Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Akkumulátor töltő
 
Témaindító: josephx, idő: Jan 18, 2006
Lapozás: OK   300 / 302
(#) erbe válasza Bálint123 hozzászólására (») Szept 18, 2024 / 1
 
1. Keress egy villanyszerelőt!
2. Keress 2 villanyszerelőt!
3. Keress 3 villanyszerelőt!
Valamelyik majdcsak megoldja.
(#) demars válasza Bálint123 hozzászólására (») Szept 19, 2024 /
 
Írtam privátot!
(#) PetAd válasza Bálint123 hozzászólására (») Szept 19, 2024 /
 
Hagyd, nem éri meg vele foglalkoznod, egyrész ha müködik (majd egyszer) akkor kapsz egy “buta” töltőt, ami nem figyel semmit, neked kell kikapcsolnod, ha vége a töltésnek. Másrészt addig elég sokat kell vele foglalkozni, mert ez így ránézésre is leégeti magát, rosszabb esetben a házat is.
Manapság már pár ezer Ft-ért vannak töltők, amik figyelik az akksit, leállnak ha le kell és még szulfátmentesítést is csinálnak közben. Mondjuk akkor jön jól az egyszerű töltő, ha nagyon le van merülve az akksi, akkor azzal még el lehet kezdeni a töltést, de minden másban jobbak az újak.
Talán el tudod adni ezt valakinek, aki ért hozzá (nem úgy, mint aki csinálta) és máris olcsóbb lett a bolti.
(#) uniman válasza Bálint123 hozzászólására (») Szept 19, 2024 /
 
Az előlapot nem látni! (Hianyzik a bizti?) Van vagy 100 féle belőle...
(#) proli007 hozzászólása Szept 19, 2024 / 3
 
Hello! Ha már itt tartunk. A minap javítottam egy ilyen töltőt, hátha a rajza hasznos valakinek..
Egyébként a hibája a trimmer volt, mert a rögzítő lakk befolyt a leszedőbe és nem érintkezett biztosan. De nem a csúszka és a szénpálya között, hanem a másik oldalán a körforgó és álló alátét között.
(#) Remci válasza proli007 hozzászólására (») Szept 21, 2024 /
 
Szia!
Én minden esetre köszönöm a rajzot. Egyik haverom hozott a minap egy, a fenti képeken látható, vagyis azokhoz hasonlító töltőt,hogy lehet-e belőle valamilyen normális készüléket csinálni. Abban is közép megcsapolásos trafó van,egy graetz híddal és műszerrel kiegészítve. Akkor ha elkészítem ezt az elektronikát és beépítem, akkor lesz egy okosabb töltője. Rajzolok hozzá panelt és össze rakom. Két kérdésem lenne:
-hogy állítom be a töltési végfeszültséget? ( gondolom labortáp az aksi helyére és a potmétert addig tekerem míg a kívánt feszültséget eléri? )
-azt a söntel ellátott áram mérőt, ami az eredeti töltőben volt,beépíthetem még az áram körbe?
(#) proli007 válasza Remci hozzászólására (») Szept 21, 2024 /
 
Hello! Pontosan..
- Nem kell 230V-ot ráadni, az akksi helyére a labortápot tenni és a sárga/zöld Led-en látod a működését. Aztán mehet az akksira.
- Nyugodtan beteheted a sönt-öt az ampermérővel. Az áramot ez a fokozat nem szabályozza, csak ki-be kapcsolja a töltést. Az áram korlátozása a belsőellenállások "biztosítják".
(#) Remci válasza proli007 hozzászólására (») Szept 21, 2024 /
 
Köszönöm. Akkor neki állok nyákot rajzolni
(#) soos csaba hozzászólása Okt 6, 2024 /
 

Accu-Mat1 mod3.2

Sziasztok!

Végre el határoztam magam, hogy megépitsem az Accu-Mat1 mod3.2 -es változatú akkumulátor töltőt.

Még 2020 ban vásároltam meg Alkotó fórumtárstól a nyomtatott áramköröket amiket csak ajánlani tudok mindenkinek mert nagyon profin vannak kivitelezve!.

Sajnos csak most jutottam odáig hogy fel forraszam a panelekre az alkatrészeket...

Minden alkatrészem meg van hozzá, kezdve a doboztól szinte az összes alkatrészig, kivéve ezt a GPA1607-es TO220-as tokozású diódát.

A kérdésem az lenne hozzátok hogy ezt a diódát helyettesithetem a DSI30-16A diódával?, ez a dióda egy kicsit áramerősségben és feszültségben nagyobb mint a GPA1607, a többi paraméterei pedig hasonlóak.

Fel teszem a rajzot is hogy melyik változatról lenne szó.

Fehasználói kérésre a mellékletek törölve.
A hozzászólás módosítva: Okt 8, 2024
Moderátor által szerkesztve
(#) Ge Lee válasza soos csaba hozzászólására (») Okt 6, 2024 /
 
Semmi nem indokolja 18V-ra az 1000V-os diódát, szóval bármilyen diódát betehetsz oda ami bírja az áramot, feszültségben a 100-200V-os is bőven elég, olyat keress aminek kisebb nyitófeszültsége van hogy kisebb legyen a disszipáció rajta.
(#) soos csaba válasza Ge Lee hozzászólására (») Okt 6, 2024 /
 
Szia!

Köszönöm a válaszod, sajnos ettől kisebb nyitó feszültségű diódát nem lelek, valószinüleg akkor marad ez a tipus DSI30-16A
(#) kadarist válasza soos csaba hozzászólására (») Okt 6, 2024 /
 
Nem nyitófeszültség, hanem Vr, tehát záróirányú letörési feszültség. Kisebb Vr-el kisebb a Vf is.
A hozzászólás módosítva: Okt 6, 2024
(#) soos csaba válasza kadarist hozzászólására (») Okt 6, 2024 /
 
Szia kadarist!

A táblázatokban hol lelhető fel ez a Vr?, Vf et látok de Vr-t nem.

Mutasd meg kérlek.
(#) kadarist válasza soos csaba hozzászólására (») Okt 6, 2024 /
 
Vrrm a keresendő rövidítés.
(#) soos csaba válasza kadarist hozzászólására (») Okt 6, 2024 /
 
Köszönöm!
(#) erbe válasza soos csaba hozzászólására (») Okt 6, 2024 /
 
(#) soos csaba válasza erbe hozzászólására (») Okt 6, 2024 /
 
Szia!

Ezzel meg az a baj hogy egy duál dióda egy tokozásban, nekem egy dióda kell legyen egy tokozásban.
(#) erbe válasza soos csaba hozzászólására (») Okt 6, 2024 1 /
 
Nagyon telhetetlen vagy. Ilyent is bőven találsz. A TO220-as diódák legnagyobb része gyors dióda, ami ilyen akkutöltőbe felesleges. Jobban járnál fémházas csavarozható diódákkal, mint pl. a BYX42. BYX42-200
12 A-es bőven elég ebbe a töltőbe. Alkotó biztos a stílusosabb elhelyezés, kinézet miatt választotta ezt a típust. (vagy éppen ebből volt több a fiókban. )
(#) soos csaba válasza erbe hozzászólására (») Okt 6, 2024 /
 
Hát szeretném ha jól nézne ki ha már bele fogok, amúgy lehet hogy van is ilyen diódáim otthon ami fém házas, meg kell keressem őket, tán van valahol kettő darab.
(#) soos csaba válasza erbe hozzászólására (») Okt 6, 2024 /
 
Jól gondoltam hogy van kettő darabom otthon, ugyanis ITT ebből a félre sikeredett projektből meg maradt kettő, csak ezek 100V-osak BYX42/100T-tipusúak.
(#) erbe válasza soos csaba hozzászólására (») Okt 6, 2024 /
 
Na látod. Ugyanarra a hűtőbordákra fel tudod fogatni, mint amire a TO220-as szánták, csak kicsit bővebb menet kell bele. No meg két szál drót.
(#) soos csaba válasza erbe hozzászólására (») Okt 6, 2024 /
 
Nah jó lesz akkor, probléma meg oldva, köszönöm a segitséget!
(#) Alkotó válasza soos csaba hozzászólására (») Okt 6, 2024 / 1
 
Szerintem az első diódaválasztásod jobb megoldás lenne (TO220).
Ez a "hagyományos" tokozás nem fér el az adott konstrukcióban.
(#) soos csaba válasza Alkotó hozzászólására (») Okt 7, 2024 /
 
Szia Alkotó!

Ha nem válik be a TO220-as tokozású dióda akkor kénytelen leszek majd akkor ki vezetni huzalokkal a diódákat.

Mondjuk szerintem az a kis különbség a diódák adatlapjai között nem akkora nagy eltérés.
(#) Alkotó válasza soos csaba hozzászólására (») Okt 7, 2024 / 1
 
Be fog válni. A diódával szemben nincs semmi extrém elvárás, elég ha bírja az áramot.
(#) fakezű hozzászólása Okt 7, 2024 /
 

Yaso 13815 akkumulátor töltő hiba

Sziasztok,

Van egy ilyen kis fenntartó akkumulátor töltőm. A működését egy kapcsolási rajzzal együtt a Prohardver fórumban is leírják.
Idáig rendben működött, kb. 1 éve nem volt használva. Azt vettem észre, hogy akkumulátorra csatlakoztatva most csak a zöld led világít rajta, nem vált át pirosra, nem tölt. Ha nincs semmire rácsatlakozva, akkor 13,8V van a kimeneten. Ha akkut vagy egy 12V 15W izzót kapcsolok a kimenetre, akkor a feszültség egyből leesik olyan 1V-ra. Utána ha leveszem a terhelést, akkor a feszültség rögtön 6,9V lesz a kimeneten. Így üresen járatva egy ideig ez a feszültség van rajta stabilan, aztán változó idő elteltével (5-10 perc) fokozatosan felmegy újra 13,8V -ra. Aztán ha ilyenkor újra terhelést próbálok ráadni, akkor kezdődik elölről a folyamat.
Egy TL431, egy LM358, és egy D882 van benne. Ezek közül valamelyik okozhatja a hibát?
(a tranzisztorra azt írják a PH-n, hogy csak védelem a fordított polaritásra)
(#) proli007 válasza fakezű hozzászólására (») Okt 7, 2024 /
 
Hello! Így alkatrész értékek nélkül, elég nehéz megmondani mi van. De lehet hogy ennek kutya baja. Akksi nélkül elég értelmetlen ezt próbálni. De lehet hogy az akksid "nem jó". Túl kicsi a feszültsége, vagy fel van töltve, mind két esetben le fog tiltani.
Mivel az OPA referenciáját a tápból nyeri, az biztos hogy nem jó, hogy ráteszel egy izzót terhelésnek, amitől összefossa magát a táp és csak lassan épül fel a feszültség. De ez egy nem üzemszerű állapot, mikor az OPA is abból táplálkozna.
Amúgy nem csak fordított polaritásra kapcsol le a tranyó, hanem alacsony akku feszültségre is. Hogy az mennyi, nem lehet tudni az ellenállásértékek hiányába.
Szóval lehetez rossz is, de a 13,8V az nem egészen ezt mutatja. Ha meg az akksi belsőellenállása nagy, akkor meg lehet egyből felemelkedik a feszültsége és lecsökken az áram és lekapcsol a töltés.
Szóval egy olyan készüléket, ami az akksi feszültségének meglétét is figyeli, nem lehet szikroszkóppal vizsgálni!
A hozzászólás módosítva: Okt 7, 2024
(#) fakezű válasza proli007 hozzászólására (») Okt 8, 2024 /
 
Nem feltöltött akksit kapcsoltam rá, és túlmerülve sem volt, amit rátettem.
~12,4V volt a feszültsége, forgatott még, de már nem indult be vele a motor. Ilyenkor ha rátettem a kis töltőt, akkor pirosra váltott a led, szép lassan ment a töltés, és amikor elérte a 14,4V-ot, akkor átváltott "csepptöltésre", és 13,8V feszültséget tartotta.
Most nem kezd el tölteni, hanem azt csinálja, amit leírtam. Így biztos vagyok benne, hogy valami baja van. Csak mivel nem értek hozzá, ezért próbáltam itt segítséget kérni.
Azért köszönöm.
(#) proli007 válasza fakezű hozzászólására (») Okt 8, 2024 /
 
Akkor rá kell rajzolni az alkatrészek értékét a kapcsolási rajzra és az szerint méregetni.
Próbálni úgy lehet, hogy egy tápra ráteszel egy izzót, aminek több az árama mint amit ez a töltő tud és lehet tekergetni a tápot 12..15V között. És persze méregetni.
Esetleg megméred a tranyót, nem döglött-e.
(#) fakezű válasza proli007 hozzászólására (») Okt 9, 2024 /
 
Kiforrasztottam a tranzisztort, ezeket az értékeket mértem rajta dióda állásban:
(+) csúcs bázis - (-) csúcs emitter 0,94V
(+) csúcs bázis - (-) csúcs kollektor 0,65V
(+) csúcs emitter - (-) csúcs bázis 1,42V
(+) csúcs kollektor - (-) csúcs bázis 1,28V
emitter - kollektor mindkét irányban 0,39V

A netes leírások alapján jól gondolom, hogy ez totál halott?

Találtam a bontott alkatrészek között egy ilyen típusút, ami megmérve jó értékeket mutat. De annak nem p a vége, hanem y. Azt be lehet tenni helyette?
Az adatlapok szerint a fő adataik ugyanazok (D882p D882y), de azért vannak különböző értékek is. Nem tudom azok mennyire számítanak ebben a kapcsolásban. Pl.: hfe, Vce, Vbe...
Következő: »»   300 / 302
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem