Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autórádió (fejegység) problémák, kérdések, válaszok
Témaindító: angel83zs, idő: Máj 14, 2006
Témakörök:
Blaupunkt GTb 8200A. kábelezésEgy Blaupunkt GTb 8200A-s kis mélyládával vettem az autót, egy éven keresztül kifogástalanul működött.Tápfeszültségen kívül a hangszóró bemenet van rákötve, a gyári leírás szerint képes automatikusan ki - bekapcsolni magát, hangszóróbement ("HIGH") alapján. Ebben nem emeli ki a leirás hogy gyújtás kell neki, ellentétben az RCA-val. Idézet: „Switching on/off A special feature of the GTb 8200 A is its automatic switch-on. It is set via the INPUT switch ; Switching on/off via the loudspeaker connections 8/9. The subwoofer box automatically switches on if a music signal is received. If no music signal is received for more than 60 seconds, the GTb 8200 A automatically switches off . RCA Switching on/off via the car sound system. The remote connection 5 of the GTb 8200 A must be connected with a switchable 12-V power supply (e.g. switching output of the car sound system) HIGH Switching on/off via the loudspeaker connections 8/9. The subwoofer box automatically switches on if a music signal is received. If no music signal is received for more than 60 seconds, the GTb 8200 A automatically switches off .” Elvittem egy hangszórójavitással foglalkozó vállakozóhoz, aki váltig állítja hogy a hangszóró kifogástalan és eddig sem működhetett mert gyújtást (kapcsolójelet) is adni kell neki, ami nincs bekábelezve. Én biztos vagyok benne hogy autóban ez nem volt bekábelezve és enélkül is működött. Van esetleg valakinek tapasztalata ilyen jósszaggal? A hozzászólás módosítva: Okt 25, 2024
ImpedanciaAz autórádiók antenna bemenetének mennyi az impedanciája? Neten rákeresve autóantennára hol 50, hol 75 ohmot írnak, de találkoztam 150 ohmmal is. Lehet kapni 150/75 ohmos átalakítót. Tehát van valami keveredés. Az autórádió szervizkönyvéből sem derül ki, nincs odaírva az antenna bemenethez hány ohmos.
Szia!
Ilyen van nekem is, ugyanúgy bekötve, mint nálad. Több éve így használom, a szaki nem jól tudja.
Köszönöm.
Nincs tipped rá esetleg hogy hol foglalkoznak a benne levő elektronika javitásával?
Autórádióknál nem nagyon szokás foglalkozni az antennabemenet impedanciájával. Ennek oka, hogy ugyanaz az antenna van K, H, esetleg R vételre, és URH -ra is. Maga az antenna aszimmetrikus, és kiskapacitású árnyékolt kábelen csatlakozik az autórádióhoz. Ha az antenna erősítőt tartalmaz, annak a kimeneti impedanciája 75 ohm körüli, de az sincs specifikálva az esetek többségében.
Az aszimmetrikus bemenet többnyire 75 ohmos, a szimmetrikus 150 ohm. Ezek vezetékes berendezéseknél használt impedanciák. A 300 ohm, a TV vételnél használt hajlított dipól talpponti impedanciája. a távíró/távbeszélő légvezeték impedanciája 600 ohm. Ezért használják általában ezeket az impedancia értékeket. A távközlében azért használnak más impedancia értékeket, pl 50, 60 ohm is.
Köszi a választ. Azért kérdeztem, mert autórádiót használok asztali rádióként és így 75 ohmos az antenna és a kábel is amit csatlakoztattam hozzá. Az újabb antennával jó, jobb a vétel mint az előzővel, de javítana-e a minőségen ha 50 ohmra lenne illesztve az antenna bemenete? A venni kívánt adóról az RDS infók nem jönnek. Érdekes, hogy közben meg a sistergős ukrán adóknál meg azonnal beugrik. Bár lehet valami technikai oka van, hogy azoknál még a rossz vételi minőség ellenére is jönnek.
Az apróhirdetési oldalon megjeleníted, tutira lessz aki bevállalja.
Szia!
A rádió az hivatalból 75 Ohm, a GPS,a Wifi az 50 Ohm. A vételek nem impedancia érzékenyek, darab dróttal is elmennek. Amiken adnak is, (pl a Wifi) az annál inkább. Az asszimetrikusokból is több félre van ,50, 50, 75, 90 stb, amit az adóberendezés kiván. A szimmetrikusokból is több félre van, ezeket is illik az adónak megfelelőt használni. Az URH antenna talppontja az alapból 240-300 Ohm, ehhez a lemenő 75 Ohmos koaxhoz kell egy balunnak nevezett illesztő trafó. Amúgy az autórádiókat csavarhúzóra teszteltem egy a asztalon gyengének minősített adóra. A hozzászólás módosítva: Okt 26, 2024
Az antennában benne van a balun, 75 ohmos kimenete van és a kábel is az egészen a rádióig. Tehát akkor rádió-vétel szempoontjából mindegy, hogy 50 vagy 75 ohmos a rádió bemenete és erre 75 ohmos antenna rendszerrel csatlakozok rá? Tehát nem javít érdemben ha a rádió előtt a 75 ohm át van konvertálva 50 ohmra? Neten rákeresve találtam 50 és 75 ohmos autóantennát is. A rádió szervizkönyvéből sem derül ki hány ohmos, mert nem írták oda.
Az autórádiónak 75 Ohmos bemenete van, szimmetrikus bemenetűt nem láttam 40 éve. az is egy már akkor veterán ami kocsiban volt. Elvileg egy vevőnek nagy impedanciás a bemenete manapság és asszimetrikus. A bemeneti FETek miatt.
Az adó antennánál érdekesebb az impedancia, az adó kimenetének a frekvenciára illesztése miatt. A z URH tuner az autórádióban 75 Ohm. Ha BT, Wifi, GPS antenna is van, az 50 Ohm, és más frekvencia de egy kábelen jön hátulról, mint a Volvomban akkor arra frekvencia függő splittereket raknak a közösítéshez, a jelek szétválasztásához. Hasonló a szatellit antenna, és tv jelének a közösítéséhez, szétválasztásához. (Diplexer) Ilyen diplexer is a kábeltv MMMVOja ott a visszirány miatt van ez a megoldás. A hozzászólás módosítva: Okt 27, 2024
Milyen antenna bemenete van az autórádiónak? Fotó,
(99% hogy 75Ohm)
Most nem vagyok otthon. Egy mély lyukban van a csatlakozó. Hasonló az antenna dugó mint az RCA dugó. Tehát középen egy hosszú pöcök van, a külső rész maga az árnyékolás része. Amúgy egy Sony CDX-GT24, de ugyanilyen a GT25 és GT210 is.
Ilyesmi.
Fillérekért az ember után dobják...
Az eleje a régebbi csatlakozás az utóbbi az újabb. Mind a kettő Európai 75 Ohm. Persze A Volvo az ezredfordulón is
a japán változatot használta... A hozzászólás módosítva: Okt 27, 2024
Amit pár hozzászólással ez előtt Gafly linkelt be, olyanba kötöttem a koaxot. Autós boltban olyat adtak antenna dugónak.
Írd már le, hogy DIN (mert úgy látom, addig nem leszel békénhagyva) Az első kép a DIN A másidik kép az ISO
Namármost, ezek közül egyik sem 75, és pláne nem 50 Ohmos. Az autórádiók kiskapacitású kábelének csatlakozója. Nemkülönben a hagyományos autórádiók kihúzható antennája sem valami korrekt talpponti impedanciával rendelkező antenna, persze az "erősítős" antennák kimenetei 75 ohm körüliek, megszokásból. Az átalakító (DIn.jpg) például semmiféle impedancia átalakítást nem végez, pusztán lehetővé teszi, hogy pl. a 75 Ω -os központi antennarendszer jelét csatlakoztatni lehesse.
Az ilyen autórádió bemenetek nagyjából 1 kΩ körüliek, a jó vétel beállításához a bemenetükön tartalmaznak kompenzációs céllal egy trimmer kondenzátort. Bocs, hogy neked írtam, d e a vitapartnereknek, főleg Landsmann -nak szól. A hozzászólás módosítva: Okt 27, 2024
Én nem is állítottam semmit...
Csak annyit nyaggatták, hogy milyen a csatlakozó, ezért megmutattam, melyiknek mi a neve, hogy tudjon válaszolni (a válaszából én DIN-re következtetek). Ui: Na, most néztem rá a kiegészítésre... Fölöslegesen mondtsm ellent A hozzászólás módosítva: Okt 27, 2024
No, de ha már itt tartunk, akkor megerősítetted az elképzelésemet a (kizarólagvevő) keszülékek antennabemenetéről.
Én a TV-antennáknál gondolkodtam el ezen először.
A TV antenna az más tészta. A TV antenna bemenetén van lezárás, mégpedig a reflexiók elkerülése, csökkentése(?) miatt, az UHF sávban biztosan.
A régi csöves készülékeknél például a bemeneti fokozat földelt rácsú (kaszkád) kapcsolásban. A hozzászólás módosítva: Okt 27, 2024
Igen autórádióban is volt ilyen csöves változat. Mikor hozzám került akkor az autó akkor is veterán volt.
Mellesleg a posztóló kifaggatása során valószínűleg ISO. (Ha nem beledug egy fordítót, ha az autóban CIN a csati.) A vevőrádiók szempontjából gyakorlatilag mindegy m, egy csavarhúzóra is mennek. Persze asztalon ez legtöbbször oké, javításra, a kocsiban szeretjük az érzékenységet. Kínai A3900MD-1028+I90+12P-BT. Autó rádióÜdv Mindenkinek. Segítséget szeretnék kérni a jelzett típusú autó rádióval kapcsolatban. Az akkumulátort leterítette valami és elkezdtem keresni mi meríti. És amikor a rádiót. Le kötöttem megszűnt a nagy áram felvétel. Le húztam a csatlakozót a hangszóróról. Majd az előlap csatáját is szét húztam az áram felvétel még mindig magas maradt. Mi lehet a baj? A segítséget előre is köszönöm szépen.
Helyesen van bekötve a gyújtás és állandó szál? Érdemes ezzel a szerencsétlen izével foglalkozni egyáltalán?
Múltkor méregettem egy Sony autósrádiónál. A memóriához szüksége szálon érdekes árammozgások vannak. Nyugalmi helyzetben szinte mérhetetlenül pici áramfelvétel van. Ha bekapcsolom a készüléket, egyből felmegy 630 mA-re és úgy is marad a bekapcsolás idejéig végig. Mikor kikapcsolom, leesik 300 mA-re, majd kb 5 másodperc múlva szinte 0-ra. AZ is érdekes, hogy a memória szál bekötése nélkül a kijelző nem működik. Ha nem lenne ilyen óriási az üzemközbeni áramfelvétel, elemmel lehetne trükközni a memória megtartásán, de így kivitelezhetetlen. Valami kis külső akkuval, töltésszabályozással megoldható lenne. Egyelőre egy nagy kondi van rajta egy diódán keresztül, így pár másodperc áramszünetet kibír. Nem kocsiban van használva a rádió. Nagy vész nincs, mert szünetmentes tápegység is van a rendszerben, szóval az 1-2 perces áramszünetek sem okoznak gondot.
Szia. Már több éve használom és eddig nem volt vele gond. Most kezdte el, hogy meríti az akkumulátort.
Régebbi Sonyknál volt úgy, hogy egyszer megnyomva a kikapcsoló gombot kikapcsolt, de világítottak a gombok. Hosszan nyomva teljesen elsötétedett és akkor már nem volt fogyasztása.
Ez is régebbi típus, de teljesen kikapcsolva is egy ideig van 300 mA felvétel, aztán olyan 5 másodperc múlva esik le mondjuk 0-ra, de tudjuk hogy nem nulla, gondolom 1-2 mA.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |