Fórum témák
» Több friss téma |
- Ez a felület kizárólag, az elektronikában kezdők kérdéseinek van fenntartva és nem elfelejtve, hogy hobbielektronika a fórumunk!
- Ami tehát azt jelenti, hogy a nagymama bevásárlását nem itt beszéljük meg, ill. ez nem üzenőfal! - Kerülendő az olyan kérdés, amit egy másik meglévő (több mint 17000 van), témában kellene kitárgyalni! - És végül büntetés terhe mellett kerülendő az MSN és egyéb szleng, a magyar helyesírás mellőzése, beleértve a mondateleji nagybetűket is!
Indiktív fordulatszám jeladók gyors ellenörzésére lenne aminben csak egy terkercs van mágnessel és vasmaggal. Az elfogadtható érték 1,2-1,8 kiló ohm. Nem fontos a nulla ohm és nem kell nagy pontosság.
Szia! Itt található egyszerű, sok , tranzisztoros áramgenerátor számításokkal együtt. 1mA-el
meghajtod és kész (remélhetően). >https://www.hobbielektronika.hu/cikkek/nem_precizios_aramgeneratorok.html?pg=2<
Nem lenne egyszerűbb egy multimétert használni?
Szerintem készíthetsz egy NJFET (BF245) -ből, és egy 1 kΩ ellenállásból egy kb 1 mA -es áramgenerátort.
A source -ra rákötöd az ellenállás egyik végét, a másikra a gate -t, a draint a + tápra, és kész is vagy. KabelSziasztok. Egy 2,5mm átmérőjű vezetéken, mekkora terhelés mehetne?Tehát a villanyórától, kismegszakítón keresztül, mekkora az a max hálózati terhelés, amivel ,, szabad,, terhelni egy ilyen vezetéket? Egy ismerősnek húztam be 3x 2.5mm kemény réz vezetéket, de ő a fél konyhát erről akarja használni. (eleve minden nagyobb fogyasztó külön kismegszakítóra kellene, világos) De a kérdés az, hány W-al terhelhető egy ilyen vezeték?
16A-es km...
De sok egyébtől is függ... A hozzászólás módosítva: Kedd, 22:33
Vezetékeknél általában a keresztmetszetre adnak meg adatokat ( mm² ).
Vagyis a kérdésed 2,5mm átmérőjű, vagy 2,5mm² keresztmetszetű vezetőre vonatkozik? Ugyanis egy 2,5mm átmérőjű vezeték keresztmetszete kb 4,9mm². A boltban úgy is szokták mondani, hogy 2,5 kvadrátos, ami a keresztmetszetre utal. A hozzászólás módosítva: Kedd, 23:26
220V polaritásvédelemHello!Egy olajradiátor mellé szeretnék kötni egy termosztátot (Computerm Q7), de annak a reléje nem bír el ekkora áramot, szóval akarok közéjük hegeszteni egy nagy relét, azt kapcsolja majd a termosztát. Viszont a bejövő 220-nak kéne valami polaritásvédelem. Kezdőként láttam már ilyen diódahidat, nem tudom milyenek léteznek még, én ezt a 4 diódát meghatározott rendben összekötöttet láttam. Az tök jó is, csak 10-12 amperhez gondolom egy <ilyen> féle típus kéne. Ezeket is lehet olyan módon kötni, mint azokat a kicsiket? Vagy ha ez képtlen gondolat, akkor milyen polaritásvédelmet ajánlotok ehhez?
Ezt még a villanyszerelő képzésen írtuk fel.
Szia!
Mire gondolsz? Milyen polaritásvédelem? Gondolom a hálózatra kötöd, az 230v 50Hz! A Computherm kapcsol egy mágneskapcsolót/kontaktort és az a radiátort. Ez így jó lenne.
A polaritás védelem általában egyenfeszültség esetén értelmezhető fogalom.
Váltakozó feszültség esetén nincs értelme, hiszen a polaritása félhullámonként az ellenkezőjére vált. Mire gondolnál ez alatt a téves megfogalmazás alatt?
AZért kérdem, mert nem tudom mire gondoljak A dobozba ugye bemegy a 220 + és - ága (meg a föld, de az most nem érdekel minket szerintem), a relébe bemegy a + ág amit akkor enged a radiátorhoz, ha a termosztát átkapcsolja a relét. Vagy váltóáramnál (lehet, elsőnek tisztázni kéne magamban a váltóáram fogalmát, mondom, noob vagyok még ezekhez ) nincs ilyen gond, hogy a villát így dugom be vagy úgy?
Itt nem kell ilyennel foglalkozni. ( nincs + és - ) Az olajradiátort is bedughatod fordítva, semmi gond nem lesz. A fázist és nullát megkapja a termosztát. A fázist vidd át a reléjén. A relé kimenetét ( N.O.) kapja a nagy mágneskapcsoló és a nullát. Ennyi a vezérlés része. A mágneskapcsolóval szakítsd meg mindkét szálat ( fázist és nullát is) ami a radiátor felé megy!
( aztán ha fordítva kapja a betápot a termosztát és a reléje a nullát szakítja, akkor sincs semmi gond ) Nem tudom fixre kötöd-e vagy dugvillás lesz-e? A hozzászólás módosítva: Sze, 10:49
Huh, lehet rá kéne ezt bíznod valaki hozzáértőre, mert így akár végzetes baleset lesz a szerelésed vége.
Falba bemegy egy dugvilla, az megy a kapcsolódobozba, abból kimegy egy aljzat és abba a radiátor... széthúzható megoldás
Köszönöm, nem ez a megoldás, annyi intelligenciával azért rendelkezem, hogy felfogjam az értelmezhető javaslatokat. Ez nem az a típusú javaslat volt, ami megfelel az elképzeléseimnek... nem burkolt fikázást kértem, hanem összeállítási javaslatot.
Nem fikázás, pusztán aggodalom. Az tény, hogy az alapfogalmakkal sem vagy képben, (pedig majdnem 6 éve regisztráltál ide).
Ameddig egy dugdosós próbapaneleln logikai IC-k fényjátékával tanulod az elektronikát, az szuper. Mindenki hasonlóképp kezdte itt. De hálózatra kötött nagyofgyasztóval már komoly bajt lehet okozni, akár egy alulméretezett vezetékkel, rosszul meghúzott sorkapoccsal csinálhatsz lakástüzet, be nem kötött védôföldelés (írod: "nem érdekel minket szerintem") végzetes áramütést okozhatsz. Majd a helyszínelőknek mutogatod a fórumot, hogy "itt írták" hogy csináljad. Én nem érzem teljesen fegyvertelennek magamat elektronikai téren. Ennek ellenére villanyszerelô régi haveromat kértem meg hogy a konyhánkba bekösse a kétfázisú főzőlapot meg a sütôt, mert az a biztos. A hozzászólás módosítva: Sze, 11:19
Na meg háztűz nézőben sem szeretnénk járni. Sajnos nem ritka.
A jövőben kérlek tartózkodj a hozzászólásaim megválaszolásától, nem vagyunk egy hullámhosszon. Köszönöm! Nagy fogyasztós kötésekkel nagy bajt lehet okozni? Tényleg? Veszélyes a 220? Nem szeretem, ha hülyébbnek néznek, mint amilyen valójában vagyok. Kezdő vagyok, nem idióta...
A termosztáthoz a nullát is oda kell vinni!
De a termosztáttól a kapcsolóig csak a 230-at kell továbbküldenie, mint vezérlőjelet, nem mint fogyasztó tápot. Ahhoz is kell nulla? A kapcsoló tekercs egyik felén bemegy a termosztáttól a 230, másik felén ott a nulla. Nem okoskodok, csak próbálom logikával végiggondolni. Van a relén nullának is bekötési helye, de azzal csak a nullát vezetük át a nullához, nem?
A hozzászólás módosítva: Sze, 14:07
Nekünk is ilyesmi Computerm termoszát van az emeleten. Ha jól értem, akkor a termosztát maga elemes, egy bistabil relével (egy impulzus be, még egy impulzus ki) vezérel, tehát elvileg ennek csak két vezetéket kellene adnod, amiket összezárhat, hogy ezáltal vezéreljen.
Pont olyan, igen, a rajz is pont így mutatja, és én is pont így gondolom
Ok! Én nem vettem észre, hogy elemes a termosztát! Akkor valóban nem kell a nulla!
Leírás alapján 8A-ig terhelhető a belső relé... az kb.1800W ... ha ennél kisebb az olajradiátor akkor nem kell külön relé sem.
2.3kW, én is örülnék, ha nem kéne ezzel tökölnöm, de sajnos ez ekkora. Van rajta ugyan 2 kapcsoló, amivel a teljesítményt lehet csökkenteni, de az nem megoldás, elég, ha csak egyszer nyomja fel valaki véletlenül és máris kiszáll a működtető füst a termosztátból Vagy elolvad a relé nyelv, vagy valami hasonló, ami ilyenkor egy relével történni szokott
A hozzászólás módosítva: Csü, 10:19
Ha szétpattintod a termosztátot, belül találnod kell egy elemet, az működteti a hőfok figyelést és így kapcsolgatja a bistabil relével, amit kapcsolnia kell. Ha esetleg elbírja a reléje az olajradiátort, akkor annak nullájával kötöd sorba a termosztát reléjét úgy, hogy az kapcsolja a nullát az olajradiátorra ‒ ha mégse bírja el, akkor Tomi111 rajzát kell megvalósítani. A legegyszerűbb, ha csinálsz egy villásdugóból és lengőaljzatból álló "toldót", melynek nulla vezetéke tartalmazza ezt a termosztátot (esetleg egy dobozkába beépítve), így megbontás nélkül csatlakoztatható lenne az olajradiátor.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |