Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Leválasztó transzformátor
 
Témaindító: Smax, idő: Márc 21, 2007
Lapozás: OK   15 / 15
(#) tothbela válasza Alkotó hozzászólására (») Dec 8, 2024 /
 
A felszíni karc nem okoz ilyen meghibásodást, mivel a felső réteg csak egy műanyag polárszűrő fólia. Az LCD-k rákfenéje az, hogy gyakorlatilag olyan vékony fémréteget gőzölnek az üveglapra vezető gyanánt, amin áthatol a fény. Ez pedig nagyságrendileg a fény hullámhosszával összemérhető. Ezt emberfia nem tudja javítani. Sajnos nem tudom a típusát, bár kerestem.
(#) majkimester válasza tothbela hozzászólására (») Dec 8, 2024 /
 
Ez az LCD minden bizonnyal egy custom LCD, azaz ehhez a készülékhez gyártatja a Peacefair, boltban nem lehet kapni. Ha a NYÁK-ok szkóppal nézve az LCD-ig eljut a jel, akkor nincs vele mit tenni.
(#) NGY válasza Alkotó hozzászólására (») Dec 8, 2024 / 1
 
Idézet:
„Érdemes ezzel vacakolni?”

Egy gyors próbát biztos megér.

A képről ítélve egyszerű multiplexelt kijelző - a fentebb javasolt módon próbáld megtalálni, melyik lábak tartoznak a c, e, f vonalakhoz. Az egyik ilyet elvágva kideríthető, hogy a kijelző a hibás, vagy a meghajtó (az elvágással kizárva, hogy egy hibás meghajtó kimenet söntölje a teszt jelet).

Ha így sem jelennek meg a hiányzó szegmensek, akkor a meghajtó IC jó lehet, és valószínűleg az LCD üveg és láb közötti kontaktusnál a gond. Annyit tehetsz, hogy a lábat pákával megmelegítve oldalirányban (másik láb felé) kissé elmozdítod, miután a lábat rögzítő műgyanta meglágyult. Ha ott még ép a felgőzölt fém réteg, akkor sikerülhet a javítás.
Az elvágott lábat ezután összeforrasztod, lehetőleg úgy, hogy ne mozduljon el az üvegen lévő vége. Végül még egy csepp pillanatragasztóval rögzíted (előtte az üveget ragasztószalaggal letakarod, hogy a cianolakrilát gőze ne marja meg, és úgy hagyod kb. 24 órára).
(#) Alkotó válasza NGY hozzászólására (») Dec 8, 2024 /
 
Köszönöm a javaslatot, de jó lenne tudni melyik lábat kellene macerálni. Ha Majkimester véleménye a valóság, akkor nem fogok adatlapot találni, ami nélkül nehéz célba érni.
(#) tothbela válasza Alkotó hozzászólására (») Dec 8, 2024 /
 
A láb macerálását én kezdeményeztem, bármilyen AC forrásról. 50Hz és néhány kHz közötti (ne legyen DC) néhány V feszültségű forrás ki tudja "gyújtani" a szegmenseket. Ha nem, akkor az a láb szakadt.
A további instrukciókat NGY leírta.
(#) Alkotó válasza Alkotó hozzászólására (») Dec 14, 2024 / 4
 
Babráltam ma a műhelyben, és ha már kézben volt a fényképező, akkor a leválasztó jelenlegi -közel végleges- állapotát is lefotóztam. Még csak pár hete üzemel, de már itt-ott festékkopások vannak, nekem mindig kihívás az alumíniumot festeni. Erről még a szabályozható toroid skálája hiányzik, ami eltakarja majd a felfogó csavarjait. A feliratok külön készültek, és csak felragasztottam őket.
Most éppen a 0,00 A-es állapotában van, de ez véletlenszerűen ingadozik, esetenként 0,02 A-t mutat terhelés nélkül.
A neki szánt hely most az asztaltól kb. 25cm-re lévő polcon van, és így az asztalnál ülve jól látszik a kijelző. A polc keskeny, nem foglal sok helyet az asztal belső végén, a tápegység doboza csak 150 mm mélységű (a polc 16 cm-es).
(#) Gafly válasza Alkotó hozzászólására (») Dec 14, 2024 / 1
 
Idézet:
„nekem mindig kihívás az alumíniumot festeni.”

Trisóba kell áztatni (forralva különösen), akkor nem vedlik utána...
(#) Alkotó válasza Gafly hozzászólására (») Dec 14, 2024 /
 
Igen, teljesen jó a tanácsod, a trisó erősen oxidálja a felületet, és alaposan zsírtalanítja (bontott hűtőbordáknál több alkalommal használtam már festékeltávolításra is).
De egy ilyen méretű lemezhez már tepsi kellene, trisó, víz, energia, idő, egyszóval sokat kell vele vacakolni, és akkor még nem is számoltam a maszatolás utáni takarítással.
Azért annyit én is megtettem, hogy kissé érdesre csiszoltam a felületet (220-as papírral), és szírtalanítottam nitróhigítóval. Szerintem ezen a felületen már megállhatna a festék. Csak nekem valamilyen zománcfestékem volt, ami lepattan ha megsértem. Egy réteg matt festék szerintem stabilabban megállt volna rajta.
Egyszóval ez már ilyen "patinás" marad, engem ezek a felületi szépséghibák nem zavarnak. Sőt, még egy viszonylag jól sikerült dobozolásnak számít nálam ez a készülék, jól kézre esnek a kapcsolók, kényelmes a kezelés és átlátható a működés.
(#) Massawa válasza Alkotó hozzászólására (») Dec 14, 2024 /
 
Sajnos az uj festékek már nem a régiek, láthattad, hogy néhány autogyár is ráfázott a „zöld“ festékekre. Állitolag valamilyen plazmasütöben kell manapság a munkadarabot a festés elött kezelni, hogy megmaradjon a festék rajta.
Én is nemrégen veszödtem az egyik spraydobozzal, annak a tartalma valahogy nem akart a teljesen zsirtalanitott felületen maradni. Egy másik márka festék viszont szép felületet adott.
(#) Alkotó válasza Massawa hozzászólására (») Dec 14, 2024 /
 
Adtál egy ötletet, amit most nem próbáltam ki, de legközelebb (ha lesz még olyan), akkor ki fogom. Mostanában vettem egy hőlégfúvót, amivel elő tudnám melegíteni a lemezeket közvetlenül a festés előtt, sőt akár festés után is tudnám ezzel forszírozni a száradást.
Majd kiderül mennyire előnyös a manőver, vagy még rosszabb lesz az eredmény.
(#) btamas81 válasza Alkotó hozzászólására (») Vas, 6:43 /
 
Én mindig így csinálom. Festés előtt és után is hőlégfúvózás. Volt amikor a festeket melegítettem fe, na az volt a legjobban sikerült festésem. (Nem spray-s volt)
Következő: »»   15 / 15
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem