Fórum témák
» Több friss téma |
- Ez a felület kizárólag, az elektronikában kezdők kérdéseinek van fenntartva és nem elfelejtve, hogy hobbielektronika a fórumunk!
- Ami tehát azt jelenti, hogy a nagymama bevásárlását nem itt beszéljük meg, ill. ez nem üzenőfal! - Kerülendő az olyan kérdés, amit egy másik meglévő (több mint 17000 van), témában kellene kitárgyalni! - És végül büntetés terhe mellett kerülendő az MSN és egyéb szleng, a magyar helyesírás mellőzése, beleértve a mondateleji nagybetűket is!
A korábban említett MINI560-5V-5A moduloknál is 1 modulhoz 1 Pi-t használtam volna csak. Ezért volt furcsa számomra, hogy kb. 1,2 A-nál elfüstölt. Ez a 14 ezer körüli ár kicsit húzósnak tűnik Pi-nként... ráadásul még nincs benne a 2 db 12 V-os modem/router tápegység sem... vagy azok nem annyira érzékenyek, ha 13 V-ot kapnak, mert akkor azok direktben kaphatják a 12V-os tápról a feszültséget.
Nagyon rossz választás lehet a SPX-20A esetleg?
A leírás szerint: DC-DC konverter modul, step-down, 300W, 6-40V - 1.2-36V, 20A Bemeneti feszültség: 6-40V Kimeneti feszültség: 1.2-36V Kimeneti áram: max. 20A , 15A felett ventilátoros hűtés javasolt Üzemi hőmérséklet: -40...85°C Hatékonyság: 95%-ig Fordított polaritás ellen nem védett. Állítható kimeneti feszültség és kimeneti áram. 3 db Pi használata esetén is max. 9 A-t venne fel, esetleg a hűtőbordákat nagyobbra cserélném. Vagy ez is zsákutca lenne, mint a MINI560? A hozzászólás módosítva: Dec 28, 2023
Az már biztos elbírja a három pít. A routernek pedig lehet elég egy soros dióda az UPS kimenetéről.
Ui.: Azt nem tudom, a három pít szerencsés e egy tápegységről járatni, nem lenne e jobb megoldás külön DC-DC konverter mindegyiknek. Persze nem szükséges 20A -es nekik, de mondjuk három db 3-5A -es modul is elég lehet. Mindenesetre a pík tápfesz lábára javasolt lehet 1-1 100nF kondi, ha nem lenne. A hozzászólás módosítva: Dec 29, 2023
A fent említett SPX-20A-esből is berakhatok 1-et, 1-et mindegyik Pi-nek, még mindig barátibb az ára szerintem, mint a korábban említett stabil DC/DC konverternek..
Sajnos tényleg kezdő vagyok (de lelkes... tudom, a legrosszabb párosítás), a diódás és kondis ötltet nem áll teljesen össze a fejemben. Esetleg tudnál egy rajzot küldeni, ha nem túl nagy kérés? Azt is megköszönöm, ha pontos típust írsz, hogy mit vegyek hozzá. Lehet nagyon félreértem, de a DC/DC kimenetnél - ami nálam egy USB aljzat - kössem össze a + és - oldalt egy 100 nF-os kondival?
Az igaz, feltéve ha van rá keret. A párhuzamosított táplálás csak javaslat, ezt a környezet dönti el, esetleg tapasztaltabbak véleményét megvárhatod. Személy szerint azért javasolnám, mert ha egy DCDC kipurcan, csak egy PÍ-t veszélyeztet, a másik kettő működhet függetlenül tovább.
De pl itt van ez a típus ebből az XL4015-C típust választanám, ahhoz kapsz egy hűtőbordát is, igaz ugyan hangyafasznyi csak, de annak elégnek kell lennie, már csak azért is, mert maga a félvezető sokkal jobban hűthető, és nagyobb hőelvezetése is van a méretéből adódóan. A soros dióda a router vezetékébe is akkor javasolt, ha a tápfeszültséged UPS kimenete nagyon eltér a 12V-tól, mondjuk 13V felett én már betennék egyet. Ui.: Most nem érek rá mórickarajzolni, de ha estig nem teszi be valaki, lerajzolom neked a diódát és a kondikat is.
Ennél a modulnál nem csak a chip tetejére, hanem nyák túloldalára is tennék bordát (szigetelve).
Az áramkorlátos verzió régóta megy egy cuccomban.
110-220v-os átalakító egyből leveri a biztosítékot a lakásban,mitől lehet ez?
kérdés Van egy 110-220 v-os transzformátor átalakítóm,ami amerikában,ha 220v-os elektronikai dolgot dugok bele működik.Itt,ha bedugom a trafót a 220-ba egyből leveri a lakás biztosítékját.A bemenő feszültsége:AC 90V-260V/50-60 Hz,a Kimenő feszültség:AC 220V/110V 50-60Hz.Teljesítmény:3000 VA max.A hátoldalán 2 hely van a 110 és 220-as biztosítéknak( kis hengeres).Ez az átalakító trafó autómatikusan konvertálja át a beledugott műszaki termékeket,mivel részben a tekercselése úgy van megoldva,részben a dugvillák bármelyike belemegy,és persze olyan oldalról rendeltem,ahol kimondottan a megadott paraméterek,amikhez szerettem volna használni,jó legyen,ezt mondták,hogy biztos jó lesz.Egy 120V 50Hz 1500 wattos kávéfőzőhöz vettem amit ezzel a trafóval szeretnék használni.Azt mondták ők és a weboldalukon is van erről egy átváltási úgymond útmutató,hogy ha 1500 wattos a készülék,akkor 1,25-el kell beszorozni vagyis 1875watt,durván 2000 wattos legyen a trafó.Én vettem 3000 wattosat tuti jó legyen,hogy majd itthon kipróbálom.Ez a dolog megakadt,mivel ahogy írtam,leveri a biztosítékot a házban,és ehhez szeretnék segítséget kérni,hogy mit kell csinálni vagy hogyan lehetne ezt üzemképessé tenni.Én egyébként hirtelen arra gondoltam,hogy nem megfelelő Amp-os a biztosíték,és nem bírja ezt a feszültséget.Kérdeztem villanyszerelőt is,de mintha kínaiúl kérdeztem volna.Még annyi,hogy 110V-os konnektort lehet e itt beszereltetni,úgy mint odaát,hogy 110-es konnektor mellé a mosógéphez 240v-at is beraktak.Aki esetleg pozítív segítséget,vélememényt tudna nekem adni megköszönném előre is. Az átalakítóról a linket csatolom.Bővebben: https://www.litefuze.com/products/litefuze-3000w-110v-to-...;_ss=rBővebben: Link
A transformer nem egyenlő a transzformátorral, esetedben pusztán azt jelenti, hogy átalakító. A transzformátor is az, de ezen kívül sokféle átalakító is létezik. Transzformátor nem tud olyat, hogy a bemenete 90 -260 V, a kimenete 110, vagy 220 V. Egy 3 kW os transzformátor cipelése nem egykezes mutatvány.
Neked a link szerint egy elektronikus átalakítód van, ami egy elég kényes jószág, könnyű tönkretenni, pl. ha a 220 V-os kimenetbe beledugtad az itteni hálózatot. Akkor vagy javítanod, vagy egy másik vételén kell gondolkoznod. Ez a szerkezet csak egy irányban működik, a transzformátorral ellentétben, az mindkét irányban működik. A hozzászólás módosítva: Dec 29, 2023
Köszönöm a választ.Én úgy igazából nem értek hozzá,de amikor ezt az átalakítót vettem és kérdeztem tőlük,hogy európában szeretném a 110voltos kávéfőzőt használni,azt mondták,hogy tuti jó lesz.Na most a kérdésem az lenne,hogy ezzel nem fog működni,de akkor milyen szerkezet lenne és hol lehet kapni,esetleg link bemásolva,hogy ezt tudjam használni?
Üdv! Hány amperes az a kismegszakító amit lever? Lehet, magas a készülék induló árama.
Ez a készülék jó lett volna, ha nem romlott volna el.
Ha beszereznél egy 230/110 V -os trafót (középleágazásos hálózati autotrafót, takarék transzformátort) azzal megoldható lenne. Bár még így is elég combos lenne. A hozzászólás módosítva: Dec 29, 2023
Az átalakító elejéről és hátuljáról készűlt fotók.
A hozzászólás módosítva: Dec 29, 2023
Itt a mórickarajz, én így gondolnám.
A két dióda akkor szükséges a router és a modem elé, ha az UPS -ed kimeneti feszültsége magasabb 13V -nál. Bármilyen egyenirányító dióda jó oda, ami legalább 5A -es. De elvileg 12V -ot mondtál, azt mindenképp mérd meg, és nézd meg a csúcsfeszültséget és ha terhelés van akkor mennyire esik. A 100nF kondikat a PI tápcsatlakozójára írtam a +- ágra. Nem tudom milyen píd van, azért kellene megnézni van e a táp ágban szűrő kondi, mert ha már eleve van rajta, akkor fölösleges pluszban. De ugyan oda puffer kondi sem ártana, viszont azt sem tudom hogy van e rajta, tehát ezt megint csak meg kellene nézni. Kapcsolót ugyan nem rajzoltam, de ha szükséges valamit kikapcsolni, akkor célszerű a DC konverterek elé betenni azt. Remélem a polaritásokat jól láttam és rajzoltam, bekötésnél arra mindenképpen figyelj, és inkább kétszer nézd meg mielőtt egyszer rosszul kötnéd. A hozzászólás módosítva: Dec 29, 2023
Nem oda kell tenni a diódákat, hanem a tápforrások kimeneteinek közösítéséhez. (majdnem azt írtam, hogy közösüléséhez) Akkor mindíg a legnagyobb kimenetű tápforrás viszi a balhét.
13,6 V -nál az egyik tápforrás üzemi feszültsége se legyen több. A kimeneteket amúgy sem célszerű egyszerű módon összekötözgetni. A hozzászólás módosítva: Dec 29, 2023
Szia!
Az adattábla szerint valóban használható az itteni 230 V-os hálózaton is a bemenete. Alighanem az lesz a gond, amit reloop írt, hogy nagy az induló áramfelvétele.
Na ezt még egyszer, mert nem vágom. Azért tettem oda, hogy ha kicsit nagyobb a tápfeszültség,
azaz a diódákon essen 0.7V, így nem megy sok a modemnek meg a routernek.
Ha jól értem, a jobb oldalon valamilyen usb 5 V/12 V konverterek kimenetei, vannak összekötve valamilyen 12 V -os táp kimeneteivel.
Na ezek kimeneteit kell egymással egy diódán keresztül összekötni, a routerek tápjaiba felesleges, mert ha a közösített stabil feszültségű tápokhoz miért kéne fesz csökkentő dióda. Azt nem tudom, hogy a routereknek állandó-e a teljesítmény felvétele, mert ha nem, akkor a soros dióda nem sokat ér. Sőt, ha precízen 13,6 V -ra állítod a tápegységek kimeneteit, akkor még egy 12 V 2Ah -s akksit is beköthetsz, és akkor tuti szünetmentesed lesz.
Félreértesz valamit. A képen egy darab tápegység szerepel, az látja el energiával a három DC/DC konvertert és a két Router-t.
szerk.: Az okozhat keveredést, hogy a RPi-k az audio kimeneteken kapják a tápfeszültséget, ez csak egy apró hiba, nyílván nem azon keresztül kell itatni a jószágokat. A hozzászólás módosítva: Dec 29, 2023
Oh bak, az audio kimenet? Én azt hittem az a DC csatlakozó.
Ui.: Mentségemre szóljon, nem volt még kezemben Pí, még csak ardus vagyok. A hozzászólás módosítva: Dec 29, 2023
Szia! Én is valami ilyesmire gondolnék.14:14 kor feltöltöttem ide 3 fotót az átalakítóról a linket is még előtte ahonnét vettem,ott van leírás róla.Hátha az segítség lenne.
A hozzászólás módosítva: Dec 29, 2023
Ugyan nincs feliratozva a rajz, de jobb felső sarok az UPS a LOAD kimeneten táplál 3 DC step down modult, ami 12-5V ot állít elő a RasPÍ-knek. Ugyanezen 12V táplálja a modemet és a routert is.
(Mint látható az UPS -nek van BATT bemenete is, tehát az elemes és AC átkapcsolást az végzi.) Mint látom, a Píknek rossz csatlakozójára rajzoltam a táp bemenetet, ennyi a hiba. Remélem azért Pumuckli tudja értelmezni, hogy kellene bekötni neki készült. A hozzászólás módosítva: Dec 29, 2023
OK, bocsánat ezt benéztem. Valamiért még mindig a szünetmentes volt a fejemben.
Csak még mindig azt a legfontosabb dolgot nem írtad, melyik biztosítékot csapja le és mikor?
1. Amikor bedugom a készüléket az AC230 -bal leveri az óraszekrényben ez egyik automatát. 2. Amikor bedugom a készüléket az AC230 -bal leveri a készülék hátán x/y biztosítékot. 3. Amikor a készüléket bedugom minden rendben, ha a készülékbe dugom a kávéfőzőt leveri a x/y/z biztosítékot. 4. Amikor a készüléket bedugom minden rendben, ha a készülékbe dugom a kávéfőzőt minden rendben, de ha bekapcsolom a kávéfőzőt leveri a x/y/z biztosítékot. Ez a négy eset lehetséges ahogy követtem az eddigieket. Tehát?
Szerintem egyértelmű:
Idézet: „110-220v-os átalakító egyből leveri a biztosítékot a lakásban... ...ha bedugom a trafót a 220-ba egyből leveri a lakás biztosítékját.”
Hopsz, akkor ezen valóban átfolytam.
Végig olvastam a többi hozzászólást is, de erre válaszolok.
Ez több, mint tökéletes számomra (én is látom, hogy a tápot az audiohoz rajzoltad, de értem mi volt a cél). RPi 4-esek vannak és ahogy a rajzon is tökéletesen jelölted, az egy szem tápról kapná a modem és a router is a tápot. Mindezt olyan egyszerű megfontolásból szeretném, mert a tápra lehet zselés akkumulátort kötni, ami a hálózati áram megszűnése automatikusan átvált UPS üzemmódba. Jó eséllyel kintről még jön az internet, amikor a házban megszűnik a tápellátás, így a modem és router biztosítja, hogy a Pi-k tudjanak telegram üzenetet küldeni, hogy megszűnt az áram. A zigbee-s rendszer miatt pedig még fontos, hogy állandó áram alatt legyen, mert néha áramkimaradás után újra kell párosítani az eszközöket, ami külön macera. Nagyon szépen köszönöm a rajzot és az eddigi segítséget is! A többieknek is köszönöm, akik írtak.
Az internet tele van hasznos és jó információval, mint ahogy sajnos nagyon sok a szemét is.
Mit javasoltok, honnan, miből lehetne megtanulni a különböző elektronikai alkatrészek működését? Érintőlegesen tudom, hogy mi mire való (?), de jó lenne, ha biztos lennék a dolgomban. Van valami könyv, akár online... vagy egy weboldal, egy program...
Nem tudom, hol, milyen környezetben laksz, nálunk az a helyzet (társasház), hogy fájdalom, az áram, az internet és a kábeltévé szolgáltatás is egyidejüleg szűnik meg. Hiába a lakásban bármilyen szünetmentesítés, ha a szolgáltató kőbaltával szolgáltat - jelen esetben az infrastruktúrája nem szünetmentes. Tehát ez a megoldás csak lokális, otthoni áramkimaradás esetére nyújthat tüneti kezelést.
Családi ház, optikai kábelen jön a TV és az internet. Eddig úgy tapasztaltam (lehet rosszul és akkor majdnem tök mindegy), hogy külön kapja a kinti optikai elosztó az áramot. De vannak ötleteim a későbbiekre, hogy pl. áramkimaradás esetén, ha nálunk nincs internet, akkor LoRa-n keresztül üzenetet küld az ismerős Raspberry-jére, aki 2 km távolságra lakik, és akkor az küld a telefonomra "riasztást". És persze ez működhet oda-vissza, ha nála gond van, az én gépem küld üzenetet az ő telefonjára. Ráadásul áramszünet esetén a mozgásérzékelők, ajtónyitás érzékelők tovább működhetnek.
A hozzászólás módosítva: Dec 29, 2023
|
Bejelentkezés
Hirdetés |