Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Hőfokkapcsoló legegyszerűbben
Témaindító: Sir-Nyeteg, idő: Aug 4, 2008
Témakörök:
10 perc alatt 55 fok körülire ment fel a hőmérséklet, asszem külön kéne hűteni az áramgenerátort...
az 1,2W egyébként 1,2W + 1,2W + 2,05W (led+led+áramgenerátor) azaz 12V ~ 375mA ~ 4,5W Led: 3,3V ~ 375mA Ez már más topikba tartozik, az egészet épp azért kezdtem el, hogy ne egyfolytában menjen a venti, mert zúghat, és rezonálhat.
Ja... hát ez egész más!
Ahogy FREDDI mondja, keresd meg a spécibb fetet a boltban. A másik verzió meg az, hogy van topik, ahol ezeket a ledeket step-down táppal járatják. Felesleges egy ekkora áramgenerátor fogyasztást ott a ledeknél eldisszipálni.
NTC helyett használhatsz PTC-t, ha megcseréled őket(NTC helyett poti(ellenállás később), poti helyett PTC).
Látom a részletek lemaradtak, miért is kell a hűtés. Legközelebb több infót adj kezdésnek, és nem ugy kell mindent kitalálni. És nem irogat mindenki feleslegesen.
Igy igaz,ahogy ferci tanácsolja: step-down kell oda,a ventit meg el lehet felejteni.
Idézet: „...az egészet épp azért kezdtem el, hogy ne egyfolytában menjen a venti...” A célom az, hogy egy darab áramgenerátorral 3db ledet vezéreljek, ekkor a felesleges disszipáció: Uled~4V(3.8V) U=12-(3*3,8)=0,6V I=1A Ez 3 lednél 0,6W-os veszteséget jelent az áramgenerátor szemszögéből. A ledek külön-külön lennének elhelyezve, de 1A-nál mindenképpen kell venti. a szoba sarkaiban lennének, és mint egy stadionvilágítás, 4 árnyékot vetnének rám És hiába akartok step down-ra rávenni, már kettőt építettem, de egyik sem működik... És step downnal is eldisszipál 4W-ot egy led! És továbbra is azt hajtogatom, hogy a venti ne egyfolytában menjen fettel, hanem hiszterézis, vagy bimetál kéne...
Nos a led hűtés: szigetelő (pld. vastag irattartóból), réz lemez a ledekkel (három darab ugye egymás mellett, a középső kéttszer akkora mint a szélsők, de a kivezető hőcsatolását is nézd meg), és felülről leszorítva pld. nyáklemez (az alsó felén réz nélkül), csavaroknál a rézlemez kifúrása nagyobbra a szigetelés miatt. A hőfokszabályzót felülre rá is tervezheted. Egy lonket raksz a ledre (típus) hogy megnézhessem, mert érdekel, vagy kérjem esetleg még egyszer.
Stepp-downnal jobban jársz, ahogy mex is írja, de a ledek hűtése ugy jó ahogy írtam. És akkor amit elfűtesz most, azt is ráengedheted a ledre. Ja igen, némi hővezető is kéne a szendvicsbe a lapok közé. A rézlap egyik felét ugy alakítsd ki, hogy azon üljön a led. Jelenleg a ledeknél nagyon rossz a hőkivezetésed (fólia+üvegszálas lemez). És mi ez a mostani áramgenerátor, ha megkérdezhetem? Most olvasom, hogy ne egyfolytában menjen a venti. Az jobb, ha ki-be kapcsolgat, vagy a fettel meg a két-három alkatrésszel csinálsz egy hőfokfüggő venti szabályzót, és éppen csak annyira megy a venti, amennyivel kell. Tehát hidegebb hőmérséklet esetén alig megy. Nem igazán értem, mi a probléma. A stepp-down is működik, ha jól van megcsinálva. Többet is készítettem már a fiókomból, semmi speckós dolog.
Idézet: „És hiába akartok step down-ra rávenni, már kettőt építettem, de egyik sem működik... És step downnal is eldisszipál 4W-ot egy led! ” Attól még nem a step.down elvében van a hiba... Pont nem fog eldisszipálni ,mert csak annyi áramot ad ki magából amennyire beállitod. A led csak annyit disszipál amennyi a hatásfokából adódik.
Nyah, részletezek:
-Led ehhez hasonló csak éppenséggel az enyém most meleg-fehér. www.chipcad.hu warm white A linkelt tipus nem melegszik szinte semennyire. -a led hűtése el van szigetelve a kivezetéseitől, semleges. -a hűtőfelület forrasztható, azaz rézlemezhez hozzá lehet forrasztani szúrólánggal.... még nemtaláltam sehol rézlemezt... -amit én csináltam: led alatt hővezető paszta, a nagy rézfelület a hűtés (semleges), q5-nél elég volt... Csavarok hőt vezetnek... nyák alatt hővezető paszta. áramgenerátor: LM350 alatta látható a szigetelő anyag, annál is paszta... Előző hozzászólásomban benne van, hogy mennyit akarok fűteni 3 leddel, de a ledek akkor is fűteni fognak, mint az állat...
Előbb a led feszültségéből, és áramából számoltátok ki, hogy 1,2W nem melegítheti a bordát ennyire.
Én majd 1A-rel akarom hajtani, ami 4V-os feszt ejt a leden, ez 4W! Ez eléggé fogja melengetni a bordát, nem?
Igen,csak ezt még eddig nem irtad le. De mint már volt róla szó ez a 4W nem mind alakul át hővé,csak a led hatásfokának függvényében.
Helló
ha már egyszerű kell, akkor ne túlozzunk. Találtam egyszerű bimetallt ami 50 fokon zár 30 fokon nyit. Csak fel kell erősíteni a bordára sorbakötni a ventivel és mehet is. Bővebben: Link
Kössz a linket, így már világosabb. A ledet fel lehet forrasztani rézlemezre (pld lepke alak) és azt leszorítani a bordához, a legjobb hűtés. A szúróláng nem tudom hova kell, egy weller vagy hasonló. Az 1A valószínű a maximális áramot jelöli, azzal folyamatos árammal meghal! 1Ax4V=4W ! ! ! A max disszipáció 1,25W! Ennek nézzél utána. Azért van ott a max 1A, hogy azt nem szabad túllépni. A kitöltési tényezőnek (impulzusvezérlés) olyannak kell lennie, hogy az 1A-t és az 1,25W-ot nem lépheti át. Olvasgass kicsit a témában. Ez a nyákon keresztüli hővezetés nagyon nem az igazi. Azért írtam a rézlemezt is, mert a réz hővezetése ha jól emlékszem 2,7-szerese az alumíniuménak. A rézlemezzel teríted a hőt az alumínium bordára, így lesz a legjobb a hőátadásod, és a legkevesebb delta T í chip és a borda között. Ezek a ledek nagyon kényesek a túlhevülésre és a túláramra.
Belenéztem az általad linkelt adatlapba. A max áram 1A, és kritikus. A forrasztása a hűtésnek szintén. Tehát célszerű leszorítani egy réz lepkére és azzal elvezetni a hőt, vagy közvetlenül a bordára, de ugy nem lesz olyan jó hőhidad. Meghajtáshoz meg gyártanak speckós cuccokat is a gyártók, de a legfontosabb a hőelvezetés . A számításod a 0,6V-al hibás, az lm 350-nél is min 1,2V feszültségsés kell, és + dropout, ez már legalább 3V (de inkább 4) összesen. Azért javasolták neked a step-down-t.
A legjobb volna csillámlemez a FREDDI által javasolt lepke alá,megkenve mindkétoldalt hővezetőpasztával.
Szerintem a TO-3 méretű lemezkével már boldogulnál. Már ha el kell szigetelni a bordától.
Idézet: „A max disszipáció 1,25W!” Ennek fényében már eddig is közel a maxon volt a led meghajtása.
Az már tökéletes, nem is kellene olyan nagy. Egy 8-10-szeres felület már elég jó terítés az aluhoz. Gyanítom, hogy a szubsztrát (hordozó) kerámiából van (a jó hővezetés miatt). A forrasztás meg a lencse miatt lehet kritikus (műanyag, megolvad). A hűtés kivezetése alul szigetelt, csak pontosan kell dolgozni (hozzávezetés miatt).
Sir-Nyeteg: a leszorítás óvatosan.
Eszembe jutott, miért olyan kényes a fehér led a hőre. Különleges epoxi van a szilícium felett, ami a gerjesztés hatására a fényt bocsájtja ki. Na ez a kényes pont, ha ez túlmelegszik, megszűnik a sugárzás, vagy lecsökken de nagyon. Maga a led tulajdonképpen kéken világít, és mint minden szilícium cucc, bírja a hőt, de a sugárzó epoxi nem (ha műanyag a lencse az sem).
Hát jah... okés... értem...ühüm...jaja...
Step downra eddig kidobtam kb 3ropit, be sem indult egyik se... Csillám nem kell, szigetelt... Szúróláng azért kell, hogy oda lehessen forrasztani a ledet a rézhez. A rezet melegítve, bevonva ónnal, kis zónában lesz meleg, nem a teljes felületben, így gyorsan vissza tud hűlni. Így a leszorítás is kilőve. Olvasgattam, de 1,25W-ot nem találtam eddig... Affene A lencse puha szilikonféle.
Nah kiváncsi vagyok mi lesz a megoldás. Szerintem járható út a ledek hűtésének átalakitása az előzőleg taglaltak szerint, és egy külön elhelyezkedő táp,ami további spórolás szemponjából lehet step-down is.
A venntillátort meg továbbra is el kell felejteni.
Majd ha jobban ráérsz, tedd fel, mit alkottál..
Step downra eddig kidobtam kb 3ropit, be sem indult egyik se... Hátha kilóg a lóláb...
Mi egyet értünk, jó hőhíd és kész.
Sir-Nyeteg: Az 1,25W-ra visszateszem a saját linkedet, olvasd el azt a lapot rendesen. Led adatlap, amit adtál Itt meg egy maximum áram a ledhez szintén erről az oldaról Maximum áram Na akkor miről is beszélünk? Itt például 700mA! Szó sincs 1A-ról! Mert ez statikus valószínűleg (már mint áram), csak nem írták oda. Ezt a sok ábrát azért készítik hogy megnézzék. Az adatlapok itt meg hiányosak, nincs feltüntetve a maximum pulse current, maximum dissipation a különböző beállításokra. Sok gyári adatlap is ilyen, sajnos. Aztán a panaszok után orvosolják, miután többen reklamáltak (a jobbaknál)
Alighanem induktivitásbaj volt ott.
Vagy lóláb.
Valószínű... a linkeken , adatlapokon ott van egy érték, aztán "csak össze kell rakni"... legtöbbször, ahogy Móricka elképzeli.
LM2575
5. oldal, figure 1. 5V-ra terveztem, usb töltőnek, másikat próbapanelon raktam össze, nem ment sehogy se! 100%, hogy a kapcs rajznak megfelelő a nyák. Bemenet: 12V Kimenet: 8-9-3-7V változó, minden tápfesz-rákapcsolásra más.
Csak egy kérdés: mennyivel próbáltad meg terhelni (áramerősség)?
Egyébként meg megintcsak nem olvastad el az adatlapot,mivel az az induktivitás ami a panelon van,az a lófütty kategória..... Teljesitmény tárolására,átvitelére nem alkalmas,szerintem több ohmos az ellenállása. Tutira gondot okoz. 1-2 amper is folyna ott,ha egyáltalán kitudna alakulni,de a tekercs ohmos ellenállása keresztbetesz....
1kohmot tettem rá(5mA), de mivel mindig más lett a fesz, így hagytam... ezelőttivel belefáradtam a próbálkozásba...
Ha még van erőd mérd meg az induktivitás ellenállását.
Kiváncsi lennék rá. Az az 5mA meg a másik véglet,ez kevés lehet.
Panelban 9ohm.
Terheld meg legalább 50mA-al és mérj igy. Persze mindenféleképp izmosabb induktivitás kell,komolyabb áramokhoz.
Az súlyos. :eek2:
OFF A másik amit nem igazán értek, hogy usb-re töltő. Ez számomra olyan, mint BMV-vel tápért menni (utánfutó nélkül).
Ilyen nagy ohmos ellenállással a step up egyszerűen nem tud elegendő áramot belepumpálni,kevés a betáp.
Ezért nem működik normálisan. |
Bejelentkezés
Hirdetés |