Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Érdekességek
Hogyne örülne.
Örömében egyből az öledbe ugrik.
Az honnan vetted, hogy 80 fokos. A melegitett viz csak kb 10-15 fokos volt.
Maximum 20-30 fokra melegíteném fel a mosóvizet de az meg csak félmegoldás , ezért nem értem miért nem szériatartozék a fűthető szélvédő ? A fűthető hátsó ablak már szinte minden autón megvan ,nem lenne nagy dolog az elsőre is tenni .
A hozzászólás módosítva: Nov 20, 2023
Volt olyan is ( ugye a Ford jött olyan szélvédővel ( mostanában egy francia márka is ilyet épit be). A baj, hogy az üveg olyan mint a kamerában a Star filter, azaz olyan helyeken ahol sok a pontszerü erős fény, ott csillagokat lát a sofőr. Elég sokáig zavart.
Nem kell ehhez semmi höcserélö meg egyébb nyavaja. Untig elég ha a mosviz tartáját ugy alakitják ki, hogy ráüljön pl egy hütövizet vezető csőre. Ha jol emlékszem annak a 20 éves kocsinak a mosoviz csővezetéke volt kivülröl rácsavarva a hütöviz csővére. A düznik viszont elektomosan voltak fütve.
Igaz közben kijött, egy gyakran lenézett márka, egy álommegoldással: a fúvokák alatt egy egy tőlcsérszerü valami volt a fedél belsö részén, amibe a menetszél a motorrol nyomta a meleglevegőt. Ilyen egyszerüen is lehet, ha valaki gondolkodik. A hozzászólás módosítva: Nov 20, 2023
Idézet: Mire felmelegszik a mosóvíz már nincs szükég arra hogy meleg legyen (az ablak leolvadt) „Untig elég ha a mosviz tartáját ugy alakitják ki, hogy ráüljön pl egy hütövizet vezető csőre” A hozzászólás módosítva: Nov 20, 2023
Csak az a baj, hogy nem az ablak az akadály, hanem a viz meg a düzni, az meg még a mai drága kocsikban sem melegszik fel. És egy reggeli jegeseső még a svéd Volvot is kényszerszüntre kényszeritette.
A Volvonál volt fűtött düzni. Legalább is a 760-ason.
Tudod Béla, az a lényeg, hogy fórumtársunknak minden esetben van, mert az övé a nagyobb.
Légyen hűtőszekrény, vagy hifitorony, és igen, akár autó.
Hát az én 440-semen nem volt, átkoztam a svédeket.
1000Ft. nálunk a narancs. Vettem, olyan keserű mit a rossebb.
Idézet: „átkoztam a svédeket” Csak beáll a kapuba és véd.
Visszafagy a szélvédőn, ezt nem értem. Tartályban nem, fúvókákban nem, de a szélvédőn megfagy.
Az nem úgy van, hogy "csak beáll a kapuba s véd"?
Ez akkor esik meg, ha a szélvédő még fagypont alatti hőmérsékletű. A fagyálló szélvédőmosó egy keverék és az alkohol gyorsabban elillan, a maradék víz pedig már meg tud fagyni.
Nem beszélve a menetszélről, ami a szélvédőn lévő folyadékot intenzívebb párolgásra kényszeríti, és mint tudvalévő, a párolgó folyadék hőt von el a környezetétől. Vagyis a szélvédőre kerülő folyadék alkoholtartalma gyorsan elpárolog, ezáltal hűti az üveget. Ha még picivel fagypont felett lenne, akkor az ott lévő víz fogja a párolgásával az alá hűteni.
Ez ellen 3 lehetőség van: 1. Fűtött garázsban parkolni 2. Indulás előtt letisztítani a jeget a szélvédőről, befűteni a kocsit*, és csak azután elindulni, miután a belső tér olyan meleg, amitől a szélvédő tartósan 0 °C felett marad. 3. Olyan helyen élni, ahol még éjszaka sem megy fagypont körülre a hőmérséklet. * Tudtátok, hogy a "sofőr" latin -> francia -> német eredetű szó, és fűtőt jelent? Tehát az igazi sofőr indulás előtt befűti a kocsit.
Az is hőcserélő ám, csak egyszerű
Szerintem nem is érne sokat, felmelegíti az ablakmosót mondjuk 10 fokra, ami a hideg szélvédőn szétterülve rögtön visszahűl. Fűthető szélvédő van tesóm Fiestájában, szerintem az például teljesen jó, én sosem láttam tőle csillagokat. Világosban néha meglátja az ember a szálakat az üvegben, de nem zavaró.
Lehetne a szélvédőt meleg levegővel is fűteni, akár elektromosan is melegíteni a levegőt, ameddig a motor hideg. A mai autók egy része csökkentett előgyújtással (vagy akár utógyújtással) megy, amíg nagyon hideg a motor, hogy minél hamarabb elérje az üzemi hőfokot. Ezeknél érezhetően hamarabb meleg lesz a motor.
Ugy látszik te még nem találkoztál olyasmivel, hogy nyomod a gombot és nem jön az ablakmoso folyadék. Olyankor gondolkozz el mi lenne a jobb.
Dehogynem, amikor kifogyott az ablakmosó. Ha arra gondolsz, hogy belefagyott a fúvókába, na olyan tényleg nem volt sosem. A fűthető szélvédő ráadásul párásodást, kívülről ráfagyott jeget is hamar leviszi, nem kell a hűtővíz bemelegedésére várni.
Sajnos már olyan is volt, hogy a fuvokát lefedte a jeges eső vagy ho a motorházon. A fütött szélvédővel meg az a baj, hogy azonnal rászárad a mocsok igy folyton fujni kell rá a friss ablakmosot. Szerencsére az elektromos fütést ki lehetett kapcsolni. Volt olyan kocsim - fütött szélvédővel), hogy mocskos téli időben 100 km-nt kellett ablakmosoért megállni a benzinkuton.
Azért felettébb érdekes hányan állitjátok az ellenkezőjét, sőt nem kell az ingyen energia ( mert én mindtam) , pedig ugy látszik eddig csak nekem volt szerencsém egy ilyen kialakitásu autohoz. ( melegitett ablakmoso). A jelenlegin legalább a düzniket melegitik az ingyen meleggel).
A szélvédőfűtés csak addíg kell amíg át nem melegszik az üveg , az autó fűtése utána már melegen tartja . Menetközben nagyon ritkán , max erős hóesésben vagy ónosesőben látnám értelmét. De szívesen látnám a G astrán
A hozzászólás módosítva: Nov 23, 2023
Ha jol emlékszem azon a kocsin kikapcsolt magátol az elektromos fütés.
Idézet: Ez így nekem nem áll össze , ha sűrűn mosatod az ablakot ahhoz mi köze a fűtésnek ami magától kikapcsol ? Ha valamelyik fiam vezet 50km en elfogy az ablakmosófolyadék még nyáron is . „Volt olyan kocsim - fütött szélvédővel), hogy mocskos téli időben 100 km-nt kellett ablakmosoért megállni a benzinkuton.” A hozzászólás módosítva: Nov 23, 2023
Semmi, csak kicsit félreértettél valamit.
Annak a kocsinak akkora volt a szélvedöje mint fél pingpong asztal és 2,5 literes a viztartálya.
Ez érdekes. Én még eddig csak műszakihoz töltöttem fel a szélvédőmosót, de nem minden alkalommal. Lehet, hogy párolog?
|
Bejelentkezés
Hirdetés |