Fórum témák
» Több friss téma |
- Ez a felület kizárólag, az elektronikában kezdők kérdéseinek van fenntartva és nem elfelejtve, hogy hobbielektronika a fórumunk!
- Ami tehát azt jelenti, hogy a nagymama bevásárlását nem itt beszéljük meg, ill. ez nem üzenőfal! - Kerülendő az olyan kérdés, amit egy másik meglévő (több mint 17000 van), témában kellene kitárgyalni! - És végül büntetés terhe mellett kerülendő az MSN és egyéb szleng, a magyar helyesírás mellőzése, beleértve a mondateleji nagybetűket is!
Most nézem, hogy van tda2030 as fórum is majd ott jobban utánnaérdeklődök. Köszi a segítséget . Még azt azért megkérdeznám, hogy tápoknál a pufferkondikat, hogyan szokták méretezni?
Sziasztok!
Lenne egy nagyon amatőr kérdésem. Ha tudom azt, hogy az általam bütykölt készülék 230mA eszik, akkor hogyan kell precizen kiszámolni, hogy pl. egy 9V-os kis akksiról mennyi ideig tud üzemelni? Köszi és bocs a hülye kérdésért! Üdv
Sziasztok! Egy olyan alcatel mobiltelefon töltőt szeretnék szétszedni, amin nincsenek csavarok.
Ennek a burkolatnak is van valami trükkje vagy ragasztva lehet vagy pattintós? /Esetleg verjem szét kalapáccsal?/ Mert jó volna meghagyni így dugasztáp formájában.
Hello, ragasztott lehet, én lefűrészeltem a tetejét... Óvatosan igy szét lehet szedni.
Udv,
Ez attol fugg, hogy mekkora az akksi kapacitasa. Tegyuk fel (az egyszeruseg kedveert), hogy a 9V-os akksi 2300mAh-as, azaz elvileg 2300mA-al terhelve max. 1ora hosszat mukodokepes az akksi. Ha te csak 230mA-al terheled, akkor elvileg 10ora hosszat birja. Kepletekbe ontve: ha Q - az akksi kapacitasa t - az ido I - az aramerosseg akkor t = Q/I tehat ismerni kell hozza az aramerosseget amivel az akksit terheled (ez ismert) es tudni kell, hogy mekkora az akksi kapacitasa.
Hello!
Lenne egy egyszerű kérdésem, van egy régi 160VA-es 24V-os trafóm, amit a labortápomban szeretnék használni. Működik tökéletesen, csak elég rozsdás, szeretném lefesteni. Itt jön a kérdés, hogy ha simán lefestem egy zománcfestékkel, akkor a tekercsek külső burkolatát is le lehet festeni? A vasmagot gondolom le lehet festeni, annak nem lehet baja abból. Kösz előre is! Üdv. Balázs
Sziasztok megépítettem ezt a kapcsolástLink
Gyönyörűen működött eslőre.Véletlen aztán fordítva kötöttem be a tápot és megbolondult össze vissza kapcsolgatott.Mivel két IC van a rajzba így mind kettőt ki akartam cserélni de csak egy csere ic-m volt.Beletettem az eggyik helyére és megint műkődött (egy darabig).Meg néztem a tápfeszt és 12 helyett 20 voltot kapott mivel ilyen kis változtatható feszültségű dugasztáppal próbáltam.Pedig a 12voltots álláson volt. Szerintetek mi a bűnös:a fordított pol.vagy a tápfesz.Most veszek bele majd egy pár új ic-t meg rendes tápot akkor szerintem jónak kell lennie.
Ha nincs hozzáértő ember, akkor mondom én: Általában a festékek némi fémet tartalmaznak, ez nem sok vizet zavarhat, de célszerű előtte belakkozni, ami viszont jó szokás és aztán festeni. Mártsd az egészet csónak, vagy parkettalakkba, az impregnálja rendesen...
Hello!
Sajnos, mind két dolog problémát szokott okozni. A CMOS-nak maximum 15V a tápfeszültsége. Az egyszerű dugasztápokban nincs szabályzó, és mert a trafó feszültségesése is magas, legfeljebb névleges terhelésén adja ki a ráírt feszültséget. Ha itt a relé nincs behúzva, az IC szinte semmit nem eszik és a kondi csúcsra töltődik. Egyszerűbb lett volna, még egy háromlábú stabit belevariálni. (Lehet olcsóbb is lett volna) üdv! proli007
tehát ha rakok bele új és IC-t és norm.lessz a tápfesz.akkor minden ok,
Hello!
Természetesen, persze ha előzőleg működött a dolog üdv! proli007
Sziasztok!
Szeretném megépíteni a mellékelt taps kapcsolót, amelyet a BSS honlapján találtam. Egy éjjeli lámpát szeretnék vele kapcsolgatni. Azt szeretném megkérdezni, hogyan lehetne azt megoldani, hogy a lámpa ne csak felvillanjon, hanem a követklező kapcsolásig égve is maradjon? Valamint 5V-os relé nem elég hozzá és akkor elég lenne a bementre is csak 5V, nem? Köszi és üdv.
Hello!
Elvileg ennek úgy kellne működnie, mert a két középső tranyó, egy bistabil multivibrátort alkot. Lehet azzal van valami gond. - Próbáld meg billegtetni, hol az egyik, hol a másik tranyó kollektor-eitter pillanatnyi rövidrezárásával. Utána mindíg abban az állapotban kell maradnia, amibe billentetted. (egyik tranyó kollektor feszültsége mindig fent, a másiké lent van és vica verse) - Ha így már működik, esetleg próbálj összeállítani egy NE555-ösből egy ütemadót (1..2sec-ra) és a két 47nF-os kondit az IC 3. lábára kötve billegtetni az áramkört. (nem kell tapsikoli) 5V tápfesz esetén, lehet, hogy a munkapontokat újra kell számolni. De az első tranyóét biztosan. A 2.2Mohm-ot csökkenteni kell, míg a tranyó kollektorában közel a féltápfesz nem mérhető. üdv! proli007
Sziasztok! Van olyan IC, ami NOT kapukat tartalmaz, melyik ez például? Vagy csak olyan van, ami NOR kapukat tartalmaz és kénytelen vagyok ezzel NOT kapukat létrehozni? Köszi!
ez a kapcsolás csettintéskor behúzza a relét és amikor újra csettintesz(tapsolsz) akkor elengedi ha jól emléxem mert ezt a gyakorlati tanárom csinálta és láttam nálla működni illetve szerintem 12Vos relé kell hozzá és olyan ami elbírja az éjjeli lámpa áramfelvételét
Hello!
Köszi a választ, a vasmagot lefestem majd, a tekercseket meg meglátom, ha tudok szerezi lakkot akkor lelakkozom, ha nem szerzek, akkor pedig úgy hagyom ahogy van, mert azok nem annyira csúnyák, elég szép állapotban vannak, a vasmag viszont elég rozsdás, így azt biztos festeni kell, ezért gondoltam a tekercsek lefestését is, hogy szépen nézzen ki az egész. Majd meglátom, mi lesz. Üdv. Balázs
az lenne kérdésem hogy ezt a digitális hangerőszabályzót szeretnék sztereoba megcsinálni viszont az a gondom hogy a nyomógomb amim van az alap állásban úgy zár mint a piros viszont amikor lenyomom akkor pedig mint a zöld és ez szerintetek torzítani fog?..vagy eggyáltalán működni?
Hali!
Azon két-két láb, amit pirossal kötöttél össze, alapból össze van kötve, és amit zölddel rajzoltál, ott záródik az áramkör. Magyarán ez csak egy sima, egy áramkörös nyomógomb, csupán 4 lába van, amiből 2-2 ugyan az. Remélem érted, mire gondolok.?
Szia! Bocs, hogy beledumálok, de az előttem szolóval picit nem értek eggyet. Én nem adnék a stabil IC-nek 36 volt tápot, mert 99%-ék, hogy elszál. Ha megnézed a katalógusokat a 12V-s stab IC-k max tápja 35V. Tehát a trafó fesz ne legyen több 24V-nél, de inkább 20-22V. A pufferelt feszt úgy kapod meg, hogy a trafó feszt (pl:24V) megszorzod 1,41-el (tehát pl: 24V X 1,41 = 33,8V) Tehát a puffer kondin kb 33,8-34V lessz. A puffer kondit úgy a szerencsés, ha legalább egy 30%-al nyagyob feszre méretezed. Tehát jelen esetben ninimum 40V-s kondit használj, de az sem baj, ha nagyobb (pl:50V-s) Ha a Tápfesz több mint 35V, tehát a trafód nagyobb 24V-nél, akkor inkább áteresztő tranzisztoros stabilizátort használj a +12V-nek (1 tranyó + 1 zéner + 1 ellenálás) mivel ennek a tranyó által "kibírt" max feszültséget adhatsz. Stabil IC-s megoldásnál, az a szterencsés, ha a kimeneti fesz (jelen esetben 12V) max másfél szeresét adod neki a bemenetre. Igaz kibírja a nagyobbat is (max 35V) de iszonyatosan melegszik. Ha meg jól méretezed, akkor lehet hűteni sem kell a stba IC-t. Egyébként a TDA 2030-at szem szerencsé max tápfeszen járatni, ugyanis gyakram (egyéb magyarázat nélkül) elszál. A TDA-t is max háromnegyed tápon használd. Persze a Te dolgod. Üdv tibi
igen értem és tudom csak az a lényeg hogy ezt az áramkört megépítem kétszer de a nyomógombok közösek,a képen illusztráltam hogy mit szertnék kérdezni: S1 és S2 közös és mint írtad hogy egy áramkörös és "piros" mindig zárva van így 7es láb 7essel 2es pedig 2essel lesz összekötve és hogy nem fog e ez bezavarni lehet hogy még mindig nem túl érthető hogy mit akarok mindani
szerk.:véletlen kétszer küldtem el ugyan azt a képet..megkérném valamelyik moderátort hogy törölje az egyiket..előre is köszönöm
köszönöm a választ akkor megtervezem a nyákot
Sziasztok! Mitől purcanhatott meg a 4:16 demux-om második nyolc kimenete? Egy ideig szépen villogtatta a ledeket, amiket a PIC kódolt be neki, aztán egyszer csak megállt a fele. Nagyon 'esd' érzékeny, vagy mert nem tettem előtét ellenállást a ledekre? De akkor az első nyolc miért működik? Vagy ez teljesen normális, hogy így eldobja magát egy ilyen alkatrész? Nem raktam rá fordított polarítást, az tuti... Az a baj, hogy hétvége van és nincs másik, h kisérletezhessek, Székesfehérváron, meg nincs nyitva semmi ilyesmi bolt hétvégén.
Hello, nem csak a "D" bemenet szakad le? (bár akkor csak a felső 8 menne, de azért nézd meg...) Ha az oké, akkor valami belső hiba keletkezhetett, de azok az előtét ellenállások azért kellenek!! 74154?
Helló
Csak azt szeretném megkérdezni hogy mennyire számít az ElKó-nál hogy hány voltosak ... pontosabban egy 12voltos áramkörbe belerakhatok egy 25voltos kondit is ha csak épp az van kéznél .. ?
Természetesen igen. Arra kel ügyelni, hogy a maximális feszültség amit kaphat az elkó, annál legalább egy fokkal nagyobb feszültségűt vegyünk. Tehát 12V esetén minimum 16V-osat. De akár 300V-osat is tehetsz rá ha úgy hozza a kedved
Mert egy 12V-os áramkörben egy 300V-os elkó soha nem fog 300V-ra feltötődni.
Nagyon szépen köszönöm
Adott 2db hálózati adapter aminek a kimeneti feszültségét 3-12V ig lehet szabályozni, a multiméterem mind a 2-nél 2szeres feszt mér akárhova kapcsolom az adaptereket meg mindha egy 12V os prociventillátort is gyorsabban pörgetne.(jóval hangosabb mint Anno a gépben )
Ja és az AC/DC közötti kapcsolóra ügyeltem, egy 9V-os zsebtelepnél pedig 9V ot mér rendesen.Bár a Multi sem egy mai csóka de még sztem jó. Mi lehet a baj ????
Próbáld meg terhelten mérni. És lőn v....
A puferelkó 1,41X trafó feszültségét méred, terheletlen, üresjárati állapotban. Az egyszerübb dugasztápokban nincs stabilizátor elem.A komolyabbakba már tesznek egy L200-ast, vagy hasonlót
Ha a névleges terhelőárammal terheled a dugasztápokat, akkor beáll a névleges feszültség közelébe a kimeneti feszültség. Nekem is voltak ilkyen "stabilizálatlan" dugasztápjaim, mind olyan volt, hogy terheletlenül magasabb volt a kimeneti feszültsége! Pl.: névleges 12V-nál olyan 14-16V-ot mértem típustól függően! Szerintem nincs semmi gond az adaptereiddel! :yes:
Szerk.: És ha a 9V-os elemet 9V-nak mérted, akkor a multimétered is működőképes! |
Bejelentkezés
Hirdetés |