Fórum témák
» Több friss téma |
Hello!
Hát itt, miközben nönek az igények, a tényleges mechanikai és villamos maximalista megoldásokban jelentős engedmények születtek. - A Ledeknél nem a feszültséggel kell foglalkozni, hanem az árammal. Tehát így első ránézésre egy kisveszteségű szabályozható áramgenerátor kell számodra. (Esetleg SetUp konverter, ahol az áramot állandó értéken tartva, a sorba kapcsolt és bekapcsolt Led-ek számával növelhető a fényerő.) - Viszont mi a bánatnak a 0..700mA változtatása. Ha a fényerőt 8-10 fokozatban állítod, akkor az is bőven megfelelő lesz. Látom a Led-ek még nincsenek meg. Mert ha meglennének, megmérhető, mi az, az értelmes tartomány (és lépcső), amiben szabályozni szükséges a Led áramot. - Pld. egy CD4017-es számlálóval, lehetne léptetni a fényerőt pld. 0..9 fokozatban. Egy nyomógombbal felfelé, eggyel meg törölve (azaz kikapcsolja) Ebből analóg jelet lehet készíteni, ami az áramgenerátor vezető jeléül szolgálhatna. A nyomógombokat, akár egy gumilapon keresztül is megnyomhatod. (Nyema poti!) üdv! proli007
Szia!
A ledek még nincsenek a kezemben, de már úton vanak felém, mert megrendeltem őket. A tipusuk: Luxeon Rebel természetes fehér SQ1 LED panel - PWN1-0080 Innen rendeltem meg: http://ledaruhaz.hu/a75773 És itt van két leírás PDF formátumban, az első magáról a chipről, a második pedig a kis nyákról amire szerelve kapom: http://www.luxeon.hu/docs/luxeon_rebel.pdf http://www.ledium.hu/docs/luxeon_rebel_sq1.pdf A 8 darab ledből vagy 2 vagy 4 kap egy ilyen optikát: http://ledaruhaz.hu/a75774 Ebből 4 darabot rendeltem, majd meglátjuk, mennyi kell a lámpába. Ez 18 fokba gyűjti össze a fényt, vagyis jól előre tudok nézni ha kell. Ezért szeretném ha 4 külön csatornán tudnám állítani a fényt, mert akkor lehetne 4 led (2 csatorna) a szórt világításra, (optika nélküli 140 fokos nyílásszögben) valamint ezektől nem függő előtét optikás, csak előre világítás. Így a fejrész átépítése nélkül képes leszek kicsit és nagyot is világítani. Az egy nyomógombos, 10 fokozatú léptetős rendszer nekem nagyon szimpatikus, mert 12 darab nyomógombot könnyebben építek be, könnyebben szigetelek le mint 4 potit és 4 nyomógombot. 4 nyomógomb a léptetésre, 4 a resetelésre, és 4 a turbó módra, ezt be tudnám foglalni egy kis keretbe hármasával, és 4 helyen el tudom helyezni úgy a sisakon, hogy biztonságban van ütéstől is, és könnyű fóliával vagy lapos gumival leborítani. Ez tetszik!
No, megvannak a képek.
A tömbvázlaton látható, hogy a ledeket a lámpatesthez fogatom, és a csavarok fejei alatt ki van vágva a hűtőborda lemeze, hogy ha ütés éri a lámpát, akor az előlapról és a hűtőbordáról származó erőhatás ne feszíthesse meg a ledeket tartó csavarokat, így nem eshet bajuk a lámpatesten belül.
Ezen látható, hogy még a legjobb oldalsó illesztés sem elég jó, ezért ki fogom tölteni a rést valamilyen folyékony ragasztóval, és még az is lehet, hogy a lemezeket összehúzom egy csavarral, bár így is elég stabil a széle, 2 mm vastag alu lemezből készült az egész cucc.
A lámpatestbe beledobtam egy papír darabot, ami mutatja, hogy mekkora hely kell a 8 darab SQ1 -es lednek.
A felső rész oválisa még nincs teljesen kész, nem valami szabályos a lekerekítése, mert meg akarom nézni, hogy mekkora nyílást vágjak rá, hogy minél kevesebb fényt fogjon meg. Jelenleg a papíron kiszögmérőzött értékhez képest 5 mm-el kisebb a luk minden irányban.
Ez egy kicsit oldalról van, hogy a térben lehessen látni, milyen is az alakja.
A hűtőlemezek még nincsenek meg, ezek széle ki lesz "rojtosítva", vagyis hosszában belevagdosva, és széthajtva. A lefelső lemez azért a végén befordulva betakarja őket, hogy a barlangban ne akadjanak bele mindenhova, természetesen nem nyúlhatnak túl a sisakon. A sisakra ezekkel a bordákkal lesz felfogatva a lámpatest, a kábel pedig rejtve a fém alatt bemegy a sisak alá, hátra az elektronika dobozához, ahol valszeg szintén forrasztva lesz, vagy még nem tudom, még az is lehet, hogy bedugom egy RJ45 -ös csatlakozóba, csak sikerüljön leszigetelnem!
Oldalról nézve így fekszik neki a sisaknak, mögé még oda kell képzelni pár hűtőlemezt, ezért van légrés a sisak és a lámpatest között.
Ugyanez felülről.
Úgy látszik, mintha a fedő darab túl széles lenne, nos, ez azért van, mert így van. Még le fogok szedni a széléből, és a maradék is követni fogja valamelyest a sisak görbületét, mert a hűtő lemezek is követni fogják a görbületet, és a fedő darab azokhoz lesz lefogatva.
És az utolsó képen egyben lehet látni szépen.
Szia!
A satu pofájára, két vékony (0,5mm) alulemezből hajlított "L" alakú védőt szoktunk tenni, hogy ne mancsingolja össze a lemezt. Egyébként egy ügyes marós, ezt a figurát, 10 perc alatt kimarja egy tömbből, és akkor masszív lesz és szép. üdv! proli007
Igen, a satura tényleg tehettem volna puha pofát. Az igazat megvallva ez amit lefényképeztem csak prototípusnak készült, hogy tanuljak abból ahogy készítem, hogy melyik hajtást célszerűbb előbb csinálni, honnan érdemes csiszolni, egyáltalán, hogy amikor hajtom a lemezt, akkor mennyit nyúlik, hogy számoljak, mert nekem a szélének a mérete és a magassága fontos.
A vicc az, hogy tök jól sikerült kihajtani, leszámítva a rondaságát. Illetve frászt, nem sikerült jól, mert egy dolgot elcsesztem rajta. A "felulrol.jpg" képen látszik a hiba, mégpedig az, hogy a jobb oldalon, a két kis fül alja beljebb van mint a teteje, mert a rájuk hajtott lezáró lemez hajtási görbülete megnyomta a fülek alját, így azok bemásztak a hasznos térbe, ellopva tőlem kicsit több mint 1 millimétert. 8-E Az ilyen hibákra álmomban sem gondoltam volna, éppen ezért készítettem el ezt a próbadarabot. Marós ismerősöm sajnos nincs, pedig az lényegesen megkönnyítené a dolgomat, nameg elegánsabb lenne egy tömbből, nem beszélve a hő elvezetésről, ami szintén jobb lenne úgy, de sajna asszem nekem marad a fűrész meg kalapács... :-/ Más. Egy hosszabb beszélgetést követően megint változott a terv, mert kiderült, hogy 4 csatorna voltaképp felesleges, nekem 2 csatorna elegendő, olyan formában, hogy 4 led lesz sorba kötve és fix 700 mA -en járatva, amit egy LM3404 -es IC adna neki (még nem tudom honnan szerzek ilyen IC-t) és ennek az IC -nek a DIM bemenetére lenne kötve egy PWM, amit két gombbal vezérelhetek, egy felfelé, egy lefelé, 8 lépésben. Most megyek, és keresek 2-3 ilyen IC-t. Magyar találatot nem találtam rá a guglival, nem tudja valaki, hol árulnak ilyet?
Szia
LM3404 van a lomexben párszáz ft ért vagy a retnél de ott jóval drágább vagy én is tudok adni de min 100db tol mert igy szálitják és ez a minimál rendelés
Köszönöm!
A lomexnél ahogy nézem engedik megbontani a csomagot, igaz plusz 40 forintos plusz költséggel, de ez nem zavar, met csak 3 darab ilen IC kell. Eggyel játszani, kettő meg a lámpába, aztán előbb-utóbb a harmadik is jó lesz valahova... Köszönöm az infót! Azért szóljatok ha tévedek, de ugye az LM3404MA jelzésű cucc amit a Lomex árul, az megegyezik az LM3404 -es chippel, csak a csomagolása más, igaz? Legalábbis én így vettem ki a http://www.national.com/pf/LM/LM3404.html oldalon látható leírásból... (még sosem rendeltem IC-t)
Mivel a kérdésem új topikot nem igényel, de válaszra se leltem, ezért a következő kérdésem van: Adott 3 db akki (1,2V) tehát összesen 3,6V. A ledek számára stabil 3,0-3,2V és kb 350-400mA szükséges. Hogyan tudok a 3,6V-ból stabil 3-3,2V-t csinálni? Várom a megoldásokat.
Sehogy...
A ledeknek nem stabil feszültség kell, hanem stabil áramerősség, és ha ez átfolyik rajtuk, akkor az említett feszültséget mérheted a kapcsain. Ha ez névlegesen 3 V, és rá akarsz engedni 350 mA-t, akkor 1.7 Ohm ellenállás kellene elé mindaddig, amíg az akkud 3.6 V-nál jár, aztán egyre kevesebb, ahogy merül... Lehet, hogy túl kevés stabilizátort láttam eddig, de azok között egy sem volt, amelyik képes lenne ilyesmire.
Elég furán nézne ki, hogy ahogy merül az akku, cserélgetem az ellenállást Ha meg kicsit túl sok a fesz az akkuban, akkor meg elég rendesen melegedne a led, szóval ez tuti nem jó megoldás.
Valószínű marad az a megoldás, hogy plusz 1 akksi, és akkor abból már lehet stabil 3V-t.
Magamat idézném, nem véletlenül:
Idézet: „A ledeknek nem stabil feszültség kell, hanem stabil áramerősség, és ha ez átfolyik rajtuk, akkor az említett feszültséget mérheted a kapcsain.” Ne feszültség-stabilizátorban gondolkodj (és a többiek se, akik ugyanebbe a hibába esnek), hanem áramgenerátorra van szükséged. Végül is majdnem ugyanabból épül mindkettő, csak más a kapcsolás, a ledek viszont állandó áramot igényelnek az állandó fényerőhöz. Ha ez az áramerősség annyi, amennyi az adatlapjában névlegesként olvasható, akkor minden egyéb varázslat nélkül ott lesz rajta a (szintén adatlapban található) nyitóirányú feszültség-esés is.
Ez világos, csak sajnos az ellenállás mégse megoldás. Azért köszi a segítséget
Én ajánlok egy nagyon egyszerű megoldást.
Multifuse, 350 vagy 400 mA-es. Vele sorban egy kis ellenállás, 1 max 1,5Ohm, és 1-2W-os. A legegyszerűbb. Viszont jobban jársz, ha 4 akkut használsz, mert különben gyorsan a ledek nyitófesze alá merülhetnek, főleg, ha nem márkásak.
Urak.... hogy a pitlibe tudom egy nagyfényerejű ledről eldönteni, hogy ő milyen tipuska?? ha nincs ráírva semmi???
Urak.... és ráadásul, ha a nemtudom milyen nagyfényerejű ledet 12v ról szeretném meghajtani akkor hogyan tovább???
hatékony segítő intézkedéseket előre is nagyköszök
Sziasztok!Nem vagyok nagyon villamosságba képben ezért szeretnék segítséget vagy tanácsot kérni. 15 méteres vezeték végén lenne 3 db led ez változtatható,4,5 Voltos laposelemmel használnám. Az elemhez olyan potméterszerű kütyü kéne amivel 0-max-ig szabályozhatnám a fényerősséget ahogy megkívánja a használat. Állatmegfigyelére kellene éjszaka.Várom válaszotokat és előre is köszönöm.
Atis
Hello!
Alapvetően, két megoldás kínálkozik, de mindemképpen a ledek áramát kell szabályozni. (Nullától, persze semmi értelme, mert egy bizonyos áram alatt már nem fog jelentősen világítani.) - Analóg áramgenerátorral. A Led-eket párhuzamosan kötve, a nyitófeszültség kb. 3V-ra fog adódni. 4,5V-al táplálva, kb. 60% hatásfokra lehet számítani. Előnye, az egyszerű kialakítás. Hátránya, hogy a Led-ek különböző nyitófeszültségek miatt, esetleg nem fog a három Led egyformán világítani. - SetUp, azaz feszültség növelő, kapcsolóüzemű tápegységgel (áramgenerátorral). A Led-eket sorba kötve, a nyitófeszültség kb. 9V-ra adódik. Ezt a feszültséget kell előálítani a 4,5V-ból a konverternek. És a konvertert a Ledek áramával kell szabályozni. Elérhető hatásfok, kb. 85%. Hátránya, hogy komplikáltabb a kapcsolás (nagyobb felkészültséget igényel), viszont azonos a Led-eken átfolyó áram, így a fényerő is. üdv! proli007
Hello! Köszi az infót, lenne még kérdésem. Ha azt szeretném, hogy a fényforrás 0-tól teljesen parázstól induljon fölfelé , hogy észre se vegye az állat és szokja meg a fényforrást ahogy lassan erősödik a fény. 4,5V helyett 9 V elemről is üzemelhet, lényeg hogy kicsi legyen az elem.Várom válaszotokat és köszi.
Atia
Hello!
Értem. Kérdés, - hogy mennyi idő alatt akarod, hogy felszabályozzon? - hány mA-t akarsz a Led-en átfolyatni? A 9V-os elem, lehet kissé soványka lesz. Úgy feszültségre, mint kapacitásra. Mert a fehér Led feszültsége 3..3,1V között mozog, ami maga is több lehet mint 9V és a szabályzónak szinte nincs feszültsége. (Persze, ha két laposelemről járatod, lehet számodra elégséges lesz.) Ha meg van a Led, akkor érdemes megnézni, hogy pld. 20mA-en hány volt nyitófeszültség mérhető rajta, és elég-e a fényerő. üdv! proli007
Hello!A felerősítés idelye függ attól, hogy a vad milyen gyorsan tudja megszokni a fényerőssödést.Lehet 2-15 percig is elnyúlhat.Lényeg,hogy 0-ról induljon ,hogy meg tudja szokni.Köszi az infókat.
Üdv:Atis
Hali
Nem tudom valaki lehet már irta de én nem láttam. Szerintem számold ki hány W-osak a ledek együttvéve és egy kb 1W-al nagyobb potmétert odateszel oszt jól van ( vagys tegyük fel hogy a 4led együtt 4Wos akkor egy 5w potméterel meg tudod csinálni. ha ez igy nem menne akkor meg van en az oldalon egy ventilátor szabályozó kapcsolás és végül is az is a kimeneti áramot szabályozza.
Mit szeretnél tenni a "vaddal"?
Fotózni, vagy csak megfigyelni?
Szió. Fel szeretném venni kamerával de a legtöbb szürkület ütán mozog.
Ha csak 20mA-es LED-eket akartok működtetni, szerintem már akkor sem érdemes 9V-os elemmel számolni. Egy ilyen elem kb. 200mAh kapacitású, az 20mA-rel terhelve 10 óra működési idő. Én inkább gondolkoznék 3 vagy 4 (inkább 4) AA cella befogadására képes elemtartóban és használnék valamilyen akkumulátorcellákat a célra.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |