Fórum témák
» Több friss téma |
Igen, ef a azaz fa esztergához jó lenne és szabályozható is lenne a fordulata nyomatéktartás mellett.
Nem is tudom. A kefés motorok (pláne a fúrógépek) nem arra valók, hogy viszonylag hosszú ideig működjenek folyamatosan. Két hét alatt egy kefecsere, két hónap alatt egy forgórész, mert elfogytak a kommutátorok is (nyílván használattól függően).
Helyhez kötött masina, kis túlzással élve nem számít, hogy mekkora méretekkel rendelkezik a motor.
Üdv.
Hoztak egy élelmiszerláncos ütvefúrót, amibe egyik szénkefe belesült. Kitakarítottam, tettem új keféket, most működik, de kb 1 fordulat/másodperc sebességgel. Amperszagot nem érzek, a mechanika nem szorul.
A motor mekkora feszültséget kap? Gyaníthatóan a fordulatszám-szabályzó is dobott egy hátast.
Hali!
Van egy kis gagyi kínai szökőkút motorom, ami sokszor csak úgy indul el, ha megütögetem. Min mikor az egy fázisú motoron nincs, vagy rossz a kondi. Már többször szétszedtem. Könnyen mozog, nem szorul. Erre van valami orvosság, vagy kuka?
Szia!
A pici kefék megvannak még elegendő hosszúságban? Minden szegmensnél jó a sajtolás vagy forrasztás? Egy hozzá passzoló izzóval kösd sorba, megfelelő tápon ( magától még ne akarjon forogni ) és nagyon lassan forgasd, látsz-e fényerő változásokat. A hozzászólás módosítva: Ápr 1, 2024
Ez nem kefés motor.
Inkább ilyen kialakítású, ún. vegyszerszivattyú.
Nagyon el vagy kanyarodva. Ez egy picike 230V os aszinkron szerű motor. Itt vízben van minden. A link jól mutatja miről van szó.
A hozzászólás módosítva: Ápr 1, 2024
Lehet könnyen mozog, de a tengely abban a lében áll, amit forgat és a homok megeszi a tengelyvég csapágyat, amitől beleér a házba a forgórész.
Így képzeld el:
Ez egy primitív kis motor. Mint 3 gyufásdoboz egymásra rakva. Itt nincs csapágy, meg csapágyház stb. Van egy, a kétvégén rögzített, 2,5mm átmérőjű tengely, ezen forog a forgórész egy alapból mágneses térben. Ez a forgórész össze van építve egy kis keverő lapáttal, ami szállítja a vizet. Nem fotóztam le sajnos.
Az egy szinkron motor, mint mosógépeknél a lúgszivattyú, véletlenszerűen indul el valamelyik irányba bekapcsoláskor. Akkor csinálja a leírt jelenséget, ha a tengely és/vagy a csapágyház kopott, bekapcsoláskor a mágneses tér egy oldalba tudja húzni a forgórészt/tengelyt. Siklócsapágy, kopik a tengely és a csapágy is.
Csere kompletten.
Szia! Ha a lapátkerék meg van kopva vagy vízköves a felület is amiben fut az könnyen megakasztja az indulást. Nézd meg, hogy milyen irányban van holtjátéka a lapátkeréknek és ha belülre elfér egy PET palacknyi vastagság akkor vágjál belőle a lapátkerék mögé vagy elé egy megfelelő átmérőjű kört.
Köszönök minden jóindulatú hozzászólást, de az ilyen dolgokon már rég túl vagyok, és hiszek mindenkinek.
Hali!
A képen egy BLACK&DECKER sarokköszörű állórész. Szálszakadása van. Mennyibe kerül egy ilyet újra tekertetni? Érdemes vele foglalkozni? Még ha egy szálról lenne szó, azt lehet, valahogy meg taknyolnám, de három is megadta magát. A hozzászólás módosítva: Ápr 2, 2024
A netes képen egy Stanley FMEG210 / FMEG220 állórész van...nem ártana a B&D típusát megnevezni.
Azt nézd már meg, hogy ha visszatekered a kimenetét az hol találkozik a szakadt résszel és akkor hogyan alakulnak a kilátások a szigetelésre és a menetek pótlására. Ez a huzalvastagság szerintem bevállalható.
Egyáltalán nincs jelentősége,hogy milyen kép van feltöltve. Biztos vannak itt olyan fórumtársak, akik foglalkoznak tekercseléssel, vagy közel állnak hozzá. A a (volt) kérdésem, hogy mi a bekerülési költsége, egy ilyen kaliberű állórész megtekercselésének.?
Értem a javaslatot. Ennek már úgyis mindegy, holnap próbálkozom vele.
Ennyiért biztosan nem csinálják meg és nem is biztos, hogy a forgórész is kibírta ezt az incidenst. A példa az nálam már bizonyított, meg vagyok vele elégedve. Egy 500W-os román gépet akartam megjavítani de letettem róla, inkább vettem másik jobbat, nagyobbat a hibás forgórészből csiszolóhengert a hajtásházból 90 fokos hajtást csináltam fúrófejjel.
A hozzászólás módosítva: Ápr 2, 2024
Csak a fél mázsa hasonló alkatrészeim miatt kérdeztem...
Szevasztok!
Van egy 12/20v-os állandó mágneses egyenáramú autó fűtőventilátor motorom, amit egy hirtelen elhatározással a 230-as szegélynyírómba építettem, 36v-ról járattam, mert a fűnyíróm már akkus így hülyén néz ki ha mellette cibálom a hosszabbítót . Természetesen tisztában voltam vele, hogy nem biztos hogy jó ötlet 36v-ról járatni, viszont a megfelelő fordulatszámot csak úgy érte el. Ahogy várható volt, öt perc használat után leégett a tekercse. Ami önmagában nem nagy probléma, mert simán újra tekerem. A gondom az, hogy az újra tekercselést evidensen 36v-ra csinálnám, de attól tartok, hogy akkor a fordulatszáma nem lesz elegendő. Jól gondolom, vagy tévedek? A hozzászólás módosítva: Jún 12, 2024
Jo kérdés, a válasz nem olyan egyszerü.
A motor fordulatszáma elsôsorban a mágneses mezöktöl függ, amik egy permanensmágnesü motorban adva vannak. A másik jellemzö a tekercselés induktivitása. A baj az, hogy a fordulatszám az állorész mágneses mezejének a csökkentésével nöne amit nem tudsz nagyon befolyásolni. Így marad az amit már kiprobáltál és elbuktál. Azaz kevesebb meneten több áramot átnyomni. Nyilván ha több menetet tekersz, akkor az áram csökkenni fog ( nö az induktivitás) igy nem fogod tudni nagyon növelni a fordulatszámot. Egyetlen dolgot tehetsz, hogy jobban hütöd a motor tekercseit meg a kommutátort, mert ennek a hiánya égeti le a motorokat. ( vannak ilyen kis motorok amikben már ventillátor lapátok vannak hogy hütsék a motor belsejét). Ez hiányzott a te motorodrol is. Föleg az autoiparban nagyon pontosan terveznek ilyen motorokat a hütés meg az elvárt teljesitmény szempontjábol, igy más feladatra nem igen használhatok ha nem tudod bebiztositani a hasonlo körülményeket. Vagy szerzel tehát egy más motort ami gyárilag ( mágnesek meg a mechanikai kivitel ) nagyobb fordulatszámra lett tervezve vagy egy univerzális motort aminek az állorésze is elektromágnes ( pl a régi furogép) és ott csökkented az állorész áramát ( mágneses terét) amitöl gyorsulni fog bizonyos mechanikai határok között. Nyilván ha csökkented az állorész mágneses terét csökken a motor ereje viszont a nagy fordulatszám ezt bizonyos határokig kompenzálja, de vigyázz föleg a nagyobb átméröjü motorok esetében, mert könnyen lehet, hogy a forgorész nem birja ki a nagyobb fordulatszámot ( tekercselés, csapágyozás) és attol megy tönkre. A hozzászólás módosítva: Jún 13, 2024
Kösz a részletes leírást, hasonló meglátásaim voltak. Eredetileg abban reménykedtem, hogy a szegélynyíró eredeti hűtése elég lesz ennek a motornak is, mivel a damilfejen tisztességes ventilátor lapátok is vannak, ami szívja át a levegőt a gép házán. Persze ez csak merész remény volt, mivel a DC motor teljesen zárt, míg az eredeti teljesen nyitott motor volt.
Az eredeti motor egyébként univerzális, amit elvileg lehet működtetni egyenárammal is, de ugye ha jól tudom, közel ugyanakkora feszültség kellene az azonos fordulathoz és teljesítményhez, az meg reménytelen illetve hülyeség lenne inverterezni. Maradna az a lehetőség, hogy áttekerni 36v-ra de az már bonyolultabb mint a DC motor tekerése és nem is akarom bántani, hogy sikertelenség esetén legyen mit visszatennem a gépbe. Az is gond, hogy a gépben eléggé szűkös a hely, a DC motort is csak a műanyag helyenkénti faragásával tudtam bele tenni. Így nem sok esélyem van arra, hogy olyan motort találjak, ami belefér és tudja a kívánt teljesítményt, fordulatot. Az eredeti 550W -os 10000 fordulatú volt. Nézegettem ugyan az alin brushles motorokat, de azok többnyire kicsik és drágák is a posta miatt. Szemezgettem ezzel a kefe nélküli motorral, de szerintem kicsinek tűnik. A történethez hozzá tartozik, hogy már vettem egy akkus szegélyvágót ami nem is no name, de ráfáztam mert gagyi, gyenge. Most ezt a melléfogásomat próbálom orvosolni.
Áttekertem. Az eredeti menetszámból kiszámoltam a 36v-hoz szükséges menetszámot és aszerint áttekertem. Természetesen véknyabb vezetékkel, mivel az eredeti vastagsággal nem fért volna el. Bár az eltérés csupán egy tized (0,5 helyett 0,4) viszont a vezeték hossz háromszoros lett, sajnos a fordulatszám a töredékére esett, még ha a nyomatéka elég nagy is lett. Viszont számottevően nem melegszik. Csak így nem vagyok előrébb, mint a gyári gagyival.
Meg kellene próbálnom kevesebb menetszámmal, csak attól tartok, hogy a melegedés megint megöli. A hozzászólás módosítva: Jún 13, 2024
Azért 550W teljesitmény akkutol nagyon irreális elvárás. Ilyen teljesitményt csak olyan lehet tervezni, ahol rövid idöre kell a fünyiro meg nem ilyen. Ilyen pl az auto startere, az pár másodpercig megy es akkor akár 100 A-t is huzhat az akkubol.
Szoval itt az elsö hiba. Vannak ilyen BLDC motorok, amik huzamosabb ideig is képesek ilyen teljesitményt leadni, de abba az akkud fog beledögleni. A 36 V-s akkubol folyamatosan több mint 15 A-t kellene biztositanod. A mai tipikus akkupackokban még a belsö huzalozás sem birja ki huzamosan ezt áramot. Nem értem milyen postaköltségekröl beszélsz, hiszen az Alirol az áruk többsége postaköltség mentesen jön, vagy kevesebb a postaköltség mint amit egy képeslapért fizetni kell az europai postáknál. Van még vagy 5-6 e-shop ahol kikeresheted az olcsobbat. De elöbb gondold át mivel es hogyan lehet kiváltani egy 550W-s hálozati motort, ami ráadásul ezt. a teljesitményt folyamatosan képes leadni. |
Bejelentkezés
Hirdetés |