Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Távirányítású kisautó építése
Lapozás: OK   3 / 7
(#) Marty McFly válasza edgar hozzászólására (») Okt 19, 2008 /
 
Na jó eddig megvolnánk és most hogyan tovább?
(#) Marty McFly válasza googa hozzászólására (») Okt 19, 2008 /
 
A mechanikát bízd rám! Az menni fog! Az elektronika a nehezebb fel itt a dolgoknak!
(#) válasza Marty McFly hozzászólására (») Okt 19, 2008 /
 
Idézet:
„[...] és 2 helyen is látom hogy tekercs helyett ellenállás van berakva!”


Hidd el nekem, hogy azok is induktivitások. Éppen csak annyi az egész, hogy gyári kivitelűek. Ilyen gyári tekercsek kisáramú példányai gyakran axiális kivitelben készülnek, ami ellenálláshoz nagyon hasonló külsőt eredményez.
(#) Marty McFly válasza hozzászólására (») Okt 19, 2008 /
 
Színkódot is tesznek rá mint az ellenállásokra?
(#) válasza Marty McFly hozzászólására (») Okt 19, 2008 /
 
Igen.
De hogy színkódból hogyan számolható az induktivitás értéke, azt nem tudom. Már dolgoztam ilyen gyári tekercsekkel, de ott a multiméterre hagyatkoztam, mivel már akkor sem ismertem a színkódokat.
(#) Marty McFly válasza hozzászólására (») Okt 19, 2008 /
 
Tök jó! Ezt nem tudtam hogy ilyen is van.
(#) edgar válasza Marty McFly hozzászólására (») Okt 19, 2008 /
 
Most mar a kezedben van minden.
A vevo IC-nel a 10 - 11-es labakon kapja a motor az elore hatra vezerlest.
A 6-7 labakon meg a jobbra balra vezerlest.
A tobbi resze nem erdekes.
Tehat te az elore hatra vezerlest a 10-11-es labrol szeded le.
Erzesem szerint ha az adobol nincs vezerles akkor a 10-11 es labakon nincs feszultseg (ugyan ez a helyzet a 6-7 labakon is). Amint elore vagy hatra vezerelsz akkor a labakon egy pozitiv feszultseg jelenik meg amit te arra hasznalsz amire akarsz.
Teszel egy egy egy tranzisztort direkt a 10-11-es labakra amelyek aztan a releket vezerlik (be volt szurva a reles hidkapcsolas).
Az adot vezerelve hol az egyik hol a masik rele huz be es a motor elore vagy hatra forog.
A kapcsolasi rajod meg van most mar egyszeru a dolog.
Elkepzelheto egy erossebb hidkapcsolas is a moror vezerlesenek.
Kulonbeb nem kaptam meg a tranzisztort (NEC 8772 M1Y ) amit leolvastal a vevoben.
nem tudom, hogy szimpla vagy fet.
Kozben megneztem a kis autot Toys oldalan es elore hatra meg jobbra balra megy van amelyiknel turbo is van.
Az ado reszen, ha ket tranzisztor van akkor azt jelenti, hogy a harmadik ami a PDF-en lathato ki van sporolva. Azt ha beteszed akkor a telyesitmenye is megno.
(#) edgar válasza edgar hozzászólására (») Okt 19, 2008 /
 
Ide is nezz be:
Bővebben: Link
(#) Marty McFly válasza edgar hozzászólására (») Okt 19, 2008 /
 
Mostmár értem! Nekem a képen látható reléim vannak, amiknek csak 2 állásuk van! Alaphrelyzetben érinti az egyik érintkezőt, behúzva pedig a másikat! Szerintem ha 2 helyett 4-et használnék akkor is működne a dolog! Kérdés! A behúzó tekercseket hogyan kössem? Sorba vagy párhuzamosan? Esetleg mind a 4 elé külön tranzisztor? Akkor a tranzisztor bázisa elé nem kell semilyen ellenállás csak közvetlenül rá az IC re?
(#) Marty McFly hozzászólása Okt 19, 2008 /
 
Na jó most lett elegem a relés megoldásból! Befejeztem! Inkább építek egy normális H-hidat! Ha valaki tudna valami hasznos információbal segíteni az kérem tegye meg!
(#) edgar válasza Marty McFly hozzászólására (») Okt 19, 2008 /
 
Meg nem erted ahogyan kiveszem.
A relevel igy old meg:
Kép: Hivatkozás
lathatoan minden rele kontatus nyitva van.
Igy a motor nem forog.
Minden relenek ket ket nyitott kontaktussa kell, hogy legyen!! Szoval amikor behuz valamelyik rele akor egyszerre ket kontaktus zarodik.
Amikor az RL1 behuz a motor jobbra fordul , amikor az RL2 huz be akkor a motor balra fordul.
Ha forditva mukodik akkor felcsereled a szalakat ami az IC-hez megy.
Lenyegeben a telyesitmeny tranzisztorok helyett a rele kontaktusokat alkalmazzuk.
Nem artana ha a relet vezerlo tranzisztor egy Darlington lenne, igy nagyon kis aramra mar behuz a rele es nem terhelodik az IC.
Darlington:
Kép: Hivatkozás
A teyesitmeny hid az igazi megoldas.
Most mar van kapcsolasi rajzod, ezentul nincs mit muveszkedj mert minden vilagos.
(#) moltam hozzászólása Okt 19, 2008 /
 
No comment
(#) edgar válasza moltam hozzászólására (») Okt 19, 2008 /
 
Egy kicsit nagyobb kepeket mert nem latok semmit sem.
(#) moltam válasza edgar hozzászólására (») Okt 19, 2008 /
 
Összetevők:1db 4,5 v s elem ,egy dvdplayer power gomb egy komplett kocsi vezérlő nélkül,1 irányváltó kapcsoló ,5m telefonkábel 4 eres.
(#) moltam válasza moltam hozzászólására (») Okt 19, 2008 /
 
El lehet vele szórakozni
(#) Marty McFly válasza edgar hozzászólására (») Okt 19, 2008 /
 
Nagyon szépen prezentáltad itt ezt a dolgot! A gondom csak az hogy ami itthon van relém annak csak egy kontaktus záródik behúzáskor, nem kettő! Olyan minr egy egyszerű 2 állású kapcsoló! Vagy erre vagy arra! Ezért akarok én minden áron 4 et rakni 2 helyett! Ha 2 db egyszerre működik akkor megvan a 2 záródó kontaktusom és nem kell másik relét vennem! Fontos 4 tranzisztor is ha 4 et akarok kapcsolni vagy elég 2? Az egyszerre működő relék behúzótekercsét sorosan, vagy párhuzamosan kössem? Úgy nem lenne jó hogyha sorosan kötném és egy relének venném a 2 db ot? A másik 2 db ot meg úgyszintén? 1n4007-es dióda megfelel ide? Te milyen darlington transzisztort (típus) ajánlasz ehhez?
(#) edgar válasza Marty McFly hozzászólására (») Okt 19, 2008 /
 
Semi gond, akkor ket rele kotsz parhuzamosan minden tranyo kollektoraba.
A darlington kapcsilast ket egyforma NPN tranzisztorbol epitsd - akarmilyen Bc ami megbirja a ket rele ossz aramat.
Tehat negy tranzisztor kell neked es az abran lathato modon kotod be.
Ennek a megoldasnak az elonye, hogy a vezerleshez szukseges aram nagyon kicsi lesz s igy nem terheli a vezerlo komenetet , esetunkben az Ic kimenetet.
Egy pelda:
Teszem fel, hogy a tranyo erositesi tenyezoje 200 es a rele behuzo arama 50 mA, akor a bazisaram:
Ib1 = Ic / 200 = 0.05 / 200 = 250uA
Mivel meg rakunk egy tranzisztort akkor ez utobbinak a kollektor arama az elso tranzisztor bazis arama lesz.
Akkor ez utobbi tranzisztor bazis arama:
Ib2 = 250 / 200 = 1.25uA
Tehat lathato, hogy a rele mar a darlington kapcsolas hatasara behuz 1.25 mikro amper -aramnal.
Ez csak egy erzekelteto szamolas.
A mai tranzisztorok erositesi tenyezoje sokkal nagyobb mind 200 s igy a vezerleshez sukseges aram is kisebb lesz.
Termeszetesen lehet kapni kimondottan darlington tranzisztort, hirtelen nem tudok egy tipust mondani , annyit kell figyelembe vegy, hogy a kollektor aram birja meg a relek aramat.
Az 1n4007 az jo.
Most mar minden meg van ragva _legalabb is ami a vevo reszt illeti.
Egy ki eredmeny beszamolot szeretnek latni.






(#) moltam válasza moltam hozzászólására (») Okt 19, 2008 /
 
Olyan szerencsém volt hogy találtam egy pont erre tervezett kapcsolót.A mellékletbe van a felépitése.Szerintetek mibe volt benne?
(#) Marty McFly válasza edgar hozzászólására (») Okt 19, 2008 /
 
Meglesz a beszámoló! 1 kérdésem maradt! A tranzisztor elé 10k-47k között bármilyen értékű ellenállás megfelel?
(#) edgar válasza Marty McFly hozzászólására (») Okt 19, 2008 /
 
Sot meg nagyobbat is tehetsz mert kicsi az aram es nincs feszultsegeses.
Ha megmered az Ic kimeneti feszultseget teszem fel 5 V,
A darlington bemenetei feszultsege 1.4V /1.25 uAakkor az ellenallas:
R = UIc - Ube / Ib = 5V - 1.4 V / 1.25 uA = 2.8 Mega ha jol szamolok.
Irtam egyerteket ami megfelel.

(#) Marty McFly válasza edgar hozzászólására (») Okt 19, 2008 /
 
van itthon 12k-s ellenállásom egy rakat! Akkor ezek nem jók? Vennem kell 2,8Megásat?
(#) edgar válasza Marty McFly hozzászólására (») Okt 19, 2008 /
 
Jo az is.
(#) O.Lee hozzászólása Okt 19, 2008 /
 
ITT EGY KIS FOTÓ!

MECHANIKAILAG OKÉS, ÉPPEN TESZTELÉS ALATT AZ ELEKTRONIKA
(#) O.Lee hozzászólása Okt 19, 2008 /
 
ÉS A TÖBBI...
(#) O.Lee hozzászólása Okt 19, 2008 /
 
ÉS ITT VAN KÉSZEN...
(#) O.Lee hozzászólása Okt 19, 2008 /
 
..MEG A TÖBBI..
(#) O.Lee hozzászólása Okt 19, 2008 /
 
MÉG EGY KICSI
(#) O.Lee hozzászólása Okt 19, 2008 /
 
EGY ÚJABB PROJECT, TERMÉSZETESEN FRONTHAJTÁSSAL, MINT AZ IGAZI...

NOS, EZEK A KOCSIK KB 2-3 ÉVIG ÉPÜLNEK, KIZÁRÓLAG LEMEZBŐL VAN A KASZTNI HAJLITGATVA, RAGASZTVA, GITTELVE, MAJD FÉNYEZTETVE, RENDESEN.

A MECHANIKAI ELEMEK MIND-MIND KÉZI GYÁRTÁSÚAK, PRINTER ÉS EGYÉB ELEKTROMOS EZKÖZÖK MARADVÁNYAI, - PL, FOGASKERÉK, STB, - BONTÁSAI, TEHÁT MINDEN FULL KÉZI MUNKA...
(#) O.Lee hozzászólása Okt 19, 2008 /
 
AUDI 80-1983-BÓL
(#) edgar válasza O.Lee hozzászólására (») Okt 20, 2008 /
 
Ugyes dolgok.
Egy kicsit tobb informaciot.
PLd. milyen ado vavo, proporcionalis vagy nem, tehat egy reszletes technikai infot kozolj lehetoleg kisbetuvel mert ugyis elolvassuk.
Következő: »»   3 / 7
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem