Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Érdekességek
 
Témaindító: Gatery, idő: Szept 5, 2006
Lapozás: OK   556 / 623
(#) Massawa válasza Macsek71 hozzászólására (») Jan 1, 2024 /
 
Az egysines villamost láttam, igaz Franciaroszágban, és az volt az utolso abbol a fajtábol. A többit már felszámolták.
Isztambulban extra busz árkok vannak, amik a busszávot elválasztják a többi jármütöl ( az uton van 2 sáv a busznak), de elég körülményes a megállok kialakitása. A buszban van soför, de a vonal nagy részén nincs kormányzásra lehetösége, csak fékezhet vagy gyorsulhat.
A képen egy villamos busz hibrid van. Szintén francia találmány. 2 városban állitolag még Olaszországban üzemel. Itt a belvárosban egy sinen vezetett kerék kormányozza a járgányt, a belvároson kivül felemeli a vezetö kereket a sinröl es a soför kormányozza tovább a trolit. A kepen ennek a megoldása is láthato az ellenkezö irányhoz tartozo sinnél.
De ezek gyakorlatilag a troli meg a villamos változatai, nem egészen azon az alapon mint kinai megoldás.
A hozzászólás módosítva: Jan 1, 2024

IMG_6368.jpeg
    
(#) somitomi válasza Massawa hozzászólására (») Jan 1, 2024 / 1
 
Nem, csak nem tudom, milyen másik rendszerrel szemben "alapvető különbség, hogy ez a rendszer már nagyon részletesen ki van dolgozva"? A bevett megoldásokkal (busz, metró, villamos, elővárosi vasút) szemben? A Bus Rapid Transit rendszerekkel (Dél-Amerikában elterjedt, több évtizedes rendszerek vannak, egyébként ezeken is gyakori a duplacsuklós jármű) szemben? Tényleg nem tudom, mire gondoltál itt, főleg mert egy szóval nem mondtam, hogy ne lenne kitalálva. Csak nem akkora újítás, mint aminek itt a kisfilmben megpróbálják eladni. Pont ugyanúgy a meglévő dolgok "változata", mint a Translohr vagy a Bombardier GLT, amik mintha téged nem nyűgöznének le annyira, mint ez a kínai dolog.
(#) Massawa válasza somitomi hozzászólására (») Jan 1, 2024 /
 
A méretekre. Láthattad a szerelveny akár 5 egységböl is állhat es kb 3-500 utas fér rá ( ha jol emlékszem ), automata müködesü, elektromos városi kétirányu közl. eszköz a ami kapacitásban a metro illetve a modern hosszu villamosok közé sorolhato, de azoktol olcsobb költsegü rendszer.
Busszal vagy trolival ez nem valosithato meg.
A hozzászólás módosítva: Jan 1, 2024
(#) lazsi válasza Massawa hozzászólására (») Jan 1, 2024 / 1
 
Nos, igen, félreérthető voltál...
1. Belinkeltél egy érdekességet. Tök jó! Örülök az ilyeneknek, ez a topic erről szól.
2. Somitomi megjegyezte, hogy eléggé gyanús, hogy a filmben leginkább számítógépes animációk vannak, de nem látszik az, hogy valóban létező, élesben működő rendszer lenne.
3. Kijelentetted, hogy 6 városban működik (Link)
4. Somitomi részletesebben kifejtette, hogy miért kétkedik a létezésében továbbra is.
5. Kijelented, hogy 500 egység van üzemben és úton az USA-ba (Link)

Idézet:
„A metrokocsikbol van már vagy 500 üzemben.”

De mi köze a videóhoz a metrókocsiknak? Nem értem azokat miért kellett behozni ebbe a beszélgetésbe...

Senki sem téged kritizált, hanem a videó készítőjét! Az, hogy kétségbe vonjuk (igen, én is...) a videóban bemutatott technika valódiságát, nem rólad szól.
A dolog ott csúszott el, hogy te kiálltál a videó mellett...
Én azért kértem tőled bármilyen kép-alapú megerősítést, mert ha ilyen erősen kiállsz a videó állításai mellett, akkor neked nyilván vannak további információid, amit meg tudsz osztani velünk. Ha nincs (és a nekem írt válaszodból ez derül ki), akkor nem értem miért kardoskodsz mellette???
Engedd el! Te találtál egy érdekességet, ami valóban érdekes!, de a film készítői kissé túloznak, csúsztatnak, megszépítik a valóságot.

Mi a valóság szerintem?
- Készítettek egy hosszú, egyenes tesztpályát, ahol teljesen elkülönítve a normál forgalomtól halad a jármű. Több helyen látszik, hogy van egy biztosító-autó előtte.
- 4:38-nál van egy nagyon rövid (1-2 másodperces!) jelenet, ahol az látszik, hogy miközben a jármű közeledik a kamerához, a képen tőle balra lévő úton haladó járművek, köztük egy motor! tolat!!! Minden bizonnyal jó okuk volt rá, hogy ezt a csalást (visszafelé lejátszott felvétel) beletegyék. Vagyis úgy látszik, mintha közeledne (az elejét látjuk), de a valóságban távolodik (tehát ez a vége). Talán azért, mert így nem látszik a vezető, aki a másik végén van, ami igazából az eleje.
- A valós felvételek többsége a duplacsuklós buszról készült.
- Az eredeti szövegben "tackless train" szerepel. Miért "trackless", amikor van "track", azaz pálya, hiszen azzal kezdik, hogy felfestenek egy (dupla) vonalat, amit követnie kell. (Azon az apróságon most lépjünk át, hogy "train" azaz vonat és nem "tram" azaz villamos szerepel a feliratban - mondjuk fordítsuk "szerelvény"-nek...)


Viszont a "sínmentes villamos" nagyon fából vaskarika... A "villamos" eredetileg a "villamos vasút" rövidülése. Aminek az egyik lényegi eleme a villamos ( = elektromos ) meghajtás, a másik lényegi eleme a vasút (vasból készült út = sín). Hasonlóan értelmetlen lenne mondjuk a klasszikus buszokra azt mondani, hogy dízelmeghajtású troli, vagy egy lovaskocsira azt mondani, hogy lóvontatású autó (az "autó" eredetileg "automobil", vagyis önmozgó, önmozgató). Az a baj, hogy a hozzá nem értő, szenzációhajhász újságírók simán leírnak ennél nagyobb blődségeket is... Az egyszerű emberek, meg átveszik tőlük.



A koncepció egyébként nem rossz! De ezt inkább "önvezető busznak" kellene hívni! Ami valószínűleg tényleg a jövő tömegközlekedési eszköze: hatékony és még sofőr sem kell hozzá! (Egészen addig, amíg a mesterséges intelligencia helyesen kezeli, vagy amíg egy terrorista nem hekkeli meg...)
A hozzászólás módosítva: Jan 1, 2024
(#) Massawa válasza lazsi hozzászólására (») Jan 1, 2024 /
 
Lehet, hogy tul fáradt vagy. Somitomi abban kételkedett, hogy meg tudják csinálni. Igy kerültek ide a metrokocsik és az amerikai tender vagy 560 darabra. Abba mindenki beletörte a fogát a CRRC meg megcsinálta.

A többit meg beszéld meg velük. Ennyi erövel biztos megtalálod a gyár cimét is es ott érdeklödhedsz.

Sajnos a topikok nem olyanok mint egy asztal néhány korso sörrel, ahol azonnal tisztázni lehet a félreértéseket, igy kár ezeken lovagolni.
(#) somitomi válasza Massawa hozzászólására (») Jan 2, 2024 / 1
 
De most megint nem arról beszélsz, hogy minél van részletesebben kidolgozva ez a buszvillamos, hanem hogy a jármű elvben lehet akkora, mint mondjuk egy Combino és így a korábbi buszoknál nagyobb kapacitású vonalakon is alkalmazható. Ami igaz, csak nem válasz a kérdésre.
Mellesleg metróval szerintem továbbra sem említhető egy lapon a rendszer, egyrészt egy metrószerelvény inkább olyan ezer utas, másrészt teljesen szeparált pálya nélkül a követés sem lehet olyan sűrű.
Idézet:
„Lehet, hogy tul fáradt vagy. Somitomi abban kételkedett, hogy meg tudják csinálni.”

Nem, én valóban a már elvileg üzemben lévő rendszerek létezését vontam kétségbe, egyébiránt pont amellett érvelek, hogy az optikai vezetésen kívül nagy műszaki újítás nincs benne.
(#) Massawa válasza somitomi hozzászólására (») Jan 2, 2024 /
 
Na akkor kénytelen leszek elrepülni Kinába, hogy kielégitsem a kiváncsiságod…
Minden uj technologiát valahol be kell elsöként vetni.
Hidd el, ha valoban olyan jo mint aminek hirdetik elöbb utobb erre is sor kerül. Kina gazdasági ereje erre minden feltételt biztosit.
Lásd mennyi vasutat épitettek 2004 ota, amikor eldöntötték, hogy kiépitik a nagysebessegü hálozatot. ( az egész fejlett világ tölünk nyugatra egészen San Franciscoig ugyanennyi idö alatt még annyit sem épitett mint Kinában egy honap alatt.
És hol vannak ehhez még a különleges megoldások, függövasut, metrok a felhökarcolok 5-6 emeletén át.

Az amerikai metrokrol csak azt irhatom, hogy beváltak. Ott is a bamba nép elöször nem is akarta használni ( mert az ujságok meg a média kinai kommunista roncsnak titulálta), közben kiderült, hogy ugy minösegben, megbizhatoságban es kényelemben is felülmulta a korábbi francia meg amerikai jármüveket.
A hozzászólás módosítva: Jan 2, 2024
(#) Massawa válasza Massawa hozzászólására (») Jan 2, 2024 /
 
Amugy üsd meg a googleba az ART varázsszot és meglátod mit kapsz.
(#) somitomi válasza Massawa hozzászólására (») Jan 2, 2024 / 1
 
Értem én, hogy Kína fingja a passzátszelet*, de itt most nem arról van szó, hogy mi lehet ebből a dologból, hanem hogy ebben a pillanatban tényleg működik-e 6 különböző helyen is ilyen rendszer és ha igen, akkor miért nincs róla felvétel a reklámfilmben. Az egy elég evidens állítás, hogy elterjed, ha tényleg annyira jó, csak ugye pont ez az, hogy szerintem azért nem akkora közlekedési forradalom és ezt részben pont a "fantomhálózatok" miatt is gondolom így.

*nagysebességű vasúthálózat építése valóban komoly gazdasági teljesítmény, de azért Nyugat-Európa vagy Japán például nem nagyon indul a versenyben, mert ott már rég megvannak a hálózatok. Amerikában meg a politikai akarat nincs igazán a dologhoz, ott a vasúti személyszállítás jelentősége eleve sokkal kisebb, pláne a távolsági közlekedésben, így viszonylag "nagyanyámnak áramszedője lenne" kérdés, hogy tudnának-e ennyi meg annyi vasutat építeni.
Persze kétségtelenül jön fel a kínai járműgyártás, ahogy egy-két évtizede feljött a koreai autóipar is, meg úgy általában Kína elég komoly gazdasági szereplővé válik a világ összeszerelő-üzeméből indulva, ezt abszolút nem vitatom.

Az ART-t hiába írom be, ha nem tudom, mit takar a betűszó, csak mindenféle fura festményt kapok eredményül
(#) Massawa válasza somitomi hozzászólására (») Jan 2, 2024 /
 
Lehet, hogy a reklámfilmet évekkel ezelött csinálták. Nezd meg a TVben futo reklámfilmeket, mennyire frissek meg ujak. Vagy 30 éve csináltam egy fagyinak reklamfilmet, a kollégák közül többen már sajnos alulrol szagolják az ibolyát a reklámfilm meg ma is elökerül.
De olyan is van, hogy vagy 10 éve csináltunk egy nagy mozdonygyárnak reklámfilmet, annak eddig csak egy része jelent meg, a másik számomra érdekesebb meg nyilvánosan nem, csak valami belsö oktatofilmnek használják.

ART = advanced rapid tranzit.
(#) Gafly válasza somitomi hozzászólására (») Jan 2, 2024 /
 
Nem jól használod a keresőt.
(#) Massawa válasza somitomi hozzászólására (») Jan 2, 2024 /
 
Az europai HGV tervekhez. Ugye maga az EU vette tervbe valamivel a kiniak után a nagysebességü vasutakat. Papiron minden meg is lett rajzolva a tévedhetetlen EU parlament jová is hagyta, és ennyi. Manapság évente még 300 km-re sem futja. ( szerencsére a spanyolok még épitkeznek), KeletEuropa meg teljesen hiányzik az EU térképéröl, mintha nem is létezne.
( ha nem lennék lusta ki is keresném neked az EU dokumentumokat a térképpel együtt, amiröl hiányzik az EU keleti része, de ott diszelegnek a fejesek aláirásai. ).
S nem, hogy az EU országokban megvan minden tervezett HGV pálya, de még az is elöfordul, hogy egy nemzetközi vonalon már 20 - 25 éve hiányzik a felsövezeték ( akkor fogadták el a terveket) , azt sem képesek megépiteni pedig alig 80 km hosszrol van szo ( és nem kelet Europában). Itt Europában csak a politikusok szája jár, ha ilyen dolgokrol kell beszélnie.
(#) Moderátor hozzászólása Jan 2, 2024
 
Kezd a beszélgetés politikai irányt venni, amit kérjük, hogy mellőzzetek!
(#) erbe hozzászólása Jan 2, 2024 /
 
Google. (még mielőtt valaki azt mondaná, nem ideillő, műszereket, eszközöket rendeltem )
Karácsony előtt kaptam 2 levelet, amit 2 okból sem tudtam elolvasni. Este szoktam bekapcsolni a gépet, ritka kivétellel. Nem voltam otthon délelőtt.
Első levél, hoznák a csomagot. Második levél. Nem tudták kézbesíteni, címzett ismeretlen. 27-én korán reggel nézem, hívnám a központot, nem veszik fel. Észrevettem az értesítésen a szállító telefonszámát. Felhívom, közlöm vele az új házszámom. Meg is jött.
Ma újabb levél. Jön a következő. 2018-ban az önkormányzat átszámozta az utcát, a mienk 66-ról 146-ra változott. Értesítésben a régi cím. Kíváncsiságból rákattintottam a címemre. Többi a képeken. A gugli pontosan a mi házunkat mutatja. Az útvonalon 66. szerepel. A házról a kép 2021-ben készült. A 66-os számból már csak egy hatos van, akartam mellé ugyanolyan 1-es és 4-est venni. "-Nincs!"
Ha a szállító követi a gugli térképet, nem tévedhet el, legfeljebb megijed a 146-os számtól.
De most már legalább tudom, miért van olyan gyakran probléma nálunk az internettel. Elektron legyen a talpán, amelyik eltalál abban a vezetékben, ami az úton keresztül behozná a házba. Mondhatnám azt is, hogy vezetéknélküli internetem van.
(#) pipi válasza erbe hozzászólására (») Jan 2, 2024 /
 
Én kiírnám mindkét házszámot
Egyszer valahová vidékre mentem ügyfélhez, a házszám alapján nem találtam, mert valahogy rossz irányba növekedtek a házszámot. Szerencsére az utcán egy környékbeli kószált, aki megnyugtatott menjek csak "rossz" irányba, arra lesz
(#) erbe válasza pipi hozzászólására (») Jan 2, 2024 /
 
Egy nappal korábban kaptam ezt a levelet, mint ahogy a csomagot nem hozták ki.
A Posta az Posta.

polska.jpg
    
(#) erbe hozzászólása Jan 2, 2024 /
 
Érdekes fordítót használhatnak. Az első fogalom kissé ijesztő (...kasztrá...), később inkább lovakra gondol a "lovas nemzet" utóda.
(#) somitomi válasza pipi hozzászólására (») Jan 3, 2024 /
 
Vácszentlászló szélén van (vagy legalábbis volt pár éve) egy elszórtan beépített utca, amiben nagyon nehezen találtam meg a keresett számot, mert a Waze elsőre a közepére hozott és ott az egyik oldalon folyamatosan, egyesével növő számozással 3,4,5.. számok voltak, a másik oldalon meg 70. Elindultam csökkenő irányban, ott meg egyszer csak háromjegyű számokat láttam. A végén szerintem nem is házszám alapján találtam meg a jó házat, hanem az udvarban álló autók alapján.
(#) erbe válasza somitomi hozzászólására (») Jan 3, 2024 /
 
A szomszéd utcában van 3 db 12-es szám. Egyik végén, közepén meg a másik végén. Itt következhet majd a következő átszámozás.
(#) Udvari Zsombor válasza erbe hozzászólására (») Jan 3, 2024 /
 
Idézet:
„A 66-os számból már csak egy hatos van, akartam mellé ugyanolyan 1-es és 4-est venni. "-Nincs!"”
Próbálj meg Obi áruházban házszámhoz való számokat keresni, lehet, hogy mindegyik számodat cserélni kell, hogy egységes legyen, de legalább minden számból lehet ott kapni.
(#) erbe válasza Udvari Zsombor hozzászólására (») Jan 3, 2024 /
 
Már írtam, de már régen megvettem a 3 számot és feltettem.
(#) Massawa válasza erbe hozzászólására (») Jan 3, 2024 /
 
Érdekse az angolszász országokban postai irányitoszám egyenesen a cimzett ajtojához vezet! Nem tudom pontosan hogyan csinálják, de meglehetösen jol müködik ugy Britanniában, de az USAban is.
(#) Macsek71 válasza pipi hozzászólására (») Jan 3, 2024 /
 
Még a GPS előtti időkben :

"Nagyvárosi" ismerősünkhöz utaztunk, vonat, majd a vasútállomástól taxi.
Megérkezünk egy ~300 m utcába, eleje a "fő" útról nyílik, a másik vége egy rét ...
A mi házszámunk kb. a duplája, mint amit az utcában találtunk. Némi tanácstalan bolyongás után egy helybéli felvilágosított, hogy a rétet megkerülve megtaláljuk az utca folytatását
(#) nagym6 válasza Macsek71 hozzászólására (») Jan 3, 2024 /
 
Mi még utcát sem találtunk, helybéliek sem ismerték kis faluban.
Ismerősünket igen, így odairányítottak, akinek utcája az ő egyetlen háza volt.
(#) Gafly hozzászólása Jan 4, 2024 /
 
(#) somitomi válasza Macsek71 hozzászólására (») Jan 4, 2024 /
 
Én egyszer Kispesten jártam úgy, hogy egy másfél háztömbnyi utcában nem találtam a számot, majd a térképet megnézve kiderült, hogy az utca a "végét" lezáró telep túloldalán zavartalanul folytatódik még egy kicsit.
(#) bbatka válasza Gafly hozzászólására (») Jan 4, 2024 /
 
Igen. Csak ott nem lesz vizes konténer és az egymás mellett lévő autók sorban, egymás után ki fognak gyulladni.
(#) Massawa hozzászólása Jan 7, 2024 /
 
Nemcsak mifelénk zárnak be vasutakat, a nyugati országokban sokkal nagyobb mértékben, többek között azért, mert egyszerüen nincs kisebb és megfelelö jármü a szolgáltatás gazdaságos müködtetésére.
Nos most egyesek elkezdtek gondolkodni mit lehetne kezdeni a sok ezer km használatlan vasuti pályával. Ismét elövettek egy majdnem 100 éves találmányt Angliábol az egy sines jármüre. Ebben már nem egy hatalmas giroszkop stabilizálja a járgányt, hanem a processzorok tömege hivatott helyettesiteni a nehéz és bonyolult giroszkopot ( lendkerekek csoportja). A jármü természetesen önjáró (még nem tudni milyen alapon) de ugy van megépitve, hogy a ket ellenkezö irányba mozgó jármü elferjen egymás mellett a pályán.

IMG_7039.jpeg
    
(#) Gafly válasza Massawa hozzászólására (») Jan 7, 2024 /
 
Amúgy az űrállomásokon is használják, mint hajtóanyag spórolási megoldást.
Bár nem tudom melyik a jobb: Ez, vagy a mágneses?
(#) nagym6 válasza Massawa hozzászólására (») Jan 7, 2024 /
 
"giroszkop stabilizálja a járgányt". Nem vagyok italos, de egyszer örültem volna ha a borosüvegben van giroszkóp, ebben kapaszkodva.
Következő: »»   556 / 623
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem