Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Kombikazán működési hiba
 
Témaindító: gpepe79, idő: Nov 29, 2009
Témakörök:
Lapozás: OK   584 / 585
(#) pherbiehu válasza Udvari Zsombor hozzászólására (») Vas, 22:42 /
 
Mennyire jó a képe, élességet és felbontást tekintve?

Félek 2MP alatt nem látni elég jól egy ilyen tartályban.

Megpróbálok egy egy ESP32-CAM -ot használni a bekukkantáshoz. Bővebben: Link
How to extend ESP32-CAM OV2640 / OV5640 LENS cable
A hozzászólás módosítva: Vas, 22:46
(#) Udvari Zsombor válasza pherbiehu hozzászólására (») Hé, 13:14 / 1
 
Még nem töltöttem át róla képet számítógépre, így azt nem tudom, hogy mekkora a felbontása, a beépített LCD-jén láthatod élőben a képet és a memóriájába is menthetsz pillanatképet. A kamerás fej állítható fényerejű LED-eket is tartalmaz, tehát bárhol tud magának fényt csinálni.
(#) Vappali válasza Vappali hozzászólására (») Hé, 19:37 /
 
Na megjött az új NTC, semmi változás.
A fotón a jobb szélső az új.
Ugyanúgy viselkedik. Semmi változás. Neked a meleg víz szabályozó milyen állásban van?
Nekem most 3-as állásban.
A HMV NTC a kis görbe csövön van ami a höcserélőbe megy ... van onnan jön a tartály aljához, kb. a közepén.
A fűtés NTC neked a váltószelep fölött van közvetlenül, nekem a cső vízszintes szakaszán, de a rajz szerint itt kell lennie.

A váltószelepet, és az azt mozgató motort nem piszkáltam. Okozhatja vajon ezt a jelenséget az ami nálam van azok esetleges hibája?
(#) pherbiehu válasza Vappali hozzászólására (») Hé, 19:59 /
 
Nekem a HMV most éppen 0 állásban van.
Tartályt szeretném először rendbetenni, hogy az már kizárható legyen később a hibaokok közül.
Amúgy 2-3-as fokozaton szokott lenni, feljebb már túl meleg, szinte forró szokott lenni kézmosáshoz, zuhanyzáshoz.

Hogy a váltószelep okozhatja-e, erre sajnos nincs tippem, talán VIM tud ötletet mondani erre.
A váltószelepből megy egy kb. 10 cm hosszú, vékonyabb cső a hőcserélő bal alsó részébe, azt nem tisztítottad ki? Ha nem és esetleg megteszed, lőnél nekem légyszíves egy fotó a bypass-ról, hogy neked mennyire van be/kitekerve? Ennek a csőnek a csatlakozó lyukában látni.

Az NTC-k vezetékei amik mennek a vezérlő panelre, azokat megmérted, jók és jól csatlakoznak mindkét végén?

Amúgy nekem feltünt az alkatrészkatalógusban, hogy az ominózus "kunkori" csövön változtathattak, mert van rajta egy lefelé egy plusz cső a végén záródugóval. Csak nem azért, hogy a nemkívánatos anyagok ebbe gyűljenek, aztán a záródugót kicsavarva lehet tisztítani illetve itt is leengedni?
És mi lehet az a szürke műanyag darab rajta, mint egy villanyvezeték gégecső?
A hozzászólás módosítva: Hé, 20:07
(#) Vappali válasza pherbiehu hozzászólására (») Hé, 21:04 /
 
Nekem is 2-3 között volt, most kicsit fentebb tekertem 3-ra. De ez már elég forró.
Na azt a csövet nem szedtem ki. Most annyit szereltem, lassan nem merek hozzányúlni, nehogy valami elcsesszek. Akkor ez melyik végén van? A váltószelep felől?
Nem méregettem az NTC kábelét. Viszont ha levettem a csőről az NTC-t és csak úgy lógott, akkor nem kapcsolt ki, gőzölésig melegítette a vízet.
Ha lehúztam a sarukat az NTC-ről, akkor kiállt azt hiszem F9 hibakóddal.

Persze biztosan javítanak az évek során ezen-azon, gondolom reagálnak a szerviz visszajelzésekre.
(#) pherbiehu válasza Vappali hozzászólására (») Hé, 21:20 /
 
Igen a váltószelep felöli végén. De csak miattam ne vedd ki.
(#) Vappali válasza pherbiehu hozzászólására (») Hé, 22:12 /
 
Elég vékony az a cső, akár az is eldugulhatott.... Gyűjtök egy kis erőt, aztán meglátom.
(#) VIM válasza Vappali hozzászólására (») Hé, 22:29 / 1
 
A fűtési üzemmód az jól működik? ... mert ha igen akkor a tartály hőfok érzékelője okozhatja a rövid működést (fűtést) és az azutáni keringetést és ennek ismétlődését. Ha a tartály fel van töltve vízzel és az hideg akkor a készüléknek a HMV szivattyújának keringetnie kellene a vizet és közben melegíteni a HMV hőmérséklet beállító potméter által beállított értékre. Meglátásom szerint vagy áramlási probléma állhat a háttérben ezen a kis körön (mert ez kisebb mint a fűtési kör) vagy a tartály NTC-je (ami eddig nem is lett említve) nem megfelelő értéket továbbít a vezérlőnek. Ezt azért gondolom így, mert hideg állapotban, meleg víz csap nyitás nélkül is folyamatosan kellene melegítenie a tartály tartalmát a készüléknek mind addig amíg a tartály érzékelőjének hőértéke le nem állítja a folyamatot.
(#) Vappali válasza VIM hozzászólására (») Kedd, 9:20 / 1
 
Köszi a választ!
A fűtés rendben működik. Semmi anomália.

Kicsit bonyolítom a dolgot.
Kikapcsoltam a kazánt hogy ne melegítsen utána, elkezdtem a melegvízet engedni. Nagyon hamar elfogyott, és csak langyos jött. Mintha a tartályból nem jött volna igazán a melegvíz.
Visszakapcsolva is ez a szakaszos ki- bekapcsolásos melegítés megy.

Ha leveszem 17-es HMV NTC-t a csőről, nem a kábelt húzom le csak az NTC veszem le, akkor gyakorlatilag letiltásig melegíti, nem kapcsol ki. És F9 hibakód jön, ami a könyvében nem szerepel. Utánaolvasva, ez a "fűtőköri nyomásérzékelő hiba" . De csak ekkor jön, máskor nem, nincs semmi hibakód.
( Vagy 2 hónapja ez volt a problémám, a fotón látható érzékelő végén a furat úgy nézett ki, mintha rá lenne hegesztve valami. Kitakarítva nem jött ez a nyomás ingadozás. Rendben van azóta. )
És nagyon forró víz jön belőle. Kikapcsolást követően is sokáig jön a forró víz.

Amit pherbiehu kolléga említett kis vékony cső, ami a 3 állású szelep és a hőcserélő között van, a vékony cső, gyakorlatilag kézmeleg. De ezt nem is vettem le. Amin a HMV NTC van, az új, az sem forró, csak akkor ha leveszem az NTC-t róla.
Viszont amikor letiltott, akkor az a cső amin az 5-s túlmelegedés határoló van, tűzforró.

Ha a tartály oldalán lévő ntc lenne vacak, akkor nem engedné felmelegedni ennyire, ha a hmv ntc-t leveszem nem?
Az F9 hibakód, nyomás probléma a fűtőkörben, létezne? AZ tudna ilyen hibajelenséget produkálni a melegvíz előállítás során? Mindezt úgy hogy a fűtés hiba nélkül működik.
A hozzászólás módosítva: Kedd, 9:29
(#) pherbiehu válasza Vappali hozzászólására (») Kedd, 10:07 /
 
Nekem szinte folyamatos volt az F9 úgy, hogy a "short cycle" hibás működés fűtés és melegvíz módban is volt. Inkább melegvíz módban, és ez logikus is, ha arra gondolok amit VIM is említett, hogy akkor fullgázzal megy a hőtermelés, gondolom emiatt ott jobban, gyakrabban előjön hiba. Én nem zárnám ki a fűtési körben lévő hiba lehetőségét.
Mi lenne ha megpróbálnád csak a fűtést, de feltekerve a max. 5-ös fokozatra és úgy járatnád.

Az F9 hibakód = Défaut sur la boucle capteur pression eau. = Hiba a víznyomás-érzékelő hurokban.
Nyomásérzékelő van máshol?
Amit lefotóztál alkatrészt, azt én kapásból cseréltem ( az újabbnak már fekete szinű a vége, nem piros ).

Mekkora boldogság lenne, ha tudnának ezek a készülékek valami self-diagnostic-ot
Érdemes lenne valami felokosító kis kiegészítő elektronikát tervezni, gyártani hozzá, (ld. tv-okosító), és akkor mondhatám, hogy "Hé Alexa, mije fáj a SanyiDúvadnak már megint? Ereszd rá egy kicsit Csárlit!" - csak poénkodok.
A hozzászólás módosítva: Kedd, 10:17
(#) Vappali válasza pherbiehu hozzászólására (») Kedd, 11:39 / 1
 
Szétkaptam ott ahol kérted. Mire vagy kíváncsi?
(#) pherbiehu válasza Vappali hozzászólására (») Kedd, 11:50 /
 
Köszi.
Az első képre. Ahol a rugó látszik a lyukban amibe a cső jobb vége megy, amit kivettél.
Ezt lehet felülről szabályozni. Nekem alapból látszik itt a rugó fölött a csavarozható rész tányérszerű alja. A leírásban benne van, hogy gyári alap a fél fordulat. No de mihez képest? A teljesen becsavart állapothoz képest fél fordulat kicsavarva? Én véletlenül teljesen kicsavartam a régiben és a újban is, ezért lehet különbözik most a beállításom itt a régitől.

Ha jó a hibakód franciáról fordításom, az azt mondja "hiba a ... hurokban". Tehát nem azt, mondja rossz a a nyomásérték. Ezért ezt én úgy értelmezném, hogy F9 azt jelzi, hogy azzal a résszel, hurokkal kapcsoltban nem oké valami. De ez csak a feltételezésem. Talán olyan a vezérlő szoftver, hogy ez egy amolyan minden további hibakód utáni eset, mindenes hibakód.
A hozzászólás módosítva: Kedd, 11:50
(#) Vappali válasza pherbiehu hozzászólására (») Kedd, 11:57 /
 
Leszedtem a léptetőmotort, ami a 3 állású (?? az??) szelephez csatlakozik, ami az előtérben van. A nyíllal jelölt részbe megy be. Abban van egy kis rudacska. Annak nem kellene mozognia? vagy nehezen mozog csak? Nagyon fixen áll, erőltetni nem akarom.

A bypass, amit írsz, az a fűtést szabályozza, Azzal nincs bajom... vagy beleszólhat ebbe is?
A hozzászólás módosítva: Kedd, 12:06

IMG_2722.jpg
    
(#) pherbiehu válasza Vappali hozzászólására (») Kedd, 12:19 /
 
Azt nyomkodja be,a motor, rugó meg vissza. Az én régimen kézzel nem tudom benyomni, kombináltfogó fejével igen, amennyit a pöcök kiáll, kb. 5mm-et, aztán a rugó vissza kinyomja.
Az OK-al ellentétes végén van egy rézszínű csavar, szerintem ott lehet a rugós belsőt kivenni és ha van ehhez a típushoz is ez a rész újonnan, akkor cserélni.
A hozzászólás módosítva: Kedd, 12:26
(#) VIM válasza Vappali hozzászólására (») Kedd, 12:20 / 1
 
A háromutú szeleptestben annak a rúdnak kellene tudni mozogni kézzel megnyomva is valami hasonló átmérőjű csavarhúzóval vagy alkalmas szerszámmal. Akkor az le van ragadva. Meg kellene járatni kézzel, ki fogja bírni ha kicsit erőltetve de határozottan be tudod nyomni. Ezek szerint az a szeleptest belülről nem egészen jól zárt eddig a fűtési oldal felé sem.
(#) VIM válasza Vappali hozzászólására (») Kedd, 12:33 / 1
 
Hát azt nem feltételeztem volna, hogy a váltószelep belseje ilyen szennyezett amit a képeken jól látszik. Így nem csoda ha a belső szeleptányér megszorul valahol a szeleptestben. A "pherbiehu" készülékében arany tiszta a belső rész.
(#) pherbiehu válasza VIM hozzászólására (») Kedd, 12:42 /
 
"Aranytiszta" a fotón az a vadiúj. A másik fotón (12:19) a kiszerelt régi, na abban nyikorog a rúgó.
Talán tisztítható a régi, de mivel műanyag maga a test és hátha az megkopott belül, ezért inkább a komplett csere mellett döntöttem.
(#) VIM válasza pherbiehu hozzászólására (») Kedd, 13:30 / 1
 
Nálad a koszosnak mondott is tisztább. Expressz vízkőoldót neki és hagy ázzon benne.
(#) Vappali válasza pherbiehu hozzászólására (») Kedd, 16:09 / 1
 
Fújtam a rúdhoz kis WD40-et. majd később egy hatlapfejű csavarral könnyen betudtam nyomni, és a rugó visszanyomta. Most a WD40 segített, vagy a csavarral könnyebb volt megnyomni ... de szépen lehetett mozgatni.
Biztos ami biztos kapott még WD40-et, és összeraktam. Igazán változás nincs változás, vagy annyi hogy mintha kevesebbszer kapcsolna be ... de ez szerintem placebo.

Viszont a kiszedett léptető motor mellé tettem le a visszacsapó szelep cuccait...és én balga egy kis kemény, annyira nem gumis alátétet nem tudom hova kellett tenni. A kiszedett motoron jelzem hová illeszkedhet esetleg, én ide tettem, és így tettem vissza a motort.
Viszont a visszacsapó szelep alá is pont jó.... Az a kis gyűszű méretű dolog amit ki lehet szedni belőle, az alá is passzol..... De a gyűszűn körbe van egy rugalmas gumi tömítés. Ez inkább olyan keményebb anyagból van.

Illetve ha szét van kapva neked. A fűtés ntc-n nem mérnél egy ellenállást?
A hozzászólás módosítva: Kedd, 16:10
(#) pherbiehu válasza Vappali hozzászólására (») Kedd, 17:09 /
 
19.5Cfokon 12.63kOhm a vadi új fűtési. Ha gondolod hőléggel tudom melegíteni is...

Az alkatrészeket én itt szoktam megkukkantani: (pl. Page13 -ra ha kattintasz a felső kis áttekintő ábráknál): Bővebben: Link
(#) VIM válasza Vappali hozzászólására (») Kedd, 17:20 /
 
Nem az lenne az átfolyást korlátozó gyűrű? A motornak nincs (legalább is én nem tapasztaltam, hogy lenne bármiféle illesztő gyűrűje) központosítója vagy tömítése hiszen a villás rögzítővel van "benyomva" a helyére ahol a vállas része fel is fekszik a szelep házán. A wd40 fújkálása a háromutú szelep felé azt ugye tudod, hogy érinti az ivóvíz tisztaságú HMV részt is. Ha hosszab és tünetmentes üzemet szeretnél elérni akkor jobb ha kitisztítod azt a részt.
(#) VIM válasza pherbiehu hozzászólására (») Kedd, 17:39 /
 
A tágulási tartályokban (fűtési és HMV) meg van az előírt előnyomás?
(#) pherbiehu válasza Vappali hozzászólására (») Kedd, 17:50 /
 
Igen, a középső fotódon az a fehér-zöld a visszacsapó szelep, egyirányúsít, ujjaddal be kell tudd nyomni rúgó ellenében. Körben beépítetten van rajta tömítés. Amit a robbantott ábra mutat, az az oda csatlakozó cső tömítőkarikája (fekete, nem lapos). Más oda nem kell szerintem.
A hozzászólás módosítva: Kedd, 17:51
(#) Vappali válasza pherbiehu hozzászólására (») Kedd, 18:34 /
 
Én 23°C -on mértem talán 10,6kOhm-ot. Na majd összehozom azt a hőfokot.
Köszi a robbantott ábrát, mentettem.
Neked most nem is működik a kazán? Esetleg "ha arra jársz" nem néznéd meg hogy a piros nyíllal jelölt részen, a léptető motor csonkjánál, nincs-e az a gyűrű?


VIM: Csak a kis tengelyre fújtam, a vége felől, nem oda ahol a rugó látszik. De nem vettem észre hogy a fűtéssel probléma lett volna, lehet azért nem tudtam először benyomni, mert ...mert... nem mertem erősen, illetve nem jó eszközzel. A csavarral szépen lehetett mozgatni. Nem akadozott, a rugó visszatolta. Most nem, de a múlt héten csekkoltam a tágulási tartályokat, nem voltak rendben, akkor beállítottam. Most nem néztem. De a kis kunkori csövet megint ellenőriztem, kapott 20%os ecetet, műanyag pálcával is néztem - nincs benne semmi. A tartályba is visszafújtam a csatlakozásánál, nem tűnt eldugultnak. Néztem még más csövet is, amit a múltkor nem bontottam.
Alaplapon, és minden a kazánban található csatit kezeltem kontaktsprayvel.

De annyira adta magát az a gyűrű, vagyis hogy oda illeszkedik... Viszont ha a kis fehér visszacsapó szelepet kiszedem, akkor alá akár illeszkedhet az is. 6-7 éve amikor kivettem, nem emlékszem rá. Igaz most teljesen kiszedtem és a szétesett szelepet összepattintottam. Az alsó kis zöld rész benne maradt. Lehet a múltkor is, azért nem tűnt fel a gyűrű alatta. Most egy kis hajlított csavarhozóval kiszedtem belőle.

Nincs hozzá kedvem...de lehet holnap kiveszem ezt a szelepet, meg amit a léptető motorhoz tettem gyűrűt, és átrakom ide....
A hozzászólás módosítva: Kedd, 18:36
(#) pherbiehu válasza Vappali hozzászólására (») Kedd, 18:58 /
 
Ha ott lenne tömítés a motornál, akkor az ábrán is szerepelnie kellene.
Melegvíztartály jobb oldalán lévő érzékelőt is nézted, ellenőrizted?

Nekem az a visszacsapó egyáltalán nem volt benne (gyárilag vagy valamelyik előző szaki elfelejtette visszatenni?), de belenézve egy zöld gyűrű látszik, akkor lehet hogy az az alsó fele és ki kell vegyem?
A hozzászólás módosítva: Kedd, 19:03
(#) pherbiehu válasza Vappali hozzászólására (») Kedd, 19:19 /
 
11-es imbuszkulcsod nincs véletlenül, hogy az-e a tartály alatti záródugó mérete? 12mm-es már nem megy bele.
(#) Vappali válasza pherbiehu hozzászólására (») Kedd, 20:34 /
 
Nem néztem a tartály oldalán lévőt. De kiszedni nem tudom hozzáférek-e. Meg okosabb nem leszek. A hmv NTC-ben reménykedtem, mert ha azt a csőről lepattintottam, akkor gőzölésig, letiltásig melegítette a vízet.

Igen, én azt a zöldet is kiszedtem most, egy hajlított végű csavarhúzóval. Ha te kiszednéd megtudnám hogy ott van-e alatta az a kis fekete gyűrű.
Igen néztem a rajzot... valszeg akkor az a zöld alatt lehet.

Behoztam a Yato készletet, a feleségem már fogta a fejét hogy mit akarok most.
A 12-es nekem sem megy bele, de úgy tűnik a 10-es való bele. Sajna 11-esem nincs, így jön a készletben 10, 12,
A hozzászólás módosítva: Kedd, 20:37

IMG_2725.JPEG
    
(#) VIM válasza Vappali hozzászólására (») Kedd, 21:28 /
 
A képen bekarikázott csövön lévő kupak az megvan? Ide csatlakozik a "kunkori" cső. Ha nincs rajta a kupak vagy nevezzük korlátozónak akkor nem rétegződve alakul ki a víz a tartályon belül.
(#) pherbiehu válasza Vappali hozzászólására (») Kedd, 21:28 /
 
Köszi, csak gondoltam ha esetleg a 11-es is belemegy, nehogy a 10-essel tönkretegyem.

Nekem a fehér rész hiányzott, a fekete tömítő ott volt bennt, ahol most a fotón.
Ami ide bemegy cső, azon is van egy, de az nagyobb átmérőjű.
Még nem sikerült kivennem ezt a zöld részt. Szerintem alatta nem lesz, mivel a zöld részen van egy fekete tömítés körben az oldalán.
A zöld részen van egy nyíl az oldalán, ami jelzi az áramlási irányt, amerre a belső fehér részt is be tudom nyomni a rúgója ellenében. Az újat nem akarom szétszedni, tippem hogy ez fekete tömítőgyűrű a fehér és a zöld rész találkozásánál van. De hogy nálam hova tűnt el belőle a fehér rész, az rejtély. Talán valaki megpróbálta kiszedni és kettévált a fehér rész a zöld, ahogyan nálad is.
A hozzászólás módosítva: Kedd, 21:32
(#) Vappali válasza VIM hozzászólására (») Kedd, 21:42 / 1
 
Igen lehet ott valami, mert itt nem tudok betolni semmit, csak pár centire. Oldalirányba néztem, arra nyitott. Bedugtam egy vastagabb kábel kötegelőt, oldalirányba simán elment. Akkor ez így van rendben.

pherbiehu: Ok. a fémcsöveken ott a tömítés. Akko az a kis fekete gyűrű nem alatta, hanem benne van ezek szerint. Igen mert ez szétpattan, és a rugó szétlövi. Lehet így járt vele valaki.... valamikor. Igen a kis gyűszű oldalán ott van körbe a gumi tömítés. De ez egy keményebb anyag. Akkor benne van a zöld kis sapkában.
Na akkor holnap ismét HMV leengedés....

Köszi Urak a supportot! Jó éjszakát!
Következő: »»   584 / 585
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem