Fórum témák
» Több friss téma |
Kefementes gerjesztett generátor forgórész is van. Külön vasmagocska tekerccsel és diódahíddal. Ami nekem nem tetszik, az a kategorikus kijelentés, hogy aszinkron generátor márpedig nem létezik.
Idézet: „...és akkor hogyan működik az aszinkron generátor?” Szuperül! De az magától nem gerjed fel..
Üdv!
Egy meglévő brushless ESC-t akarok átalakítani úgy hogy 48V-ig menjen, és nagyobb áramot tudjon mint korábban. A kérdésem az lenne hogy a szabályzó elektronikának kell fix alacsony feszt biztosítanom és a driver+mosfet rész kaphat a nagyobb feszből? Mondjuk lenne egy konverter ami folyamatosan 12V feszt ad a szabályzó résznek de a driver és a fetek 48Vról mennenek. Ez így megvalósítható?
Hello! Már bocs, de az "egy" felénk egy határozatlan névelő. Ha valaki tudna is válaszolni, mire válaszoljon ha nem tudja miről van szó?
Egy = SKYRC Leopard V2 (szettben van)
Link
Kapcsi ajzot kell keríteni, vagy visszarajzolni a végfokot... Ha "normális" fetmeghajtó van akkor egyszerűbb... A nagyobb áram lehet kérdésesebb mert előfordulhat hogy figyeli az áramfelvételt, akkor ott is bele kell nyúlni.
Szóval nem csak annyi hogy elvágod a fóliát és adsz neki nagyobb feszt....
Csak mellékesen kérdezném meg, tudod egyáltalán milyen FET van benne? Vagy azt is cserélni akarsz? Mert a most benne lévő nem biztos, hogy fogja bírni a nagyobb feszültség + nagyobb áram párost is (feltéve ha valóban táplálható külön a vezérlés és a kapcsoló fokozat)...
A hozzászólás módosítva: Márc 20, 2024
Utólag jobban elgondolva lehet jobban járok egy "arduino nanos" szabályzással...
Mellékelek egy kapcsolást.
Tiszteletem a szakiknak.
Segítséget, jobban mondva információt szeretnék kapni. Adott egy eszterga gép amit 220V/800W kefe nélküli motor hajt. Nem tudok "0" fordulatott szabályozni, mert 160/min fordulat a leg kisebb. Gondoltam vásárolok egy külső szabályzót, de nem tudom, hogy valóban 220V-os a motor vagy a szabályzó panelban van átalakítás, és valóságban nem 220 V ot kap. Sajnos a motorhoz nem tudok hozzáférni mert direktben hajtja a főorsót (Főorsó maga a rotor). Elnézést ha tudatlan a kérdés. A hozzászólás módosítva: Márc 21, 2024
Próbálj a motorhoz menő kábelen mérni mit kap... AC vagy DC
Sziasztok,
Adott egy BLDC fűnyíró vezérlő. 6db NCEP60T18 van benne ami hajtja a motort. Attól lehet probléma ha NCEP60T20-at tettem mind a 6 helyett? Egy zárlatos lett, így megállt, de akkor már mind a 6-ot cseréltem. Elvileg csak a terhelhetőségük tér el, vagy elnéztem valamit, mert fél perc után megállt és süt is jött. Mivel nincs nálam így még nem tudom mi történt pontosan.
Az lehet, hogy eleve igy tervezték. Sajnos a BLDC motorok alapgondja a lassu menet. Még az e-autokon is érezni a motor rángatását induláskor. Ez a tulajdonság az esztergapadon nem a legoptimálisabb. Lehet, hogy emiatt indul 160 RPM-n.
A hozzászólás módosítva: Ápr 25, 2024
Idézet: „...az e-autokon is érezni a motor rángatását induláskor...” Na ez nekem új. Ezt tapasztalatból írod? Ugyan még nem ültem e autóban, de a villanyhajtányos kasztnik nyomatékváltósak, vagyis inkább úgy mondom, lassító áttételűek. Ráadásul a motor több pólusú állórészűek is, így nem tudom, hogy lehet rángatást érezni, mikor eleve a motor nagyobb fordulaton forog, mint a kerék.
Sajnos igen. Az egyik majdnem europai márkával volt szerencsém napokig kocsikázni ( legujabb modell).
A hozzászólás módosítva: Ápr 25, 2024
Melyik villany autó rángat induláskor? Nekünk Nissan Leaf van, de még nem tűnt fel több mint 2 év alatt.
Az az öreg roncs meg nem ilyen meghajtásu. Ez sem rángat, de érezni egyöntetüen a motor polusait.
A hozzászólás módosítva: Ápr 25, 2024
Volt szerencsém két külön típusban is ülni. Mindkettő úgy ment mint kés a vajban, semmilyen rángatás nem volt.
Szia!
Kettő hiba gyanúm van; 1. Ha egy fet zárlatos lesz, gyakran magával viszi a meghajtó áramkörét. A hibás fethez tartozó meghajtó áramkört minden képen ellenőrizni kellene. 2. Az NCEP60T20 nagyobb terhelhetősége lényegesen nagyobb gate kapacitással párosul, ami ebben az esetben közel kétszer akkora gate töltést igényel. A meghajtó áramkör kialakításától, illetve a félhidak félvezetői kapcsolása között beállított deat time értékétől függően lehetnek problémák, és szerencsétlen esetben kialakulhat keresztbe vezetés, ami mindegyik félvezetőt jelentősen melegítheti. Ha ez a helyzet, akkor vissza kellene térni az eredeti típushoz.
Köszi az infót. Akkor lehet nem volt jó döntés a nagyobb verzió! A meghajtás nincs túlgondolva sajnos, és közvetlen egy chip vezéri mind a 6 fetet. Azt hiszem 20 ohm van sorosan a chip és a gate közt. Amúgy "okos" a vezérlő, mert ha bármi hiány vagy hiba van már nem indul csak hibát csipog. Jövő héten vissza kapom, és akkor meglátom mi szállt el benne.
Ilyen esetben ha a chipről megy a fet mit tudok ellenőrizni? Sok lehetőség nem nagyon van.
Feltételezem, hogy nem a mikrovezérlője hajtja meg közvetlenül a fetet. A meghajtó lehetne diszkrét alkatrészekből is, de gyakran valamilyen integrált áramkör, vagy ahogy írod chip. Ezek a megahajtó IC-k is tönkre tudnak menni, és akkor ki kell azokat cserélni. Persze vannak cél BLDC meghajtó IC-k, aminél több minden egy tokba van integrálva. Ha az megy tönkre, akkor azt kell kicserélni. A problémák akkor kezdődnek, ha már programozott alkatrészről van szó.
Ezen két IC van.
HT66FM5240 ha jól tippelek ez a programozható vezérlő. CK5G14 erről mennek a fetek. Az lehet, hogy teszten működik, majd később adja fel?
Ahogy nézem, ez a CK5G14 egy komplett háromfázisú meghajtó.
Sokféle meghibásodás lehetséges, de szerintem egy hibás meghajtó a tesztek alatt is hibásan fog működni.
Akkor lehet a hibát a nagyobb fet okozta? Lett egy összenyitás a nagyobb gate kitöltési érték miatt, ami miatt az adott fet pár elfüstölt? Amúgy hozzá lehet igazítani a fethez fizikailag, vagy ezt csak is a programozásban lehet megadni?
A hozzászólás módosítva: Ápr 26, 2024
Igen, lehet, ez volt a 2. hiba gyanúm.
Igen, lehet. Elvileg hozzá lehet igazítani, de határai vannak. Először jó lenne egy adatlap a CK5G14 áramkörről. Ami infómorzsát találtam, aszerint nem túl nagy a kimenő árama, szóval nem feltétlenül ilyen nagy gate kapacitású fethez való. Azt nem találtam meg, hogy ebben fix-e a dead time, de valószínűleg nem, mert 6db vezérlő bemenete van. Amivel egyszerűen lehetne javítani valamit a kapcsolási időkön, ha a gate ellenállással egy diódát kötsz párhuzamosa úgy, hogy a kikapcsolás gyorsabb legyen. Ez persze a meghajtó IC-t jobban igénybe veszi, és hogy ez megengedhető-e, az adatlapból derülhetne ki.
Akkor szerintem lesznek bele gyári fetek aztán kiderül. Nem gondoltam, hogy ilyen eltérés van a teljesítmény függvényében. Ugy emlékszem az alltansistors oldalon hozza is mint helyettesítőt. De akkor nem egészen így van.
Köszi a segítséget!
A márka és típus amúgy hadititok? Csak, hogy tudjuk már, milyet nem érdemes venni.
Igen, meg nem is lehet kapni.
Ha valóban úgy rángatnának az elektromos autók, tudna róla mindenki.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |