Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Háromfázisú aszinkron motor indításának vezérlése úszókapcsolóval
Témaindító: proftom, idő: Aug 30, 2008
Témakörök:
A csillag/delta az pénzmegtakarítás végett van. Mert a motor indítóárama sokszorosa az üzeminek, és ehhez több amperes biztosíték kell, ami pénz. Ha viszont átkapcsoljuk csillagba sokkal kevesebb lesz az indítóáram.
Ha nem gond a nagyobb biztosíték gond nélkül indítható deltában. üdv. Tóbi
Azért a motornak sem mindegy... nehogy ám csak pénzkérdés legyen.. csak azért írom ezt, mert nehogy valakik általánosítsanak minden motorra.
Van sok olyan hajtás, ahol nem is szabad deltában indítani... jobb, ha tőlem tudod. Megéri a "befektetés", hidd el.
frank tibornak címeztem, miszerint felesleges a csillag/delta átkapcsolás, és csak pénzkidobás.
Tudom, hogy ez kell, és nem hiába használják már régóta. Elhiszem, hogy a nagyobb motorok nincsenek felkészítve a deltában való indításra (vagy vékony a tekercshuzal, vagy a csapágy nem bírja ki az indítónyomatékot). Jól gondolom?
Hello
csillag/deltát 10Kw-tól a szenyvízátemelőkbe. Ha kicsi az emelőmagasság és szabad a kifolyás építhetsz csillag/deltát pár másodperces időzítéssel. Frekiváltót csak vegyszeradagolókba a szabályozhatóság miatt, de ezek pici motorok. Ki kell számolni hogy jössz ki jobbann, vezérlést építessz, vagy hálózatfejlesztéssel ami esetleg másra is felhasználható. KTobi: Pémzmegtakarítás is lehet ha olcsón hozzálehet jutni a szükséges alkatrészekhez, boltbol Kb 30-35 ezer az anyagár 7.5Kw-ra. Vagy ha újra kell építeni a hálózatot. Egy motort hogy indítasz elsősorban a meghajtott géptől függ, meg a hálózattól.
Van egy Evig katalógusom, abban 400kW-ig találhatunk motorokat. Az indításánál semmi hókusz-pókusz, direktbe, rá a hálózatra (ami azért nem 3x16A). Az indítóáramok 4-5kA magasságában, bírják a csapágyak, és a tekercs is.
Háznál más a helyzet. Az a baj, hogy főként a régebbi motorok alkalmasak csillag/delta indításra, az újak között kevés van, ami deltába járatható. |
Bejelentkezés
Hirdetés |