Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Műhelyünk felszerelése, szerszámai
Téma, a műhelyünkben előforduló készülékek, anyagok, szerszámok, eszközök bemutatására, kitárgyalására.
Lapozás: OK   202 / 202
(#) Skori válasza tufatofu hozzászólására (») Szo, 15:07 /
 
Ez fizikailag mekkora (le tudnád fotózni)?
Szippantáskor kapcsolod be a szivatyút, vagy vákuumtartály+szelep kombináció van?
(#) tufatofu válasza Skori hozzászólására (») Szo, 15:13 / 3
 
A pákanyomógomb van meg relézve, mert a kínai szippantós pákában nem biztos, hogy a kapcsoló szereti a motor 2-3A-ét szaggatni. Maga a motor 12V-ról megy amit egy Step Down konverter állít elő a 24V-ból. Tartály nincs és szelep sem.
(#) Skori válasza tufatofu hozzászólására (») Szo, 15:15 /
 
Köszi az infót!
(#) tufatofu válasza Skori hozzászólására (») Szo, 15:36 /
 
Nincs mit. Úgy vásároltam anno, hogy a bontóban mondtam(amitől hülyének néztek), a legolcsóbb központizár vákuum szivattyúból kérnék, mindegy milyen autóból, csak olcsó legyen és hibátlan. Ez azt hiszem valami Seat-ban lakott és nem került többe mint 5000ft, viszont a galvánozott furatból is kirántja az olvadékot. A mérete a 24V 60W-os biztonsági trafótól nem magasabb így elhelyezve. Van benne gyárilag egy elektronika amit kihajítottam.
(#) Massawa válasza Skori hozzászólására (») Szo, 16:10 /
 
Az nekem egy lábpedálom van a szippantomotor inditására. Jo vele dolgozni csendes is.
A hozzászólás módosítva: Szo, 16:11
(#) Suba53 válasza tufatofu hozzászólására (») Szo, 17:54 /
 
Keresek a környéken egy bontót.
(#) nagym6 válasza tufatofu hozzászólására (») Szo, 18:15 / 1
 
A motor indulásakor van azonnal elég erejű és mennyiségű vákum?
Én úgy képzelném el, hogy van egy tartály amiben előre csinál a motor max. vákumot, ott szelep nyitáskor azonnal teljes erővel és kellő mennyiséggel szív.
(#) Massawa válasza nagym6 hozzászólására (») Szo, 18:30 /
 
A motor tipusátol függ. nálam 3 fajta szivattyu van ( más dolgokra) és mindegyik azonnal sziv. Mindegyiken sokkal nagyobb a szivo nyilás mit a csö másik végén ( szivohegyen) azaz ott felgyorsul a levegö. Esetleg érdemes tanulmányozni, ha van ilyen adat, mekkora a szivattyu teljesitménye ( liter/min vagy valami hasonlo adat)
(#) tufatofu válasza nagym6 hozzászólására (») Szo, 20:06 /
 
Azonnal van vákuum. Nekem jobban bevált miután az ilyen-olyan erre a célra tervezett szivattyúk nem. Többféle kiforrasztó állomást kipróbáltam az ismerősök körében és mindnek a szívóerő volt a gond. Ez természetesen csak egy vélemény, nincs kőbe vésve és késztetni sem akarok senkit hasonló építésére, csupán egy ötletet adtam. Lehet másnak más jön be. Nekem ami gondom volt a kínai állomások külön is megvásárolható szivattyúival, hogy nagyon csekély volt a szívóerő.
(#) mex válasza nagym6 hozzászólására (») Szo, 20:29 /
 
Szerintem is ez a helyes elképzelés!
Tervezem én is már régóta egy ilyen szippancs készítését, a szivattyú már régóta megvan, komolyabb membrános darab, de még a tartály,és a szelep hiányzik, illetve még nem tudom melyikeket használjam fel a lomosból..
(#) tufatofu válasza mex hozzászólására (») Szo, 20:38 /
 
Arra kelleni fog egy vákuumkapcsoló is, hogy a motor ne horpassza a tartályt míg le nem ég. A túlzott szívóerő sem feltétlen jó, mert egy régi elérett bakelit panelről úgy felszedi a rezet, mintha ott sem lett volna.
(#) Alkotó válasza tufatofu hozzászólására (») Szo, 21:00 /
 
Nem értek az autókhoz, ezért meglepve olvasom, hogy a központi zárban van vákuumszivattyú. Ha tudod, mond el minek van az ott, és mit csinál a folyamatban. Az én autómon egyetlen kattanás a zárás-nyitás, semmilyen "szivattyúhangot", vagy erre utaló jelet nem érzékelek.
(#) mex válasza tufatofu hozzászólására (») Szo, 21:00 /
 
Igen vákuumkapcsoló is akad van egy SMC ZSE 20 típusom, már rég nem használtam.
Az igazi kihívás, rávenni magam a dobozkészítésre...
A hozzászólás módosítva: Szo, 21:02
(#) nagym6 válasza Alkotó hozzászólására (») Szo, 21:12 /
 
Ajtózárakat működteti. Nem elektromos motoros, hanem levegővel működtetett dugattyús vagy membrános szerkezet nyit zár. Szaknyelven pneumatikus. Nem tudom miért jobb ez, itt is van elektronika a pumpát vezérelni.
(#) nagym6 válasza mex hozzászólására (») Szo, 21:13 /
 
Még kihagytam az óngyűjtő tartályt, itt visszább Bakman rajzán látni.
(#) tufatofu válasza Alkotó hozzászólására (») Szo, 21:32 /
 
Nekem sem volt ilyen autóm, de sok típusban vákuumos a központi zár( Audi A3, Volkswagen, Seat stb.)a szivattyú csinálja a vákuumot hozzá.
Következő: »»   202 / 202
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem