővel - csak utóbbi kényelmesebb. Megvan, mit kérek a jézuskától
lassításokat, meg egy csomó mindent lehet állítani.
Indokolatlanul drága. De mivel szerszám kategóriába tartozik...
Kérjük, ezt az Apróhirdetés rovatba tedd!
Sziasztok!
Segítségeteket kérem! Meghibásodott A NICE ROBUS 350 kapunyitóm vez.panelja. A panel típusa RBA2/a. Ajánlottak helyette RBA3/c-t. viszont az ajánlott panel nagy áramú részének a bekötésében nem vagyok biztos, hogy megegyezik az eredetivel. Valamelyikőtöknek megvan esetleg az RBA3/c bekötésének a rajza? Előre is köszönöm! Üdv!
Szia
Nem tudom, ki ajánlotta ezt a hülyeséget, de jó, hogy nem vetted meg tőle. Ha lejjebb görgetsz, akkor a legelső képtatállat, kolléga lerajzolta. (ugyanaz) Amúgy mi a baja? Ált reléhiba szokott lenni, ill a 470µF kondi döglik meg.
Közbe nézem a képtalálatokat, hogy ez nyilván annyiba külömbözhet az RBA0-tól, hogy buszos az infrája, tegyél fel egy fényképet a panelról és lehet, hogy lesz egy-két ötlet is.
Szia!
Elvállalták a panel javítását, már el is küldtem. Fotót csak a panel egy részéről készítettem mielőtt lepattintottam a relék fedelét. Azokat ellenőriztem,és jónak találtam. Azért a hibajelenséget leírom, ami eléggé összetett. Gondolatébresztőnek szánom, az ötleteket szívesen veszem. A probléma ősszel kezdődött, amikor +10 fok alá ment a hőmérséklet. Ilyenkor nem nyitott, ha véletlenül még is, akkor meg előfordult, hogy nem zárt. Ha melegebb volt, akkor probléma nélkül működött. Pár hét elteltével már „melegben” is teljesen rapszódikusan működött. Amikor a távirányító nem működtette, akkor a panelen lévő nyomógombokra, sem a PP bemenet rövidre zárására sem reagált. A napokban pedig, a bluebus sem működött, ugyan is pont jöttem be autóval, és rám csukta a kaput, holott nem is működtettem a távirányítóval.(a fénysorompó sem akadályozta meg a mozgását) Mióta „rosszalkodik,” a harmadik 12V-os Flash izzót cseréltem! "Röviden" ennyi. Üdv: István |
Bejelentkezés
Hirdetés |