Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Villanymotor bekötése
Az a helyzet, hogy ez nekem nem volt kérdés, mert van 3 fázisom. De az oldalon leírt megoldások értelemszerűen erre a motorra is érvényesek. A motor 1440 fordulatú, 350W-os. Ha igény van rá, a nap folyamán megnézem, lehet-e deltába kapcsolni.
Sziasztok,
Szeretnék beköteni 220 V-ra egy 380-as motort, 3 KW-os, a fordulatszáma 1450. Milyen üzemi, és indító kondi kell hozzá? Jó lenne ha megmaradna a 80%-os teljesítmény. Köszi Laja
Hello
Egy ekkora motort már nem egy szerencsés dolog átkötni 230V-ra, meg eleve kb. 2000W, jönne ki belőle, kb 120µF-os üzemi kondi kéne rá elméletileg, meg egy minimum egy 180µF-os indító kondi, de nem biztos hogy elfog indulni, ja és deltába kell kötni a motort! ![]()
Annyi még zoz11 kommentjéhez, hogy 230V-ról induláskor igen nagy áramot fog a motor felvenni. Ezért a 16A-t is valószínűleg le fogja verni. (380V-ról talán még a 4kW-os - könnyű indulás esetén - indulna 3x16A-ról.)
Hello!
Van egy pedál, amibe egy fém végállás kapcsolót szereltem, ezzel egy fázisra átkötött (3 fázisú) motort kapcsolgatok, itt olvastam az indítónyomatékot, lehet növelni 30 %-al, ami nekem is jól jönne, hogy lehetne megoldani? Eddig arra gondoltam, hogy a motorral párhuzamosan bekötök egy 230/9v trafót, erre egyutas és relé, ami rákapcsolja a kondit, ezzel csak az a baj, hogy megtartja a relét ![]() ![]() nyomógomb felejtős :yes: Üdv ![]()
Van kettő, de :nezze:?
Omron subminy timer 50/60 Hz 35/30 sec. 24VAC-s pat no. : 404810 226731 3pend ez van rajta :nemtudom: ![]() Venni nem szeretnék, mert drága ![]() ![]()
Hello
Én már nagyon sok motorhoz csináltam elektronikus indító relét NE555tel, egy 0,6VA-os 9vos trafó bőven elég hozzá!!! ![]()
Hello
Az 555 nem fog megbolondulni? Hogy gondoltad a dolgot, elárulnád? mert nekem akár 10-30 seccenként kell kapcsolni ![]()
Az 555 meg nagyon jól viseli a ki-be kapcsolgatást, nekem a vákuumos pákámba van ilyen megoldással a vákuum szivattyú indítása, és ott is nagyon sokat van kapcsolgatva! Ezzel is meglehet csinálni hogy csak kb 3s-ra tartsa bent a relét!
Vagy már csináltam olyat is hogy ezt a kapcsolást alakítottam át úgy hogy 2darab 470µF-os kondi helyett tettem bele egy 2200µF-osat, akkor pont addig nincs meghúzva a relé míg elindul a motor. Természetesen a nyitó érintkezője van használva így a relének a relének!
380-rol 230-ra üzemi,start,relével valo bekőtés kellene. Előre is kőszi
![]() ![]()
Helo!
Ő most szereztem egy relét amin 220v-os tekercs van.A villanymotorom az 380-as de deltába van kötve és 220v-ról megy.Azt akarom megcsinálni h a relé amikor bekapcsolom a motrot akkor behúzzon ( kondit kell kapcsolnia) és ha a motort felpörög akkor oldajon ki h a kondi nelegyenfolyton áramalatt mert ez csak indítókondi.Ezt megutodom valahogy csinálni?Am a relé nem egy nagy valami lehet nem is jó ide a tekercse 220-voltos és 3pólust lehet rákötni aiket megszakít szval 380-hoz is jó de nekem ugyis csak 2-kell belőle ![]()
Szia! Ehhez valamiféle késleltető kéne. Lehet készen is kapni (jó drága), meg lehet készíteni is, leginkább elektronikával.
Sziasztok! Én azt szretném tudni 380V-ról mükődő készüléket be lehet e valahogyan kötni 220V-ra..... Vagy ez teljességgel lehetetlen?
![]()
Semmi sem lehetetlen.
![]()
Ez egy átfolyós villanybojler
![]() ![]()
Az ilyen jellegű melegítők tetemes teljesítményük miatt üzemelnek 380V-ról. A villanytűzhelyek estén is volt lehetőség 3X380V-ról, 2X380V-ról, és 1X220V-ról történő üzemeltetésre. Minden bizonnyal itt is megvan erre az elvi lehetőség.
Azt nem tudom, hogy ismered-e a 220-380V közötti összefüggést. Sokan azt hiszik, hogy az utcán van az oszlopon egy 220V-os, és egy 380V-os vezeték, és kinek melyiket hozzák be. A dolog nem így működik. 4 vezetékről beszélünk, amiből három teljesen egyenértékű fázis, míg a negyedik a nullavezető. A nullavezető, és bármelyik fázis között 220V van, a fázisvezetők bármelyike között pedig 380V (A mai feszültségszint már 230/400V) Tehát, a két különböző feszültségérték mindössze 4 vezető között mérhető (3X220V, ill. 3X380V). A 380V-os táplálás azzal az előnnyel kecsegtet, hogy a 220V-hoz képest 3X-os teljesítményt tudunk produkálni, azonos áramok mellett. Ez azért fontos, mert a villanyóránk legjellemzőbb adata éppen az áramerősség, amit az alá beépített kisautomata határol. Tehát, egy vízmelegítő esetében azt jelenti, hogy a 5-6kW teljesítményt 220V-on 25-30A-es árammal tudjuk odaszállítani. Ez nagyon sok, mert a többi fogyasztónak már szinte semmi sem maradna. Ezért találták ki a 380V-os táplálást, mert így megoszlik a fázisok között a teljesítmény. Ha ezeket tudod, akkor elnézést a "szájbarágós magyarázatért". ![]()
Nem, nem tudtam
![]()
Ha mégis be szeretnénk kötni, akkor milyen módon kellene? Sajnálnám ha kárba menne mert elég sokba került, de azt senki sem vette észre hogy 380-ról megy
![]()
Egy gyártó - egy bizonyos gyártmányt vizsgálva - 3 féle áramellátási módot mutat be, amit a mellékelt képekkel illusztrálnék.
Az 2. képen egy kizárólag 3 fázisról üzemeltethető - és nullát nem igénylő - készülék bekötése látható. Sajnos itt a készülék megbontása - és belepiszkálás nélkül - nincs mód a 220V-os táplálásra, de az is lehetséges, hogy még úgy sem. (Ez attól függ, hogy csillagba kötöttek-e, 220V-os, vagy deltába 380V-os fűtőszálakat. Csak az előbbi esetben lehet elvileg megoldani - a teljesítményigények, és lehetőségek figyelembevételével, de gyári készüléket érintésvédelmi okokból nem igazán kéne piszkálni!) A 1. képen két féle készülék látható. Ez egyik alapvetően 220V-os - 1 fázisú - táplálásra készült, míg a másik ábrázolt készülék bekötés 2 fázisú - nullát ugyancsak nem igénylő - 380V-os táplálású. Sajnos, ez a 380V-os típus még elvileg sem alkalmas 220V-os táplálásra. Ez azonban konkrétan erre a gyártmányra vonatkozik. Elképzelhető, hogy más gyártók ettől eltérő koncepciók szerint építenek készülékeket, de erre azért nem túl sok az esély. Jó lenne, ha a készüléked bekötési vázlatát el tudnád küldeni.
Képet most nem tudok küldeni, de az első kép második ábrájára hasonlít. Egyik ismerősöm kipróbálta háromfázison működött, (ő villanyszerelő-segéd vagy valami ilyesmi), de ő azt mondta működne 220-on is, bár egyre inkább nem hiszek neki.....
![]()
Az 1. kép bal ábrája a 2 fázisú, 380V-os készüléket ábrázolja, a jobb oldali bekötés a 220V-os kivitelt mutatja. A különbség az, hogy a 220V-os készüléknél az L (tehát az L1, L2, L3 közül akármelyik), és az N (nulla) közé van kapcsolva a fűtőszál, ezért a feszültsége 220V, míg a bal oldalon lévő képen a készülék az L1-L2 (de lehetne az L1-L3, vagy az L2-L3 is), itt a fűtőszál feszültsége 380V.
Amennyiben a Tiéd is 380V-os (márpedig ezért értekezünk itt, mert annyi), akkor erre ugyan valóban rá lehet kapcsolni a 220V-ot (nem fog tönkremenni), de a leadott teljesítmény mindössze a 33%-a lesz a 380V-on leadottnak. Ez egy 4,5kW-os készüléknél 1,5kW lesz, értelemszerűen egy 6kW-os pedig 2kW. Ez - véleményem szerint - mindenképpen kevés lesz, a készülék a feladatát csak hatalmas megszorításokkal lesz képes ellátni (magyarul: Csak nagyon lassan folyatva lesz meleg a víz).
Mondjuk használati utasításban (németül van, ezért nem értettem hogy lehet e 220V-ról is) 27Kw a teljesítmégye. Akkor ez azt jelenti hogy 9kw lett?
Köszönöm a segítséged! ![]()
Sajnos ez egy központi készülék, legalábbis a teljesítményéből adódóan. Ezt háznál a villamos hálózat alapos "feltuningolása" nélkül lehetetlen használni. Ez bizonyosan 3 fázisról üzemel (3X380V), és az átlagos háztartás 220V-ja a 9kW-ot sem képes biztosítani (ez ~ 40A-os áramterhelést jelentene, mint ahogy a mellékelt táblázatból adódik).
Sajnos ennek az üzemeltetéséhez több 100.000 HUF költséggel lehet csak kellő mennyiségű energiát a házba bevinni.
Köszi a segítséget
![]() ![]()
A segítségeteket kérném.
Adott egy 1f-ú aszinkron motor. Adattáblája nincs. Nem tudom milyen teljesítményű. (Az áramát majd mérni tudom lakatfogóval ha rögzítettem a tartójára,) A fordulatszáma kb. 2800f.sec. A főfázis hideg ohmikus ellenállása fele a segédfázisénak kb 4ohm. A kapocsfedél szerint üzemi kondis motor. A motor acél v. öv. házas a hossza a tenget leszámítva a ventillátor burkolatával együtt kb. 30 cm. Kérdés: Hogyan tudom meghatározni, hogy pontosan mekkora üzemi konit kell rá kössek. (kb. 40 mikróra gondoltam.) (Szakiktól hallottam olyat hogy próbálgatással a kondi méretét úgy válasszam meg, hogy üzem közben a segédfázis árama 2/3-a legyen a főfázisénak.) Előre is Köszi. Üdv.
Próbálgatni kell mikor a legideálisabb!Akkor vesz fel a motor legkeveseebb áramot segédüzemi kondival ha a kondi értéke a legmegfelelőbb!
Sziasztok.
Azt szeretném megkérdezni, hogy tud-e valaki abban segíteni , hogy egy 1.1kw motorra mekkora kondi kell. (230 V)(Egy betonkeverőről van szó amin két kondi volt az egyik egy 16mF os a másik egy régi és nincs rajta semmi jelölés, ez ment tönkre és kicserélve egy 16mF osra, de nem indúl el illetve nem tud felpörögni a motor csakha kézzel rásegítek. Tehát most két 16 mf kondi van rajta de nem müködik)
Gondolom a másik indítási segédüzemi kondi volt és az nagyobb volt!Tegyél indítási segédüzemre egy 80mikróst az "belöki" azt akkor megy rendesen!
|
Bejelentkezés
Hirdetés |