Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » 1 fázisból 3 fázis
 
Témaindító: kisgyerek1986, idő: Okt 16, 2007
Témakörök:
Lapozás: OK   1 / 5
(#) kisgyerek1986 hozzászólása Okt 16, 2007 /
 
Helosztok .

Van egy 3 fázisú nagy teljesítményü szivatyum.
Nem lehet tkötni 1 ázisura de szeretném használni.
létezik olyan átalakító ami 1/3 fázist tud csinálni ?
Elöre is köszönöm
(#) sirály12 válasza kisgyerek1986 hozzászólására (») Okt 16, 2007 /
 
Frekvenciaváltónak hívják. Kicsit drága.

Kis olvasnivaló
(#) spkkill hozzászólása Okt 16, 2007 /
 
Frekiváltó meg minek?
Mekkora teljesítményű a motor?
(#) sirály12 válasza spkkill hozzászólására (») Okt 16, 2007 /
 
Nem lenne muszály, de mint írta nagyteljasítményű a motor. Ahhoz nem elég egy trafó, bár lehet tévedek.
(#) bajibela válasza sirály12 hozzászólására (») Okt 16, 2007 / 4
 
Kedves "kisgyerek1986"!
Az RT Évkönyv 1995-ös "bevált kapcsolások" rovatában szerepelt egy alapkapcsolás háromfázisú inverterhez. A rajzban van egy-két kisebb hiba, de ezeket kijavítva jól működik. Ez csak a logikai rész, de az alapjelek birtokában kiegészíthető a kapcsolás egy teljesítmény elektronikával (megfelelő teljesítmény kapcsolótranzisztorok hajthatóak meg a jelekkel). Még soha nem használtam motorokhoz (induktív terhelés), de gondolom működne. Próbálom csatolni a kapcsolási rajzot. Üdvözlettel: Baji Béla
(#) kisgyerek1986 válasza spkkill hozzászólására (») Okt 16, 2007 /
 
A motor 1600W-os
(#) barkács válasza kisgyerek1986 hozzászólására (») Okt 16, 2007 /
 
sima, vagy búvárszivattyú?
(#) kisgyerek1986 válasza barkács hozzászólására (») Okt 16, 2007 /
 
buvár
(#) ha6pc válasza spkkill hozzászólására (») Okt 17, 2007 /
 
Nem frekit váltani kell-szerintem,hanem három fázist előállítani. Mellesleg még frekvenciát is tud változtatni-ha nem is kell.
Megoldás még a kiloWattonkénti 75mikrofarádos papírkondival "előállított" harmadik fázis.
(#) papptamas01 válasza kisgyerek1986 hozzászólására (») Okt 17, 2007 /
 
Lehet 3 fázist előállítani ahogy az előttem szolók is vázolták a kérdés az milyen motor is van bent,lehet csillagként-->deltaként is bekötni,szép dolgok ezek de én is felvetnk egy kérdést mennyiből jön is ki az anyagköltség?Félek egyszerübb áttekerni ezt a motort,kell 1600W???
Várom a válaszokat?
(#) Aurum válasza papptamas01 hozzászólására (») Okt 17, 2007 /
 
Egyetértek HA6PC-vel!

Kilovattonként kb 70µF-ot raksz bele, azaz neked kb 112µF kell.
Ennél nincs egyszerűbb és rendesen működik. Az a lényeg, hogy folytonos üzemű motorkondit vegyél, ne pedig indítót...
(#) ZLED hozzászólása Máj 4, 2008 /
 
Sziasztok.

Nekem olyan ketyere kéne, ami 12V egyenből csinál 50Hz-es szinuszos + - váltót 3 fázisut.
segítsetek!
(#) potyo válasza ZLED hozzászólására (») Máj 4, 2008 /
 
Ilyen ketyerét inkább ajánlom, hogy vegyél.
(#) Zsooti79 hozzászólása Okt 24, 2008 /
 
Az ügyben kérnék tanácsot, ötletet, hogy hálózati 1F-ból miként tudnák 3F-t csinálni.
A cél, hogy akár 3F-ú motor (max. 2-3KW) vagy akár fázisonkénti fogyasztó üzemeltethető legyen.
Tehát számít a 3F miatti fáziseltolás ill. a terhelhetőség pár KW-ig.
Bármi érdekel ez ügyben (kapcsirajz, ötlet, vélemény).
Segítségeteket előre is köszönöm!
(#) Zsooti79 hozzászólása Okt 24, 2008 /
 
Csatoltam egy kapcsolást. Én ilyesmire gondoltam. Csak pontosan nem tudom az indukciós motor és a 3F AC motor mennyiben tér el vezérlés szempontjából.
Tehát cél 1F-ból -> 3F és nem kell fordulatszám szabályozás (tehát frekiváltó se).
(#) kissanyi válasza Zsooti79 hozzászólására (») Okt 27, 2008 /
 
Többször szóba került már itt a fórumon, de vagy elsiklottak felette, vagy lehurrogták, de a legegyszerűbb megoldás egy háromfázisú motor.
Volt, aki motorgenerátornak nevezte.
Ha, egy 220/380-as motort, mintha csillagba kötnél. A hálózat egyik vége (mondjuk nulla) a csillagpontra. Másik vége (mondjuk fázis), a motor egyik kivezetésére és egy indító kondenzátor még egy kivezetésre.
Mikor a motor felpörög a három kivezetésén megjelenik az óhajtott 3fázis.
Egymáshoz képest 380V körül lesz mérhető.
Javul a helyzet, ha a fázisok közé kiskapacitású kondenzátorokat teszel. Gondolom a motor teljesítményétől függ, hogy mekkorát. Háromszor 5 mikró, vagy ilyesmi. A szám, nem konkrét! Kísérletezést igényel.
Figyelj a kondenzátor megengedett feszültségére! 400V, vagy nagyobb legyen.
Egy próbát megér.
Üresjáratban is felvesz ugyan valamennyit, de mi nem?
(#) Imi65 válasza kissanyi hozzászólására (») Okt 27, 2008 /
 
A dolog tökéletesen működik, régen használták is ilyen célokra. A technika neve Ferraris-Arno féle fázisváltó. Lényeges még, hogy a motort ne terheld, hogy minél közelebb futhasson a szinkronfordulathoz.
Ezt a rendszert azért inkább szimmetrikusan (motorosan) terheld.
(#) kissanyi válasza Imi65 hozzászólására (») Okt 27, 2008 /
 
A múltkorában infókat kezdtem gyűjtögetni a motorokról, áramfejlesztőkről és ezen a fórumon is olvasgattam. Azt hiszem, hogy Tőled olvastam erről először.
Van két kisebb villanymotorom és rögtön ki is próbáltam. Hegeszteni, ugyan nem próbáltam róla, mert csak 500W körüliek, de szerintem hibátlanul működött. Meg is írtam itt, de gyorsan lehurrogott egy fazon.
Gondolom, úgy érted, hogy azt a motort nem szabad terhelni, amelyik a három fázist adja.
Nézegettem egy jegyzetet, amin egy kör diagram látható. Abban érdekes dolgok vannak. Mintha, egy körülfordulás alatt a motorüzem lenne a legkevesebb. Persze, nem biztos.

Ideteszem mellékletként a jegyzetet. Bár, gondolom Neked is megvan.
(#) kissanyi hozzászólása Okt 27, 2008 /
 
Olvasgattam kicsit a témában és kiderült, hogy ezt a fajta fázisváltót a villanymozdonyokban is alkalmazzák.
Ha, valahol, hát ők tudnak valamit a villamos gépekről.
(#) kissanyi válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Okt 27, 2008 /
 
Ebben a kérdésben, nem hiszem, hogy ellent tudna mondani bárki is.
(#) Imi65 válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Okt 27, 2008 /
 
Zolikám, a vasútvillamosítás egyik világklasszisa KANDÓ KÁLMÁN volt. Valóban, a '30-as években kifejlesztett V40-es mozdony egy világraszóló találmány volt, és alapjaiban ezen elven működött, bár ennél azért - a vontatási üzem sajátosságai miatt - kicsit komplikáltabb volt a rendszer. A Ferraris-Arno fázisváltónál jobban működött a szinkrongépes Kandó rendszer, a fórum keretei nem teszik lehetővé a teljes leírását. De a rendszer lényege az volt, hogy a világon 1.-ként hasznosította az ipari frekvenciás váltakozóáramot. Nem kellett költséges átalakító, egyenirányító, és a feszültséget felemelhették 16kV-ra, ami sokkal kisebb veszteségekkel volt továbbítható, mint a 3kV körüli egyenáram. Ráadásul a mozdony automatikusan kompenzálta meddő fogyasztását.
Sajnos a rendszert már elég régóta nem alkalmazzák, de erre már nincs is szükség a teljesítményelektronikai eszközök megjelenésével. Mindenesetre elgondolkodtató, mikor apám kérdezte (az '50-es években) a Kandó-mozdony vezetőjét, hogy mennyit bír elhúzni a gépe. A válasz a következő volt: Vagy széttépi a szerelvényt, vagy megindul utána a vagonsor. Ez a két lehetősége van a vontatmánynak.
(#) kaqkk válasza Zsooti79 hozzászólására (») Okt 27, 2008 /
 
Én már fél éve hajtom az alkatrészeket ehhez a kapcsoláshoz igbthidat még sehol nem találtam
de ha ésszerű áron tudsz valahol írd meg !
(#) potyo válasza kaqkk hozzászólására (») Okt 27, 2008 /
 
Ez nem akadály. Az IGBT híd az hat darab IGBT egy tokba szerelve, és közös hűtőbordával ellátva. Ehelyett tegyél hat darab különálló IGBT-t egy-egy hűtőbordával, kösd össze őket, mint ahogy a képen vannak, és kész a híd. A hat különálló IGBT még javítás szempontjából is jobb, mert adott esetben nem kell a komplett modult kidobni, csak a hibás példányt.
(#) potyo válasza Zsooti79 hozzászólására (») Okt 27, 2008 /
 
A fázisonkénti fogyasztót miért akarod ilyenről üzemeltetni?

Az indukciós motor az egy motortipus működési elvét jelenti. Olyan meg nincs, hogy 3F AC motor. Háromfázisú motor van többféle - szinkron, aszinkron és kommutátoros.
(#) kissanyi válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Okt 27, 2008 /
 
Gondolom.
Tervei alapján készült egy remek mozdonytípus.
(#) Imi65 válasza kissanyi hozzászólására (») Okt 27, 2008 /
 
Több is!
A V60-as mozdonyt is akkortájt fejlesztette ki. De a vontatási tapasztalatokat figyelembe véve egyszerűen nem volt rá szükség. A V40-es minden igényt kielégített. A háború alatt is tevékenykedtek, de az éppen elkészült mozdonyt találat érte, és nem is építették már újjá. Az olaszországi munkásságáról is meg kell emlékezni.
(#) Imi65 válasza potyo hozzászólására (») Okt 27, 2008 /
 
Potyo, azért a háznál kevés háromfázisú szinkronmotor van, és a háromfázisú kefésekről is el lehet ezt mondani. Asszinkron viszont rengeteg. Tehát, automatikusan ez ugrik be mindenkinek. A hozzászólásod elejével viszont teljes mértékben egyet értek.
(#) kissanyi válasza Imi65 hozzászólására (») Okt 27, 2008 /
 
A technika területén, csak múltunk van.

Mikor is gyártottak Magyarországon utoljára villanymozdonyt?
Szerintem még a mozdonyvezető sapkáját is a kínaiaktól vesszük.
(#) Imi65 válasza kissanyi hozzászólására (») Okt 27, 2008 /
 
Az utolsó mozdonyok a V46-os, és V63-as sorozatúak voltak. A Ganz-Hunslet még gyártott motorvonatokat, de aztán sajnos ennek is vége lett, ahogy a Ganz metró is múzeumban van már. A villamos gyártás 1978-ban ért véget. Ugyanígy nincs elektronikai cégünk sem. Bezárt az Orion, a Videoton, az EMG, a BRG, a HTV, a BEAG, a HTSZ, és még sorolhatnám.
(#) kissanyi válasza Imi65 hozzászólására (») Okt 27, 2008 /
 
Minden bezárt.
Megcsináltuk!
Következő: »»   1 / 5
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem