Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Kombikazán működési hiba
 
Témaindító: gpepe79, idő: Nov 29, 2009
Témakörök:
Lapozás: OK   595 / 595
(#) Gombszem válasza VIM hozzászólására (») Szo, 21:21 /
 
Idézet:
Miért kell azt nyitva hagyni ha a feltöltés utáni procedúrán elvégezte a dolgát? Ha szükséges, mert csak ott van lehetőség annak a résznek a légtelenítésére akkor érthető de más esetben inkább zárd el, nem kell annak nyitva lenni.

Mint érdekességet kérdezem, mert ez talán nem hiba:
Nálam 12 éve lett feltöltve a rendszer (12 klf. lapradiátor). Azóta csak nagy ritkán nyitom meg a töltő csapot, hogy a nyomás visszaálljon, de néhány deciliternél több nem nagyon megy be. Ez is csak azért lehet, mert ha néha megnyitom az egyetlen légtelenítőt ((az emeleten a legmagasabb ponton), mindig szusszan. Honnan jöhet még most is levegő? Az előremenő 52 fokos, a visszatérő 40 fokos.
(#) azgo hozzászólása Szo, 21:31 /
 

Junkers Zwe 24-5 MFA viilódzik csak

Sziasztok!

Sajna sürgős segítség kellene egy Junkers Zwe 24-5 MFA kazánhoz, mert bekapcsoláskor semmi hibakód, csak nagyon gyorsan, egyszerre villódzanak a leszek és meg sem moccan. És ugye se fűtésünk, se meleg vízünk nincs, pont a legrosszabbkor.

A túlnyomáa tartály felé vezető műanyag T-idomot kellett kitakarítanom, kb 2 évente eltömődik, visszaraktam, feltöltöttem kb 2 barig vízzel, bekapcs de csak a villódzás van.

Nem folyt a víz a csatorna, sem az elektronikára, de azért már átnéztem azt is azóta persze. A forrasztások jók mind, minden rendben az alaplapon.

A T-idom kiszedéskor nem sértettem meg semmit, az biztos.

Mit kellene megnéznem, mi okoz ilyen folxamatos villódzást?

Segítsetek légyszi, köszi!
(#) VIM válasza azgo hozzászólására (») Vas, 7:12 /
 
Szia! Milyen szobatermosztátot használsz? A hibatörlő (reset) gombot kezelted?
(#) VIM válasza Gombszem hozzászólására (») Vas, 9:10 / 1
 
Szia! A tágulási tartályban lévő gáz töltet (mindegy, hogy melyik) fogyása a ballonon keresztül a vízbe fog oldódni ami mikróbuborékok formájában majd összegyűlik a légtelenítőben ahogy a vízben lévő gázok is amik a feltöltéskor kerülnek be és hőkezelésen esnek át. Azért is nem tanácsos sűrűn cserélni a rendszer feltöltő vizét, mert az abban lévő oldott alkotóelemek a hő hatására oxidációt okozhatnak az arra hajlamos gépészeti elemeken ami szintén gázképződéshez vezethetnek. Ha nem megfelelő (közel azonos) affinitásúak a beépített alkotórészek azok is gázokat képeznek az elektrokémiai folyamat során.
(#) Gafly válasza VIM hozzászólására (») Vas, 9:40 /
 
Apósom szerint, a fűtésből minden tavasszal le kell engedni vizet, mert minek legyen ott feleslegesen, és legalább addig sem áll nedvesen és rozsdásodik minden...
(#) store92 hozzászólása Vas, 10:31 /
 

Küsőhőmérséklet érzékelő építése?

Sziasztok!

Van egy immergas victrix exa24 kazánom. Erre szeretnék rakni külső hőmérséklet érzékelőt, viszont látom elég drága a gyári saját márkás, itt számít a márka vagy kompatibilis lehet másikkal is? Igazából termisztoron kívül nincs más benne nem igaz? Mondjuk az is kérdés, hogy márkánként eltér-e a termisztor mérete? Vagy építeni lehetne ilyet, milyen termisztor kellhet hozzá?

Válaszokat előre is köszönöm!
(#) VIM válasza Gafly hozzászólására (») Vas, 12:52 /
 
Akkor olyasmit nem is említenék, hogy pl. az inhibítor az meg minek kellene bele ha egyszer tavasszal úgy is le lesz engedve. Ablakon kidobott pénz lenne.
(#) bitmixer válasza Gafly hozzászólására (») Vas, 12:52 /
 
De remélem, meg tudod győzni arrról, hogy ez kapitális baromság...
(#) VIM válasza store92 hozzászólására (») Vas, 13:08 /
 
Szia! Szerintem a másik topikban (Gázkazán vezérlő elektronika) lehet találni okfejtést vagy ellenérvet, hogy ez az egész egy marketing fogás, hogy egy termisztort (ami filléres) hogyan lehet úgy bedobozolni, hogy tízezreket lehessen érte kérni DE számottevő megtakarítást nem lehet a számlájára írni. Ha az épület Észak-Déli tájolású talán akkor érvényesülne valamelyest az érzékelés ha az Északi fal oldalára (megfelelő magasságba) lenne téve ez a külső hőmérséklet érzékelő. Az, hogy ekkor a kazánhoz képest milyen távolságra esik a termisztor és hol lehet vinni a vezetékét az már szinte lényegtelen. Persze próbálkozni azért lehet.
(#) VIM válasza bitmixer hozzászólására (») Vas, 13:10 /
 
Meggyőzni nem szabad csak beszélni lehet róla, mert a pokolba vezető út a jóakarattal van kikövezve.
(#) Gafly válasza bitmixer hozzászólására (») Vas, 13:10 /
 
Kizárt dolog.

Annó, már amikor lehetett, elengedtem a fülem mellett inkább az ilyeneket.
Mostmár nincsen ilyen, de messze elkerülöm az öreget, mert még rámrúgja az urnafalat.
(#) store92 válasza VIM hozzászólására (») Vas, 14:32 /
 
Kazán az északi oldalon van, kb. 3m vezeték kellene, ráadásul tető alatt lenne a nap véletlenül se csalná el. Hát igen ezen a marketinges dolgon gondolkodtam, de ha nem veszek érzékelőt sose tudom meg mi van benne. Neten semmit nem találni róla, hogy valaki már bele nézett-e az immergas saját érzékelőjébe.
(#) pipi válasza store92 hozzászólására (») Vas, 16:43 /
 
Hali!
Az a baj, hogy ha konkrétan nincs leírva milyen, akkor csak "ráhibázni" lehet. Ha van egy amit lehet méricskélni, akkor több pontos ismert hőmérsékleten meg kell mérni az ntc ellenállását, és akkor táblázatból talán kiolvasható melyikre hasonlít legjobban. A két fő paraméter a 25fokon lévp ellenállás és a beta tényező. Szóval nem elég hogy 10K NTC, mert sokféle karakterisztikájú lehet
https://www.ametherm.com/thermistor/ntc-thermistor-beta
pl itt van 3 féle beta 10k ntc táblázata:
https://www.vectorcontrols.com/download/General/temperature_curves_V1-4.pdf
De ha pl a hestoreban rákeresel másféle betájuak is vannak...
(#) pecsenye válasza VIM hozzászólására (») Vas, 17:56 /
 
Értem, ezek szerint próbálkozzak csap cserével. Ez idáig érthető is lenne és logikus, csak azért bizonytalanodtam el, mert ezt a kazán kapcsolós jelenséget nem csak a fürdőnél lévő csap csinálja, hanem a zuhanykabinnál lévő is. Mind a kettőnél ugyan az. Hideg víz hirtelen elzárásánál kapcsol a kazán (ha szépen finoman zárom el, akkor nem kapcsol, ma megfigyeltem ezt is).
Szóval ha kicserélem a csapot a fürdőnél, akkor csak azt nem értem, hogy a zuhanykabinnál hogy lehet ugyan ez?
(#) pana-papa válasza store92 hozzászólására (») Vas, 18:59 / 1
 
Szevasz!

Immergas-nál gyárilag a külső hőmérséklet érzékelőben egy pici panel, egy sorkapocs és EZ van.
A gond csak az, hogy a külső hőmérséklet csökkenésekor úgy felhúzza az előremenő hőmérsékletét, hogy a földön nincs olyan épület, ami ilyen karakterisztikát kívánna. Pl. külső levegő lemegy 3°C-ról -3°C-ra, az előremenőt megemeli 50°C-ról 65°C-ra, ahol ráadásul a kazán már nem igazán tud kondenzálni.

Először kezdjük az elvekkel. Egy kondenzációs kazán akkor működik a legjobb hatásfokkal, ha minél alacsonyabb hőmérsékleten üzemel (hiszen az égés közben keletkező vízpárából akkor tudja a legtöbb hőt kivonni, 50/30°C (előremenő/visszatérő) hőlépcső esetén a hatásfok 107% körüli). Viszont ehhez a hőleadókat (radiátorokat) is úgy kell tervezni, hogy ilyen alacsony hőmérsékleten is le tudják adni a szükséges kW-ot. Tehát, ha a helységekben kétszer akkora radiátorok vannak, mint a szomszédnál, akkor érdemes tovább olvasnod.
A külső hőmérséklet érzékelő elvileg egy jó dolog, mert ha kint nincs olyan nagyon hideg, azaz a ház hővesztesége alacsony, akkor az előremenő víz hőmérsékletének visszaszabályozásával optimalizálja a kazán hatásfokát.

Most egy olyan rész következik, ami nem rád vonatkozik, de lehet néhány 15-20 éves Vitrix felhasználó, akinek érdekes lehet. (és az évek nem a felhasználó korára, hanem a kazánra vonatkoztak)
Szóval a külső hőmérséklet érzékelőt "kicsit" el kell butítani, én ezt úgy oldottam meg, hogy a KTY-nal sorba kötöttem egy 820 Ohmos ellenállást és erre a kombóra párhuzamosan rátettem egy 2,2kOhm-ot. Az a lényeg, hogy az eredő ellenállás nagyjából 1 kOhm maradjon (25°C-on) Ez a mi házunknál bejött, de senki ne vegye receptnek, hogy mennyire kell elbutítani a szenzort, külső hőszigetelés függő, műanyag ablak függő, stb. Ezt mindenkinek saját magának kell kikísérleteznie.

Most visszatérek rád. Az exa24-nek már van olyan funkciója, hogy mennyire vegye figyelembe a külső hőérzékelő jelét. Ezt az új funkciót részben talán nekem köszönheted, mert írtam a gyártónak, hogy a korábbi megoldásuk gyakorlatilag használhatatlan, fenti okok miatt olykor többet árt, mint használ. Tehát nálad nem kell ellenállásokkal barkácsolni, bekötöd a külső hőmérséklet érzékelőt és a kazán menüjében be tudod állítani a befolyásolás mértékét (ha jól emlékszem +-9 lépésben).
Remélem tudtam segíteni.
(#) VIM válasza pecsenye hozzászólására (») Vas, 19:19 /
 
Azt írtad, hogy:
Idézet:
„Ezek közül egyedül a mosdó csapja nem csinálja ezt a jelenséget.”
Erre írtam ezt, hogy én arra a csapra gyanakodom ami nem okoz nyomásesést hiszen ott van valami hiba ami miatt a hideg és meleg víz ága összeköttetésben van egymással állandóan de a csapot el lehet zárni, hogy egyik oldalból se folyjon a víz a kifolyón.
(#) Gombszem válasza Gafly hozzászólására (») Vas, 20:42 /
 
Ez a vízleengedés nagyon rossz ötlet. Pont akkor fog jobban rohadni minden, mert érintkezik a levegővel. Ha ott van a régi víz, abból már kivált a levegő. De erről írt Wim is.
(#) Imi983 hozzászólása Hé, 5:11 /
 

Baxi Eco 5 hibakód

Sziasztok!
Valaki esetleg találkozott már hasonló hibakóddal?
Az alany egy Baxi Eco 5 Compact kéményes kombi kazán.
Előtte E25 hibakódot dobott, de már csak ez jön elő nála. Ilyenkor begyullad az égő, de csak alapjáraton ég. Kb 2 oerc után eltűnik a hibakód és működik rendesen. Szinte minden elinduláskor (fűtés vagy melegvíz) előjön ez a hiba.
(#) Hutty válasza Imi983 hozzászólására (») Hé, 7:16 / 1
 
Szia!
A kazán úgy érzékeli, hogy lefagyott a primer kör, ezért aktív felolvasztást végez, alaplángon felmelegíti a primer hőcserélőt.
- Tényleg túl hideg, a funkció természetes.
- Hibás a primer kör NTC, rossz kontaktusok a csatlakozásoknál, hibás forrasztás.
- Hibás az elektronika.

baxi.jpg
    
(#) VIM válasza Hutty hozzászólására (») Hé, 9:16 / 1
 
Szia! Lentebb meg ezt írják a használatiban, hogy:
" * Vízkeringés hiánya a primer körön (valószínű szivattyú leállás)
A primer körben történő víz keringés hiánya vagy elégtelensége esetén a kazán leáll az E25 hibakódot jelezve. "
Az "St" villogást nem említi a kérdező és az ehhez tartozó hibaelhárítás nem említi a szivattyút sem, hogy a keringéssel összefüggésbe hozná. Ettől eltekintve nem lehet kizárni de én ezek után a szivattyú kondenzátorára vagy a fűtési NTC-re gyanakodnék vagy ezeket vizsgálnám meg. A nyomáskapcsolója az "on-off" úgy, hogy azt könnyen ki lehetne próbálni kiiktatni, hogy akkor előjön e a hibakód de annak más a kódja ha azzal lenne probléma.
(#) Hutty válasza VIM hozzászólására (») Hé, 9:50 / 1
 
1.
Idézet:
„Előtte E25 hibakódot dobott, de már csak ez jön elő nála.”
Régebben volt E25 hiba, most már nincs.
2.
Idézet:
„Ilyenkor begyullad az égő, de csak alapjáraton ég. Kb 2 oerc után eltűnik a hibakód és működik rendesen. Szinte minden elinduláskor (fűtés vagy melegvíz) előjön ez a hiba.”
Most megjelenik az St és alapjáraton megy az égő.

Szerintem az St hiba csak érzékelési probléma, mert túl hidegnek veszi a primer kört. De lehet, hogy tényleg hideg ( nehezen, de el tudnám képzelni, hogy az autoventillációtól fagypont alá hűl a primer hőcserélő ).

Ne lőjetek rám, én is a Putyilov gyárban dolgozok.
(#) Imi983 válasza Hutty hozzászólására (») Hé, 10:00 /
 
Köszönöm a segítséget! Az E25 hibakódot megoldotta s szerelő. Átnézte a szivattyút, NTC-t cserélt. Az St hibakódot nappal is dobja, sőt bőven + fokokban is előjött.
(#) Imi983 válasza Hutty hozzászólására (») Hé, 10:02 /
 
Köszönöm! Ezt a hibakódot én sehol sem találtam meg. Mondjuk én 5-nek néztem az S betűt. Akkor megyünk ezen a vonalon tovább!
(#) Imi983 válasza VIM hozzászólására (») Hé, 10:12 /
 
Köszönöm!
Az E25 NTC cserével és pár kábel újra forrasztásával eltűnt. De hogy ne legyen minden jó utána nem sokkal jött elő az St gond..
(#) VIM válasza Imi983 hozzászólására (») Hé, 12:59 /
 
A vezérlőpanelen ha ilyenek a csatlakozások akkor nem árt az oda csatlakozó perifériának a kontaktusait megvizsgálni, hogy rendben van e. A szivattyún mit vizsgált meg a szerelő? A kondenzátorának a kapacitását nem vizsgálta? Ezt az St / 5E kijelzést utólag értelmezni .... Talán még ha a fűtési oldal vízszűrője nem volt megnézve, hogy mennyire szennyezett vagy nem, (nem egy sűrű szűrő) azt még meg lehetne vizslatni, mert áramlási hiányossággal összefüggésbe hozható a hibakód.
(#) Imi983 válasza VIM hozzászólására (») Hé, 18:22 /
 
A szivattyút ilyen színes, forgó mágnessel nézte hogy működik rendesen. A vízszűrőt nézte, a hőcserélőt is szétszedte, nem-e vízköves. Minden szép tiszta.
(#) Gombszem válasza Imi983 hozzászólására (») Hé, 19:10 /
 
Idézet:
A szivattyút ilyen színes, forgó mágnessel nézte hogy működik rendesen

Milyen? Érdekelne.
(#) pecsenye válasza VIM hozzászólására (») Hé, 20:32 /
 
Értem, tehát akkor éppen azzal a csappal próbálkozzak először, amelyik nem okozza ezt a jelenséget! És hogyan lenne érdemes kezdeni? Leszedem a csapot és megnézem, hogy a többi csapnál úgy megszűnik-e a kazán kapcsolgatása?
(#) VIM válasza pecsenye hozzászólására (») Hé, 21:04 /
 
Hát ugye azt nem írtam, hogy hogyan lehet legegyszerűbben a kérdéses csapot kiiktatni, hát szerintem a mosdókagyló alatt lenni kell elzáróknak (ha egyáltalán el lehet velük zárni) és ha azokat elzárod akkor az a mosdócsaptelep ki lesz zárva a hibalehetőségek sorából. Tehát ha kizárod a mosdó csaptelepét és nem fordul elő más csaptelepek működtetésére a kazán kapcsolása akkor ott a hiba. Ha karos a csaptelep és rossz, ahhoz általában lehet kapni betétet.
Következő: »»   595 / 595
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem