Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autórádió (fejegység) problémák, kérdések, válaszok
Lapozás: OK   209 / 210
(#) hal111 válasza Inhouse hozzászólására (») Júl 8, 2024 /
 
Köszi a választ! Igen, ez lenne a cél, hogy ne kelljen újra erősítőt befaragnom, bekábeleznem, főleg a tűzfalon történő átjutás egy fájdalom lenne, ezért építenék egy 16-20 cm körüli hangszórós ládát. A dupla tekercses mély lenne gyanítom az elsősleges opció, de azt meg nem mozgatná meg rendesen a fejegység. Nem akarok dübörgést, az előző kocsinál sem az volt a cél, így totálisan értelmetlen számokra újra erősítővel játszani.

A fejegységről nem találtam ilyen infókat, illetve azt sem tudom, hogy ebben az esetben mono-ként működne-e.
(#) Inhouse válasza hal111 hozzászólására (») Júl 8, 2024 /
 
A dupla tekercsesnél járhatóbb út lehet 2db 20cm-es, vagy normálisabb nagy ovál, nagy valószínűséggel lesz belőlük jobb érzékenységű, mint egy kis, kemény duplatekercses .
Ha szűrő lenne, akkor már a monósítás nem akkora gond, a szub tartomány monó alapból a felvételeken. Habár manapság már mindent is meg kell változtatni, lehet, hogy már nem.
Egyébként nem kell újravezetékezned, csak előre kell rakni egy erősítőt...
(#) hal111 válasza Inhouse hozzászólására (») Júl 8, 2024 /
 
Gondolkodtam a két darab hangszórón, de gyári Audi "ládát" azt tudok szerezni, gyakorlatilag előlapot kell csinálnom neki, nem szeretnék megint a "C" oszlopba ládát méretezni, faragni, erősítőzni, mint az előző kocsinál. Ráadásul ott az erőlködőt el tudtam rakni a hátsó ülés alá egy kis keretbe, itt az sem játszik, a tervezett láda mögé meg nem fér be. A kábelezés is adott, mert hátul csak a kalaptartó mellett van két prüsszögő, így nem kell küszöböt sem bontani a madzagoláshoz.

Illetve mint fentebb írtam, a tűzfal átlövése sem játszik, mert ahol van az átvezető gumidugó, pont ott van az ABS telibe előtte, meg újra ki kellene vennem a komplett kormányművet. Na ezen fájdalom a fő ok, amiért egyszerűsíteném az életem, eddig sem volt kihasználva az erősítő adta lehetőség, ezután sem lenne. Az első ajtókban már cseréltem hangszórókat, ott már történt némi előrelépés, de még egy kis mély hiányzik az összhatásból.
(#) Inhouse válasza hal111 hozzászólására (») Júl 8, 2024 /
 
Nem tudom mennyire zajos az autód, de a sima 12V-ról dolgozó erősítők (fejegység) teljesítménye, nem igazán elegendő arra, hogy menet közben megfelelő mély hangot érj el. Szegény hangszóróknak is kompromisszumokkal kell dolgozniuk, mostoha körülmények között. Egyszer láttam egy autót, ahol előre nagyon kultúráltan befért egy olyan szett, ahol 20cm-esek voltak a mélyek. Korrekt hangja volt. Illetve láttam elöl lábtérben 25cm-es mélynyomót egy nem túl nagy dobozban, de az nem igazán megvalósítható a legtöbb helyen.
Bár nem használtam, de vannak első ülés alá pakolható kiegészítő a mélyekhez.
(#) hal111 válasza Inhouse hozzászólására (») Júl 8, 2024 /
 
Gyakorlatilag semennyire, 90-100-as tempónál is csak a gumi hangját hallani, mert elég széles van alatta, szóval meglepően komfortos a beltér, pláne úgy, hogy körbe van szigetelve ahol csak lehet, a taposóig alul 2,5cm plusz réteget kapott, máshol ami elfért vastagságban. Illetve gyárilag nem mindegyik szérián van középdob, ezen sem volt, idegesített is a röfögő hangja, így kapott egy komplett középdobos új kidörgő rendszert, szóval a kitűzött célt elértem, kellően halk.

Hozattam egy audi ládát nemrég, bedobtam a csomagtartóba egy próba útra (csak a bal hátsó hangszóró kábelét kötöttem rá), meglepően jól szól, bár nem egy combos hangszóró, talán 25-30W lehet, gyanítom azért is mozgatja meg egész emberien a fejegység. Nézegettem stereo/mono konvertert, de eddig csak olyat találtam, amit bemenet elé kell bekötni. Egyéb infót nem találtam egyikről sem, hogy mi van a belében, de delej egyiknek sem kell.
(#) hal111 válasza Inhouse hozzászólására (») Júl 8, 2024 /
 
Na, ez volt az egyik korai barkácsom, hasonló megoldást szeretnék most is, csak kihagyva azt a fránya erőlködőt.
(#) Inhouse válasza hal111 hozzászólására (») Júl 8, 2024 /
 
Erre a helyre beférne 2 ilyen és máris duplázva lenne a hang.
(#) hal111 válasza Inhouse hozzászólására (») Júl 8, 2024 /
 
Sajnos a mostani kocsiban a fele ha elférne, az is a jobb oldalon, mert ott csak egy biztonsági övnek van tár, de még oda is csak egy hangszórót lehetne applikálni. Van egy 20-as mélyem, egy 25-ös dupla tekercses, de ezek kilőve a buliból. A pótkeréken gondolkodtam még, hogy a szerszámost kipakolom, annak készítek egy tárolót, ês a helyére egy ládát, azt le is tudom fogatni a gyári szorító csavarral.
(#) Inhouse válasza hal111 hozzászólására (») Júl 8, 2024 /
 
Ki lehet emelni egy-egy gyűrűvel az előlap síkjából, persze ott már bűvészkedni kell.
Esetleg isobaric rendszerben, de erről nincs tapasztalatom.
A hozzászólás módosítva: Júl 8, 2024
(#) Csanadradio válasza Csanadradio hozzászólására (») Júl 9, 2024 /
 
Sziasztok!
Összedugtam az antenna adapterrel (fantomtáppal) és amint adtam neki 12V-ot tökéletesen működött!
Akkor végül megoldódott.

Köszönöm a segítséget mindenkinek!

Összefoglalva ha valakinek hasonló problémája lenne
Audi A3 8P Symphony rádió csere Xtrons multimédiára
Multimedia beépítés után a rádió csak sercegett, nem lehetett vele adást fogni, viszont a régi rádió tökéletesen működött. Rámérve a régi rádió antenna bemenetére 12V-ot mutatott. Egy fantomtáp beépítése megoldotta a problémát.
(#) Joe_001 válasza Csanadradio hozzászólására (») Júl 9, 2024 / 1
 
A rádió kék vezetékén csak bekapcsolás után van 12V. Az erre van kitalálva.
Tehát ha van a rádión kék vezeték akkor nem kell fantomtáp.
A hozzászólás módosítva: Júl 9, 2024
(#) uniman válasza Joe_001 hozzászólására (») Júl 11, 2024 /
 
A koax közepén megy a +12V táp az antennaerősítőhöz és ugyanezen a szálon jön vissza az antennajel a rádióba.
A hangsúly a koaxon feladni a tápot lenne ...
A hozzászólás módosítva: Júl 11, 2024
(#) Joe_001 válasza uniman hozzászólására (») Júl 13, 2024 /
 
Szia!
Nem új a dolog, tápfeladónak hívjuk az antennatechnikában. A TV antennák erősítői is így kaphatnak tápot a koaxon keresztül, de a dipólban lévő fejerősítők is. Alkatrészileg két elem, egy fojtó, meg egy 1nF kondi sorba összekötve. A fojtóra megy a táp +. a közös pont az antenna felé. a kondiról a rádió felé egy csatoló. A ház, és a csatik miatt vásárolnám csak, Sokat bontottam a Szlovén Gorenje(Eredetileg WISI ) cuccot.
(#) uniman válasza Joe_001 hozzászólására (») Júl 13, 2024 /
 
Autóban ez (nekem) új dolog, csak másfél éve találkoztam ezzel a megoldással a 2007-es gyártású autómban. (A 74, 86, 91-esben nem így volt megoldva, vagyis sehogy...) Elsőre nem is értettem minek az a hosszókás rúd a radió bemenetére csatlakoztatva, ha van benne gyári antenna erősítő...
Igazából csak a" H van a rádión kék vezeték, akkor nem kell fantomtáp" mondatodra reagáltam!
Hogy nem elég csak a "kék vezeték", ha azt nincs hová dugni...
A hozzászólás módosítva: Júl 13, 2024
(#) Joe_001 válasza uniman hozzászólására (») Júl 13, 2024 /
 
A Volvo V70 II ben (2001-2008) már így oldották meg (távtáplálással)a bal hátsó ablakban lévő antenna erősítését. A GPS antenna s ott van az üvegben.
A kék vezetékkel már rég dolgoztam, Gelkás koromban, pedig az már rég volt.
De kapcsolt a 12V ami kijön belőle ezért jő az erősítőhöz is, mert a rádiót kikapcsolva az erősítőn sem marad fesz.
A hozzászólás módosítva: Júl 13, 2024
(#) uniman válasza Joe_001 hozzászólására (») Júl 13, 2024 /
 
Az már "új" kocsi... Audimban még kellett a kék vezeték.
(#) Landsmann hozzászólása Júl 29, 2024 /
 
Üdv mindenkinek!
Ismerősöm autójában van egy Sony CDX-GT210 típusó cd-s rádió. Elég furcsán működik. Először arra gondoltam, hogy a levehető előlap és a készülék nem összetartozó, ugyanis az egyes gombok nem azt a funkciót váltják ki mint amit kellene. Bontóból ma vettem egy beépítő keretet, rögzítettem is a rádiót. Mivel kivettem, megnéztem a típust. A levehető előlapon lévő típus és a rádión címkéjén lévő azonos, tehát összetartoznak. A probléma a következő. A hat memóriagomb közül a 4, 5 és a 6-os nem csinál semmit. Gondolhatnánk, valahol kontakthiba van. Igen ám, de a többi is furcsán adja elő magát a 3-assal a TA és az AF kapcsolható ki-be. a 2-esre néha, teljesen véletlenszerűen lehet rádióadót programozni. Hosszú nyomvatartásra tárolná el az adót. Ez is véletlenszerű, vagy megteszi, vagy nem. Ugyanez a helyzet az 1-es gombbal, annyi különbséggel, hogy ide gyakrabban lehet rádióadást tárolni. Ami érdekes, a Mopde gombra is lehet tárolni adást, de aztán ezeket a tárolt adókat teljesen véletlenszuerűen lehet előhívni a Mode és általában az 1-es programhelyen. Adókeresésnél a frekvencia növelése gomb az még működik is, a visszafelé hangolás az már nem, teljesen mást csinál. Egyébként maga a rádió működik, ha sikerült eltárolni egy adót, az használható is, míg véletlenül valami gomb meg nincs nyomva. Semmi logikát nem sikerült felfedezni a működését illetően, ugyanazokat a dolgokat elvégezve, például rádióadás tárolása az 1-es vagy a Mode gombra,. van amikor sikerül,m van amikor nem, pedig ugyanúgy csinálom. A CD is működik, szépen lejátsza a lemezt. Igaz, előtte 115 Ft-ot ki kellett bányászni, mert valaki a Cd nyíláson pénzérméket dugott be. Először arra gondoltam, a levehető előlap és a rádió típus anem egyezik, ezért felvetődött bennem, hogy az előlapot kiveszem és a gombok és a csatlakozó közötti összekötést a megfelelő pontokkal kötöm össze. DE mivel ezek összetartozó dolgok, így az ötletet elvetettem.
Kérdés, találkoztatok már ilyen hibával, ha igen, mit lehet vele kezdeni? Gyanítom, kicserélni az egész rádiót. De hátha van valakinek használható ötlete. Magán a rádión illetve az előlapon nem látszik sérülés, tehát az sem valószínű, hogy valamit beleöntöttek volna. Esetleg az előlapot szét kellett volna szedni, hogy nincs-e benne valami zárlat, vagy valami rendellenesség ami ezt a furcsa működést okozhatja. Miverl a rádió tőlem 80 km-re van és legközelebb csak kb 3 hét múlva leszek a közelébe, tesztelgetni, próbálgatni most nem tudok semmit, legfeljebb az ötleteket gyűjtögetni, hogy legközelebb ezt vagy megnézzek, kipróbáljak.
(#) Udvari Zsombor válasza Landsmann hozzászólására (») Júl 29, 2024 /
 
Elég kicsi az esély, de ha valakinek ugyanilyen autórádió van, akkor a kettő között az előlapokat felcserélve be lehetne határolni, hogy maga az autórádió lett hibás vagy az előlap.
(#) Landsmann válasza Udvari Zsombor hozzászólására (») Júl 29, 2024 /
 
Most a használatiban találtam olyat, hogy ha nem megfelelően működik a készülék, akkor a csatlakozóját, a képem egy fültisztítóval tisztogatja. Nem gondolnám hogy itt lenne a probléma, ámbár esetleg levett előlapnál akár egy gyerek is összekenhette a csatlakozót mondjuk csokival. De az előlapon tisztának látszott a csatlakozó, a készüléken nem néztem.
Ugyanilyen készülékről nem tudok az ismerőseim között.
A hozzászólás módosítva: Júl 29, 2024
(#) Bakman válasza Landsmann hozzászólására (») Júl 29, 2024 / 1
 
Alapvetően vagy mátrixba vannak kötve a gombok vagy különböző ellenállás értékeket kapcsolgatnak a gombok az előlapi kontrollerre. Ha egy takarítás nem segít (mert mikrokapcsolók vannak a gombok alatt) és az utóbbi típusú, akkor ellenőrizni kell az ellenállások értékeit. Hogy milyen értékek a helyesek, passzolok, remélhetőleg leolvasható róluk.

Képek alapján nekem úgy tűnik, olyan gombok vannak az előlapon, mint a távirányítók puha gombjai. Egy izopropil- vagy denaturált szeszes takarítás elég lehet.
(#) Landsmann válasza Bakman hozzászólására (») Júl 29, 2024 /
 
Megtaláltam a szervizkönyvét. Valóban egy ellenállássoron keresztül kapcsolódnak a kapcsolók. Így már érthető, hogy a TA/AF gomb miért a 3-as gombnál működik, nem pedig a 6-os után. Valami miatt nagy az ellenállás, így a 4-6-ig lévő gombok már olyan nagy ellenállás értéket adnak, hogy gondolom nem tud vele mit kezdeni. Tehát a gombok el vannak csúszva és így az ellenállásértékekkel logikus is. Úgy tűnik valóban az előlapban lesz a hiba. Szerencsére a könyvben ott vannak az ellenállásértékek is, nyák rajz, minden.
(#) Udvari Zsombor válasza Landsmann hozzászólására (») Júl 29, 2024 /
 
Ha esetleg (a kijelzőt leszámítva) nincs aktív elektronika az előlapban, akkor tényleg az ellenállás értékek mászhattak el. Első nekifutásra meg lehetne próbálni az előlap szétszedését és alapos kitakarítását...
(#) Landsmann válasza Udvari Zsombor hozzászólására (») Júl 29, 2024 /
 
Tulajdonképpen csak a kijelző és az azt meghajtó IC van az előlapban. A kapcsolók közös pontja közvetlenül a csatlakozóra megy, ami a rádi alaplapjához m,egy. Ugyanoda megy vissza a az ellenállás sorozat is. Ami gombok rendben műküdnek, azok külön ágon vannak, a közös pontja ugyanúgy a csatlakozótól jön és összeköttetésben van a gombok közös pontjával. A működő gombok illetve a habngerő szabályzó forgó kapcsolóellenállása másik csatlakozó ponton megy vissza az alaplapra. Tehát a közös pont az jó, mert az a néhány gomb rendben működik. Azok vacakolnak amik azonos ellenállás soron vannak. Már csak abban bízok, valóban itt lesz a gond, nem pedig a rádió alaplapján. Akár egy rossz forrasztás is lehet, amitől nagyobb az ellenállás és amiatt nem működik. Szerencsére pontos ellenállás értékek vannak feltüntetve, így gyerekjáték lesz kimérni.
(#) Udvari Zsombor válasza Landsmann hozzászólására (») Júl 30, 2024 /
 
Az előlapban vagy a rádióban vannak az ellenállások a gombokhoz?
(#) Landsmann válasza Udvari Zsombor hozzászólására (») Júl 30, 2024 /
 
A kapcsolási rajz alapján az előlapban. Onnan a csatlakozón át egy kb 1 K-s ellenálláson keresztül egy központi chipbe megy a rádió alaplapján, tehát ott nem nagyon van ami elmásszon. Kontakthiba lesz ez valahol az előlapban. Csak várhatok 3 hetet mire a kezembe kerül a ketyere.
(#) Udvari Zsombor válasza Landsmann hozzászólására (») Júl 30, 2024 /
 
Az kissé zavaró, hogy már állnál neki, de nincs nálad a készülék...
(#) Gafly válasza Udvari Zsombor hozzászólására (») Júl 30, 2024 /
 
Az egyáltalán nem baj, ha rákészül a dologra.
(#) Landsmann válasza Gafly hozzászólására (») Júl 30, 2024 /
 
Így van. Ráadásul már az is nagy segíytség volt, hogy ezek a gombok ilyen ellenállásokon keresztül vannak megoldva. Így már egyből tudomk hol keressem a hibát. Amúgy nyilván elbíbelődtem volna egy ideig. Nem vagyok járatos az ilyen technikákban, így nagy köszönet Bakman topictársnak az információért.
(#) Pimpike4952 hozzászólása Júl 30, 2024 /
 
Sziasztok!

Adott egy Mitsubishi Lancer Sportback, a gyári Rockfort Fosgate 6 csatornás hangrenszerrel. Saját fejegységet építek, de elakadtam a kommunikációnál. Az ülés alatti erősítő, ami a szekvenálást is csinálja, valamilyen két-vezetékes adatkapcsolatban áll a fejegységgel, amin 4 csatorna jeleit fogadja. Tévesen CAN -esként hivatkoznak rá, de valamilyen UART lesz az, nem CAN (előszőr CAN-Bus analizátorral check-oltam,de nem látott semmit, aztán szkóppal ránézve valami írdatlan katyvasz van ott).

I2C/I2S meg szerintem alkalmatlan erre, úgyhogy passzolok. A gyári fejegység DY-3W69UWS.

Van CAN-es iface, a kormánygombok és az előlap felé ( eleve CAN-en keresztül kapcsol be), de az erősítőnek, rajz (és a valóság) szerint UART vonal megy ki, egyenesen a DSP-ből (M306NLMG).

Milyen UART protokoll mehet ezen szerintetek? Valaki találkozott már esetleg Rockfort-al?
Köszi előre is!
(#) Landsmann hozzászólása Aug 1, 2024 /
 
Egy tesztet kérnék tőletek. Az alábbit kellene tenni. Az autórádión legyen behangolva a Kossuth és a Petőfi rádió is. Ha jó a vétel, mindkettőn kint van az EON felirat. A TA legyen bekapcsolva. A kossuthon nem tudom mikor mondanak közlekedési információkat, de a Petőfin minden egész órakor a hírek előtt. A rádiót a Kossuthra kellene állítani és megmnézni, hogy amikor a Petőfin adnak közlekedési infót, a rádió átkapcsol-e a Petófire a Kossuthról. Normál esetben ennek így kellene működnie. De azt tapasztaltam, hogy nem vált át. (régebben igen) Azt akarnám kideríteni, hogy most az autórádió vacakol, vagy a közmédia csatornáin van a bukta? Bartókról sem vált át. Ha Cd-t hallgatok és előtte a Petőfin volt a rádió, akkor a Petőfiről jön a közlekedési infó, de a Bartókről, Kossuthról nem. Elviléeg az EON lényeghe éppen az lenne, hogy CD hallgatás közben, illetve ha olyan rádiót hallgatunk, ahol van EON, akkor nem csak az aktuálisan hallgatott adón lévő közlekedési informáécióinál szólal meg a beállított hangerőn a rádió, hanem a többi olyan csatornát is figyeli, ahol van EON.
Következő: »»   209 / 210
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem