Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autóelektronika
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Az én mezei multiméteremmel sok mindent nem sikerül mérnem rajta. Amennyiben a motor testére teszem a multiméter negatív vezetékét a pozitívat pedig a kijövő barna töltő szálra. Egy pillanatra -0.30. körüli érték villan fel. Viszont ha ez a szál a motor testéhez ér, kis szikrázás van. Ami még elárulhat valamit, járó motornál ha rámérek erre a töltő szál kivezetésre és a negatív akku sarura nullát mutat a műszer. Viszont ha nem a negatív sarura, hanem a pozitívra mérek az akku feszültségét mutatja. Úgy viselkedik mintha negatív jönne a töltő szálon. Illetve ha a töltő szálat a pozitív sarura érintem csökkenti az akku feszültségét. Ha a negatívra, akkor nem történik semmi.
Összefoglalva ha a töltő szál a motor testéhez ér, van egy kis szikrázás, ez arra következtethet, hogy jön rajta pozitív. Viszont ha a töltő szálra és az akku POZITÍV sarkára mérek, akkor mutat feszültséget mintha test lenne a töltő szálon. Hol van a kutya elásva?
Végülis egyébként nem a kapcsolón megy keresztül, csak egy biztosíték van ebbe a házba:
https://kertmotor.hu/product/honda-zongshen-onindito-kapcsolo/52589...vD_BwE azon megy keresztül.
Ez a valóságban egy sima mezei tekercs szokott lenni vasmagon, ha jól látom ezen is is hasonlóan van megoldva pár sorba kapcsolt tekercs van körben, mivel szikrázik esetleg azt nem tudom a műszered ac állásban volt-e, dc-ben előfordulhat hibás mérés.
A feszültségmérésed valójában csak annyit mutat nincs a tekercsben szakadás, így a tekercsen keresztül testelted a műszered és úgy mérted meg az akkudat(ugyanaz mintha a pozitív és negatív között mérsz). Ha akad otthon egy db diódád esetleg diódahidad ac kapcsokra rákötheted egyik a tekercs szála, másik a motor test, a dióda hídon meg ott vannak a jelölések, utána már egyen feszültséget is mérhetsz. Egy kérdés ami igazából eddig kimaradt, hogy most javítanod kell a töltést, vagy új motor vásárlása után elsőre kell töltést varázsolnod rá?
Diódám az sajnos nincs. Vagy nem tudom, h mi az és van
Ez egy teljesen új motor és elektronika Bosszantó, hogy nem értettek az elektronikus részéhez a szervízbe se ahol vettem és beüzemelték a motort. Így mértem.
Megpróbáltam egy ilyen lámpa szivargyujtós töltőjéhez csatlakoztatni az akku pozitív saruját és a töltő vezetéket tölti. Legalábbis a led világít a lámpán. Illetve egy 12V 21wattos izzót is ugyanígy teljes fénnyel világít.
Ott a testhez képest 99 százalék, hogy váltó fesz jön ki.
A 21 w os égőt kösd a testre és a barna szálra játó motornál. Világítani fog a váltó fesztől. Ha kicsit nagyobb fordulatot adsz, jobban világít. Üdv. M.
A multimétert a hullámos jelzéshez tekerd ilyenkor, az váltófeszültség ha a kapcsolóban csak egy db biztosítékra megy a töltővezeték és onnan az akkura akkor tönkre megy az akkud, olvass utána mi az egyenirányítás és akku feszültségszabályzó építéshez is találsz rajzot is, de készen is vehetsz, enélkül megsülhet az akku.A töltőfeszültséget pedig úgy mérd meg hogy a töltőtekercset csak a multiméter piros végéhez érteted semmimáshoz, a multiméter feketét meg a fűnyíró bármely fém részéhez forgás közben, lényeg a V~ jelzésig tekerd a multit 200v mérés határhoz.
Köszönöm a szájbarágós útbaigazítást
"V~ jelzésig tekerd a multit 200v mérés határhoz" Így tettem. Töltőfeszültségnek 18.6 teljes fordulaton 31.0 mértem. Illetve a töltővezeték-akku pozitív sarka közt mértem8.9 Ezzel kijelenthető, hogy működik a töltőtekercs? Valamint az is, hogy kell egy feszültségszabályzó? Azt egyébként nem látom, hogy van-e feszültségszabályzó a burkolat alatt elhelyezve a töltőtekercs mellett.
Természetesen kell némi elektronika még bele, lehet venni készen, viszont enélkül ne töltsd vele az akkudat mert a váltófeszültség tönkre vágja, és akár pukkanhat is.
Bővebben: Link De akár ezen a fórumon is találsz kapcsolási rajzokat ha tudsz nyomtatott áramköröket gyártani, persze nem biztos hogy olcsóbb a vízhatlan ház a megfelelő hűtőfelület kialakítás viszont ebben a kütyüben benne van minden bekötöd használod és nagyon örülsz hogy működik
Igen, ezt én is megtaláltam, de találtam egy ilyen töltőtekercset: Bővebben: Link
Illetve egy ilyent is: Bővebben: Link Enyém ugye az első. Az se biztos, hogy a feszültségszabályzó az enyémhez passzol.
99% passzol ehhez akár egy simson feszültség szabályzója is megfelelő ha 12voltos rendszerre passzol!
Holnap megnézem. Elképzelhető, hogy van Simsonhoz
Olyan sokmindent méregettél már, csak azt nem tudjuk azóta sem:
-mit mérsz az akku kapcsain indítás előtt -mit mérsz az akku kapcsain indítás után, járó motornál, úgy félórán keresztül. Csökken olyankor a feszültsége? (Akkor tényleg nem tölt) Avagy lassan nő? (Akkor pedig tölt) Vagy mi történik? Mert csak azt izéled, hogy akku rákötése nélkül mit mérsz azon a töltőmadzagon... Mert ez a mondat ezeket olvasván kicsikét visszás: Idézet: „Bosszantó, hogy nem értettek az elektronikus részéhez a szervízbe se ahol vettem és beüzemelték a motort.” A hozzászólás módosítva: Ápr 28, 2024
A töltő madzagot nem merem tartósan az akkun hagyni, mert ahogy ráteszem esik az akku feszültsége. Nem értek hozzá, nem szeretném felrobbantani.
A véleményem továbbra is az, akár visszás akár nem, hogy nem értenek hozzá ahol kellene!! Hirdetik ezeket a motorokat, de nem értenek hozzá. Kérdeztem, hogy egy akku kell ehhez és indítható. A válaszuk igen volt. Kifizettem, hátravittük az eladóval a szervízükbe ahol felöntötték olajjal és elindították. A szervízes kapásból a töltő vezetékkel akarta leállítani, de a motor nem állt le csak kis szikra volt látható, nézett nagyokat a szaki, majd talált egy másik szálat, na azzal már leállt. Kérdeztem, hogy hogyan kell bekötni az akkut. Jaaa azt ő nem tudja, de valószínű kell hozzá még behúzó is minta fűnyíró traktorokon van. Hát a jelen álláspont szerint pont behúzó nem kell, ezzel ellentétben kellett egy indító box ami tartalmaz kettő biztosítékot és az indító kulcsot, illetve kellene egy feszültség szabályzó is ahogy jelen pillanatban áll a dolog. Felhívtam pár helyet ahol árulják ezeket a motorokat, nem értenek hozzájuk, csupán a weboldalon található adatlqapot nézegetik, de azt hiába..... Ma egyébként nincs időm a Simsonos fesszabályzóval foglalkozni.
Sziasztok!
Audi A2 1.4Tdi 2002 Belsővilágitás probléma. Egyik ajtónyitásra sem gyullad fel a belsővilágitás.(Fix állásban világit.) Müszerfal displaeyen semmi ajtóvisszajelzés. Diag élőben minden ajtó "ZÁRVA" Jelzés mindig. Hiányzó ajtóérzékelés miatt a központizár ajtónyitás után is magától visszazár , hacsak nincs gyujtás ráadva legalább egy pillanatra! Egy rajz a Komfortmodulról óriási segitség volna. Hátsó ajtón mechanikus ablakemelök vannak. Köszi minden segitséget!
Szia! Itt megtalálsz mindent........Bővebben: Link
Üdv Mindenkinek!
Tettem fel egy kérdést a Idézet: témában, de eddig nem reagált Senki. Gondoltam bemásolom ide a hsz linkjét, hátha sikerrel járok vele.„Motor feszültség szabályzó” téma hozzászólás Előre is Köszönöm a segítséget!
Szia!
Köszi mindenekelött!!! Sajnos itt megsüllyedtem... Üdv
Elárulhatnád hogy lehet beizgatni ezt a csodaprogramot?? Ott tartok hogy autótips stb kiválasztás------aztán ha nem jelenik meg semmi.., és " akkor küldj egy kérést " tartalmu szöveg..., ami megint passziv...,
Lehet hogy én bénázok hatalmasakat?? Kösz és üdv.
Szia! Szerintem ezeknek mindig az ajtózáron lévő kis mikrokapcsoló a hibája( ami kívűl van rászerelve, nem a zárszerkezetben) , ugyanúgy, mint a korabeli pl: VW Golf 4, Skoda Fabia vagy Seat Ibiza-nak ( csak pár példa). Mindegyikben ugyanolyan van. Ez a kapcsoló vezérli a belső világítást, visszajelzést a műszerfalon, sőt a vezetőoldali hosszabb állás után az AC pumpát is indítja kis időre központi zár nyitásakor - vagy az ajtó nyitásakor? -( hogy indítózáskor ne kelljen várnod az AC pumpára) Emiatt zár vissza a központi zár, ugyanis nem érzékeli a nyitást - így lehet bezárni a kulcsot
Lehet cserélni ezt a kis kapcsolót, de általában megkopik a műanyag tárcsa is, ami nyomkodja a "pöckét", így hiába az új kapcsoló. Csatoltam leírást. Egyébként az a műanyag nyomkodja, amit látsz az ajtó oldalán, amit elfordít az oszlopon lévő fém kar. Ráadásul ezek a kapcsolók a záron alul vannak felszerelve, így a nyíláson befolyó víz( mosáskor vagy esőben) ráfolyik a kapcsolóra, ami gyárilag ugyan vízmentes, de meddig?? Én zárat cserélnék, először a vezetőoldalon, majd az anyóoldalon. Persze ha az ajtóátvezetőkben nem szakadtak a vezetékek... Üdv! Tomi A hozzászólás módosítva: Máj 12, 2024
Szia!
Köszi mindenekelött!!! Sok igazságot mondasz., ami igaz is tényszerüen...,a kicsi bökkenő ,hogy ennyi mikrókapcsoló valószinüleg nem igen megy tönkre egyszerre , bár tönkre mehet.., Nagyobb esélyt látok a Komfortmodul hibájának---guglizásom alapján tipushiba.., a benne lévő relé vezérli belsővilágitást stb., ez szokott állitólag meghalni.., kezdésnek mindenképp ezzel kezdenék mert kb 10 perc a kicserélese.., utána hagynám a zárakat ,ami már más történet.., más kérdés hol lehet kapni egy biztos jó/ kompatibilis Komfortmodult?. A kapcsolót ismerem ., pont egy S.Cordobán cseréltem egy záratkomplett emiatt.. Egy -hibás kapcsoló ennyire bezavarhat? Blokkolja valami furfangos módón a többi 3 jót??? Diagnosztikában külön ellenőrizni lehet mind a 4 mikrókapcsolót ajtónyitógatás/záras közben :Mindig ZÁRVA állapot látszik!! üdv Laci Üdv Laci
"Egy -hibás kapcsoló ennyire bezavarhat? Blokkolja valami furfangos módón a többi 3 jót???"
A föntiek nem biztos hogy mérvadaók., mert utólag ugrott be hogy az ominozus Cordobán például jobb elsőajtónyitásra nem gyulladt ki a belső világitás-----,a másik 3 oldalról ettől függetlenül normálisan kigyulladt stb... müködött!
Szia! Azt nem tudom, egyik tudja-e blokkolni a másikat. Kapcsolót cseréltem régebben többet, de végül komplett zárakat cseréltünk inkább. Komfortmodult is cseréltünk, de nem emiatt. Nekünk a távirányítót nem vette, nem tanulta meg. Szívtunk is vele, mert nem pont ugyanolyan felszereltségűt kaptunk, ami jó volt a távirányítóval, viszont nem nyitotta a csomagtérajtót. Bontóból többszöri csere után lett jó.
Szia!
Szerintem is ez a blokkolási történet zsákutca.. Komfortmodul cseréröl néhány szót. Kb milyen árban voltak? Teljes cikkszámegyezésnel csak mechanikus csere+ plusz normálesetben manuális rádiótanitás elég volt? Magassabb felszereltségű K.modulnál mi a pálya? Üdv Laci
Szia! A komfort modul az ezen a számon fordul elő a végén változó betűkkel. Van azomban a kp. biztonsági kapcsolója ami ebbe a komfort modulba csatlakozik, az nem zavarhat bele? Bővebben: Link ... meglepetés.
A hozzászólás módosítva: Máj 12, 2024
,Szia!
Olvastam már erröl a " Lau" gururól mint Ksg- k egyetlen atyamesterőrél..., A belsökózponti kapcsolót kizárnám.., korrektül müködik., tulajdonképpen használható az autó-- mondjuk csökkentett komforttal és némi veszélyekkel is: 1. Kizárhatod magad az autóból--- távnyitás után ajtóérzékelés hiányában ,ajtónyitás esetén is visszazár a központi!!! Ha pl betetted a kulcsot az ülésre.,akkor mehetsz haza a másik kulcsért!!! 2.Nem tudod semmilyen bekapcsolási módón ugy bezárni az ajtókat , hogy ne aktiválodjón a SAFE funkció!!! Ilyenkor Belúlről kilincsel se tudod kinyitni.,belsö kapcsolóval sem!!! 3. Feltételezem hogy rossz a komfortmodul és még 3 db zármotor is! A SAFE részük tünik rossznak...a diagból mintha ez következtethető lenne... Véleményed....
A motorháztető kapcsolója az nem szólhat bele avagy nem az tréfálja meg a komfort elektronikát? Ha kiiktatódna hamar kiderülne.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |