Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Műhelyünk felszerelése, szerszámai
Téma, a műhelyünkben előforduló készülékek, anyagok, szerszámok, eszközök bemutatására, kitárgyalására.
Ez fizikailag mekkora (le tudnád fotózni)?
Szippantáskor kapcsolod be a szivatyút, vagy vákuumtartály+szelep kombináció van?
A pákanyomógomb van meg relézve, mert a kínai szippantós pákában nem biztos, hogy a kapcsoló szereti a motor 2-3A-ét szaggatni. Maga a motor 12V-ról megy amit egy Step Down konverter állít elő a 24V-ból. Tartály nincs és szelep sem.
Nincs mit. Úgy vásároltam anno, hogy a bontóban mondtam(amitől hülyének néztek), a legolcsóbb központizár vákuum szivattyúból kérnék, mindegy milyen autóból, csak olcsó legyen és hibátlan. Ez azt hiszem valami Seat-ban lakott és nem került többe mint 5000ft, viszont a galvánozott furatból is kirántja az olvadékot. A mérete a 24V 60W-os biztonsági trafótól nem magasabb így elhelyezve. Van benne gyárilag egy elektronika amit kihajítottam.
Az nekem egy lábpedálom van a szippantomotor inditására. Jo vele dolgozni csendes is.
A hozzászólás módosítva: 16:11
A motor indulásakor van azonnal elég erejű és mennyiségű vákum?
Én úgy képzelném el, hogy van egy tartály amiben előre csinál a motor max. vákumot, ott szelep nyitáskor azonnal teljes erővel és kellő mennyiséggel szív.
A motor tipusátol függ. nálam 3 fajta szivattyu van ( más dolgokra) és mindegyik azonnal sziv. Mindegyiken sokkal nagyobb a szivo nyilás mit a csö másik végén ( szivohegyen) azaz ott felgyorsul a levegö. Esetleg érdemes tanulmányozni, ha van ilyen adat, mekkora a szivattyu teljesitménye ( liter/min vagy valami hasonlo adat)
Azonnal van vákuum. Nekem jobban bevált miután az ilyen-olyan erre a célra tervezett szivattyúk nem. Többféle kiforrasztó állomást kipróbáltam az ismerősök körében és mindnek a szívóerő volt a gond. Ez természetesen csak egy vélemény, nincs kőbe vésve és késztetni sem akarok senkit hasonló építésére, csupán egy ötletet adtam. Lehet másnak más jön be. Nekem ami gondom volt a kínai állomások külön is megvásárolható szivattyúival, hogy nagyon csekély volt a szívóerő.
Szerintem is ez a helyes elképzelés!
Tervezem én is már régóta egy ilyen szippancs készítését, a szivattyú már régóta megvan, komolyabb membrános darab, de még a tartály,és a szelep hiányzik, illetve még nem tudom melyikeket használjam fel a lomosból..
Arra kelleni fog egy vákuumkapcsoló is, hogy a motor ne horpassza a tartályt míg le nem ég. A túlzott szívóerő sem feltétlen jó, mert egy régi elérett bakelit panelről úgy felszedi a rezet, mintha ott sem lett volna.
Nem értek az autókhoz, ezért meglepve olvasom, hogy a központi zárban van vákuumszivattyú. Ha tudod, mond el minek van az ott, és mit csinál a folyamatban. Az én autómon egyetlen kattanás a zárás-nyitás, semmilyen "szivattyúhangot", vagy erre utaló jelet nem érzékelek.
Igen vákuumkapcsoló is akad van egy SMC ZSE 20 típusom, már rég nem használtam.
Az igazi kihívás, rávenni magam a dobozkészítésre... A hozzászólás módosítva: 21:02
Ajtózárakat működteti. Nem elektromos motoros, hanem levegővel működtetett dugattyús vagy membrános szerkezet nyit zár. Szaknyelven pneumatikus. Nem tudom miért jobb ez, itt is van elektronika a pumpát vezérelni.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |