Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Muzeális készülékek-alkatrészek restaurálása
Témaindító: Kutyuli, idő: Márc 29, 2008
Témakörök:
Csöves készülékek javításánál elő szoktak fordulni meglepetések, ennek tudatában kell lenni, és fel kell készülni rá.
Nem maga a feszültség a veszélyes elsősorban, hanem a kialakuló áram. Szivárgó áram esetén azért mindíg van nagy értékű ellenállás sorban veled, ami azért megakadályozza nagyobb, veszélyes áram kialakulását. Megrázni ugyan meg fog de nem veszélyes, csak roppant kellemetlen. Az anód, segédrács feszültség sokkal nagyobb tud lenni, mit a hálózati feszültség, de túl lehet élni, még nem hallottam olyan esetről szervizes körökből, akinek komolyabb baja lett volna ebből.
Ész nélküli kondenzátor cserélgetés ostobaság.
Ámbár az anód és rács között lévő csatolókondenzátorok átvezetése gyakran okozhat problémát, de ennek kiszűrése meglehetősen egyszerű...
Sziasztok Megtudná valaki mondani ,hogy hol tudom letölteni PDF -en Kádár könyvet 1960-63 Köszönöm
Trafó szivárgás (ami elég ritka) nélkül is megrázó élményt tud nyújtani a szekunder oldal....
Üdv! Volna egy olyan kérdésem, miszerint van-e valakinek egy terta 811 magnetofonja amitől esetleg megválna?
Most van nálam egy terta zeneszekrény, egész jól haladok vele, de a magnó teljesen szétberhelve volt benne, trafó csövek fej, és unblokk alkatrészek nélkül.. Nem hiszem hogy 0-ról kezdve fel tudnám építeni, és nem szeretnék más fajta magnót bele, ezért végső elkeseredésemben ide fordulok. Ha kell el tudok érte menni, és természetesen fizetek is érte. Nemtudom hogy ide való poszt-e de nem tudtam hova kelllene írnom.
Hogy néz ki az a "zeneszekrény"?
T528k, a bárszekrényes.
Üdv! Terta 811-es magnó van benne. Itt hirdetnek egyet.
Itt pedig egy 922. a mechanika szerintem ugyanaz, csak itt ott más a dizájn. A hozzászólás módosítva: Nov 27, 2023
A 922-esnél a gyorstekerést a szélen levő gombokkal lehetett vezérelni (mint általában). A 811-esnél viszont az orsó közepén levő gombot (közvetlenül a kuplungot) kellett nyomni.
Ennyire nem ismerem egyiket sem, közelről még nem láttam.
Sziasztok,
fellelt, jó állapotúnak tűnő Velence 636-osból hiányzik egy cső, a hátlap szerint egy EZ80-as. Ennek a hiánya miatt lehet az, hogy a rádió teljesen "süket"? (A többi cső ránézésre működőnek tűnik, az állomáskereső is szépen mozog jobbra-balra.) Köszönöm.
Hat, ha nem rakott valaki diodakat a helyere, akkor nem fog menni, mert az az egyeniranyito a tapban
Igen, mivel ez adja mindennek az anódfeszültséget.
Egyrészt, amikor bekapcsoltad, a csövek fűtöttek? Másrészt erősen javasolt átkapcsolni a kerek dugóval 240 V-ra. Elvileg ki tudod váltani két diódával, de barbárság, mert kis utánjárással ma is beszerezhető az EZ80. Amúgy szemlátomást "jártak" már benne, Bővebben: Link. Régi papír kondenzátorok hajlamosak szivárogni, csak mint jó tanács, de nem kell "minden és nélkül cserélni". A hozzászólás módosítva: Dec 26, 2023
A meglévő csövek "parázslottak", talán jók.
Akkor veszek ilyen EZ80-at. Köszi!
Látni, hogy ez már egy "modernizált" változat, hiszen ECH21 helyett is ECH81 van benne.
De a trafója sem így jött ki a gyárból.
Azért újrakondenzátorozni nem kellene gondolkodás nélkül. Amúgy, az EZ80-al az a baj, rettentően sok van a fiókokban eldugva, mert mindig az megy tönkre elsőként, meg a végcső. Szerelő kicserélte, nagymama/papa betette dobozába a régit. Unoka megtalálja: ELEKTRONCSŐ gyári dobozban, úgyis le kellene már cserélni az öregecske autót.
Itt a hátlap a csövek típusaival.
Idézet: „Amúgy, az EZ80-al az a baj,” Beteszel helyette diódát, amin esik max. 1 V, az EZ80-on meg ... Tényleg át kell kapcsolni 240 V-ra. A túl friss szigeteléstől függetlenül a trafó és környezete eredetinek néz ki. A hozzászólás módosítva: Dec 26, 2023
Kiporszívózás előtt: EBL21-nek nincsen már eleve letörve a csücske, vagy csak nekem néz ki úgy?
EBL21
Idézet: „Nur Siemens Austria fertigte diese Röhre mit dem Pumpstutzen an der Röhrenspitze.” Ha valaki nem értené.: Csak a Siemens Austria gyártotta ezt a csövet szívócsúccsal a tetején. Érdekes. A hozzászólás módosítva: Dec 26, 2023
A fene tudja, hogy a kolléga melyiknek örülne jobban.
Bár ha lyukas, akkor sokáig nem fog "parázslani". Amúgy én neki szurkolok, mert messze menthető állapotban van az egész, csak ne tolja túl a felújítást...
Tungsram a csöve. Talán csak porcica ül rajta.
Annak örülnék, ha az EZ80-an kívül más nem kellene hozzá.
Igazából a portalanításon kívül egyebet nem tervezek, ha így is működik.
Ha megtörölgeted az EBL21-et, és nincsen kicsorbulva (valamint a tetején a fémes rész széle nem fehér) akkor erre meglehetősen jó esélyed van.
Egyébként sem az EZ80, sem az EBL21 nem egy ritkaság. Szerintem rövid próbára 1N4007 bedugható az EZ80 foglaltába, bár ezért ki fognak átkozni. |
Bejelentkezés
Hirdetés |