Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Death of Zen (DoZ) 20W-os A osztályú erősítő
Témaindító: vendelkiraly, idő: Dec 17, 2007
Témakörök:
Örülök, hogy összeraktad és hogy működik!
Most biztos nagyon szépnek találod a hangját, de ennél még lehet szebb is. A bemeneti kondenzátort szerintem cseréld ki, az nem lesz olyan nagy költség. A hangszórókábeleknek pedig használj CAT 7-et vagy antennakábelt. Az ilyen eladós tanácsokkal azért érdemes vigyázni. Így hogy 32V 1,3A-re állítottad be a rendszert egy csatornára biztos elég lesz a trafó, de kettőre már nem hiszem. Vagy akkor két trafó lesz külön a két csatornára? Egyébként úgy nagyon profi lenne. Két külön monoblokk. Ha egy trafóval akarrod meghajtani a kettőt, akkor nagyon csúcson fogod járatni a transzformátort, amit azért nem javasolnék. Egyébként pedig Gratulálok és remélem meg fogod építeni a másik csatornát is! Talán mások is kedvet kapnak az erősítő megépítéséhez és nem volt hiábavaló nyitni ezt a témát.
Hello!
Akkor majd kicserélem a bemeneti kondit. A trafó két csatornára lenne: 80Volt*Amper, ezt elosztod 24V-tal (mert a trafó 2x12es ugye), akkor kijön kb. 3,3A. Ez elvileg akkor érvényesül, ha megfelelően összekötöd a két szekundert. Most egy csatorna 1,3A-t vesz fel, akkor 2x1,3=2,6A. Így a 3,3-hoz képest van egy kicsi tartalék. Lehet, hogy most valami iszonyatos baromságot írtam le, mert kb. a mértékegységekből követekeztettem így, szóval ha hülyeség, akkor bocsi! Közbe volt egy kis(?) probléma: a képeken is látszott, hogy a doboz még nem volt teljesen kész, de a trafó benne volt fixen, és ehhez kötve maga az erősítő-áramkör. Na most én okosan fúrtam, fűrészeltem a dobozt, minek következtében a szigszalag alatt összenyomódott a két BD139-nek a kollektor és emitter lába (márminthogy a két tranyó nem ért egymáshoz, külön-külön értek össze a lábaik ) Ezek után bekapcsoltam, hogy jaj de jó lesz dobozban kipróbálni, minek következtében a hangszóró csak búgott, valami elkezdett füstölni és kellemes égésszag volt. Első reakció kábel izomból ki a falból, kapcsoló lekapcs, stbstb... Ezek után kezdődhetett a méricskélés, és kiderült, hogy az egyik végtranyó teljesen elszállt (a lábai közt ellenállás nulla). A másiknak volt ellenállása, jaj de jó, ez még működik, gondoltam naivan. A beültetési rajzon viszont világosan látszott, hogy a gyilkos 40V(32) hogyan találja el az ártatlan végtranyó bázisát(kép), pedig a max. emitter-bázis fesz 7V... Utána beraktam egy új tranyót, mert két csatornányi alkatrészt vásároltam, szóval volt még tartalék, a másik, látszólag működőt bennhagytam. Ezek után se kép, se hang, se füst, se búgás. Húú de jó, működik. Nem is igaz. Mikor rákötöttem a műszert, hogy újra "bekalibráljam", a féltápfesz szépen meg is volt, viszont bárhogy csavargattam a másik trimmert, nem volt hajlandó pár tized A-nél többet fölvenni. Itt kezdett gyanús lenni a dolog, úgyhogy egyenként kiszedtem az összes tranyót, és a műszer nagyon hasznos "tranzisztor-ellenőrző" funkcióját kihasználva lemértem az összeset. Így kiderült, hogy a jónak tűnő 2N is halott, de a többi jó, ezért beraktam még egy újat a rossz helyett, ééééééés újból MŰKÖDÖTT! Tanulság: a dobozt ELŐRE EL KELL KÉSZÍTENI!
Sztem keves lesz az a trafo ehhez az erositohoz. kb. 31V egyenfeszultsegen 1.3A-t vesz fel egy oldal, azaz 31*1.3=40.3W-ot fogyaszt. A sztereo erosito ennek a duplajat, azaz 80.6W-ot. Hatarertekre nem szeretunk tervezni. Elvileg a trafok a nevleges teljesitmenyuket korlatlan ideig szolgaltatni tudjak, de minek feleslegesen futeni szegeny trafot? Raadasul a trafo belso ellenallasan is jokora feszultseg fog esni, igy nem lesz meg a nevleges 32V egyenfeszultseged 2.6A-es terheles eseten. Egy csatornahoz jobb lenne egy 80VA-es trafo, igy a sztereohoz ketto trafo kellene. Eleszteni, kiprobalni az erositot eleg 1 trafo is, de hosszabb ideju uzemeleshez dobozba zarva sztem nem egeszseges egy ilyen kis trafo ehhez az erositohoz. Az en A osztalyu JLHm hasonlo tapfeszultsegen es hasonlo ny.aramon uzemel. Egy 300W-os trafo szolgaltatja a tapfeszultseget es igy is fel nap utan szepen felmelegszik.
Ja bocsi: a 24V az váltó, és egyenirányítva tényleg 31-32V, így már értem, hogy hol a hiba. Nem hinném, hogy veszek még egy trafót, inkább kicsit alábbadok az erősítő teljesítményéből...
Tényleg nem ad 32V-ot, bekapcsolt erősítő mellett kb.30V a fesz. 1.2A*30V-tal számolva már csak 36W, ami sztereóba 72W. Amúgy ha csökkentem az áramfelvételt, azzal csak a teljesítmény lesz kisebb, vagy más is romlik?
Végre elkészült a DoZ egy rendes nyákos, passzív hűtésses verziója. Az Alkotó féle nyáktervet használtam megtoldva az áramkorlátos feszstabilizált táppal. Kis módosítással a két kapcsolás elfért egy 5,5x13 cm-es nyákon, amit filces techinkával készítettem. A végtarnzisztorok MJ15003-ak. BC212 helyett BC560C-t használtam. A képen látható nagy 2,5 kg-os hűtőbordát állítottam be hűtésnek. Az erősítő 42V feszültséget kap és 1,7A nyugalmmi áramot állítottam be nagy nehezen. Persze 1 óra járatás után a hűtőborda így is eléggé felmelegszik és sokáig nem bírom rajt hagyni a kezemet. De több órás járatás után egyenlőre úgy néz ki, hogy elegendő lesz a hűtés. A festék szerencsére pattogzik le, úgy hogy azt talán könnyen le tudom majd szedni róla. A hangja tökéletes, zajmentes és tiszta. Húsvét környékén elkészítem a másik csatornát is, és akkor jöhet a dobozolás.
A kimenő kondenzátorhoz vettem 4,7u-os MKP-t, de nem vettem észre nagy külünbséget, igaz még nem értem rá hasonlítgatni a hangzást. Írtam Rod Elliotnak egy emailt, amiben rákérdeztem, a kondenzátorok pontos értékeire, mert ő a "tuningolt" módosított kapcsolásba kicsit eltérő értékeket tüntettett fel. Azt kérdeztem, hogy akkor mi az optimális beállítás, de elég kitérő választ adott, nem árulta el az "igazságot" A 100k-s árambeállító potira pedig azt írta, hogy az azért 100k-s, mert minden tranzisztorral más a beállítás és elképzelhető, hogy szükség lehet a 100k ellenállásra. A tapasztalat azt mutatja, hogy egy 50k-s is teljesen elég tranzisztortól függetlenül, legalább könnyebb beállítani az áramot. Röviden ezek a tapasztalatok. Bíztatok mindenkit a megépítésére, de a nagy hűtőbordával, és melegedéssel számolni kell!
Ezt az erősítőt én is ismerem, és igencsak ajánlanám mindenkinek, aki a zenét szereti!
Közben sikerült dobozba pakolnom "Zen földi maradványait"
Nem volt egyszerű és még egy előlap így is hiányzik. A dobozolás maga több időt vett igénybe, mint maga az erősítő elkészítése. Gondot okozott, hogy a fémdobozom egy régi kiszuperált Philips CD deck fémháza, ami egy egyedi gyári konstrukció, így a sok kidudorodással megszenvedtem. Készítettem hozzá egy előerősítőt is, amit szintén ebbe a dobozba zsúfoltam. Ezzel az előerősítővel bizony meggyült a bajom, mert deszkamodellen frankón működött, de itt beszerelve összeszedett mindenféle nemkívánatos zajt. Végül sikerült minimalizálnom a zajt, és egy kapcsolóval is teljesen leválasztahtó a végfokról. Valószínű külön dobozba, külön tápegységgel lenne jó megépíteni. Az erősítő áramfelvételét szabályozó trimmert kicseréltem egy állandó állenállásra. MJ15003-as tranzisztorok fűtenek és zenélnek. A kicsatoló kondi 4700µF vele párhuzamosan kötve egy 4,7µF -os MKP Pufferkondenzátornak a képen is látható 10000µF -os amerikai gyártmányú SPRAGUE kondenzátort használok. Az erősítő 42V-os stabilizált tápegységről üzemel. Az áramfelvétele miután beáll egy állandó hőfokra kb. 1,8 A Az erősítő "tesztelése" folyamatosan zajlik. Már vittem "vendégségbe" is, ahol egyáltalán nem vallott szégyent. Itt Pesten szívesen állok elébe mindenféle meghallgatásnak és összehasonlításnak, ha az időm engedi. Az egyetlen bajom vele, hogy 14 kg-ot nyom a "vas" így nem olyan kellemes cipelni, de azért megoldható.
Nagyon jó az a hűtőborda a tetején! Tetszik!
A diyAudi fórumán keresgetve a kapcsolással kapcsolatban találtam jópár topikot a DoZ-vel kapcsolatba.
Talán ez az egyik "legtanúlságosabb" : DoZ (P36) Design Problems and Solutions A topic vége felé Rod Elliot is írt a hozzászólásokhoz. A képen látható kapcsolás egy eléggé letsztázott és praktikus kapcsolásnak tűnik. Ti mit szóltok hozzá?
Udv,
Jo kerdes, de en azon a elemenyen vagyok, hogy ez is csak az A osztalyu JLH variansa. Sokfelekepp modositottak mar azt a kapcsolast es sztem itt mar nagyon egyeni izles kerdese kinek melyik variacio tetszik jobban. A DoZ-ben csak annyi lenyegi(!) valtozas van az eredeti JLH kapcsolashoz kepest, hogy az aramgenerator nem passziv elemekkel valosul meg, hanem egy aktiv elemmel. De ilyen modot masok is csinaltak mar mashogyan, letezik kicsatolo kondi nelkuli szimmetrkius valtozat es meg sorolhatnank. Egy fel eletet el lehetne jatszadozni ezzel az erositovel de szvsz nem er ennyit az egesz. Amugy biztos nem rossz ez a kapcsolas sem, de csodat nem erdemes tole varni.
Üdv , én is szeretném megépíteni ezt a kapcsolást ,de sehol nem találom az emlegetett áramkorlátos tápnak a kapcsolási rajzát.Valaki tudna nekem ebben segíteni?
Előreis kösz demár megtaláltam , csak bevolt a szemem csukva Üdv mindenkinek
Üdv. CIROKL!
Lehet, hogy nem feltétlenül kell az az áramkorlátos tápegység. Én csak azért használtam fel, mert 40V-os sec. váltoóramból egyenirányítva, pufferelve lett kb. 56V DC-m. Ez túl sok lett volna az erősítőhöz, ezért használtam fel ezt a kapcsolást, nem az áramkorlátossága miatt, hanem hogy az 56V-ból csináljon nekem 40-et. Többen mondták nekem azóta, hogy felesleges az oda, és inkább egy alacsonyabb sec. feszültségű trafót kellett volna beszereznem, de most már mindegy, nekem ez csak egy "kényszermegoldás" lett. A tápegység 2N3055-je is elég sokat fűt, így az amúgy is meleg hűtőbordát még az is terheli. Azt nem tudom, hogy te milyen cipőben jársz és miért szeretnéd az áramkorlátos tápot. Rod Elliot honlapján találsz egy egyserű tápegységet(a DoZ headphone amplifier projektnél), illetve, az Alkotó által feltett rajzokon is találsz jó megoldásokat. Igazából jó tápegységet, A osztályú erősítőkhöz ami nem csak egyenirányító hídból és pufferekből áll még nem láttam. Pedig azt is több embertől hallottam, hogy egy jó erősítő tápegysége sokszor bonyolultabb, mint maga az erősítő kapcsolás. Talán a JLH-nál láttam egy táp kapcsolást, még a szerző publikálta annó 1969-ben Mások véleményét is szívesen meghallgatnám tápegység ügyben, konkrétan a fent elhangzottakra várnék választ. Személyes tapasztalatom az, hogy ezt az erősítőt nagyon egyszerűen meg lehet építeni, még nyáklap se nagyon kell hozzá elég egy próbapanel, vagy valami ötletes "légkábelezés". Fölösleges cicomázni, a tápegységben, pedig kérd a többiek véleményét. Nekem sokat segítettek a "fiúk" .
Hello nos ezzel énis így voltam mármint ezel a táppal de szerintem így az erősítőnek is jobb lessz a munkapont beállítása , nemfog összevissza ingadozni mivelhogy állandó stabil feszt kap.És én is szintúgy vagyok mint te nekem is 36 voltos tafóim vannak ,és36x1,41=51 üresen és terhelve is kb 50 volt.Ezért a két okért esett a választásom erre!a tápra.Ha fűteni akar akkor hagy fűtsön ,szerintem azzal nem lessz nekem gondom mert a bordáim minteggy 8000 négyzet centiméternyi felületűek,közel 10 KG .A tápba is MJ 15003 at teszek mert ennek jobb a hőleadása mint a2N3055 nek. Hát eddig még szinte csak az anyag beszerzésen vagyok túl,de ma illetve tegnap már dolgoztam rajta egy kicsit.http://picasaweb.google.hu/benusapc/ErKD# Van róla egy pár foto .Hát eddig vagyok majd az élesztés később ,még a bordákat összekell szerkesztenem . Utánna jön a beüzemelés , majd a dobozolás , már a fejemben megvan a terv de addig még sokat kell rajta dolgozgatni.Örülök hogy válaszoltál , ha továbbrais érdekelnek a fejleményeim akkor írj és válaszolok rá. Tisztelettel Benus László
Még egy pár kép , Üdv
A stabilizált tápegységről lényegesen szebb hangja lesz az erősítőnek.
Vegyük figyelembe, hogy nem csak stabilizál, hanem, szűr is. A A osztály, egyébként is megérdemli a kényeztetést. Szerintem a legszebb "hangja" a tranzisztornak ebben a beállításban van.
Eddig nagyon jól néz ki!
Remélem a folytatás is ilyen szép lesz! Természetesen kiváncsi vagyok mindenre. Örülök, hogy más is megépíti ezt a kapcsolást, így nem volt értelmetlen indítani a topicot. Akkor ezek szerint te is az eredeti kapcsolást építed meg, amit Alkotó is megcsinált, és nyáktervet is készített hozzá. Esetleg nem gondoltál rá, hogy a Rod Elliot féle ill. a diyAudio forumán is közölt változtatásokat beleépítsd? Mindnt bele
Sziasztok!
Úgy gondoltam, ideje lenne már, hogy én is építsek egy ilyen csodát (ami azt illeti, nagyon kíváncsi vagyok hogy hogyan is szól). Igazából egyelőre annyi lenne a kérdésem, hogy úgy általánosságban mik a tapasztalataitok végtranyóügyben? Gondolok itt elsősorban arra, hogy szerintetek érdemes lenne-e lecserélni a jó öreg 2N3055-öst valami másra? Az egyetlen tényező ami erre késztet, az csupán az lenne, hogy még nem biztos hogy hozzá tudok jutni olyan hűtőbordához ami TO-3-as tok hűtésére is alkalmassá tehető. Viszont fogalmam sincs hogy a hangzásra milyen hatással lehet egy másfajta végtranyó, ami mondjuk lehetne például BD249 vagy MJL21194. Szóval ha valakinek van már tapasztalata ezügyben, akkor kérem hogy ne fojtsa magába Bár igazság szerint legszívesebben én is a 3055-ösnél maradnék, de ugye a h.borda kialakítása ezt nagyban fogja befolyásolni...
Most látom, hogy 3055-ös létezik pl SOT-93-as tokozásban is, tehát ezzel már nem lesz probléma. Viszont a fenti kérdésem még mindig fennáll, azaz továbbra is érdekelne hogy ki milyen hangzásbeli változást tapasztalt különböző végtranyókkal.
Szerbusz!
Én eddig 2N3055-tel és MJ15003-mal hallottam a "vasat" szólni. A próbaverziómat 2N-el építettem meg. Aztán a véglegest MJ-vel. Néhéz lenne összehasonlítani, mert a probaverziót más típusú alkatrészekkel ( gondolok itt főleg a kondenzátorokra) építettem meg és a végleges erősítő biza több alkatrészében eltért a próbától, így nem lenne jogos az összehasonlítás. Azonban az "elvileg" jobb alkatrészekkel összerakott MJ-s erősítő szerintem semmivel sem szól szebben a jó öreg 2N-nél, pedig CDIL márkájót használtam, amit sokan bíráltak. De sokmindentől függhet itt minden. A próbaváltozaton ventillátorokkal hűtöttem a tranyókat, és szinte semennyire se melegedtek, míg a hűtőbordás MJ-ken mértem már 65-70 C°-ot is a hőleadás tövében. Ha egyszer lesz időm ki lehetne próbálni a próbaváltozaton cserélgetni a tranzisztorokat, mert annak a lábkivezetését csavarral oldhatóra csináltam meg és lehetne tesztelni a hangzást különéle tranzisztorokkal. Rod Elliott MJL4281-et ajánl a tuningolt verzióhoz. Én keresgéltem ezt a tranzisztort, ritka, mint a fehérholló, és az ára is elég busás. Ha esetleg arra vetemedsz, hogy megépíted, javaslom, hogy a változtatott verziót készítsd el, amiben már korrigáltak pár apró hibát.
Helló Nos ha rám halgatsz akkor maradj TO-3 as tokozású tranzisztornál, és ebből is olyat válassz aminek a chipje viszonylag nagy méretű!Pl az Mj - s tranyók.Még akkor is megéri ha a hűtőbordára ugyebár nehezebb fölszerelni ezeket a tokokat, de köztudott hogy az A osztály igencsak tud fűteni / 60-70 C / és ez már nem semmi!Mindenárom ragaszkodsz a Sot-93 tokhoz akkor csak valami picike teljesítményű végfokra összpontosíts!5-6 de max 10 Watt Mert ezek a tanyók szó szerint megfognak sülni!!!Én már többszáz erőlködő építésén túlvagyok mintegy 30 év alatt,és amit írtam az nem badarság,deha kételkedsz ebben akkor kérdezz meg másokat is miellőtt döntesz .Ez csak jó tanácsként mondom mert sok bosszúságtól, és sok pénztől akarlak megkímélni.A hangzással megcsak annyit tudok írni hogy / ahány ház annyi szokás , kinek a pap kinek a papné.Tehát róbálgatni kell hogy a te fülednek mi tetszik.Vagy összekell vetni más kapcsolásokkal . De úgyemlékszem már itt a fórumban a fiúk már ezt megtették.Kérdki a vélemyényüket bátran segíteni fognak Üdv BL
Ja igen a TO-3 tokozású tranzisztorra én is csak rábeszéllek. az MJL tranzisztorok nem TO-3-assak, de azok nagyobb méretűek is, és azok kibírnák a terhelést. Egy BD249 sokkal jobban fog melegedni, én se hittem el, hogy ez annyira fűt, de amióta megépítettem és beállítottam az 1,7 A nyugalmi áramot, a jelszó a következő: "Hűtőbordával nem spórolunk, az sosem elég nagy"
Lamalas ha jól tudom nem TO-3-as tokozást használt a JLH-hoz, már hallottam az erősítőjét, az az erősítő nagyon szépen szól, nekem eddig az tetszett a legjobban. Igaz ott a nyugalmi áram is kevesebb. Kompromisszumokat lehet kötni, de 1,7 A nyugalmi áramhoz én is csak a TO-3-at javaslom. Ha a teljesítményre mész, akkor egyértelmű a dolog.
Udv,
Massziv A osztalyu erositohoz en is inkabb TO3-as tokozasu tranyot javasolnek (altalaban alacsonyabb a lapka es haz kozotti hoellenallasuk). En a JLH-t probaltam MJL21194-esekkel, de brummosabb lett mint barmelyik masikkal amivel probaltam (kiprobaltam vagy 5-6 fele vegtranyot). Szoval erdemes probalkozni tobbfele vegtranyoval, sot a vegtranyok parhuzamositasa is szoba johet ha nagyobb kimenoteljesitmeny szukseges. vendelkiraly, Azota mar van jobb erositom is A JLH-t mar nem is tudom mikor kapcsoltam be utoljara ... most epp alatetnek hasznalom
Ha már alátétről beszélünk én ruhaszárítónak szoktam használni a DoZ-t, ha gyorsan kell ruhát szárítani, csak rádobom, azt pikk-pakk megszárítja. Majd egyszer megint elmegyek hallgatózni, lehet elviszem a vasat is, csak ne lenne olyan nehéz...
Sziasztok!
Nagyon köszönöm mindhármatoknak a jó tanácsokat! A véleményetek pedig annyira egybehangzó lett, hogy most már egyértelműen a TO-3-as tok mellett döntöttem - legfeljebb picit több mechanikai munka lesz a hűtőbordával, no de ennyit már igazán megér a dolog... A kivitelezés még odébb van, de mindenképpen referálok ha van már valami hangzásbeli tapasztalatom a vassal kapcsolatban.
Sziasztok Vendelkirálynak irnám hogy mielőtt elkezdtem ezt az erősítőt építeni , én természetesen már belekalkuláltam a Rod Elliot féle módozatot az alkotó által készített nyák tervbe . Azt a pár alkatelemet rá lehet természetesen rakni a panelre .Nálam kivéve azt a zenneres stabilizálást mert ugyebár stabil táp mellet kellet hogy döntsek.Így ez a kérdés megvan oldva a végfok panelen kívül.Ma már fölkerültek az L idomokra végtranyók, és elkészültem még a lágyindítóval-is.A hétvégére szerintem össze fogom szerelni a hűtőt és már gyakorlatilag jön az élesztés!!! http://picasaweb.google.com/benusapc/DeathOfZenDoz20WattosAOsztLyEr...Ittvan egy újjab lin, a másikat sikerült kinyírnom. Üdv Benus László
Hali! Rod Elliott alighanem pontosan tudja,miért ajánlja az ominózus MJL 4281-est.általában minél egyszerűbb egy kapcsolás,annál inkább döntő jelentőségű az alkatrészek minősége.azt viszont a teljes hangátviteli lánc felbontóképessége határozza meg,h mennyire lehet majd kihallani ezen változtatásokat.én nem küszködök A-osztályú tranyóssal,mert ha már mindenképp A-osztály,akkor legyen csöves a cucc.így is,úgy is nagy lesz a fogyasztás.viszont az A-osztályú tranzisztoros sem fog úgy szólni,mint az elektroncső.(persze ez csak egyéni vélemény,itt most a DoZ-ról van szó )és gondolj bele:közel 150W-ot felvesz az erőlködő,akkor is,mikor csak 2X1W-al hallgatod... annak idején én a hiragával(is)bajlódtam,de frászt kaptam attól,h a hideg és az üzemmeleg(stabil)állapot között fél voltnyi(!)különbség adódott a kimeneten.mikorra rájöttem,hogyan lehetne stabilizálni a hőegyensúlyi állapotot,már nem volt aktuális a kérdés...persze a hiraga szimm.tápos,az más téma.itt ez a gond nem jelentkezik.
Szia!
Bár nem nekem címezted, de azért én is hozzászólnék ha nem baj Idézet: „mert ha már mindenképp A-osztály,akkor legyen csöves a cucc” Értem amit mondasz, a rációt is látom benne, de egyrészt szerintem nem mindegy ki-milyen zenét hallgat rajta, másrészt egy csövesnél azért a költségek is magasabbak. Ha csak azt nézed, hogy egy DoZ stereo végfok táppal együtt - anyagköltségben nézve - kb 15-17ezer forintból kihozható (még akkor is ha nem sajnálod az anyagot a trafóba és a pufferekbe), addig egy hasonló kimenőteljesítményt realizáló csövesnél csak a két darab kimenőtrafó is kb négyszer ennyit kóstál. És akkor még nem beszéltem magukról a csövekről, amik drágák, törékenyek és erősen limitált élettartamúak; ráadásul amint mondtam, nem mindenfajta zenével szól igazán szépen (saját tapasztalataim alapján). Márpedig jelenleg könnyűzenepárti vagyok, és nem sok stílust tudok mondani amihez igazán illeszkedne az a hangzás (de ez persze csak az én véleményem). A-osztályú tranyósom viszont még soha nem volt, így a DoZ-t egész biztosan meg fogom építeni, mert nagyon kíváncsi vagyok rá hogy mit tud...
" DoZ stereo végfok táppal együtt - anyagköltségben nézve - kb 15-17ezer forintból kihozható (még akkor is ha nem sajnálod az anyagot a trafóba és a pufferekbe" Ez az idézet sajnos nem igazán helytálló mert én most építgetem az ezt az erősítőt és már igencsak 30 e fölött járok, és ami azt illeti nem igazán olyan puffereket vettem ami több ezer forintos csak durván 1000 darabja.Milett volna ha megveszem a több ezer forintos puffereket ,akkor szerintem már 40 körül járnék!!!Ja és még dobozom nincs ?Nem sértés képpen de úgylátom nemvagy tisztában az árrakkal! És igyis a trafókat a vaterán vettem ,A hűtőbordákat a vaterán vettem- milett volna ha rendesen üzletben veszem ezeket is- tehát ezért nemmkell eztsem leócsárolni. Én ezt sem neked címeztem de de azért csak ennyi erről!Ja mégcsak annyi hogy én igazán nem sajnálom belőle az anyagot,http://picasaweb.google.com/benusapc/DeathOfZenDoz20WattosAOsztLyErST# Üdv egy lelkes erősítő építő!
Nekem ez volt az első komolyabb erősítőm, amit megépítettem, így nem tudom összehasonlítani, hogy árban mennyivel drágább, vagy olcsóbb. IC-s végfokot építettem már, az tényleg olcsó volt.
Én sajnos megfizettem a tanulópénzt is ennél az erősítőnél, így többe került, mint amennyiből valójában kihozhattam volna. Sokmindenen spóroltam azzal, hogy a Vaterán vásároltam hűtőbordát, transzformátort. A két puffert és a házat pedig cseréért szereztem. A nyáklapokat otthon készítettem. A két trafó kb 8000 Ft volt, a két hűtőborda 4000Ft, a 4db MJ15003 kb 3000ft. Csak ez eddig 15000Ft, de ebbe még rengeteg minden nincs benne. Ott vannak a kimenőkondik, az áramkorlátos táp alkatrészei, meg a rengeteg csip-csupp dolog, amiért mind pénzt adtam, mert nekem nem volt olyanom. Nem tudok pontos összeget mondani, de az biztos, hogy 25000-be bent van. + a tanulópénz (pár meggyilkolt tranzisztor) Szerintem annak éri meg ilyet építeni, akinek otthon vannak hozzá alkatrészei, vagy tud szerezni innen-onnan olcsóbb alkatrészt. Aki mindent vadonat új bolti alaktrészekből akar építeni, annak jó mélyen a pénztárcájába kell nyúlnia. Gé. , ezzel most nem akarlak elriasztani a megépítéstől, de valóban sokba kerülhet ez az erősítő. Abban viszont igazad van, hogy a csöves erősítők még ennél is drágábba kerülhetnek. De kinek mi a drága. Nekem a 25000 az drága, de nem bántam meg, hogy megépítettem. A saját erősítőm, tudom hogy mi van benne, és akkor varjálhatom, amikor akarom, arról nem is szólva, hogy sokmindent tanúltam az építés közben. |
Bejelentkezés
Hirdetés |