Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Bojler javítása, kérdések
Maximumra van tekerve. Mindig is oda volt.
Az évek múltával szépen elkalibrálódnak az értékek. Nyugodtan tekerj vissza egy kicsit az állítón és nem lesz több lekapcsolás.
Ez egy tök új szabályozóra is igaz? Régivel és újjal is csinálja.
Nincs két egyforma szaályzó és könnyen lehet, hogy egy kevés vízkő már van a bojlerben. A magas hőmérséklet fokozza a bojlerben a vízkőképződést, nem mellékesen energiapazarlóbb is.
Na de a vízkő nem akkor releváns ha már egy nagy bazi kő van ami lefogja a fűtőszálat meg a hőmérő merülő csövét?
A vízkő folyamatosan rakódik és folyamatosan, időről időre egyre jobban szigeteli (akadályozza a víz áramlását) a tartály alját. Ez nem úgy működik, hogy tegnap még jó volt, ma már nem. Az első jele (még nem kell aggódni), hogy már van benne vízkő éppen az, amire panaszkodsz: nem lehet maximumra tekerni a hőmérsékletet, mert "jelez" a hőkioldó.
Ennyi vízkő volt rajta mikor kivettem majd mikor vissza raktam az alját. Nagyon meg lennék lepődve, ha ez valóban gondot okozna, de ha nem lesz jobb szétszedem újra és le is ecetezem.
Feleslegesen fárasztod magad. Egy kicsit vegyél vissza a hőmérsékletből és egy évig nem lesz gondod.
Azt tudod esetleg, hogy a hőmérő merülő hüvelye (tokcsöve?) hogy néz ki belülről? Van egy rugó vagy ilyesmi belül a végén talán? Próbálok egy keresztmetszeti ábrát találni róla. Korábban mintha lett volna egy kis rugós ellenállás benne mikor bele dugtam az érzékelőt de mintha ez megszűnt volna valamikor valamiért.
Nincs benne semmi, az csak egy lezárt és festett cső.
Azt a fűtőbetétet én nem tenném vissza. Fekete középen, meg van égve. Bármikor eldurranhat. Túl lett hajtva. Vegyed a víz hőmérsékletet 60-65 fokra.
Így van, a fokozott vízkő képződés is 60 fok felett nő meg tudtommal.
Célszerű minél lejjebb vinni a hőfokot, nálam pl. csak 40 fok környékén van. Tudom, legionella baktérium veszély lehetséges, de nem igazán szokott pangani a víz nálam.
Igen, de nem állandó 80 fokra állítva, abból semmi jó nem lesz.
Sziasztok!
Van egy fél éves Hajdu Smiley SY120R villanybojlerem. Eddig teljesen hibátlanul működött, 2 hete viszont azt vettem észre, hogy másodpercenként ki-be kapcsolt a fűtés. Mivel éjszakai áramon van, arra gyanakodtam, bár a relé a villanyóra szekrényben nem kapcsolgatott ki-be, bejelentettem az eon-nak, ki is jöttek, újrakötötték az órát, bár most volt frissen cserélve, de szerintük nem azzal van a gond. Viszont a hiba megszünt. Eddig. Majd 2 napja újra kezdte a ki-be kapcsolgatást. Az eon azt tanácsolta, mérjem ki legközelebb, hogy megvan-e a 230V, hát nem igazán 225-ről sűrűn leesett 220-ra, 214-re, de volt 209V is. Amikor lassan csorgott le, azt bírta a bojler, de hirtelen leesésnél mindig kikapcsolt, majd be. Megint kihívtam őket, megint mindent átnéztek/újrakötöttek. A vezeték az óra és a bojler között is vadi új, közvetlen a bojlerig megy. Tegnap viszont megint elkezdte a bohóckodást, most viszont nem volt hatalmas áramingadozás, 230-ról leesett 225-226-ig, ott lekapcsolt a bojler, majd visszament 230-ra, aztán bekapcsolt és ez ment másodpercenként. A bojler 2 részes, a felsőben egy 6.66A-es fűtőszál van, az alsóban 3,33A-es. Összesen 10A, az (éjszakai)órám is 10A-es, de állítólag bírnia kell, nem is csapta le egyszer sem. Viszont az volt az érdekes, ha az alsó résznek a beállított hőfokát levettem, hogy ne fűtsön, akkor csak a felső rész a maga 6.66A-vel egyetlen kikapcsolás nélkül végig felfűtött, majd mikor befejezte, az alját visszaálltva szintén hibátlanul fűtött az is. Van sejtésetek, hogy merre kellene keresni a hibát? Csak hogy kit hívjak, az eon már 2x volt kint, de nekem gyanús, hogy ez nem bojler hiba, potyára nem hívnék szerelőt. Mivel fél éves, nem hinném, hogy nagyon vízköves lenne, ill. digitálisan kiírja a hőfokokat, fent 40 körül volt, lent pedig 25 fokos volt a víz és 65 fokra van állítva mindkettő (tudom sok, de így sem mindig elég a melegvíz, sok a kacsa a családban), tehát a hőfok érzékelőre sem gyanakodnék. Köszi, Szl
Milyen vezeték fut a bojlerhoz? Vékony vezeték egy csatlakozás hibás és máris esik a feszültség. Oxid képződés gyanakodnék a csatlakozások körül.
Lehet, hogy az optotriak kiiktatása nálad is megoldás, lásd innen: Bővebben: Link.
Szia! Ha a mérő és a bojler között jó a vezeték, akkor a mérő előtt van az átmeneti ellenállás.
A bojler csere előtt húzattam ki az új vezetéket, nem tudom a paramétereit pontosan, de direk ehhez a bojlerhez (a 10A felvételhez) lett berakva, ránézésre vastag volt . Egyik oldalon direktbe az órába kötve (ezt most kétszer újrakötötték) a másik oldalon wago-val van összekötve a bojler kábelével (egy lezárt dobozban). Ezért a feszűltséget nemis itt tudtam mérni, hanem az eon-os fickó tanácsára a nappali áramon levő konnektorokban. Szóval egy másik ágon, mert ha jól értettem egyrész a nappali óráról megy az áram a lakásba, ill. a nappali óráról megy tovább az éjszakai órára, amit távolról kapcsolgatnak. Én ebből hozzá nem értőként arra következtetek, hogy a hiba vagy a nappali óra előtt lehet, vagy még messzebb, vagy ugye a bojler szart be. Plusz info, ami még kicsit elbizonytalanít, hogy másodszor mikor az eonosok kint voltak (ekkor a nappali és az éjszakai órákat is szétkapták és újrakötötték), de nem is problémáztak annyit, mert mondták, hogy valahol két falu között (30 km-es szakaszon, mi meg kb. félúton vagyunk) van valami gond, amit keresnek. A szomszéd faluban valami nagy üzemben valami aggregátor kapcsolgat be folyamatosan 2 hete, azzal sem tudnak mit kezdeni. El is könyveltem, hogy akkor majd megjavul. Viszont ami elgondolkodtatott, hogy tegnap nem volt jelentős áramingadozás, ill. más fogyasztón sem jelentkezik semmi rendellenes működés. Ami még feltűnt, hogy eddig csak ki-be kapcsolgatott, de tegnap a kikapcsolás után, felvillant minden szegmens, mint a kijelző ellenőrzéskor, lehet tolt egy resetet?
Szia! Nincs véletlenül az utcai légvezeték leágazásból adódó kontaktus hiba amit a leágazó szigetelésátszúrója okozhatja és/vagy a csavarzat laza kötése?
Gyaníthatóan ez egy gyenge konstrukció, mások is írnak ilyen hibát/hibákat: Bővebben: Link az egy és két csillagos hozzászólások között.
Olvastam, kaptál is érte egy pozitív értékelést.
Nem azért írtam.
Érdemes lenne belenézni annak is az elektronikájába, ennyi feszültségingadozást egy kis vezérlőnek illene kibírnia.
Na sikerült megoldani a "mindig leold a védelem a Hajdu Z150-EK-1" bojleremben kezdetű problémát. A megoldás bejegyzés következik hátha segít a jövőben valakinek aki hozzám hasonló cipőben jár.
A rövid lényeg: 1. 2 évente rendszeresen ezidáig Hajdu szerviz által vízkőtelenített bojerről beszélünk tehát nem volt vízköves 2. volt hőfokszabályozó cserélve benne de semmit se segített újra és újra leoldott 3. Hajdu ügyfélszolgálaton keresztül kaptam a tippet, hogy fűtőszálat kell cserélni, mert van rajta valószínűleg egy hajszál repedés és azért old le a védelem. Ha egyszer leoldott onnantól meg mindig le fog oldani hiába oldom meg a problémát tehát érdemes a kettőt együtt cserélni. Amúgy meg 5-6 évente szokták akár preventív jelleggel is cserélni a fűtőt benne. Az érvelést elfogadtam, mert logikus volt az indoklás is mellette teljesen. Végül rendeltem a bojlerhez típus alapján cakkumpakk mindent: - fenék lemezt és tömítését - fűtőszálat és tömítését - hőfokszabályozót (ebben benne van a védelem is ennél a típusnál) - anódot és tömítését - belső csövet nyáron cseréltem úgyhogy azt most szerencsére nem kellett. Korábban itt leírtam az hogy ment ha érdekel a téma. Ott is vannak képek. Ahonnan weben rendeltem a cuccokat a fűtőszálat már eleve bele rakták a fenéklemezbe úgy kaptam meg úgyhogy nekem csak az anód becsavarozása marad. Meg persze a víz leengedés és teljes új "tyűkbél" berakás a helyére, stb. Tehát ami egy sima vízkőtelenítésnél amúgy is van. Anódot nem lett volna muszáj cserélni meg az alját se a tartálynak de azt mondtam, hogy szenvedjen vele akinek két anyja van én ugyan nem fogok, volt már elég bajon vele úgyhogy most megkapja a végső maflást a bojler hogy tudja ki a főnök. Megtanulta, működik A kiszedett dolgokat majd lepucolom aztán eldöntöm mi megy a polcra és mitől veszek búcsút. Csatolok képeket. Sok sikert!
Azt nem ajánlották, hogy vegyél új Hajdu bojlert, mert hát az a biztos.
Nem Annyit ajanlottak, hogy futot es szabalyozot csereljek. A tomitesek ezzel egyutt alapvetoen cserelendoek. A tobbivel meg ugy voltam, hogy aranyaiban mar nem tetel. Postaval 20 ezer alatt volt az egesz mutatvany. Jo, +4 (vagy 8?) ezer kb az anod de az mar ugyis volt. Egy uj 150 literes villany bojler manapsag ahogy elnezem 150-200 ezer szoval azt se mondhatnam, hogy igy nezve se erte meg. Az azert meg hozza tartotik, hogy ha nincs melegviz az nem epp kellemes dolog, idom meg nem igazan van szarakodni vele mert az ido is penz ugyebar. Szoval en dontottem ugy, hogy rovidrezarom a problemat es teljes "tyúkbelet" cserelek megkonnyitve a sajat es csaladom eletet. Jo do test hoztam azt hiszem
A hozzászólás módosítva: Nov 6, 2023
Annyi furcsaság azért van a történetben, hogy repedt fűtőszál nem a hőkioldót szokta mozgásra késztetni.
Ez bennem is felmerult. Tovabb tokolni nem akartam.
Ha nem vizko es nem futoszal vagy szabalyozo, akkor mi lehetett meg a baj? A hozzászólás módosítva: Nov 6, 2023
Pl. a csatlakozás finom romlása vitt extra hőt a hőkioldó felé is.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |