Fórum témák
» Több friss téma |
Szevasz!
Úgy látom ez egy műanyag házas motor. Az állórész a házban (első kép) lefelé el van mozdulva vagy 1 mm-et. Amikor összefogatod a két részt próbáld középre tenni az állórészt, hogy egyforma légrés legyen a forgórész körül. A hibát valószinűleg egy túlmelegedés okozhatta és deformálódott az összefogató két csapágyházas rész. Üdv. M.
Hát végigzongoráztam egy pár kört vele. Kb látom hogy hol kéne lenni, összejelölve nem volt, de a rozsdás víz hagyta nyomok felérnek néha egy jelöléssel, viszont semmi, csak búg és kínlódik. Forró mint a tűz, pedig csak próbálgatom. Sehogyan sem akar indulni nekem. Ez a szerelvény amúgy egy WC öblítőtartálynál szerepelt, igen borsos áru az új motor hozzá. Gyártási dátuma szerint 2018, azaz 5 évet se ment a kicsike, s máris elromlott. Vacakolok vele még egy pár délutánt, ha az istennek se indul el ,akkor összerakom és visszaadom a gazdinak. Érdemes lehet egy tekercselőt megkérdezni, hogy mit tud vele kezdeni, ha semmit, vagy százezrekért valamit, akkor ugyan mindegy ha egy új szerelvényt vásárol. Apropó hátul a csapágynál van valami "rugóerő tárolós" kis hajtogatott karika, olyan mint egy alátét, az hivatott a csapágyat fedő "gumibugyit" odaszorítani?
Idézet: Ez a kis acélkarika igazítaná be hosszirányba a forgórészt. Nem mutatsz teljes képet erről a motorról de ha műanyag az egész ház és abban van az állórész és illesztetlen, akkor elég nehéz azt központosan összefogatni. Ha össze van rakva és gumikalapáccsal kocogtatva, (közben próbálgatva forgatni a tengelyt, hogy forog e könnyebben) axiálisan és radiálisan is próbálni kell igazítani és azután készrehúzni a csavarokat. Persze mind ezt árammentes állapotban és ha könnyen forgatható a tengely akkor lehetne próbálni. Esetleg nem lehetséges az, hogy összeszereléskor a pajzsok nem rögzítik kellően az állórészt odabent és az elmozdul ha áram alá kerül? „valami "rugóerő tárolós" kis hajtogatott karika”
Lefényképeztem egyben, ez egy picike motor, egy kis rotorban végződik (gumicsőben), ami egy nagyobbacska gumiedénybe vezet. Ha megtelik vízzel bekapcsol a motor, és elhordja a vizet. Lefényképeztem már a kis "izéket", akkor ha jól értem az az acélkarika magára a csapágyra fekszik fel, tehát a gumiban van benne, s a központosítás a szerepe. Itt lesz a probléma akkor. Központosítás lesz a kulcsszó.
Hát ezt így vízszintesen nehéz lesz központosan összeszerelni és kipróbálni. Próbáld meg az állórészt alulról feltámasztani, hogy ne lógjon amikor összetolod a hátsó pajzsal. Azt pedig forgasd el ha szükséges egy felfogatónyi lyukkal, hátha úgy központosabb lesz. Azt gondoltam, hogy le van véve a helyéről és úgy próbálod.
Idézet: Az lesz a vége hogy kibontom teljesen, és a "pucér" motort fogom próbálgatni, nem így tele sallanggal. Van rajta amúgy egy nyomógomb, azzal indítom, mert csak akkor kapcsolna ha megtelik vízzel. Az egész amúgy egy hófehér műanyag ládába van süllyesztve, és az alap helyzete is ez a vízszintes, ahogy a képen. A motor alatt pedig van egy gumipogácsa, gumibak. „Azt gondoltam, hogy le van véve a helyéről és úgy próbálod.”
Sikerült megindítani. Összerakva még az se volt mindegy hogy milyen nyomatékkal húzom le a csavarokat. Beletelt egy órába a próbálgatás, míg próbálkoztam vele, de most megy. Köszi a segítséget, tartós teszten van a gép.
A türelem csodákra képes. Örülök, hogy sikerrel jártál.
Sziasztok!
Segítséget, véleményt kérnék. Mi lehet a probléma? Egyfázisú 2800W motor. Egy hidraulikus 8T rönkhasítót működtet. Egy hónapja lett tekercselve, kb két óra üzemidő után már nem akart indulni csak úgy ha a hűtőventillátor lapátot kézzel meglököm miközben indítom. Persze szakaszosan üzemelt két órát mivel több alkalommal is leállítottam. Most már nem indul csak zúg. Ha bekapcsolom akkor olyan mint ha egy fék fogná a motort, Nem lehet kézzel sem megmozdítani. Kikapcsolt állapotban szabadon forgatható mindkét irányban, Mi lehet a probléma?
Szia.
Gondolom, hogy van rajta üzemi kondenzátor. Abban a körben lesz a gond. A motor azért "szorul" feszültség alatt, mert a főfázist megkapja, de a segédfázis (amit a kondi állítana elő) nincs jelen.
Köszönöm, van benne egy 45µF üzemi kondenzátor. amin műszerrel 37µF-et mértem.
Ez még megfelelő érték, vagy cserés?
Szia!
Megoldódott a probléma. A motor szétszerelése után feltárult a hiba, amit az egyik csapágy meghibásodása okozott. Nagymértékű csapágy kopás miatt. indításkor a forgórészt magához tudta rántani az állórész vasmagja.Gyakorlatilag eltűnt a légrés a forgó és állórész között. Ezért nem tudott elindulni. Csapágy csere után könnyedén indul, normális hangja van, és a gép vibrációs remegése is megszűnt.
Szia! Ha legközelebb hasonló probléma adódik akkor a motort le kell szerelni és úgy próbálni ill. mechanikailag vizsgálva is könnyebb észrevenni ha radiálisan lóg a tengely a csapágy miatt. A kondenzátor értékére oda kell figyelni, mert az értékvesztés melegedéssel fog járni ami pedig leégéssel párosulhat, tehát jobb lesz egy 45µF-os kondenzátort beszerezni.
Szia!
Köszönöm.
Kedves szakemberek !
Van egy olyan jelenség , hogy 1 fázisú csőszivattyúval (ELPUMS BP 1/4) , hogy lekapcsoláskor leveri az áramvédő kapcsolót ( firelé). Valaki találkozót már ilyen problémával ? A szivattyút " megfőzte" a tulajdonos , három napig be volt kapcsolva . De a bekapcsoláskor oldana a védelem logikus lenne, és nem kikapcsoláskor . Köszönöm a válaszokat .
Sziasztok!
Adott egy Dinamo-Budapest 1961-es 3 fazisu villanymotor. Ezt a motort szetszedtem, megcsapagyaztam, megtakaritottam, kapott egy új kapocslecet. Egy fazisrol szeretnem hasznalni, probakepp bekotottem egy 40µF-os uzemi kondenzatorral es csillagba. Uresen terheles nelkul szepen megindul, aramfelvetele a betap fazisnak 3.1 es 3.2 amper kozott van. Ez a 230V-os megtaplalasnak a motor adattablajan levo nevleges arama. 1.3Kw-os motorrol beszelunk. Tekercsparokat termeszetesen kimertem uzembe helyezes elott. Mind 3 tekercsparon 4.2 ohm az ertek. Egymassal nem zarlatosak. Viszont van egy dolog ami picit aggaszto de lehet csak szamomra. A motor uzeme kozben utemesen hallani valami morajlo hangot. A motor korulbeluli 10 perces jaratasa utan mar kezratetellel erezni hogy melegek a bordak is. Korulbelul erzetre olyan 30-40-45 fok korul lehet. Mikozben melegszik, a melegedes hatasara ez az utemesen jovo morajlo/rezonalo hang picit felerosodik. A motor aramfelvetele nem ingadozik, melegebben be is all 3.2 amperre, viszont azt figyeltem meg, hogy amikor jon a morajlo utem, akkor az aramfelvetel 3.16-ra esik(ez lehet forditva tortenik->3.16-rol megy fel 3.2-re) Ezt nem gondolnam rossznak. A forgoresz nagyobb sebesseggel forog mint amilyen utemben ez a hang jelentkezik. Esetleg valakinek valami otlete? Ez mukodesbol adodhat? Szamithat az hogy a mostani villanymotorok szinte csak sipolnak es egy regi oreg csontot meg nem hallottam? Elore is koszonom. Illetve megoldas lehet a motor optimalis 3 fazisu meghajtasahoz egy 1F/3F frekvenciavalto? Egy egyhengeres talan IFA kompresszort szeretnek vele uzemeltetni. Mennyire lenne kifizetodo? Hobbi hasznalatra.
Szia! A kisfeszültségű üzemhez deltába kell kapcsolni a motort. Terhelt állapotban viszont kevés lesz a 40uF, ahhoz 100µF feletti indítókondenzátorral és 40 µF körüli állandó kondenzátorral lehetne próbálkozni.
Mindenkeppen inditokondit is fogok ratenni, inditorelevel, viszont olvastam egy inditorele leirasaban, hogy 2 kondenzatorral valo hasznalatnal, mivel parhuzamosan kell kotni az inditot es az uzemit, elofordulhat hogy a 2 kondi kisuti egymast es osszeeg a rele kontaktja. Mennyire realis ez?
Az első lépés a deltásítás legyen. Nem tudok ilyen indítórelés problémáról. Egyébként a nyomógombos indításnál sem szokott gond lenni a kontaktussal, ezért én ezt a problémát nem tartom reálisnak.
Ertem, koszonom, megprobalom deltaban, hogy mit csinal.
Nos deltaban raadva a feszultseget, megindul viszont sokkal lassabban, illetve muszer szerint 18,5 ampert vesz fel, mivel mar majdnem 20amper volt a muszer csipogott, a motor morajlott, nem hagytam felporogni, egybol lekapcsoltam, a 16A kismegszakitot nem verte meg le. Igazabol igy inditorele nelkul nem probalkoznek tovabb.
Szia! A tekercsek elrendezésének így kell kinéznie különben egymás ellen dolgoznak. A klasszikus bekötése pedig ez volna. Az IFA kompresszornak elég is volna ez a motor de a fordulatot még lentebb kellene venni az áttétellel kb. 800f/p körülire. Ha nem lenne beszerezhető indító relé akkor egy ilyen megoldást tudnék javasolni, mert nekem ez bevált. Az időzítő fajtája a lényeg, hogy feszültségre azonnal húzzon és a beállított másodpercek letelte után ejtsen ki. A segédrelé érintkezőjének áramtűrése nem kritikus, mert csak a kondenzátort kapcsolja indításkor.
A hozzászólás módosítva: Feb 14, 2024
A fordulatot en is 800 kornyekere akartam igazitani, viszont legalabb kaptam egy megerositest.
Az idoreles megoldas egyebkent jo otlet, megmondom oszinten nem akartam mar dobozt szerelni a kompresszorra, viszont ha igy mukodne akkor kenytelen leszek. A kerdesem az lenne, hogy mennyi ido kellhet az inditokondi lekapcsolasaig, illetve ez ido alatt vegig nagy aramfelvetele lesz a motornak? Gondolok itt 16A folottire. Egyebkent tapasztalat alapjan mondod hogy ez a motor elviszi az IFA kompresszort? Uzemi kondi egyenlore 40uF, Indito kondi 120-160µF lesz melle rakva. Csinaltam egy rajzot a kapcsolasrol, a kapocsleces bekotesi abra igy mukodhet? Jelenleg igy van bekotve az uzemi kondival es csillagba. Ui.: A tekercsek ugy vannak parban a kapocslecen ahogy a kepen is amit kuldtel, viszont arrol fogalmam sincs hogy nincs e valamelyik tekercspar mashova rakva. De ha egymas ellen dolgoznanak akkor csillagban a nevleges aramtol tobbet venne fel nem?
Valami nem kerek a delta kapcsolással kapcsolatban, mert annak terheletlenül nem volna szabad olya nagy áramokat felvennie. A kondenzátor értékét kell variálni, hogy az üzemm megfelelő legyen. Lehet, hogy nem kellene aggódni az indítási áramérték miatt ha üzemben nem melegszik a motor. A komprinak elég volt egy 750 wattos IMI motor is. Neked sem lesz több ha deltába kötve használod majd a motort.
Sikerult elorehaladnom! Bekotottem a rajzom szerint, az idorelenek adtam az impulzustol eltelt 1 masodperc behuzva tartast. Uresen gyonyoruen elinditja, ad neki egy mellberugast. Sokkal csendesebb es szebb hangja van. 2.3-2.4 ampert vesz fel. Viszont ezt a morgo hangot meg most is hallom csak sokkal halkabban, illetve elnyujtottabb, lassabb uteme lett.
Elkepzelheto hogy keves/sok neki a 40µF-os uzemi kondi? Megprobalkozzak egy 45 vagy 50µF-ossal? Jelen esetben novelni vagy csokkenteni kell? Tartokonzolt kell meg neki csinalni a kompresszorra es venni ra szijtarcsat, szijat, ventillatort. Szoval a terheleses teszt kesobb lesz, gondolom valtoztatni kell majd a parametereken, gondolok itt az uzemi kondira meg az inditas idejere. Koszonom az eddigi segitseget, mindenkinek biztonsagos munkavegzest!
Ezek a leírások segítenek eldönteni a kérdést: Bővebben: Link Bővebben: Link
Szevasz!
Amikor pörög a motor szépen, mérj feszültséget a kondenzátor által létrehozott tekercsen a fázishoz és a nullához is. Üdv. M.
Sziasztok,
Van egy búvárszivattyú ami segéd kondis. Az lenne a kérdésem, hogy ez a segéd kondi megoldás hohy működik? A motor nem csinál semmit. A kondi 6µF ahogy rajt is van, de ha a meglèvö 3 tekercs kábelt mérem egy párosnál ami a fázis nulla 68ohm, de a kondi kábel és a másik kettő közt pF-ot mutat a teszter. Nem tudom a kondi tekercse hogy van kötve. Ez így kellene, hogy működjön, vagy a kondi kábel és másik kábelek közt is ohm kell legyen. Köszi a segítséget!
Pontosan úgy működik, pontosan úgy van kötve és pontosan olyan szakadt a segédfázis köre, mint más egyfázisú aszinkron motornak.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |