Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autóelektronika
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Okés, szóval indítózáskor figyelni a multin a feszültséget. Holnap megpnézem ezt és megpróbálom megfordítani a lyuggatott lemezt, hátha azt tettem rosszul vissza. Köszönöm! G.
A másik amit könnyen megpróbálhatsz, az a szemben lévő nagyfesz kábelek cseréje.
A videót hallgatva az önindító hangja rendkívül silánynak tűnik. Olyan gyenge az akku, hogy a piktogrammok is elalszanak ha indítózol. Azt a három hengert jatszva kellene tudni tekerni még 32Ah-s akkunak is ha az jó.
Az én véleményem a videó alapján:
Jó az akksi, és jó az önindító is! Viszont a gyújtás totálisan el van "rakva! Egyetlen egy henger van valamelyest közel a megfelelő időponthoz, de ennek meg akkora az előgyújtása, hogy megfogja a motort!! Hogy ezt hogy sikerült összehozni azt nem kutatom... A hozzászólás módosítva: Márc 8, 2024
Sziasztok!
Ma voltam akksi szaküzletben, megmérték és megterhelték az akksit, szerintük rendben van. A gyújtást szerintem egyféle képpen tudtam elrakni, hogy a lyuggatott lemezkét (képen nyíllal jelölt) nem jól raktam vissza. A modult lehetetlenség rosszul visszarakni, mert a vezérmű tengelybe csak egy módon tudom berakni, mivel a tengelyen lévő két horony nem a tengely közepén van, így fordítva nem rakható be. A modul többi része szintén hülye biztos, a kábelek jó sorrendben vannak, szóval sanszos, hogy a lemezke nem oké. Az egész modult pedig feljelöltem szétszedéskor, azt oda is tettem vissza (kép). Köszi! G.
Valamely nap írtad, hogy időnként van egy-egy szikra, de főként nincs. Ez hagyományos gyújtásnál kondenzátorbetegség jele (IS) lehetett. Pl Maruti-nál is. Franc sem bújt bele a Matiz gyújtásába, nem kellett -de ezen a vonalon gondolkodtál már?
A szikra dolog megoldódott, az immo emulátor ki lett cserélve. Az nem volt jó ezért tiltotta a szikrát. G.
Te voltál lemaradva? A Huggybear volt lemaradva. Már mikor írta neki VIM, hogy az imo tiltja, de inkább kifogásokat keresett és küzdött, mint a lukinyúl..
Hidd el hogy gyújtás sorrend probléma van,vagy rossz esetben a vezérlés ment el.Vagy az elosztó tengelye van 180 fokkal elrakva a vez.tengelynél.
Én elhiszem és köszönöm a segítséget. Holnap megnézem azt is, biztos ami biztos, bár nagyon figyeltem rá, hogy a modul úgy csatlakozzon a vezérműtengelyhez, ahogy kivetem. Tényleg úgy láttam, hogy egyféle képpen lehet betenni, de holnap ránézek. A vezérlést korábban, mikor már le volt robbanva ellenőriztem, az a helyén volt/van. Nagyon gyanús nekem ez a lyuggatott lemez, mert azt figyeli a HALL szenzor és gondolom úgy vezérel gyújtást. Holnap jelentkezem. Köszönöm! G.
Mi lenne ha a régi elosztó és vezérlö egységgel próbálnád meg beindítani?
Szia! Ha kémiailag jó az akku akkor töltés után ide esik vissza a fesz 12V-os ólom akkunál. Aztán a kapacitása az más kérdés, majd kiderül, azt egy feszmérővel nem lehet mérni Ha nagyobb az akku mint az előírt, az alapból nem baj, csak a generátor fl tudja tölteni.
. A hozzászólás módosítva: Márc 9, 2024
Sziasztok!
Nagyon köszönöm mindenkinek, az autó újra indul . Tulajdonképpen az immo emulátor volt a probléma, amivel a csere után azért nem indult, mert fordítva raktam vissza a lyuggatott lemezt a gyújtás modulba . Köszi még egyszer! G.
Sziasztok. Hátha tud valaki segiteni. Adott egy Kia Ceed.az izzitásvezérlővel van "gondom". A képek szerinti izzitás elektronika van benne. A kocsi 12 voltos rendszerét átalakitja 5 voltra. Valószinüleg négyszögjelre, hogy 5,4 v izzitógyertyával menjen a kocsi. De ez bosszantó mert az 5,4 voltos ritka és aranyárba van a 11 voltos meg olcsó( gondolom nem vèletlen. Valakinek ötlet hogy lehetne " vissza" alakitani?
Tedd bele egy olyan autó izzítás vezérlőjét, ami 11V-al működik.
Sziasztok!
V.W.Tuareg.2009.V6 3.0. Tdi. Levegős szintszabályzással!!! Tudna valaki segiteni? Kapcsolási rajz kellene "G291" Szintszabályzó nyomásérzékelő (Amelyik a a Mágnesszelepek blokkjában található) jelvezeték kösszekötettése a csomagtartóban lévő szintszabályzó "J197 " jelzésű vezérlőegység között!!! Ez a vezeték a 01772-009 - s hibakód szerint szakadt vagy zárlátos..,ennek javitásához nagyon szükségés volna a Pin to Pin összeköttetés ismerete... Köszi minden segitséget A hozzászólás módosítva: Márc 27, 2024
Szia! Ezt megtaláltad már?
"A légrugós kompresszor gyenge teljesítménye vagy meghibásodása miatt a jármű menetmagassága nem lehet nagyobb beállított. Biztonsági okokból a vezérlőmodul a legalacsonyabb helyzetbe süllyeszti a járművet és megvilágítja a figyelmeztető fény. A vezethetőséget nem befolyásolja. Tipp: Tekintse meg a légellátó egység J403 reléjének helyét és helyét az aktuális folyamatábrán a légkompresszor (levegőellátó egység). 1. Ellenőrizze a légkompresszor működését egyenárammal való ellátással. Határozza meg, hogy a légkompresszor van-e megfelelően működik és normálisan hangzik, ha szokatlanul zajos, vagy ha egyáltalán nem működik. 2. Ellenőrizze a J403 relét úgy, hogy nyissa ki a relét, és hasonlítsa össze az alábbi képekkel: Ha a relé az alábbi A–C állapotok valamelyikét mutatja, cserélje ki a légkompresszort és a relét is,még akkor is, ha a légkompresszor normálisan szól. Ha a reléérintkezők hasonlóak az alábbi D állapothoz, és a légkompresszor hangja normális, cserélje kicsak a relét." A fordítóval ez van tanácsolva. Keresnélek privátban ha lehet de nem szakmai volna a kérdésem. A hozzászólás módosítva: Márc 29, 2024
A kissé öregecske ólomakkumulátort néha még helyre lehet kémiailag pofozni, ha csavardugós a cellák teteje.
Először is - mivel erősen savas /kénsav/ - VÉDŐESZKÖZ kötelező! (szemüveg, gumikesztyú!) 1./ kicsavarjuk a dugókat, és megmérjük az eletrolit-oldat sűrüségét. 2./ kiöntjük egy műanyag tálba, lavórba, majd hagyjuk leülepedni 3./ ioncserélt vizet töltünk a cellákba, és jól felrázogatjuk (már amennyire az az akku súlyától lehetséges) 4./ kiöntjük a "cella-mosó" ioncserélt vizet, majd visszatöltjük a már leülepedett elektrolit tisztáját. Ha kevésnek tűnik, a jelszintekig pótolhatjuk hasonló elektrolittal, ha nincs, akkor ioncserélt vízzel. 5./ töltőre tesszük és árammal feltöltjük. Ezzel az eljárással az öreg ólomakkumulátor élettartama általában még 1-2 évvel növekszik. Az akkumulátort csak néhány percre szabad folyadék nélkül hagyni, mert ha kiszárad - KÉSZ! A hozzászólás módosítva: Márc 29, 2024
Az általad leírtakon kívül még ezt is ki lehet próbálni, nekem még eddig mindig bejött ha nem gondozásmentes akkunál használtam. Ha olyan akkum volna amelyik gondmentes és különösebb roncsolás nélkül nyitható volna a cellák nyílása akkor annál is kipróbálnám, mert nincs mit veszteni ha már olyan állapotban van az akku.
Üdv. Opel Meriva A benzines automata váltós 2009-es évjárat. A képen látható hiba jelzés folyamatosan világít. Működési hiba nem érezhető. A kocsi villás kulccsal, pót kulcs sikertelen rá tanítás után jelentkezett. Hiba kód olvasáskor jelen vannak a sikertelen kulcs programozások. Hibás kulcsok törlésekor ászt írja, hogy az összes kulcs beállítása törlődik. Ez igaz, vagy csak a sikertelen kulcs törlődik? A másik hiba a ki pörgés gátló hibája ez hogyan javítható?
Idézet: „A másik hiba a ki pörgés gátló hibája ez hogyan javítható?” Ez nagyon olyan volt, mint hogy "Nincs kép a TV-n, hogyan javítható?" Számtalan oka lehet.
Szia!
Annyi történt hogy szerelønél volt a Tuareg, ahol fölemelés elött nem aktiválták a kötelező Jack in módót..,mindenesetre fölemelés elött nem volt probléma a szintszabályozással !!!! A fölemelés után magas állásban maradt az autó.,nem lehetett leengedni!! Mi is csak manuálisan , egyenként tudtuk leengedni! Levegöszivárgást-- szintérzékelőhibát nem találtunk., egy uj- utángyártott solenoidot blokkot cseréltünk., egy szintkalibrációt is sikeresen csináltunl Ross-Tech útmutatót követve! Sajnos most is ugyanaz van: Fölemelkedik rendesen de nem lehet most se leengedni-- nincs szintszabályzás. Érdekes hogy most állandó hibának-- egyelőre legalább is-- a csatoltakból csak a "01772-009" maradt meg... Egyelőre ennyit! Üdv és Kellemes Ūnnepeket!! A hozzászólás módosítva: Márc 29, 2024
Ez lemaradt....
Érkezéskor ezek a hibakódók voltak.., jelenleg csak a 1772-009 aktiv..., de most se müködik.. üdv Laci
Szia. "Számtalan oka lehet" inkább ezek közül a hibák közül ha felsorolnál párat az mindjárt közelebb vinne a megoldáshoz. Nem tudom ha neked lenne problémád az autódal, mit szólnál egy ilyen értelmes hozzászóláshoz?
Én elvinném egy szervizbe (nekem nincs itthon műhelyem amivel felemelhetném pl.), és nem megbántásnak szántam, hanem tanácsnak, ez nem informatív kérdés, így nem is kaphatsz jó választ.
Először is kiolvasnám hogy mire ad hibát. Lehet ugye a jeladó a keréknél, de itt meg kell tudni a 4 kerék közül melyiknél van a gond. Lehet hogy az ABS kockánál van a gond, letapadt egy szelep, ezt viszont éreznéd mert beesne a pedál. Lehet a szelepeket meghajtó elektronika is hibás, és nyilván bármelyik csatlakozásnál is. Ha tippelnem kéne, én egy jeladóra voksolnék az egyik keréknél. De pl. jelezhet ABS hibát a kuplung vagy fékpedál mögötti kapcsolóra is, és még a kormánynál levő elfordulás érzékelőre is (ez ugyan ESP, de ugyanaz az eszköz fizikailag).
Még más is szemembe ötlött a műszerfalat látván, nem csak az a sárga hibajel. Pl. hogy mennyit rükvercelt életében az a kocsi . 2009-es évjáratnak a ~40ezer km futásteljesítmény elég megmosolyogtató. A sajátomban 5 éves korában már a háromszorosa volt (ez évente 2660km lenne átlagosan). Bringámba volt hogy többet tekertem ennél régebben évente. Szétnéznék, mi minden karbantartást hagyhattak ki (nem szándékosan, pusztán tévedésből) a majd másfél évtized alatt.
Másnak se működik. Ha ilyen probléma adódik egy kocsiemelésből adódóan akkor fene ott egyemeg az ilyen komfortot a kocsiban. A "kimeneti tesztet" lefuttatva sem biztos, hogy megjavul és ráadásul rizikós a kimenetele az ilyen kalibrációs tesztnek ha nem az eredeti VCDS szotverrel van csinálva, mert a Ross-Tech-es teljes értékű de próbaverzióssal nem biztos, hogy fog menni. Ez lehet egy kiindulási pont ha nem menne a szoftveres kiolvasás. ITT írnak róla, hogy már az is hiba ha nem teljesíti 60mp alatt a kompresszor a kívánt értéket ill. ha ezen túlmenően is működik a szintszabályozáshoz. Bővebben: Link
Keresnélek privátban ha lehet de nem szakmai volna a kérdésem. |
Bejelentkezés
Hirdetés |