Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autóriasztó és központi zár
 
Témaindító: hzsolt77, idő: Jan 15, 2006
Témakörök:
Lapozás: OK   9 / 167
(#) kumpl válasza kumpl hozzászólására (») Júl 22, 2008 /
 
Itt a végleges megoldás, tökéletesen működik!

LastScan.jpg
    
(#) Tomszy válasza kumpl hozzászólására (») Júl 22, 2008 /
 
ááááá, képzeljétek, papa fos suzukijára akartam tenni a cuccot, de azon a foson ugy megy a riasztó hogy cserélgeti a testet, mivel mindkettőn riasztáskor 5.5 voltot mértem, és ha egyiket lekötöttem nem szolt... egyenlőre betettem egy kapcsolot amivel az egész végét lekapcsolom..pff, jobb ötlet egyenlőre nincs sajna...

ha valaki tud valamit erre, irjon, ha nem marad ez, igaz ilyenkor csendben ellopható... de legalább nem csipog az a fos... fülsüketítő zaja van
(#) sankomanko hozzászólása Aug 14, 2008 /
 
Sziasztok!

Mazda323 1991-es evjarat. Megadta magat a kozponti zar, ami inditogatlo is egyben, ezert be sem indul a kocsi. Most le kellett szednem az aksiról, hogy ne dudáljon folyamatosan.
Ki szeretném iktatni, de azt sem tudom, hogy hol keressem a vezérlőt.
Tudnátok segíteni? Előre is köszi!!!!
(#) akos70 válasza sankomanko hozzászólására (») Aug 14, 2008 /
 
Olyat nem ismerek, hogy központi zár, meg inditásgátlo is egyben. Lehet, hogy egy riaszto,ami vezérli a központi zárat, és riasztáskor letiltja az inditást?
(#) sankomanko válasza akos70 hozzászólására (») Aug 14, 2008 /
 
háát, lehet. nem értek hozzá annyira.
ha a központi zárral zárok és valamelyik ajtó nyitva maradt, akkor riaszt kb. egy perc múlva.
ezt az indításgátlós dolgot soha nem értettem, de már jóideje csak akkor indul be, ha ki-be kapcsolgatom a központi zárat, most pedig végképp megadta magát....
kössz a választ mégeccer
(#) akos70 válasza sankomanko hozzászólására (») Aug 14, 2008 /
 
Ugy értsem, hogy kulccsal zárod az ajtot, és ugy aktiválodik a riaszto? Nincs távirányito?
(#) sankomanko válasza akos70 hozzászólására (») Aug 14, 2008 /
 
de-de-de, távirányítós! azzal zárok. de most még az sem működik. az egész becsődölt. ha visszeteszem az aksira a vezetéket, azonnal riaszt, hiába van bezárva.
valahogy az egészet ki kellene iktatni, csak nem tudom, hogyan és hol kell. valahol a motorház vagy aksi környékén lehet ennek a vezérlése?
(#) akos70 válasza sankomanko hozzászólására (») Aug 14, 2008 /
 
Alapvetöen kétféle verzio van, az egyik az, amikor a szirénával egybeépitik az elektronikát, ez a motortérben van, arrol ismerni meg, hogy jo sok vezeték jön ki belöle.
A másik verzionál a motortérbrn csak a sziréna van, a vezérlöt az utastérbe teszik, védett helyre, legtöbbször a müszerfal alá bal oldalra. Olyan vezetékeket keress ott, amin látszik, hogy nem gyári. Utolagos kötések, külön biztositék, stb. Ezeket lekövetve könnyen meg lehet találni. Ezeket az utolagos vezetékeket egyenként lekötöd, leszigeteled a helyét. Fogsz találni egyet, ahol elvágtak egy gyári vezetéket, és a végeket összekötötték a riaszto 1-1 vezetékével, vagy egy relével. Itt a gyári kötést vissza kell állitani, ez az inditástiltásé. Ezt lehet, hogy a gyujtáskapcsolo környékén fogod megtalálni.
(#) sankomanko válasza akos70 hozzászólására (») Aug 16, 2008 /
 
Meg is találtam, a műszerfal alatt.
Kössz az infot.
Berasec 2000 márkájú riasztó és NCL-17 központivezérlő modul. Ennyit sikerült leolvasnom a két dobozról, de igen bizonytalan vagyok a vezetékeket illetően. Nem teljesen egyértelmű számomra így elsőre, hogy ha kiszedem a dobozból a vezetékeket, azt utána át kell-e kötnöm valahova, ill. a gyári kötést sem találtam meg eddig.

Szerinted kísérletezhetek vele, vagy hagyjam szerelőre? (Nem szívesen költenék jelenleg...)
(#) akos70 válasza sankomanko hozzászólására (») Aug 16, 2008 /
 
Hát, te tudod, ha nem vagy egy müszaki analfabéta, akkor sikerülnie kell.
A riasztobol jövö vezetékek másik végeit kell felkutatni,és lerendezni ugy, ahogy leirtam. Lehet, hogy pár burkolatot le kell szedni hozzá, de általában könnyen megtalálhatoak a kötések. A központizár modulját ne kösd ki, az valoszinüleg kulccsal müködni fog. A modult és a riasztot összekötö 2 vezetéket kösd szét, az csak arra szolgál, hogy a riaszto vezérelje a k. zárat.

Tehát ne a dobozbol szedd ki a vezetékeket, a másik végét kell keresni!
(#) mrSzonda hozzászólása Szept 2, 2008 /
 
Sziasztok!

Volna egy kényelmi problémám, ami a következő lenne:
Van egy nagyon bugyuta autóriasztóm, egy nagyon bugyuta kozpontizár vezérlő elektronikám, valamint én is nagyon bugyuta vagyok.
A kp.zár elektronikája nagyon egyszerű, a vezérlő motorok a bennük lévő mikrokapcsoló által kapcsol testtel irányítják a dobozt. Hol az egyik, hol a másik szálra kapcsolják a testet, ennek megfelelően zárnak és nyitnak. Ugyan erre a bemenetre csatlakozik az autóriasztó is. Így zárja és nyitja az ajtókat ki- és beriasztáskor. Ezt egy kisebb elektronika és a morse-relé közbeiktatásával teszi, mivel önmagában az autóriasztó nem képes kp.zárat vezérelni csak egy LED-et képes meghajtani. Ezen a vezetéken vagy 12V jelenik meg, vagy semmi, attól fuggően hogy ki vagy be van riasztva a riasztó. Ez a vezeték vezérli egy tranzisztoron keresztül a morse-relét, ami ide vagy oda kapcsolja a testet a kp.zár elektronikájára. Ezzel viszont egy gond van csak. Vezetés közben mikor az autó ki van riasztva és az ajtók is nyitva vannak, kézileg az ajtógombokat lenyomva nem lehet lezárni az ajtókat, mivel a riasztó a morse-relén keresztül folyamatosan ott tartja a testen a kp.zár "nyit" vezetékén. Így még ha le is nyomom az ajtógombot, azonnal visszatossza a kezembe az elektronika, ami jogos. (Viszont szerintem nem biztonságos, szeretek lehuzott ajtókkal közlekedni hogy mellőlem a csomagokat ne tudják egy piros lámpánál állva kiemelni, adott esetben...)
Szükségem volna egy olyan megoldásra a morse-relé után, ami max. teszem azt 2sec-ig engedi csak rá a testet a kp.zár bemenetére, hogy onnantól kezdve az enyém legyen a kp. zárak vezérlése. Valami egyszerű passzív elemkből megépíthető monostabil megoldásra gondoltam, de ehhez én már kevés vagyok. Nem akarok PIC-es 555-ös megoldást mondván azzal jobban egyszerűbb lenne, az már ágyúval verébre kategória lenne.

Köszönöm szépen előre is mindennemű segítséget!

Üdv,
mr.Szonda
(#) Inhouse válasza mrSzonda hozzászólására (») Szept 2, 2008 /
 
Szia!

aki keres, talál

Üdv
Inhouse
(#) mrSzonda válasza Inhouse hozzászólására (») Szept 2, 2008 /
 
Szia Inhouse!


Nagyon szépen köszönöm a gyors válaszodat, remélem ez az amit kerestem!
Köszi mégegyszer!


Üdv,
mr.Szonda
(#) sasolo válasza Dav_id hozzászólására (») Szept 10, 2008 /
 
Hello nekem is ilyen riasztót rejt az Opel Astrám, /MODEL 550/kereskedőtől vásároltam, s én sem kaptam távirányítót, leírást hozzá.Ha neked sikerült valamit kinyomozni erről a tipusról légyszives irjál egy e-mailt az aldeo@freemail.hu-ra. Köszönöm László
(#) kelli4450 hozzászólása Szept 11, 2008 /
 
Sziasztok!
Segítséget kérek abban hogy a kép alapján felismeri-e valaki a távirányítóhoz tartozó autóriasztó típusát, illetve tudja-e valaki hogyan kell újra felismertetni a riasztóval?
Köszi a segítséget.
(#) kelli4450 hozzászólása Szept 11, 2008 /
 
Bocsi, itt van a nevezett távirányító...

távir.jpg
    
(#) Inhouse válasza sasolo hozzászólására (») Szept 15, 2008 /
 
De azért extraként szerepelt a felszereltségnél a riasztó?

Mindig elborzadok, mikor egy használt autónál ezt előnyként tüntetik fel. Az esetek 99%-ában valami gáz mindig van a riasztóval. Az a minimum, hogy leírás nincs hozzá, távirányító max csak az egyik. És a működéssel is szokott gond lenni... Aztán próbál a vevő keresni egy szerelőt, hogy az majd megcsinálja... Se programozási segédlet, se bekötési leírás...olyan riasztók is kerülnek így elő, amihez hasonlót se láttál még, magyar forgalmazó vagy nincs már, vagy sosem volt...
Ha valakinek 1 távirnyája van, akkor a másik lehet, hogy egy olyannál van, aki megkeresi és már viszi is...

Az én Thaliámban Spal van, az pl. okos, megmondja, hogy hány távirányító van ráprogramozva, és mivel nálam van mindkettő, ezért ez így ok. Egyébként kivágtam volna belőle...

Üdv
Inhouse
(#) jozso78 hozzászólása Szept 23, 2008 /
 
Sziasztok!

A segitségeteket szeretném kérni! Van egy Skoda Fábiám,gyári távirányitós központival. Igaz a távirányitós egység régóta nem mükszik. Ezért elhatároztam szertteszek egy riasztóra,majd az vezérli a kózpontit.Be is szereztem egy Portman AM380-st. Sikerült is bekötnöm szinte mindent,kivéve a központit,na itt kellene egykis segitség! Szerintetek a gyári vevő egység helyére,hogy tudnám bekötni a riasztó központi vezérlését? Egyáltalán beköthető-e? Ha nem akkor hová kellene kötnöm,és melyik séma szerint? Melléklek egy képet a vevő egységröl,és a riasztó bekőtési rajzát.Mértéktelenül boldogá tenne,ha segitségetekel sikerülne bekötni,ezt a fránya központit!

Elöre is köszönök minden segitséget!
(#) jozso78 válasza kelli4450 hozzászólására (») Szept 23, 2008 /
 

Ha jól sejtem ez a távirányitó egy skodához tartozik.
Ha ez igaz akkor a tipusa vk7 AEV 4221, de ez nem riaztó,csak a központizár távvezérlöje. Az én automban is ilyen van,de sajnos egy elem csere után soha többé nem sikerült életre keltenem. Bocsi ha nem helyes a diagnózis!
(#) kelli4450 válasza jozso78 hozzászólására (») Szept 24, 2008 /
 
Köszi az infót. Utánanézek, ha estleg találok róla valamit, akkor jelzek neked, ha érdekel.
(#) kobold hozzászólása Szept 25, 2008 /
 
Sziasztok,
láttam, kérdezte más is korábban, hátha most lesz válasz: nincs valakinek Rhino HT36AL-4E(M) típusú riasztóhoz valami infója? Bekötési rajz, netalán a távkapcsoló frekvenciája, esetleg kapcsolási rajz is jó lenne, bár ilyen extrákra nem számítok. A táp már megvan, azon kívül semmi, csak pár szál elvagdosott vezeték, meg egy ugrókódos távirnya, amire per pillanat semmi reakció nincs.
(#) vovozs hozzászólása Szept 25, 2008 /
 
skoda fábia központizar vezérlés 1-2 éves gyári kpznál vezetőajto lebont és ott a dobozkánál megtalálható lesz a nyito záro jel (tartott jek esetén ablak huzás) régebbinél ajtoba menő vezeték tán kék vagy zöld egyszálas testre az egyik irány 200 ohm-on keresztül test másik irány itt is tartott jel ablakhuzás.... ha gyári a központizárat ki akarod kötni akkor hidegélelmet vigyél ......

ez a hagyományos 1-es fábia
(#) jozso78 válasza vovozs hozzászólására (») Szept 25, 2008 /
 

Az enyém 2001-s kiadás. Ezzek szerint ha jól értelmezem akkor egy vezetéken vezérli a nyitást-zárást? Akkor hogy kötöm rá a két vezetéket a riasztóból? Vagy esetleg rá kötöm a riasztó mind két vezetékét arra az egy szálra,az egyiket csak ugy simán a másikat egy ellenálásal,és igy mükszik? El kell vágni a vezetéket? Lehet,hogy bugyuta vagyok,de ha el magyaráznád, tuti meg tudnám csinálni. Köszi szépen mindent!
(#) jozso78 válasza kelli4450 hozzászólására (») Szept 25, 2008 /
 

Hát remélem nem lesz rá szükségem, mert most probálnék egy riasztot be kötni,majd az meg oldja.
De köszi szépen a jó indulatodat.
(#) Mumtaz hozzászólása Szept 25, 2008 /
 
Sziasztok!

Némi segítségre lenne szükségem.Vettem egy bicskakulcs szettet (háromcsatornás távkapcsik+központi zár vezérlő). A kocsim egy VectraB, amiben gyári riasztó+központi zár vezérlő van egybe. Ez ugyan távkapcsis, de gyári távkapcsim csak egy van és az is haldoklik (nem az elem). Ugyanakkor ez csak kétcsatornás (nyitás/reteszelés és zárás) és nekem kellene a harmadik gomb. A kocsimban a zárás két lépcsőben zajlik (a gyári vezérlővel):

1. A távkapcsi ZÁRÁS gombját egyszer megnyomva, vagy a vezető oldali ajtó zárjában a kulcsot egyszer elforgatva, majd vissza engedve csak bezárja az ajtókat.

2. A távkapcsi gombját 10mp-en belül újra megnyomva, vagy a vezető oldali ajtó zárjában a kulcsot még egyszer elforgatva reteszeli az ajtókat (a központi zár motorjai egy picit tovább fordulnak, így az ajtókat nem lehet a belső gombokkal, vagy pl. fűrészlappal kinyitni/feltörni), ugyanakkor ilyenkor élesíti be a riasztót.

Ez hasznos funkció és használom is, ezért nem szeretnék megválni tőle.
A vásárolt szett tökéletes lenne, de inkább külső vevőként szeretném használni, viszont van egy-két probléma vele. Amolyan extraként van benne autókereső funkció, ami abban áll, hogy bezárt kocsinál a zárás gombra rányomva 3X felvillantja az indexeket. Ebből következőleg zárni csak 1X lehet vele, mert utána már kocsikereső funkció van. Tehát megjegyzi, hogy utoljára a ZÁRÁS gomb lett megnyomva a távkapcsolón. Persze, ha lenne benne visszajelzés az ajtózártól, hogy az ajtó zárva, vagy nyitva van-e, akkor le lenne a gond, de Én ilyet nem találtam. Ez a dolog azért is rossz, mert mi van, ha éppen kulccsal lett kinyitva az ajtó. Ezért is számítottam rá, hogy van valami visszajelzés az ajtózártól.

A megoldás ez a visszajelzés dolog lenne, ha lenne. Illetve van egy másik, ami annyit tesz, hogy ennek a vezérlőnek az első lépcső után meg kell szakítani a tápellátását, ugyanis akkor újra lehet zárni vele, tehát jöhetne a második lépcső (riasztó élesítés, stb...), ami után már nem kell megszakítani a tápfeszt. Ezt mondjuk az ajtózár talán elvégezhetné de én nem igazodom ki a rajzon. Illetve, ha utólag be lehetne kötni egy ilyen visszajelző szálat, az is megoldás lenne.

Gondolkodtam esetlegesen egy olyan megoldáson, hogy a központi zár motorjánál lévő kapcsoló(k) a zárt állásban (tehát nem a reteszelt állásban, amikor már a riasztó is élesedik) kiadnak vagy egy testet, vagy egy +12V-ot és ezzel lehetne esetleg egy pici 555-ös áramkört vezérelni, ami egy pillanatra meghúz egy relét, ami egy pillanatra megszakítja a bicskakulcs vevőjének a tápját. Viszont nem tudom, hová köthetném, hogy csak akkor bontsa meg a vevő tápját, ha a k.p.zár motorja zárt állásba ugrik.

Mellékeltem a kocsi kapcsolási rajzának azon részét, amin a vezetőoldali ajtó bekötése van. Valamint mellékeltem 1-1 képet az új vezérlő áramköréről, és ennek a cuccnak a bekötési rajzát.

Ha valaki tudna segíteni, légyszi nézzen rá!
Köszönöm!

Vectra B kapcs. rajz
Vezérlő 1
Vezérlő 2

Vezérlő bekötés
(#) kobold válasza kobold hozzászólására (») Szept 26, 2008 /
 
Nagyjából bekötögettem közben, és a távirnya is megy (van a riasztón egy led, ami adáskor villog), már csak rá kéne tanítani. Ehhez valahogy ki kellene hoznom az aktív állapotból, valószínűleg azért van rajta a led mellett a nyomógomb, a kérdés csak az, milyen (gyújtás-, ajtó-, stb.) kombináció kell ehhez. Index fórumon olvastam, hogy van megoldás, csak túl titkolózó volt az illető
Szóval, van-e valakinek ötlete vagy tapasztalata aziránt, hogyan lehet egy beélesített Rhino HT36AL-4E(M) riasztót rávenni arra, hogy rá tudjam programozni a távirnyát? Vagy egyéb Rhino, és hátha bejön...
(#) kobold válasza kobold hozzászólására (») Szept 26, 2008 /
 
Na, megy ez...
Csak a lényeg, hátha kell valakinek: motorháztetőt kinyitni, kapcsolóját (ha van) lesúlyozva zárt állapotot szimulálunk; hasonló célból a vezetőoldali ajtót is kinyitni, ablakot letekerni, ajtót visszacsukni. Akkusaru le, majd vissza, riasztó fél percig ordít; ha abbahagyta, ablakon benyúlva (ajtónak csukva kell lennie!) gyújtást ráadni, ezután a riasztóban lévő gombot (egy szürke dugó alatt van) egyszer megnyomni, erre kigyullad a mellette lévő led, és égve marad. A távirányítót meg kell nyomni, kialszik a led, villog hármat az index, levehetjük a gyújtást, használatra kész a rendszer
(#) vovozs válasza jozso78 hozzászólására (») Szept 26, 2008 /
 
jozso78-nak

igen egy szálon ha testet adsz rá akkor zár ha ellenálláson keresztül zárod testre akkor nyit, de lehet forditva van....

mindkét szálat kösd rá csak az egyikbe rakj ellenállást.


opelnál meg építs egy ámkört ami zárásnál egy impulzusból kettőt csinál
igy alpbol mindig reteszel
( normális riasztok tudják alapbol a két impulzust és mellé még a komfort zárást is... csak nem az ocso kinai...pedig nem tartana nekik semmibe...

vagy probálj trükközni a 3. csatornával igaz akkor két gombot krll nyomkodni ( párhuzamosítsd a záro szállal)
(#) Mumtaz válasza Mumtaz hozzászólására (») Szept 27, 2008 /
 
Átgondoltam és tesztelgettem. Megtaláltam mindent a "rendszerben".

Már csak abban kérnék segítséget, hogy kellene egy 555-el (vagy mással) megoldott cucc, ami egy relével megbontja a külső szett tápját. Én ilyenhez nem értek.

A probléma az, hogy nem akarom addig szétbontani a verdát, amíg nincs rajzom erről a kapcsolásról.Ezért több megoldásra lenne szükség.

Az egyik lehetőség arra vonatkozik, ha az ajtó mindkét zárt állásában. Ebben az esetben az kell, hogy amikor egy vezérlőszálon megjelenik a +12V, vagy test, akkor a relé egy pillanatra (kb 250-500ms) megszakítja a külső szett tápját, illetve amikor eltűnik a vezérlőszálról, akkor is ugyanígy tesz.

Előbbi a kétlépcsős zárás miatt kell, utóbbi pedig azért, ha kulccsal nyitom az ajtót, akkor is is alaphelyzetbe álljon a külső szett.

A másik lehetőség arra vonatkozik, ha a központi zár motorjában lévő mikrókapcsoló csak az első lépcsőben van zárva. Ebben az esetben elegendő, ha az 555-ös kapcsolás vezérlőszálán megjelenik a +12V, vagy a test és ekkor rántja be a relét egy rövid időre.

Tehát az elsőnél az kéne, hogy a vezérlőszálon a +12V, vagy test megjelenésekor és eltűnésekor is be kell húznia a relét, míg a másodiknál csak a megjelenésekor.

Tudna valaki rajzokat adni erről a kapcsolásról?
(#) Mumtaz válasza Mumtaz hozzászólására (») Szept 27, 2008 /
 
Újabb változás, hogy közben kimértem a dolgokat és véglegesedett, hogy mire lenne szükség. Tehát konkrétan egy olyan kapcsolás kellene, ami ha egy vezérlőszálon testet kap, akkor 1/4-1/2 mp-re meghúz egy relét és akkor is, ha ugyanarról a szálról eltűnik a test.

Tud valaki erre egy kapcs.rajzot adni?

Előre is köszönöm a segítséget!
Következő: »»   9 / 167
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem