Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autórádió (fejegység) problémák, kérdések, válaszok
Lapozás: OK   209 / 209
(#) hal111 válasza Inhouse hozzászólására (») Júl 8, 2024 /
 
Köszi a választ! Igen, ez lenne a cél, hogy ne kelljen újra erősítőt befaragnom, bekábeleznem, főleg a tűzfalon történő átjutás egy fájdalom lenne, ezért építenék egy 16-20 cm körüli hangszórós ládát. A dupla tekercses mély lenne gyanítom az elsősleges opció, de azt meg nem mozgatná meg rendesen a fejegység. Nem akarok dübörgést, az előző kocsinál sem az volt a cél, így totálisan értelmetlen számokra újra erősítővel játszani.

A fejegységről nem találtam ilyen infókat, illetve azt sem tudom, hogy ebben az esetben mono-ként működne-e.
(#) Inhouse válasza hal111 hozzászólására (») Júl 8, 2024 /
 
A dupla tekercsesnél járhatóbb út lehet 2db 20cm-es, vagy normálisabb nagy ovál, nagy valószínűséggel lesz belőlük jobb érzékenységű, mint egy kis, kemény duplatekercses .
Ha szűrő lenne, akkor már a monósítás nem akkora gond, a szub tartomány monó alapból a felvételeken. Habár manapság már mindent is meg kell változtatni, lehet, hogy már nem.
Egyébként nem kell újravezetékezned, csak előre kell rakni egy erősítőt...
(#) hal111 válasza Inhouse hozzászólására (») Júl 8, 2024 /
 
Gondolkodtam a két darab hangszórón, de gyári Audi "ládát" azt tudok szerezni, gyakorlatilag előlapot kell csinálnom neki, nem szeretnék megint a "C" oszlopba ládát méretezni, faragni, erősítőzni, mint az előző kocsinál. Ráadásul ott az erőlködőt el tudtam rakni a hátsó ülés alá egy kis keretbe, itt az sem játszik, a tervezett láda mögé meg nem fér be. A kábelezés is adott, mert hátul csak a kalaptartó mellett van két prüsszögő, így nem kell küszöböt sem bontani a madzagoláshoz.

Illetve mint fentebb írtam, a tűzfal átlövése sem játszik, mert ahol van az átvezető gumidugó, pont ott van az ABS telibe előtte, meg újra ki kellene vennem a komplett kormányművet. Na ezen fájdalom a fő ok, amiért egyszerűsíteném az életem, eddig sem volt kihasználva az erősítő adta lehetőség, ezután sem lenne. Az első ajtókban már cseréltem hangszórókat, ott már történt némi előrelépés, de még egy kis mély hiányzik az összhatásból.
(#) Inhouse válasza hal111 hozzászólására (») Júl 8, 2024 /
 
Nem tudom mennyire zajos az autód, de a sima 12V-ról dolgozó erősítők (fejegység) teljesítménye, nem igazán elegendő arra, hogy menet közben megfelelő mély hangot érj el. Szegény hangszóróknak is kompromisszumokkal kell dolgozniuk, mostoha körülmények között. Egyszer láttam egy autót, ahol előre nagyon kultúráltan befért egy olyan szett, ahol 20cm-esek voltak a mélyek. Korrekt hangja volt. Illetve láttam elöl lábtérben 25cm-es mélynyomót egy nem túl nagy dobozban, de az nem igazán megvalósítható a legtöbb helyen.
Bár nem használtam, de vannak első ülés alá pakolható kiegészítő a mélyekhez.
(#) hal111 válasza Inhouse hozzászólására (») Júl 8, 2024 /
 
Gyakorlatilag semennyire, 90-100-as tempónál is csak a gumi hangját hallani, mert elég széles van alatta, szóval meglepően komfortos a beltér, pláne úgy, hogy körbe van szigetelve ahol csak lehet, a taposóig alul 2,5cm plusz réteget kapott, máshol ami elfért vastagságban. Illetve gyárilag nem mindegyik szérián van középdob, ezen sem volt, idegesített is a röfögő hangja, így kapott egy komplett középdobos új kidörgő rendszert, szóval a kitűzött célt elértem, kellően halk.

Hozattam egy audi ládát nemrég, bedobtam a csomagtartóba egy próba útra (csak a bal hátsó hangszóró kábelét kötöttem rá), meglepően jól szól, bár nem egy combos hangszóró, talán 25-30W lehet, gyanítom azért is mozgatja meg egész emberien a fejegység. Nézegettem stereo/mono konvertert, de eddig csak olyat találtam, amit bemenet elé kell bekötni. Egyéb infót nem találtam egyikről sem, hogy mi van a belében, de delej egyiknek sem kell.
(#) hal111 válasza Inhouse hozzászólására (») Júl 8, 2024 /
 
Na, ez volt az egyik korai barkácsom, hasonló megoldást szeretnék most is, csak kihagyva azt a fránya erőlködőt.
(#) Inhouse válasza hal111 hozzászólására (») Júl 8, 2024 /
 
Erre a helyre beférne 2 ilyen és máris duplázva lenne a hang.
(#) hal111 válasza Inhouse hozzászólására (») Júl 8, 2024 /
 
Sajnos a mostani kocsiban a fele ha elférne, az is a jobb oldalon, mert ott csak egy biztonsági övnek van tár, de még oda is csak egy hangszórót lehetne applikálni. Van egy 20-as mélyem, egy 25-ös dupla tekercses, de ezek kilőve a buliból. A pótkeréken gondolkodtam még, hogy a szerszámost kipakolom, annak készítek egy tárolót, ês a helyére egy ládát, azt le is tudom fogatni a gyári szorító csavarral.
(#) Inhouse válasza hal111 hozzászólására (») Júl 8, 2024 /
 
Ki lehet emelni egy-egy gyűrűvel az előlap síkjából, persze ott már bűvészkedni kell.
Esetleg isobaric rendszerben, de erről nincs tapasztalatom.
A hozzászólás módosítva: Júl 8, 2024
(#) Csanadradio válasza Csanadradio hozzászólására (») Júl 9, 2024 /
 
Sziasztok!
Összedugtam az antenna adapterrel (fantomtáppal) és amint adtam neki 12V-ot tökéletesen működött!
Akkor végül megoldódott.

Köszönöm a segítséget mindenkinek!

Összefoglalva ha valakinek hasonló problémája lenne
Audi A3 8P Symphony rádió csere Xtrons multimédiára
Multimedia beépítés után a rádió csak sercegett, nem lehetett vele adást fogni, viszont a régi rádió tökéletesen működött. Rámérve a régi rádió antenna bemenetére 12V-ot mutatott. Egy fantomtáp beépítése megoldotta a problémát.
(#) Joe_001 válasza Csanadradio hozzászólására (») Júl 9, 2024 / 1
 
A rádió kék vezetékén csak bekapcsolás után van 12V. Az erre van kitalálva.
Tehát ha van a rádión kék vezeték akkor nem kell fantomtáp.
A hozzászólás módosítva: Júl 9, 2024
(#) uniman válasza Joe_001 hozzászólására (») Júl 11, 2024 /
 
A koax közepén megy a +12V táp az antennaerősítőhöz és ugyanezen a szálon jön vissza az antennajel a rádióba.
A hangsúly a koaxon feladni a tápot lenne ...
A hozzászólás módosítva: Júl 11, 2024
(#) Joe_001 válasza uniman hozzászólására (») Júl 13, 2024 /
 
Szia!
Nem új a dolog, tápfeladónak hívjuk az antennatechnikában. A TV antennák erősítői is így kaphatnak tápot a koaxon keresztül, de a dipólban lévő fejerősítők is. Alkatrészileg két elem, egy fojtó, meg egy 1nF kondi sorba összekötve. A fojtóra megy a táp +. a közös pont az antenna felé. a kondiról a rádió felé egy csatoló. A ház, és a csatik miatt vásárolnám csak, Sokat bontottam a Szlovén Gorenje(Eredetileg WISI ) cuccot.
(#) uniman válasza Joe_001 hozzászólására (») Júl 13, 2024 /
 
Autóban ez (nekem) új dolog, csak másfél éve találkoztam ezzel a megoldással a 2007-es gyártású autómban. (A 74, 86, 91-esben nem így volt megoldva, vagyis sehogy...) Elsőre nem is értettem minek az a hosszókás rúd a radió bemenetére csatlakoztatva, ha van benne gyári antenna erősítő...
Igazából csak a" H van a rádión kék vezeték, akkor nem kell fantomtáp" mondatodra reagáltam!
Hogy nem elég csak a "kék vezeték", ha azt nincs hová dugni...
A hozzászólás módosítva: Júl 13, 2024
(#) Joe_001 válasza uniman hozzászólására (») Júl 13, 2024 /
 
A Volvo V70 II ben (2001-2008) már így oldották meg (távtáplálással)a bal hátsó ablakban lévő antenna erősítését. A GPS antenna s ott van az üvegben.
A kék vezetékkel már rég dolgoztam, Gelkás koromban, pedig az már rég volt.
De kapcsolt a 12V ami kijön belőle ezért jő az erősítőhöz is, mert a rádiót kikapcsolva az erősítőn sem marad fesz.
A hozzászólás módosítva: Júl 13, 2024
(#) uniman válasza Joe_001 hozzászólására (») Júl 13, 2024 /
 
Az már "új" kocsi... Audimban még kellett a kék vezeték.
Következő: »»   209 / 209
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem