Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Akkumulátor töltő
üdv mindenkinek !!!! segitsegeteket kérem egy újabb témához keresek egy kapcsolási rajzot egy ólomakkulumátor töltöt épitenék . én már régota rc modellezek de sajnos még nem találltam meg a ólomakku töltő kapcsolását ha meg ha készen venék ilyen töltőt az meg nagyon drága nekem ezért kérlek segitsetek.
előre is köszönöm nektek 2 voltos gyújtó akkura kellene ez a töltő talán segtségetek lessz ez a kép amihez kell a töltő
Hy! Azért kellne hozzá némi egyéb információ is.
pl. max áram, ?Volt áll rendelkezésre a töltéshez(egyen?, váltó?...stb. De a legegyszerűbb akkutöltő, az akkud, sorba vele egy izzó, és rá a tápfeszre. Ha az izzó már nem világít, akkor fel van töltve. Ügyelni kell arra, h az akku max áramának csak asszem 10%-ával szabad tölteni. Ha jól látom 2,5 Ah-s az akkud. Ha van egy stabil tápod, amin lehet szabályozni az áramhatárt, akkor az is megteszi. A korlátozást letekered, és már töltheted is. Ha szükséges később proffeszionálisabb megoldást is tudok mondani.
Sziasztok!
Van valakinek kéznél egy 24V-os gépkocsi akkutöltő rajza,estleg valami ötlet?Kettő darab sorba kötött 12V/55Ah -ás akkut szeretnék ily módon tölteni! Köszi előre is
Külön tölteni nem lehetne őket? Az mégiscsak barátságosabb megoldás lenne...
Igazából ez csak trafó kérdése, kell hozzá 30V AC cca 6A. Ha ilyenre szert tettél írj, és bármelyik 12V-os töltőt átrajzolom Neked 24V-osra.
A trafó 26 v-ot tud váltóba,sz.tem elég lesz(több jobb volna)legfennebb tovább tölt időben,megköszönném,ha segítenél!Csak símán trafo-híd nem lenne ideális,jobb ha automata kikapcsol.
Cellánként minimum 2,4 V-ra van szükség (egész pontosan az akkumulátorcella 2,4 V-nál éri el a gázosodási feszültséget, ilyenkor van feltöltve). Tehát a töltő feszültség (elméletileg) 28,8 V kell legyen. Ez a savas ólom akkumulátorokra vonatkozik. 26 V-al még félig sem tudod feltölteni az akksikat. A töltő áram az Ah kapacitás 10%-a lehet maximum, ami jelen esetben 5,5 A lehet, de ennél ne legyen több.
Hello! Akkumulátor töltéssel kapcs lenne pár kérdésem, mert elég sokféle, néha ellentétes információt is hallottam a dologról. Arról lenne szó hogy van egy 9V-os 1200 mAh-s aksi, fúrógépből kiszerelt. Ezt szeretném valamivel feltölteni, mivel töltőm az nincs hozzá ... Első kérdés hogy egy sima tápegység jó erre a célra? Ha igen, akkor hány voltos és hány mA-es legyen? Ha ez nem járható út akkor pedig milyen speciális töltő áramkör szükséges hozzá? Előre is köszönöm a segítséget!
Ha a sima dugasztápra gondoltál akkor igen, szerintem jó lessz kisebb átalakítással. Az a lényeg hogy úgy állítsd be a feszültséget hogy 120mA follyon át rajta. Namost ehhez valószínűleg a 12V-os állás lessz legközelebb csak azzal meg az a probléma hogy így lehet hogy több is lessz mint 120 mA, ezért egy korlátozó ellenállásra lessz szükséged, amit sorba kell bekötni a dugasztáp és az akko közibe.Ja igen, és mindig vigyázz a polaritásra.Szerintem olyan 70ohmos körüli wattos ellenállásra lessz szükséged, de ezt már az okosabbak írják meg.
Szerintem köss be egy áramerősémérőt sorba ha dugasztápod van {ne digi multimétert mert az nem bírja a huzamos mérést inkább egy kis deplezt}és addíg add a dugasztápon a feszöltséget még kb 120mA lesz!Több ne igen legyen!Töltés közben fog változni a töltőáram ezért uttánna kell állítani majd!Szerintem azonban ez nem a legjobb megoldás de ez is működik!Nem árt egy 500mA-os biztit sem közbeiktatni az esetleges túláram elkerülése miatt!
Sima tápegységre gondoltam igen (trafó, Graetz, puffer ... semmi extra)
"Az a lényeg hogy úgy állítsd be a feszültséget hogy 120mA follyon át rajta." --- tehát rákötöm a tápot az aksira, sorba egy árammérő és megnézni mit mutat? Ha pedig nagyobb, mint 120 mA, akkor hogy számolom ki az ellenállást? Pl: ha 150 mA, akkor 150-120=30mA ---> R=U/I ---> 12/0,03= 400ohm - ez így jó? "Töltés közben fog változni a töltőáram ezért uttánna kell állítani majd!" az a baj hogy fix tápom van csak, tehát feszt állítani nem tudok. Ha viszont nő a töltőáram, akkor csak a soros ellenállást kell utána állítani nem? Arra egy lesöntölt potméter megfelelő lenne?
itt van egy leírással stb..
Egy kérdés még: ha a tápegységem 250 mA-es (annyi van ráírva maxnak) akkor ellenállás nélkül annyi fog folyni az akku és a táp között? Vagy ezzel nincs összefüggésben?
Én is szedtem már ki ijen aksit nagyon jó:yes:
De nekem megvan ami volt benne panel azon van egy csatlakozó és simán arra dugom a dugaszolós adaptert 12v-n csak nekem 7,2V-s az aksi gondolom a panel lecsökkentette 7,2-re A lényeg szerintem simán lehet tölteni sima adapterrel de nagyon melegedni fog és csak 9V-t adj neki és sokáig tart !!
Én onnan tudtam mikor van kész 1: Ledek jelzik 2-mértem az aksi feszét mikor elérte az 7,2v-t akkor világított.
Egy gyári univerzális töltő dobozán találtam egy képletet: "Töltési idő kiszámítása: akku kapacitása * 1,4 / töltőáram" ... ez jelen esetben is megállja a helyét? vagy csak az adott töltőre vonatkozik?
Hi
Eszembe jutott egy "elmélet",miszerint egy aksi töltéséhez nem kell egy töltő sem,csak az aski feszültségének megfelelő egyenáram,és az akku kapacitásának joval kisebb töltőáram,és persze számolás Tehát van egy 7Ah 12V-os akkum,és nincs hozzá töltő DE van egy 12V-os trafó(egyenirányitva persze),és ezt párhuzamosan rálehetne kötni az aksira! ennek vannak feltételei: A trafó azért 13-14V-os legyen,ha meg rákötjük az akkut,annak az átfolyó árama(sorbakötött ampermérővel derül ki,jelen esetben a 7Ah-nál) nem haladhatja meg a 700mA-t! Van egy 13V trafom(GRAETZ-EL)és polaritásnak megfelelően rákötöm az aksit,amin csak 400mA megy át! Akkor (7000x1,5)/400=26 mit is számoltam? 7000 aksi kapacitása mA-ben 1,5 szeresét kell beletölteni(ez nem változó) 400 a töltőáram ugyancsak mA-ben 26 az órák száma,ennyi órán át kell tölteni az akkut(a jelen körülményeknek megfelelően,és behelyettesitve) A nagy kérdés már csak az, Hogy ez az egész megvalósitható?
Ha kapcsolási rajz kell, akkor látogass el ide: http://oldradio.tesla.hu/konyvek.html Rengeteg könyv van itt feltéve (akkumulátoros is). Remélem tudtam segíteni
Köszi szépen,ellátogatok az oldalra,remélem kerül valami!:yes:
Arra vigyázz, hogy ellenőrizd azt, hogy a két sorba kötött akkumulátor egyformán töltődik-e, mert ha nem, akkor az egyiket túl, a másikat alultöltöd. Lehet kapni/építeni töltéskiegyenlítőt, ami a töltőfeszültség pontosan felét juttatja az egyes akkumulátorokra. Csak egyforma típusú és kapacitású akkumulátorokat használj, ha nem használsz töltéskiegyenlítőt.
A töltőfeszültség 14,4V legyen akkumulátoronként (28,8V a kettőn együtt) ha a töltőáram lecsökkent 1A alá érdemes átkapcsolni 13,6V (17,2V a kettőn együtt)-ra és így korlátlan ideig rajta hagyhatod. Az elején áramgenerátoros üzemmódban töltsd , amíg a kapocsfeszültség eléri a 14,4V (28,8V) - ot és utánna feszültséggenerátorosan töltsd tovább, mert ha a feszültséggel nem vigyázol intenzív gázképződés indul(hat) be.
Ha esetleg valakit érdekel: Impulzusütemű töltő zselés ólomakkumumilátorhoz című kapcsolás panelrajza a HE 2003/10-11 számáből.
csá
vagyis akartad mondani hogy a 2003/ 9-10 számában amúgy igen, engem kifejezetten érdekel .... és kössszzz
én most fogom megcsinálni, csak várok, hogy süssön végre a nap, mert nem tudom megcsinálni a panelt már 3napja
minek ehez nap
én csak a vaskloridot szoktam kirakni a napra hogy melegedjen... nálunk már süt reggeltől de a szél is fúj (Vácrótót, Vác+15Km)
A fotóeljárásos módszerhez kell nekem a nap, mivel nem költöttem UW lámpára, vagy higanygőzlámpára! Itt (Tapolca) sajnos szintén fúj a szél, de be van borulva egész nag, úgyhogy nem tudok haladni a munkáimmal..
aha
sejtettem hogy a pannal akarod levilágítani.. attól jobb, olcsóbb. egyszerűbb nincs ez edja a legélesebet??? (bár ha sokáig otthagyod akkor a nap is odébbmászik...) én csak filcel nyomom általában 2 oldalasra.... nekem majnem tökéletes, csak sokáig tart mire megcsinálom, egy kicsit nagyobb nyák akár órákat is igénybe vesz
Napon is 5perc alatt megvan a levilágítás, és szép éles kontúrok is kijönnek, ha megfelelően eltalálja az ember az arányokat! Régen én is filccel rajzolgattam, de mire végeztem egy panellel, kiesett a szemem, és elgörbült a hátam...
igen igen szar dolog a filcezés de a fotózás meg nem nekem valóó kcisit drága nekem
ecccer én is át akartam térni a fotóra bementem az elektroboltba kérdezgettem hogy mi mennyi (positiv20, lemosó.. +UVdobozt csinálni) hát akkor azt montam hogy akor már inkább veszek lassernyomtatót vagy fénymásolok....és vasalok de azóta még csak filc (abból is csak kizárólag a fekete a jó.. ) egy karctűvel meg lehet oldani elég sokmindent.....
Automata ceruza akkutöltő (NiMH-hoz) kapcsolási rajz ügyben tudna nekem valaki segíteni?
A követelményem: - szabályozható töltőáram min. 1A-ig - az üzemmódokat (töltés, csepptöltés) LED-ek jelezzék - a feltöltődés után automatikusan váltson át csepptöltés üzemmódra Már mindenhol kerestem ilyet, de csak gépkocsi aksihoz, vagy csak 150mA-es töltőket találtam.
Hali!
Most egy kicsit más témában fordulnék hozzátok (a motor vezérlést szüneteltetem kicsit). Nemrég építettem egy akkutöltőt (csatolva a rajza) a zseblámpámban lévő NiMh teló akksihoz. Beállítottam a potival, hogy mekkora feszültségnél álljon át csepptöltésre, és működött is rendesen. Töltésnél világított a LED, csepptöltésnél villogott. De mostanság már nem akar villogni. Műszerrel mértem, leesik a töltőáram (bár nem pulzál) a LED folyamatos világításának megszűnése után, de ezt nem a megszokott módon jelzi a LED. Mi mehetett tönkre? És mitől? Gond egyáltalán ennek az áramkörnek az, ha pl csak az akksi, vagy csak a bemeneti fesz van rákapcsolva? Előre is köszi! Krisz |
Bejelentkezés
Hirdetés |