Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » 1 fázisból 3 fázis
Témaindító: kisgyerek1986, idő: Okt 16, 2007
Helosztok .
Van egy 3 fázisú nagy teljesítményü szivatyum. Nem lehet tkötni 1 ázisura de szeretném használni. létezik olyan átalakító ami 1/3 fázist tud csinálni ? Elöre is köszönöm
Nem lenne muszály, de mint írta nagyteljasítményű a motor. Ahhoz nem elég egy trafó, bár lehet tévedek.
Kedves "kisgyerek1986"!
Az RT Évkönyv 1995-ös "bevált kapcsolások" rovatában szerepelt egy alapkapcsolás háromfázisú inverterhez. A rajzban van egy-két kisebb hiba, de ezeket kijavítva jól működik. Ez csak a logikai rész, de az alapjelek birtokában kiegészíthető a kapcsolás egy teljesítmény elektronikával (megfelelő teljesítmény kapcsolótranzisztorok hajthatóak meg a jelekkel). Még soha nem használtam motorokhoz (induktív terhelés), de gondolom működne. Próbálom csatolni a kapcsolási rajzot. Üdvözlettel: Baji Béla
A motor 1600W-os
sima, vagy búvárszivattyú?
buvár
Nem frekit váltani kell-szerintem,hanem három fázist előállítani. Mellesleg még frekvenciát is tud változtatni-ha nem is kell.
Megoldás még a kiloWattonkénti 75mikrofarádos papírkondival "előállított" harmadik fázis.
Lehet 3 fázist előállítani ahogy az előttem szolók is vázolták a kérdés az milyen motor is van bent,lehet csillagként-->deltaként is bekötni,szép dolgok ezek de én is felvetnk egy kérdést mennyiből jön is ki az anyagköltség?Félek egyszerübb áttekerni ezt a motort,kell 1600W???
Várom a válaszokat?
Egyetértek HA6PC-vel!
Kilovattonként kb 70µF-ot raksz bele, azaz neked kb 112µF kell. Ennél nincs egyszerűbb és rendesen működik. Az a lényeg, hogy folytonos üzemű motorkondit vegyél, ne pedig indítót...
Sziasztok.
Nekem olyan ketyere kéne, ami 12V egyenből csinál 50Hz-es szinuszos + - váltót 3 fázisut. segítsetek!
Az ügyben kérnék tanácsot, ötletet, hogy hálózati 1F-ból miként tudnák 3F-t csinálni.
A cél, hogy akár 3F-ú motor (max. 2-3KW) vagy akár fázisonkénti fogyasztó üzemeltethető legyen. Tehát számít a 3F miatti fáziseltolás ill. a terhelhetőség pár KW-ig. Bármi érdekel ez ügyben (kapcsirajz, ötlet, vélemény). Segítségeteket előre is köszönöm!
Csatoltam egy kapcsolást. Én ilyesmire gondoltam. Csak pontosan nem tudom az indukciós motor és a 3F AC motor mennyiben tér el vezérlés szempontjából.
Tehát cél 1F-ból -> 3F és nem kell fordulatszám szabályozás (tehát frekiváltó se).
Többször szóba került már itt a fórumon, de vagy elsiklottak felette, vagy lehurrogták, de a legegyszerűbb megoldás egy háromfázisú motor.
Volt, aki motorgenerátornak nevezte. Ha, egy 220/380-as motort, mintha csillagba kötnél. A hálózat egyik vége (mondjuk nulla) a csillagpontra. Másik vége (mondjuk fázis), a motor egyik kivezetésére és egy indító kondenzátor még egy kivezetésre. Mikor a motor felpörög a három kivezetésén megjelenik az óhajtott 3fázis. Egymáshoz képest 380V körül lesz mérhető. Javul a helyzet, ha a fázisok közé kiskapacitású kondenzátorokat teszel. Gondolom a motor teljesítményétől függ, hogy mekkorát. Háromszor 5 mikró, vagy ilyesmi. A szám, nem konkrét! Kísérletezést igényel. Figyelj a kondenzátor megengedett feszültségére! 400V, vagy nagyobb legyen. Egy próbát megér. Üresjáratban is felvesz ugyan valamennyit, de mi nem?
A dolog tökéletesen működik, régen használták is ilyen célokra. A technika neve Ferraris-Arno féle fázisváltó. Lényeges még, hogy a motort ne terheld, hogy minél közelebb futhasson a szinkronfordulathoz.
Ezt a rendszert azért inkább szimmetrikusan (motorosan) terheld.
A múltkorában infókat kezdtem gyűjtögetni a motorokról, áramfejlesztőkről és ezen a fórumon is olvasgattam. Azt hiszem, hogy Tőled olvastam erről először.
Van két kisebb villanymotorom és rögtön ki is próbáltam. Hegeszteni, ugyan nem próbáltam róla, mert csak 500W körüliek, de szerintem hibátlanul működött. Meg is írtam itt, de gyorsan lehurrogott egy fazon. Gondolom, úgy érted, hogy azt a motort nem szabad terhelni, amelyik a három fázist adja. Nézegettem egy jegyzetet, amin egy kör diagram látható. Abban érdekes dolgok vannak. Mintha, egy körülfordulás alatt a motorüzem lenne a legkevesebb. Persze, nem biztos. Ideteszem mellékletként a jegyzetet. Bár, gondolom Neked is megvan.
Olvasgattam kicsit a témában és kiderült, hogy ezt a fajta fázisváltót a villanymozdonyokban is alkalmazzák.
Ha, valahol, hát ők tudnak valamit a villamos gépekről.
Ebben a kérdésben, nem hiszem, hogy ellent tudna mondani bárki is.
Zolikám, a vasútvillamosítás egyik világklasszisa KANDÓ KÁLMÁN volt. Valóban, a '30-as években kifejlesztett V40-es mozdony egy világraszóló találmány volt, és alapjaiban ezen elven működött, bár ennél azért - a vontatási üzem sajátosságai miatt - kicsit komplikáltabb volt a rendszer. A Ferraris-Arno fázisváltónál jobban működött a szinkrongépes Kandó rendszer, a fórum keretei nem teszik lehetővé a teljes leírását. De a rendszer lényege az volt, hogy a világon 1.-ként hasznosította az ipari frekvenciás váltakozóáramot. Nem kellett költséges átalakító, egyenirányító, és a feszültséget felemelhették 16kV-ra, ami sokkal kisebb veszteségekkel volt továbbítható, mint a 3kV körüli egyenáram. Ráadásul a mozdony automatikusan kompenzálta meddő fogyasztását.
Sajnos a rendszert már elég régóta nem alkalmazzák, de erre már nincs is szükség a teljesítményelektronikai eszközök megjelenésével. Mindenesetre elgondolkodtató, mikor apám kérdezte (az '50-es években) a Kandó-mozdony vezetőjét, hogy mennyit bír elhúzni a gépe. A válasz a következő volt: Vagy széttépi a szerelvényt, vagy megindul utána a vagonsor. Ez a két lehetősége van a vontatmánynak.
Én már fél éve hajtom az alkatrészeket ehhez a kapcsoláshoz igbthidat még sehol nem találtam
de ha ésszerű áron tudsz valahol írd meg !
Ez nem akadály. Az IGBT híd az hat darab IGBT egy tokba szerelve, és közös hűtőbordával ellátva. Ehelyett tegyél hat darab különálló IGBT-t egy-egy hűtőbordával, kösd össze őket, mint ahogy a képen vannak, és kész a híd. A hat különálló IGBT még javítás szempontjából is jobb, mert adott esetben nem kell a komplett modult kidobni, csak a hibás példányt.
A fázisonkénti fogyasztót miért akarod ilyenről üzemeltetni?
Az indukciós motor az egy motortipus működési elvét jelenti. Olyan meg nincs, hogy 3F AC motor. Háromfázisú motor van többféle - szinkron, aszinkron és kommutátoros.
Gondolom.
Tervei alapján készült egy remek mozdonytípus.
Több is!
A V60-as mozdonyt is akkortájt fejlesztette ki. De a vontatási tapasztalatokat figyelembe véve egyszerűen nem volt rá szükség. A V40-es minden igényt kielégített. A háború alatt is tevékenykedtek, de az éppen elkészült mozdonyt találat érte, és nem is építették már újjá. Az olaszországi munkásságáról is meg kell emlékezni.
Potyo, azért a háznál kevés háromfázisú szinkronmotor van, és a háromfázisú kefésekről is el lehet ezt mondani. Asszinkron viszont rengeteg. Tehát, automatikusan ez ugrik be mindenkinek. A hozzászólásod elejével viszont teljes mértékben egyet értek.
A technika területén, csak múltunk van.
Mikor is gyártottak Magyarországon utoljára villanymozdonyt? Szerintem még a mozdonyvezető sapkáját is a kínaiaktól vesszük.
Az utolsó mozdonyok a V46-os, és V63-as sorozatúak voltak. A Ganz-Hunslet még gyártott motorvonatokat, de aztán sajnos ennek is vége lett, ahogy a Ganz metró is múzeumban van már. A villamos gyártás 1978-ban ért véget. Ugyanígy nincs elektronikai cégünk sem. Bezárt az Orion, a Videoton, az EMG, a BRG, a HTV, a BEAG, a HTSZ, és még sorolhatnám.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |