Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Napelem alkalmazása a lakás energia ellátásában
Témaindító: Router, idő: Júl 15, 2006
Témakörök:
Sajnos ez a szag nekem nem lesz árulkodó annyira. Egy jól szellőző helyiségbe lesz pakolva. MAx akkor veszem észre ha kileheli a lelkét és nem lesz meg a kellő kapacitás.
Szia!
Itt van leirva egy akku fejlesztése.....(a 6.ik cikk ) A Vasúti VezetékVilág 2021/4-es száma PDF forámtumban ide kattintva elérhető! https://forum.index.hu/Article/showArticle?t=9117878 Ebben egy szó sem esik a szoritásról. link javitva
Van annak a cellának elérhető adatlapja valahol? Ilyenekre lennék kíváncsi, hogy méret, súly, meg a max áramterhelhetőség. Nem tudom ezek egyformák-e, vagy létezik-e ezek közt is több fajta mint a 18650-es lion esetében, hogy van olyan ami csak 4A-rel terhelhető maximum, meg olyan is ami akár 25A-rel is.
Ahol vettem csak ennyit írnak róla:
Modellszám CALB L173F230 Névleges feszültség 3,2V Névleges Kapacitás 230Ah Ciklusélettartam >4000 ciklus Üzemi feszültség 2,5-3,65V Belső ellenállás ≤0,3mm Dimenzió 2mm 5mm 5mm. 53,72 mm x 207,2 mm Súly 4,17±0,16 KGS Ház anyaga alumínium Bővebben: Link A linken egy kicsit jobban írnak róla. A hozzászólás módosítva: Nov 8, 2023
Köszönöm, akkor ezt nem lehet gyepálni. Láttam egy másikat, nem emlékszem hogy lion volt vagy foszfát, 60Ah, adatlapja szerint folyamatos kisütés max. 3C, impulzus kisütés (Pulse current 10 másodpercig) max. 10C.
Minek is gyepálni? Főleg ha sokáig akarod használni. 1c az meg bőségesen elég merítésben már egy 48 voltos rendszer esetén
Tudom, erre a célra még 1C sem kell, járműbe kellett volna de egyelőre aranyárban van.
Milyen járműbe kellhet lifepo? Ha elektromos inkább gyári aksi. LIfepo aksi meg sima indítónak nem ajánlom. 0 vagy az alatti töltés esetén hamar elhalálozik.
Szia!
Szerintem nem láttam rajta adattáblát, amikor néztük. Ha jól emlékszem 20V/10A kéne legyen a tudása (a fentebb is betippelt 200W). Azt én is feltételezem, hogy ezek nem épp csúcskategóriás dolgok lehettek. Az előző ott lakónak nem az első "olcsójános" megoldása lenne.. Ráadásul az át sem nézte is stimmelhet, igazából belefogott sokfélébe aztán a közepén elfogyott a lelkesedés ezeknél - először szerintem a garázs szélén álltak egy ideig, majd valahogy felrakta a tetőre (ez még elvileg egész tűrhető kivitel, bár én nem jártam fent a tetőn), aztán rájött, hogy a hálózati üzemre is alkalmas inverter drága, és ott megállt az egész projekt. Ennek alapján simán lehet, hogy némelyik cella soha nem is működött, valószínű viszont, hogy nem is olyan fajta rendszerszintű hibáról van szó, ami egy normális cellát is így tönkretenne ezek helyén.. (?)
A "0" után lemaradt a mértékegység...
Ha netán a "°C" lenne...rengeteg utcai napelemes lámpában LiFePO4 akku van beépítve! (Jó lenne, ha az akkuk típusmegnevezéseit pontosan leírva látnánk...)
Azt nem tudom hogy abban milyen van de ezeknél kifejezetten tiltják a 0°C vagy az alatti töltést mert tönkre mehet. Ezért is lett megoldva hogy melegben legyenek. Az hogy miért így van jómagam sem tudom. Nem néztem utána inkább elhiszem. A hideget amúgy sem szereti egy aksi sem.
1-3 db 3,2V-os 32650 5-6000mAh LiFePO4 cellák az oldalukra szerelt védelemmel (nyák csíkon).
Adatlap szerint ezek is csak 0-60℃ között tölthetők... Bővebben: Link A hozzászólás módosítva: Nov 9, 2023
230A-t írnak max merítési áramnak. Én 100A-nál többet nem húznék ki egy cellából, 16S1P felállásban van 48V 260Ah, 100A max. merítéssel, ez 12,5kWh, és folyamatos 5kW merítést tud, rövid ideig meg 10kW-ot. Valahogy így kellene méretezni. Nem tudom, mennyi lehetett az ára, de saccra 100€/db, 1600€ az egész csomag, +BMS (607eFt + BMS). Hát jó ára van, az biztos.
De meg lehet felezni, 48V 130Ah az 6,2kWh, már fele annyiba kerül, és még mindig lehet 5kW-tal terhelni, csak ez már nem annyira kíméletes neki, de kezdésnek jó, aztán később lehet bővíteni.
16x 230Ah bms és posta 640.000Ft került. Ha jut rá duplázom hamarosan.
Akkor jól saccoltam. Mondjuk 12.5kWh már elég sokmindenre elég, sőt. Nyáron meg amúgy sem tudsz a megtermelt árammal mit kezdeni. Télre pedig felesleges a 25kWh akku, ha nincs amivel feltöltsed, mert nem süt eleget a nap.
Igen elég sokra elég de később nem lesz az. Viszont kelleni fog a bővítés is. Ha minden jól megy jövő ilyenkor már a saját vállalkozást viszem és mint vállalkozó elég drága az áram. Legalább az év nagy részében ne kelljen vásárolni.
Jelenleg most más projekt van. Kedd délután a munkahelyem bejelentette ez volt az utolsó szezon a konzervgyárban. Csődöt jelentett. Munkát kell keresnem. Jelenleg próbálják megvetetni valakivel hátha tovább mehet a cég akkor jó lesz talán mert a tanulmányaimat is be tudom fejezni.
Nem nagyon lehet minden körülményre méretezni, a legrosszabbra meg csak horror áron lehet, mert az jön ki amit olvastam is egyik napelemes oldalon, hogy ilyen 1000Ah körüli kapacitású akkupakk kell. Az meg nagyon jó, csak nem lesz olcsó...
Vettem egy ilyet, hogy lássam mindig az aktuális fogyasztást na meg az összeset is, persze akkor kellett volna amikor elindítottam az egészet de ez elmaradt, most pótoltam. Most annyi fogyasztóm van csak az inverteren éjszaka, hogy naplementétől reggel 7:15-ig 1,4kWh fogyott el (később fényképeztem), utána már pirította a nap a táblákat. Ez így amikor egész nap süt a nap pazarlásnak tűnik, mert kivehettem volna háromszor ennyit is az akkupakkból, na de amikor egész nap nem vagy csak alig süt a nap akkor meg szívás van mert csak merül tovább. Ilyen ez a téma, majd jön a március amikor már rá lehet tenni sokkal több fogyasztót is. Nekem is kéne még vennem vagy két ilyen akkupakkot, na de 130 ezer darabja, az nekünk majdnem egy évi villanyszámla. A fórum valamiért pikkel a webshopra, mert sem nemrég privátban, sem most ide nem engedte a linkjét beszúrni. A hozzászólás módosítva: Nov 9, 2023
Hát azért nem mindenre akarok is méretezni csak minél tovább használni a napot mint áramforrás. Mikor a legjobban adná az áramot a napelem nem vagy csak ritkán fogok tudni dolgozni. A két fiamat szeretném nevelni végre úgy ahogy megérdemlik legalábbis abban a 2 hétben mikor nálam vannak havonta. Ehhez pedig pont akkor nem tudok dolgozni mikor süt a nap. Hacsak nem az égető kemence fogja enni az áramot. 2 hétig reggeltől estig meló azt 2 hét csak alaphangon napi 4-5 óra.
Dobjad csak be weblap nevét. Hátha engedi. A hozzászólás módosítva: Nov 9, 2023
Írtad régebben hogy nálad nem akar visszaállni bypass-ról az inverter. Na most nálam is megvolt tegnap az első bypass-ra átkapcsolás, de ez tökéletesen teszi a dolgát ahogy kell. Úgy állítottam be, hogy akkor kapcsoljon át ha 24V-ra merült az akku. Előtte fél V-tal már elkezd villogni a piros LED is és kiteszi a kijelzőre a 04-es hibakódot ami alacsony akkufeszt jelent. Ahogy lebillen a feszültség átkapcsol hálózatra. A visszakapcsolást 25V-ra állítottam, amint eléri az akku azonnal visszakapcsol a normál módra.
Viszont, nem nagyon értettem a leírásában sem, hogy ha az üzemi feszültségig tölt csak, akkor miért van olyan, hogy maximális érték, hogy ha sosem tölt addig. De. Hát az azért van, mert ilyen esetekben amikor jön egy alacsony akkufeszültség figyelmeztetés, vagy egy bypass-ra átkapcsolás, akkor nem az üzemi értékre tölti csak vissza az akkupakkot hanem a maximum értékre ami be van állítva. Szép lassan megismerem az inverter (vagy a programozója) lelki világát. ![]() Most, hogy feltöltötte a pakkot 28,7V-ig kimentem és végig mértem a cellapakkokat: 4,109 , 4,109 , 4,109 , 4,106 , 4,110 , 4,110 , 4,112. Tehát van összesen 6 ezred volt különbség a pakkok közt. BMS nélkül... ![]()
Időközben rájöttem mi volt a baj. Nem vártam meg hogy elérje a visszakacsolási feszültséget. Legalábbis ami be volt állítva neki. Mert a papír szerint amin számoltam kisebb értek volt megadva mint ami el volt mentve. 4 tizeddel volt több mint amit felírtam. Aztán hiába mértem sosem kapcsolt át amikor elvártam. Most kapaszkodj meg. Bms nélkül 3,33 van mindenhol. Túl van misztifikálva ez a bms egy kicsit. Bár lassan meg fog érkezni végre az új és felszerelem.
Idézet: „Bms nélkül 3,33 van mindenhol. Túl van misztifikálva ez a bms egy kicsit.” Nem is pár nap, vagy hónap alatt térnek el a feszültségek. Majd egy év múlva nézd meg, és ha szerencséd van, akkor is egyformák lesznek. Ha meg nem, addigra tönkre is mehet egy-két cella.
Megveszi a BMS-t és mondjuk beállítja 3,65V-ra, de nem tölti csak mondjuk 3,62V-ig a cellákat. Utána elkezd gondolkodni majd azon, hogy minek is vette meg? Mert ugye a BMS az égvilágon semmit nem fog csinálni. Nekem ez a lion pakkom használt, a jó ég tudja csak milyen autóban és mennyi ideig volt használva, mégsem mászott szét, ott vannak a mérések.
Van az egyik akkus fúrómban 3db 18650-es cella, azok 5 év alatt annyit másztak szét, hogy van köztük 0,092V különbség. Legyen 1 tized V. És akkor most mi van? Annyi van, hogy csak a legmagasabb cellát tudom feltölteni 4,2V-ig a másik kettőt meg csak 4,1-ig. Ha meglett volna már akkor a műszerem amivel tudom mérni a cellák belső ellenállását akkor lehet hogy nem azt a 3 cellát raktam volna össze egy pakkba, és akkor most lehet hogy mindhárom cellám 1 századon belül lenne.
Aztán ha neki nincs szerencséje és nagyon szétmásznak cellák, akkor az az Ő baja.
![]()
Mostmár a BMS nélküli akksi lesz a következő laposföld? Szánalmas. Igazad van, vezethetsz részegen is, múltkor sem történt semmi baj... Legalább ne hangoztatnátok. Kérlek.
Még balanszer nélkül is nagyon hasznos a BMS, mert sem túltölteni, sem túlmeríteni nem tudod. Aztán ha a 100Ah akksiból csak 10Ah-t tudsz kivenni, mert elcsúsztak a cellák egymástól, azt hamar észre fogod venni. Mondjuk ha nincs BMS, azt is gyorsan észreveszed, mert kigyulladt az akksipakk a töltés során, a házzal együtt. Csak ne este történjen... Mondjuk akkor legalább észre sem veszi az ember, mert a füsttől mérgezést kapva nyugodtan fekszik tovább az ágyában...
Gondolom ezt csak viccnek szántad...
![]() És itt nem hagyatkozhatsz arra, hogy majd lekapcsol a BMS, mert az nálam egyenlő azzal, hogy leáll az inverter! Ha a cellák között jelentős eltérés adódik akkor nem a BMS lesz a megoldás, hanem az adott cella cseréje... Idézet: Ezt a feladatot az inverter ugyanúgy ellátja, nem tudom sem túltölteni sem túlmeríteni, csak beállítás kérdése... Ha egy cella tönkremegy azzal a BMS pont ugyanúgy nem fog tudni csinálni semmit...„mert sem túltölteni, sem túlmeríteni nem tudod” Nem tudom, láttál-e már kigyulladt villanyautót. Pedig abban is volt BMS... A hozzászólás módosítva: Nov 13, 2023
Senki nem a balanszerről beszél, atyaég. Sima BMS-ről van szó, ami még azelőtt leállítja (megszakítja) a töltést, mielőtt ki tudna az akksipakk gyulladni.
Mi történik, ha az egyik cella a 16-ból úgy dönt, tönkre akar menni (vagy egy kontakthiba miatt a két párhuzamosan kapcsolt cellából már csak egy áll kapcsolatban a töltőárammal), emiatt megfeleződik a kapacitása, emiatt töltés közben az ő feszültsége dupla olyan gyorsan emelkedik? Az inverter csak akkor fog lekapcsolni, amikor ez a cella már régen túl van töltődve, a többi meg sokkal alacsonyabb feszültségen fog állni. A BMS meg lekapcsol, és nem hagyja a töltést, akármi is történik. A hozzászólás módosítva: Nov 13, 2023
|
Bejelentkezés
Hirdetés |