Fórum témák
» Több friss téma |
Igen.
Korábban kérdezted, hogy MCU nélkül meg lehet-e hajtani a főzólapot. Hogyan, mikor az vezérel mindent? Az deríti fel, van-e edény, mekkora, ...
Ez a problémám, hogy keresi az edényt, azért csipog, végül kikapcsol! Mindegy mekkora a mérete, nem érzékeli, pedig megfelelőek az edények! A Q1 és a Q2 ki lett véve és jónak bizonyult, a Q3 és Q6 lehet hogy hibás?
Csak úgy tudja felderíteni az edényt, hogy áramimpulzusokat enged a tekercsbe az IGBT-vel. Hogy igazából mit figyel, én sem tudom. Lehet az áramimpulzus emelkedési meredeksége vagy bármi, amit segédeszköz nélkül mérni tud és összehasonlítja a referenciatára értékeivel. A tekercs mellett nincs mérővezeték, ami visszacsatolást adhatna.
Persze. Edény érzékelés Általános infók
Van egy Fuse1 kékszínű, és lent pedig T-Temp zöldszínű vezeték!
A fuse = biztosíték túlmelegedés elleni védelem. Kiolvadó hőbiztosíték. A Temp a hőfokszabályzáshoz használt termisztor. Mindkettő a tekercs tetején a hővezető paszta alatt van.
A fuse diode állásban mind a két irányban 000 és sípol.
A másik, ellenállás mérésnél 123K mutat.
Természetesen. Hiszen a biztosíték egyenesen átvezeti az áramot. Ha ráteszed az ujjad a másikra, ami olyan, mint egy kis üvegtokos dióda, a műszeren változni fog az érték, ahogy melegszik.
Ezek szerint ezek is jók, szépen csökken az ellenállása 116K egy érintés után! mostmár a Q3 és Q6 lehet hibás, vagy az IGBT?
A hozzászólás módosítva: Dec 2, 2024
Remélem úgy lesz!
Bemérni macerásabb mint kicserélni. A dióda híd esetleg?
Ha van bármi működési jel, sípolás vagy kijelző, akkor a diódahíd jó.
Az normális, ha az IGBT alatt nincs szigetelő lemez, csak a hővezető paszta?
A hozzászólás módosítva: Dec 3, 2024
IGBT cserélve, a helyzet változatlan! Egyes kép hálózatba dugás, majd kiírja a 8888 csipog egyet, és kialszik minden, Ha bekapcsolom ---- csík jelenik meg, utánna vezérlem, állíthatók az értékek, de nem melegít csak csipog!
Ennyi!
Milyen az IGBT hátoldala? Fekete műanyag vagy szürke fém?
Egyébként nincs semmi gond, ha a hűtőborda nem érhet hozzá semmihez és kívülről csavarhúzóval, dróttal nem elérhető. Ilyen tapogatózással, amit műveltél, nehéz bármit is megjavítani. Egyrészt az IGBT-vel kellett volna kezdeni, másrészt kezdőként legalább az IGBT meghajtását le kellett volna rajzolni. Akkor hamarabb tudjuk, hova kell nyúlni.
Az IGBT hátul fém, mint az előző.
Ráhelyezett edénnyel teszteltem, mint mindig de csak csipog! A bekapcsolo első érintésére ---- és lehet kapcsolgatni a funkciókat, de csak csipog, és végül kikapcsol. A bekapcsolot kétszer érintem meg akkor a második érintésre 8888 és az összes funkció LED világít, és nem lehet kapcsolgatni a funkciókat, majd egy idő múlva kikapcsol. A meghajtás már egyszer lerajzoltam az MCU 3 lábától indul
Elnézést, igazad van. Ezt már én is láttam. Már csak az érthetetlen, ha mindent végigmértél és jó, hol a hiba? A további feladat már csak szkóppal teljesíthető.
Egy egyszerű tesztelési lehetőség. A tekercs helyére bekötsz egy próbalámpát. A termisztort, biztosítékot dugd a helyére, mert nem tudom, hol mit engedélyeznek. Remélem, félre tudod tenni a felső részt, hogy ne zavarjon. Előre forrassz be egy 2,2 kOhmos ellenállást a Q6 tranzisztor bázisára, rá egy szál vezetéket. Bedugod a dugaljba. Semmit nem kell nyomogatni. Nem kell bekapcsolni. Óvatosan a vezetékkel, mert azon is rajta a hálózat. Gondolom, leválasztó trafód nincsen. Ha ezt a vezetéket +5V-hoz érinted, majd elveszed, a próbalámpának világítani majd kialudni kell. Az MCU bemenete nem kaphat káros áramot vagy feszültséget, mert arrafelé is van egy 2,2 kOhmos ellenállás. A bázisfeszültség meg nem lehet több 0,6-0,7 V-nál. Ha nem történik semmi, rögzítsd a műszer kapcsait a GND-re és a 18 V-os Zenerre a két ellenállás közé. A vezeték érintésére fel kell ugrani a feszültségnek, elvételkor leesik. Többit majd ezen teszt után.
Azért azt nem hiszem el, hogy képtelenek vagytok egy normális képet készíteni!
Melyik képpel van probléma, vagy mitől lenne normális?
Ellenfényes a kép, tehát a kamera van megvilágítva, nem a tárgy.
Ide érinthetö az 5V, a j5-j6, vagy külön 5V kell? A 18V-os zéner a D11 pozitív lába.
J5-j6 mindkettő +5V. Bármelyikhez érintheted. Ha rá tudod csiptetni a D11 két végére a műszert, az a legegyszerűbb.
Sikerült a mérés! Q6 bázisát 2,2K val érintve az +5V hoz, és izzó a tekercs helyére bekötve.
Bekapcsolásnál +5V érintése nélkűl relé behúz a D11 0V, érintésre D11 +18V de az izzó nem világít, elvéve 0V. Mérve az izzónál szintén 0V!
Ott valami még mindig nincs rendben, ha azt mondod, hogy új IGBT-t raktál bele.
Kis ellenállás a Zener és IGBT között? A hozzászólás módosítva: Kedd, 20:05
Igen az IGBT cserélve lett! A kis ellenállás ami a G és az E között van, az lehet hibás?
A másik rajzon rosszul rajzoltam le a kis ellenállást, mert kimaradt! Esetleg a nagyáramú dióda híd nem mehetett tönkre? A hozzászólás módosítva: Kedd, 21:22
Idézet: „Esetleg a nagyáramú dióda híd nem mehetett tönkre?” Ennek az eldöntéséhez ismerni kellene a főzőlap erősáramú bekötését. De már régen kimérhetted volna. Van DC 320 V a kimenetén, vagy nem? |
Bejelentkezés
Hirdetés |