Fórum témák
» Több friss téma |
Köszönöm, de csak most vettem észre a hsz-t. Már megvettem mégegyszeres áron.
Szia! Kicseréltem az elektronikát. Össze raktam, jól működik. De a be indításnál nem azonnal, hanem k.b. fél perc múlva índúlt el. Szépen hűtött. Remélem hosszútávon is jól fog hűteni. Köszönöm a segítségedet!
Beko side by side olvasztás hibaSziasztok van egy BEKO hűtőm. Két ajtos side by side, sajnos ugy tünik elromlott. E-4 hiba kodót ír(leolvasztási hiba), kihuztam jégtelenítettem. A hiba és a hibakod is megszünt... Eltelt 2 hónap és ugy tűnik a hibán ez a mozzanat már nem segít. A normál hűtő rész eljegesedik a fagyasztó hibátlan müködik. Ami zavar az egészben, hogy a hűtő kompresszora meg se áll.. pedig a beállított hőmérségletett elérte, és jöhetne a leolvasztás. De nem áll meg és nem is olvaszt. Pontos típust nem tudok de a vezérlőt lefényképeztem hátha valaki tudja meiknek is kéne lennie a fütő betétnek. Illetve ha rejtett az elpárologtató akkor minden bizonyal csak hátulról szigetelés bontással javítható bármi is.
A konkrét választ nem tudom... csak infók:
Anyósnál (LG hűtő) a leolvasztást kapcsoló relé (sarki közértben is kapható fajta) döglött be. A hűtő hátulján volt kábelezési/panel csatlakozó rajz... A mi Whirlpool hűtőnk áramtalanítás után visszakapcsolva garantáltan leolvasztó ciklust indít és csak kb 20-30 perc mire indítja a kompresszort...
A panel hátulján van a lényeg.
A panel hátulja így néz ki. Azt bánom, hogy magához a leolvasztó egységhez nem lehet roncsolás mentesen hozzá férni.
Samsung RB33B610 ajtó tömítés megfordításaÚj, a címben jelzett hűtőnk beüzemelése előtt át kellett fordítanom az ajtók nyitásirányát. Csináltam már máskor is, ezzel nem volt gondom. Akkor nézem nagyot, amikor a kézikönyv azt írja a műveletek végén:Idézet: Mivel nem találtam sem jelzést, sem eltérést a tőmítőprofil kialakításában, így ezt nem értem. Akkor érteném, ha az egyik oldal másképpen lenne kialakítva, mert a zsanér felőli oldal nyitáskor-csukáskor némileg súrlódik a szekrényhez érve. Esetleg egyik oldalon erősebb lenne a mágnes? „Válassza le a hűtő és a fagyasztó ajtajáról a tömítést, majd tegye vissza 180°-al elfordítva.” A hozzászólás módosítva: Okt 27, 2024
"Esetleg egyik oldalon"...ahol a zsanérok vannak, az nem is mágneses. Teszteld!
Szevasz!
A zsanér (forgáspont) felőli oldalon rendszerint nincs benne mágnes. Üdv: StMiklos
Szia . " rejtett az elpárologtató akkor minden bizonyal csak hátulról szigetelés bontással javítható bármi is."
Ilyennel még nem találkoztam . konkrét típus nélkül nem látom a gép belsöjét . (a hűtő rész zöldséges rekesze mellet szokott lenni ) Az elpárt fagyasztó részben találod , ha belül lebontod a takaró műanyagot , a leolvasztó fűtőszállat és annak biztonsági kapcsolóját , meg az elpáron . Siemens hűtő ki-be kapcsolSziasztok,Sajnos pontos típust nem tudok, de szerintem nem is annyira fontos. Adott egy siemens hűtő, két kompresszoros, egy a fagyasztó résznek, egy a hűtő résznek. Tegnap leolvadt az egész, ki-be kapcsolgat másodpercenként. Külön-külön mind a két rész üzemel, órákig teszteltem függetlenül, azonban ha rákapcsolom a másikat is azonnal kikapcsol majd be, majd majd be és így tovább addig, amíg ki nem kapcsolom az egyiket. Merre keresgéljek? Valamelyik indítórelére gyanakodtam, de külön szépen megy.
Szia! Én az elektronika táprészét vizsgálnám. Elko kondik....
De a pontos típus fontos A hozzászólás módosítva: Okt 27, 2024
Ha hazaérek körbenézen újra, hátha találok adattáblát. (Hol szokott lenni?)
Az elkokat kiforrasztás nélkül lehet vizsgálni? A púposakat persze látja az ember.
A típus igen is (nagyon) fontos!
De addig is ki lehet próbálni külön 1-1 kompresszort közvetlenül rákötni a 230V-ra (némi "drótozással"). Ha hűtenek rendesen, akkor lehet továbblépni...
Külön hűtenek rendesen!
Közben megtaláltam az infokat is.
Akkor most már, hogy tudod a típusszámát, már csak a elektronikáját kell kideríteni. De már rögtön a kiszedett vezérlő képével kellett volna índítanod...a füstöt te látod, meg mérni is neked kellene.
A hozzászólás módosítva: Okt 27, 2024
Amint látjuk a képét, meg a két (talán speckó) fekete triak nevét leírod...
BTA12
600TW
A kondikat mérés nélkül cserélném. A dióda környékén látszik, hogy melegedett. Azt is ellenőrizd.
HM!
A kondikat csere előtt mérni szoktam, alkatrészteszterrel. Volt, hogy ami benne volt jobb paraméterekkel rendelkezett mint az új. ... persze ezek akondik A hozzászólás módosítva: Okt 28, 2024
A diódát ellenőriztem tegnap. A multiméter dióda tesztje (egyik irányban szakadás másikban vezet) elég?
vaktában felesleges cserélni ha semmi bajja egy alkatrésznek.
véleményem szerint fórumon keresztül nem lehet áramkört javítani.
A fentebb írt hibajelenség alapján, te merre keresgélnél?
HM!
Én is kiforrasztom és mérem de vissza nem rakom, csere ha már kint van. Fogalmam sincs Aang műszerezettségéről, hozzáértéséről.
Van alkatrészteszterem multiméterem és forrasztóállomásom is, tapasztalatom viszont nincs. Iránymutatásra lenne szükségem.
kimeneti oldalon nem tudom mi van a kimeneten FET TRiak stb.. és ezek vezérlésén. valamiért összeesik a kimenet a terhelés hatására.
de én még azt is kipróbálnám hogy vezérléssel együtt külön külön a 2 kompresszor meg e. De viszont a helyedben keresnék egy hozzáértő rokont barátot kollégát együtt leülni és élő segítséggel megpróbálni megtalálni a hiba forrást. A hozzászólás módosítva: Okt 28, 2024
Szia! Elsőnek a panel végén a két nagy szögletes kondit vedd ki és mérd kapacitásra! Ha kisebbek(jóval),akkor csere. A feszültségérték és kapacitás mellett fontos az X2-es jelölés!! A két kerek elko-t is megmérheted,de valószínű inkább a két előbb említett lesz hibás.
Rendben, ha hazamentem első dolgom lesz.
Köszi mindenkinek a segítőszándékot. |
Bejelentkezés
Hirdetés |